Big Ride: Tasmania

Video: Big Ride: Tasmania

Video: Tasmanian Surfer Rides Epic Runner for Over a Minute 2024, Maj

Na drugom kraju svijeta, biciklista otkriva vožnju koja bi mogla objasniti zašto je Tasmanija proizvela više od svog poštenog udjela profesionalaca

Više nije tajna da tasmanijska divljina rađa vrhunske bicikliste. Richie Porte iz BMC-a je djelimično odgovoran za razotkrivanje talenta ove oblasti nakon što je postao tek peti Australac u istoriji – i jedini Tasmanac – koji je nosio maglia rosa na Giro d’Italia. Učinio je to u svojoj neo-profesionalnoj sezoni 2010. godine i od tada je postao jedan od najvećih izvoznih proizvoda male ostrvske države. No, dok je Porte pomogao da se 'Tassie' (kako ga Australci zovu) stavi na svjetsku biciklističku kartu, bilo bi nepravedno fokusirati se samo na njegove podvige. Pobjednik Milan-San Remo Matt Goss i bivši vozač Team Sky Nathan Earle također mogu nazvati Tasmaniju domom.

Pokrivajući površinu od 90% veličine Škotske, ali sa nešto više od pola miliona stanovnika, ostrvo je iznad svoje težine na globalnoj pozornici biciklizma. Dakle, šta je to na tasmanijskom terenu koji oblikuje vozače svjetske klase? Biciklista je odlučio da je vrijeme da sazna.

Slika

Bazirajući se u Launcestonu, Porteovom rodnom gradu na sjeveru ostrva, odlučili smo se uhvatiti u koštac s dvije manje poznate rute – jednom vožnjom od točke do točke od Sheffielda do kultne planine Cradle nakon čega slijedi vrlo posebna putovanje istočno od Launcestona do Nacionalnog parka Ben Lomond, dom Jacobovih ljestava, jednog od najspektakularnijih uspona koji oduzimaju dah na kontinentu.

Dan 1: Rocking the Cradle

Počinjemo u Sheffieldu, 90 km od Launcestona i nazvani po rodnom gradu Jorkširca Edwarda Curra koji se tamo nastanio 1859. godine. Krećemo da započnemo našu slikovitu rutu do planine Cradle. Naš vodič Simon Stubbs, kojem smo brzo dali nadimak "Stubbsy", ohrabrujuće je opisao rutu kao "grudast", ali to je nešto podcjenjivački. Ako imate noge za povratak svaka vam čast, jer sa 3.500m penjanja na nešto više od 110km ćete izgorjeti do kraja.

S obzirom da sunce upravo puzi iznad susedne planine Roland, nije dugo dok se 'grude' o kojima je Stubbsy govorio. Ipak, budite sigurni, ova vožnja nije sve o usponima. Spuštanje preko vrha Union Bridge Roada udaljenog jedva 10 km, poznatog mještanima kao Heartbreak Hill, zaslužuje poštovanje. Zahvalni smo što se spuštamo, a ne penjemo se.

„Jahao sam svuda unaokolo, kroz Gog [šumu]“, kaže Richie Porte za Cyclist kada ga prisluškujemo za informacije o njegovom tlu prije našeg putovanja. „Uspeo sam sve uspone, uključujući brdo Heartbreak Hill, koji možda nije tako dug, ali je zaista strm.“

Slika

Sjajna zelena polja i tekući potoci pomažu da prođemo vrijeme prije nego što se suočimo s glavnim izazovom dana uz Echo Valley. Ima pravi australijski alpski osjećaj, približavanje vrha signalizirano otvrdnutim grmljem i kamenitim izdancima. Hladan vjetar na vrhu služi kao podsjetnik zašto su lagani ogrtač za kišu ili vjetar prsluk obavezni u ovim krajevima.

'Obično ponesem grijače za ruke, jaknu za kišu i rukavice, čak i ako je sunčano,' kaže Nathan Earle, bivši saigrač Porte-a u lokalnom Sky and Hobartu (Biciklista je kontaktirao svakog Tassie profesionalca kojeg smo se mogli sjetiti prije idemo tamo).

Neverovatno brzo spuštanje se ubrzo spaja na Claude Road i vodi nas do spusta prekrivenog bujnom prašumom blizu brane Cethana, sa zahtjevnim usponom s druge strane. Taman kada pomislite da je težak posao završen, skretanje na Cradle Mountain Road čini da shvatite da ste tek na pola puta do samog vrha.

Malo više od sat vremena udaljen od našeg odredišta, a visoke puteve obrubljene drvećem zamjenjuje rijedak teren na kojem samo najteža fauna može preživjeti zbog brzih promjena vremena kako se približavate planini Cradle. Ovo nije ništa poput vožnje po Evropi ili Americi. Gdje još možete naći sebe da brojite vombate koji pasu pored puta, ili ehidne, koji ne žele nikome dozvoliti previše blizu prije nego što zakopaju u zemlju?

