Big Ride: Austrija

Video: Big Ride: Austrija

Video: Cab ride Salzburg - Villach Hbf (Austria) - train driver's view in 4K 2024, Maj

Velika vožnja: Austrija

Iz grada Söldena u austrijskom Tirolu, Cyclist kreće na dva uspona kako bi stigao do najviše ceste u Evropi. Ili je?

• Uvod
  • Tour de Brexit: velika vožnja irskih granica
  • Legends of the Giro: Gavia Big Ride
  • Big Ride: Col de l'Iseran
  • Norveška velika vožnja: fjordovi, vodopadi, probni usponi i pogledi bez premca
  • Summits and switchbacks: Big ride Turini
  • Verdonska klisura: Veliki kanjon Evrope
  • Komoot vožnja mjeseca br.3: Angliru
  • Roubaix Big Ride: Vjetar i kiša za bitku s asf altom

Nikada ne biste trebali ići u supermarket tokom prvih pet sati nakon povratka sa duge vožnje.

Da biste to uradili je da vidite sebe kako bacate sve vrste nevjerovatnih proizvoda u kolica dok vam glad vlada glavom.

Kilogram najnovije bizarne čokoladice sa marshmallows-om, slatkim bombonima i senfom u prahu? U njemu ide. Paket čipsa sa ukusom kupine i jabuke? Uzet ću dva tuceta.

Dolazite na blagajnu sa svime osim s malim quicheom po koji ste svratili.

Ukratko, donosite nerazumne odluke, kakve nikada ne biste donijeli punog stomaka.

Slično, nikada ne biste trebali nazvati urednika Cyclist i predložiti 'odličnu rutu' za Veliku vožnju odmah nakon vožnje u Porscheu 911 GT3.

Slika

Pokretanje od preko 450 KS (nije moje, pregledao sam auto. Znam, znam, nekima je u redu…) čini podle stvari po vašoj procjeni koliko je put strm.

Nažalost, tek sada, dvije godine kasnije i 15 minuta nakon predložene Velike vožnje u južnoj Austriji, shvatam ovo.

Sa hladnim nogama pitajući se šta ih je snašlo, rješavam dionicu od 4km sa stalnim prosječnim nagibom većim od 12%, a ipak se jedva sjećam da sam vozio ovo malo kroz drveće kada sam prije bio ovdje.

U mom umu ovo je bilo samo 'nekoliko ukosnica među borovima' da dođem do pravog krajolika iznad, ali to je zapravo najteži početak bilo koje vožnje koju mislim da sam napravio.

Slučajan susret

Okret od 2 km po stanu kroz centar grada Söldena prva stvar ovog jutra već izgleda kao daleki luksuz.

Sölden leži na južnom kraju prekrasne doline Ötztal i očigledno je drugo najposjećenije mjesto u Austriji nakon Beča.

Pored dobrog tirolskog šarma, ima (prema našem domaćinu i lokalnoj legendi Ernstu) šest pizzerija, četiri striptiz kluba i 38 sportskih prodavnica.

Jednu od tih stvari smo probali samo juče uveče, prije nego što smo se povukli u ranu noć u Ernstovom pansionu, odmah iza prodavnice bicikala na sjevernom rubu grada..

Veličanstvena grmljavina tokom ranih sati obasjala je okolne planine – stojeći na prozoru pola sata posmatrao sam munje koje osvetljavaju krševite vrhove u mraku blescima gotovo ljubičasto-belih preliva.

Slika

Kao rezultat je divna, gotovo sterilizirana svježina u zraku koji usisavam jutros. Današnja vožnja je zanimljiva jer zapravo nije petlja, kao što bismo obično radili, već dva spektakularna uspona van i nazad.

Prva je poznata kao Ötztaler Gletscherstrasse (glečerska cesta). Zbunjujuće je korišćen na Tour de Suisse 2015. godine, budući da je prethodno bio prisutan (jednako čudno) na sada ugašenoj Deutschland Tour 2005. i 2007.

Thibaut Pinot je odneo pobedu 2015. godine, ali Geraint Thomas se takođe snažno predstavio, dajući nam naznaku kakva će snaga biti u planinama kada stigne na Tour de France te godine.

Punom parom

Svjetlosivi oblaci se viju oko vrhova, ali kako sunce počne prožimati, tako i put počinje lagano da para.

Sada ulazim u ritam, noge mi se lakše kreću, i osećam se kao divno jutro kada sam na pedalu, sa tačnom temperaturom.

Pošto je put slepe ulice, takođe je vrlo malo saobraćaja, tako da postoji mirna alpska vedrina među drvećem.

Slika

Nakon 5 km, drveće počinje da se prorjeđuje, nagib se značajno smanjuje i put se širi poput rijeke koja se ulijeva u ušće.

Povećanje širine je da bi se smjestio malo preveliki broj naplatnih kućica koje čuvaju put do glečera.

Otvoren je samo jedan i, budući da sam na biciklu, ionako ne moram da plaćam, pa prođem preko barijere i put se odmah ponovo diže.

Ova druga polovina uspona je zaista ono zbog čega sam ovdje. Nalazim se u ogromnoj glečerskoj dolini koja se širi svojom sjevernom stranom sve dok ne stigne do ostataka glečera na vrhu.

Kraj na vidiku

Vidim svoj cilj manje-više sa udaljenosti od 7 km, iako vjerovatno nije mnogo više od četiri kilometra zračne linije. Samo četiri ukosnice cik-cak uzduž ivice doline, što znači dugačke, postojane rampe sa kojima se mogu nositi moje noge.

Prosječni nagib je nešto ispod 11% i ostaje prilično dosljedan cijelim putem.

Prolazi stari Peugeot, elegantan na način na koji Peugeoti nisu bili nekoliko godina, ali njegov motor definitivno ne prikriva nagib.

Slika

Onda gore vidim Ernsta i fotografa Richieja zaustavljene na ukosnici, ali ovaj put me ne čekaju.

Razgovaraju sa grupom biciklista. Jedna se posebno ističe – moćna, preplanula, snažna, sa moćnim telećim mišićima isklesanim godinama u sedlu.

Otkačim, zaustavim se i rukujemo se dok se Ernst predstavlja. Ispostavilo se da se rukujem s Janom Ullrichom, njemačkim bivšim pobjednikom Tur de Fransa. Čini se da njegov svakodnevni posao sada vodi klijente na ovakve vožnje.

Postoji nekoliko minuta njemačkog ćaskanja tokom kojih žalim zbog činjenice da su jedine njemačke riječi koje znam achtung i spiegelei.

Prilika da kažemo, 'Pažnja, pečeno jaje!' se zapravo ne pojavljuje, pa se ponovo rukujemo prije nego što Ullrich i ostali snime

uđite i počnite se spuštati. Ullrich vodi, spuštajući se kao kamen niz strmi planinski put.

Onda su bila dva

Kratka pauza je završena, obukao sam jaknu jer mi je bilo hladno dok stojim uokolo i spremam se da nastavim penjanje kada Ernst pozdravi još jednog momka, ovog koji se penje na planinu.

Ovo je Rupert, lokalni jahač koji mi se prvobitno trebao pridružiti tokom cijele vožnje, ali ga je obaveza na poslu zadržala i on ima samo nekoliko sati slobodno.

Poslije još rukovanja, krenuli smo i lijepo je imati društvo na posljednjem guranju ka vrhu. Rupert je snažan jahač i posljednjih nekoliko zamjena brzo prolazi.

Put krivuda prema prekrasnom plavom jezeru ispunjenom glacijskom otopljenom vodom, a Rupert odlučuje da je ovo savršeno mjesto za izvođenje nekih cirkuskih trikova na biciklu za kameru.

Razmišljam o žongliranju s bocama vode, ali umjesto toga odlučim samo pogledati pogled natrag prema Söldenu. Zaista je spektakularno i vidim zašto su odabrali da snimaju scene iz Spectre, najnovijeg filma o Bondu, ovdje gore.

Slika

Restoran i neke ski prodavnice označavaju račvanje na putu. Jedan put vodi kroz dugačak tunel do parkinga i drugog restorana, a drugi kroz još par ukosnica do mnogo manjeg parkinga.

Idemo potonjom rutom, koja nije duža od nekoliko stotina metara, ali izgleda da me bole noge neproporcionalno mnogo, visina možda konačno uzima svoj danak.

Na vrhu, razlog puta postaje jasan. Nije bilo posebne potrebe za još jednim parkingom ovdje gore, ali nastavljajući put malo više, dodijelio je sebi priznanje da je najviša cesta u EU, dostižući vrhunac na nevjerojatnih 2830m.

Najviša cesta?

Postoji znak ispisan sa legendom 'Najviši put u EU', iako se zbunjujuće nalazi na nižoj nadmorskoj visini od 2, 798m dole na glavnom putu.

U svakom slučaju, ne mogu a da se ne zapitam da li stanovnici španske Sijera Nevade znaju za ovo.

Uspon Veleta na jugu Španije dostiže 3.300 m, tako da zaista put glečera Ötztal može samo tvrditi da je drugi najviši put u EU, ali ovo vjerovatno nije vrijeme da se to ističe moji austrijski domaćini.

Vrijeme se približava već neko vrijeme i, sa prvim kapima kiše koje su počele da padaju, ne zadržavamo se dugo, spuštamo se do zaklona restorana po toplu čokoladu dok ona puše.

Slika

Pola sata kasnije krećemo sa spuštanjem i to je jedno od najbržih koje sam ikada napravio – ili bi barem bio da put nije mokar.

Dugački pravac nazad prema naplatnim kućicama izgleda kao džinovska skakaonica. Zavlačim se što je duže moguće, ali još sam daleko kada počnem stiskati kočnice.

Koliko god volim Mavics, kao i svi kotači s naplatkom, njima je potrebno puno prostora za zaustavljanje na mokrom.

Na pola puta se opraštam od Ruperta, koji zabija svog Scotta u stražnji dio ludog modificiranog Buba kabrioleta, a zatim nastavljam niz drveće do Söldena.

Na dnu, Ernst i Richie se vraćaju u grad na ručak, ali ja skrećem desno, prema Italiji.