Nacionalni park St Clair je spektakularan, a ovdje je stariji od braće Sulzberger, Bernard, prvi put probao jahanje u Cradle-u sa Tasmanijskim institutom za sport (TIS). „U prošlosti sam sa TIS-om prošao brojne vožnje po tom području“, kaže on. „Ostali smo nedelju dana na planini Cradle, a tamo je zaista težak teren. Odličan je za trening.’

Slika

Pejzaž duge trave u kontrastu sa živopisnim prašumskim džepovima i potocima koji curi dovoljan je razlog da ovo područje bude dobro zaštićeno. Posetiocima se savetuje da poslednjih 10 km do vrha putuju šatl autobusom, kao što je uski put do jezera Dove. Također nema namjere da širimo cestu radi većeg prometa – utoliko bolje za nas dok umorne noge kruže zadnjih nekoliko minuta. Kada se put konačno završi, nema mnogo u ponudi, samo parking i negdje

za osvježenje. Međutim, ono što se nalazi direktno ispred sa razčišćenim oblacima je izuzetan prizor čak i za umorne oči. Umivamo se u ledenom jezeru – mirno kao staklo zbog nedostatka vjetra – prije nego što odvojimo trenutak da sjednemo uz malu 'plažu' na kraju zapečaćene staze.

Ako spakujete cipele za šetnju, možete se brzo prošetati oko jezera od dva sata, ali umjesto toga odlučujemo se napuniti i krenuti do Peppers Tavern Bara, gdje vas Stubbsy čeka, zakoračivši na pivo i obilno obrok sa svime, od hamburgera do lososa na žaru, odrezaka i zelenog karija. Kada je jedan od Tassienih trenutaka označen, uskačemo u auto nazad u Launceston.

Dan 2: Jakovljeve ljestve

Slika

Trebalo bi reći da je glavni dio ove vožnje nezapečaćenim putevima, ali to je ono što ova putovanja čini tako uzbudljivim. Uostalom, nema razloga da se drumskim biciklom ne vozite van staze. Profesionalci to rade tokom proljetnih klasika, mlatarajući se preko bijelog šljunka Strade Bianche ili preko kaldrme Flandrije i Roubaixa.

Jedna od fantastičnih stvari na Tasmaniji tokom ljeta je količina dnevnog svjetla u ponudi za one koji žele da je iskoriste na najbolji način, s prvim svjetlom u 6 ujutro i zalaskom sunca bliže 21 sat. Trebat će nam skoro svaki minut.

Počevši od naše baze u Launcestonu, postoji niz kafića koji će zadovoljiti kofeinske namirnice prije vožnje. Odlučili smo poslušati savjet od Porte, čije je omiljeno mjesto Pantry Espresso. Tokom van sezone često možete pronaći lokalnog Launieja koji tamo puni gorivo prije nego što krenete na trening vožnju prema gradu Scottsdale.

‘Ostava je u vlasništvu prijatelja koji je pomalo ludi brdski biciklista. Tu se obično sada sastajemo. Često radimo jednu petlju oko Scottsdalea. Uz preko 2000 m penjanja, cijeli dan se penje i dolje, a onda se vraćate preko Sidinga, što je zaista dobar uspon.’

Ben Mather, koji vodi prodavnicu Avanti u koju Porte nosi svoju BMC mašinu kada je potrebna, drži Strava rekord za Jacob's Ladder, ali to vrijeme je postignuto na brdskom biciklu. Porte, s druge strane, još uvijek ima Jacobove na svojoj listi obaveza. „Kada sam bio u Koloradu [2013.], momci u autobusu su gledali slike uspona, a najveća je bila Jakovljeve merdevine. Rekao sam: "Tamo živim!" Vozio sam ga, ali zaista želim da ga vozim“, kaže on. Možda će to morati da sačeka do trenutka kada neće biti spreman za nagib na Grand Tour-u.

Slika

Dok Porte tek treba da se provoza otvorenim usponom, Bernard Sulzberger je nedavno bio tamo tokom svog vremena u Tasmanijskom institutu za sport. Poput Portea, Sulzbergerove obaveze prema profesionalnom kontinentalnom timu Drapac znače da je skloniji da krene u Scottsdale petlju. Međutim, zahtjevan uspon mu je ostao u sjećanju. 'Radio sam Ben Lomond i Jacob's Ladder tokom još jednog od TIS kampova. Išli smo do vrha i ponovo dole. Prilično je čvrst na cestovnom biciklu jer je sav šljunak.’

Iako ostaje jedan od skrivenih dragulja Launcestona, 'Ljestve' je lako pronaći za one koji se usude prijeći s bitumena na grubi makadamski put. Pucamo na istok do Blessington Roada na 401, koji će nas odvesti sve do desnog skretanja na Ben Lomond Road. Malo se skriva od brda u Launcestonu i brzo se zagrijavamo, skidamo slojeve dok prolazimo pokraj polja maka sa natpisima: „Kreni se. Nezakonito korištenje usjeva može uzrokovati SMRT.’

Već smo akumulirali nekoliko stotina vertikalnih metara, ali tek nakon što se pridružimo Ben Lomond Roadu počinje pravo penjanje, i dok će temperatura na vrhu biti znatno niža, odlučili smo da sakrijemo naše nebitne stvari na dnu pored znaka koji nudi detaljan prikaz onoga što se sprema kada pokrenemo početni gradijent od 9%. Jedini relevantan dio je, međutim, donji dio znaka koji glasi "18 km". To znači da je malo manje od sat i po neprekidne vožnje u kojoj će biti potreban svaki komadić moje kasete sa 28 zubaca.

Uskoro linija drveća nestaje i strane ceste zamjenjuju se zidovima litica i ogromnim vrtovima kamenjara koji se slijevaju niz lice planine. Divlje vrijeme i brzi vjetrovi ošišali su ogromne dijelove stijene, ali na sreću, dijelovi Jacob-a koji su iznad njega su ojačani mrežom kako bismo spriječili da nas zgnječe ruševine koje padaju.

Snaking gore na ljestvici

Slika

Sama po sebi uspon nije tako strm, ali nakon 16 km brušenja u našim najnižim brzinama, pregovaranje o labavim zaokretima Jacob's Ladder postaje mnogo teže. Kada stignemo do vrha gledamo dole dok nas udara veliki nalet vjetra. Osjećaj vrtoglavice nas vidi da se malo odmaknemo od ruba kamenjara.

Uz jednocifrenu temperaturu zraka i vjetar koji cijepa liniju grebena, vrijeme je da obučete školjku i lagano pedalirate prema skijaškom naselju. Nema nikoga kod kuće, pa se punjenje goriva sastoji od planinske izvorske vode, musli bara i banane – nadamo se dovoljno da se vratimo u Launceston.

Spuštanje Jakovljevim ljestvama je blago podmuklo zahvaljujući labavoj površini i vjetru, ali na kraju stižemo do dna i vraćamo se na zaštićeni put od požara bez previše buke. Srećom, put je zapravo u prilično dobrom stanju i nije previše zahtjevan za karoseriju.

Poslije kratkog predaha na našoj lokaciji za skladištenje skrećemo desno na Camden Road za nešto što izgleda kao kratak dio ponovno nezapečaćenih cesta. Postaje očigledno da smo se trebali vratiti u Launceston istim putem kojim smo došli, ali sada smo posvećeni tački s koje nema povratka. Osim toga, šta je još 30-ak kilometara off-roada nakon osvajanja Leddera? Suzdržavamo se od razmišljanja o tome koliko daleko još moramo ići dok prebacujemo preko 3.000 m ukupne nadmorske visine za do sada pređenih 100 km.

Napokon stižemo do autoputa Tasman za posljednji sat pune kole i nevjerovatno brz u Launceston. Malo kasnimo na ručak - zabrinut je Stubbsy nakon što smo mu rekli da ćemo se vratiti oko podneva. Sada je bliže 17 sati. Laknulo mu je kad vidi da smo bezbedni i nakon što je naručio kafu privukao je stolicu. Ne preostaje vam ništa drugo nego željno pregledavati slike dana i razmišljati o vremenu provedenom u i oko ovog grada iz snova biciklista. Sudeći po vožnji koju smo uzorkovali, nije iznenađenje da Tasmanija izbacuje šampione.

Kako smo stigli tamo

Putovanje

Jasno je da nećete letjeti na južnu hemisferu samo na nekoliko dana vožnje Tasmanijom, ali ako se ipak nađete u Australiji, putovanje u Launceston je brzo i bez problema s vremenom leta od nešto više od 90 minuta od Sidneja.

Posada iz Cyclist isporučena je na međunarodni aerodrom preko Virgin Airlines-a (virgin-atlantic.com), a Jetstar (jetstar.com) ulazi u povratnu dionicu.

Smještaj

Odsjeli smo u Hotelu Grand Chancellor Launceston (grandchancellorhotels.com) gdje nas je zbog doručka na bazi švedskog stola koji nam je kidao želudac morali napraviti drugu ogromnu vožnju samo da bismo spalili obilan obrok koji smo konzumirali ubrzo nakon izlaska sunca.

U gradu postoji obilje kafića pogodnih za biciklizam, ali Aromas u ulici Charles je jedno od najpopularnijih mjesta prije i poslije vožnje za širok izbor peciva i kafe. Takođe nije loše mjesto ako vam treba nešto značajnije.