Kitzbüheler Horn: Sportive

Video: Kitzbüheler Horn: Sportive

Video: Elias @ Kitzbüheler Horn | Rote-Teufel-Rennstrecke 2024, Maj

U Austriji naziv Kitzbüheler Horn ulijeva strah u srca lokalnih jahača. Sedlamo se za ovu godišnju feštu patnje

U ljepoti austrijskih Alpa vreba jedna od biciklističkih zvijeri. Srednjovjekovni grad Kitzbühel u pokrajini Tirol u Austriji je slikoviti svijet popločanih ulica, raskošnih kuća pastelnih boja, gotičkih crkava, starih heraldičkih zastava i kasteliranih tornjeva svježih iz bajke. Nazubljene planine, alpske livade i zadivljujući vidici oko grada jednako su očaravajući. Ali nemojte se zavaravati. Ova mirna regija Austrije krije jedan od najubojitijih biciklističkih uspona na svijetu – oltar na kojem se lokalni amateri rado žrtvuju za kondiciju, ponos i reputaciju, a čiji su okrutni nagibi sveli profesionalne bicikliste do suza.

Kicbüheler Horn, visoki vrh od 1996 m sjeveroistočno od Kitzbühela, nudi uspon od 865 m na udaljenosti od samo 7,1 km. Ima prosječni nagib od 12,5% i maksimum od 22,3%. Američki biciklista Liquigas-Cannondale Ted King opisao ga je kao "zid". Lokalni biciklisti u barovima Kitzbühela prisjećaju se kako su profesionalni vozači primorani da izdrže uspon na Tour of Austria plakali poput djece za gledaocima da ih guraju uzbrdo čak i za najkraći predah od bola. Austrijski vozač Team Sky-a Bernard Eisel kaže o iskustvu: „Počinje loše, a onda postaje sve gore i gore do kraja.“Takve riječi čine da ovaj uspon zvuči jednako ugodno kao planinarenje u pokrajini Helmand, ali cestovni biciklisti imaju čudno mazohistički stav privlačnost velikim, lošim planinama. Biciklizam nije ništa drugo ako nije umjetnost patnje.

Slika

Čak i ljeti, vidljivi kosturi skijaške infrastrukture Kitzbühela – ski liftovi, sanjkaške staze i skakaonice – pružaju dovoljno naznaka da ovo planinsko igralište za zimske sportove treba da sakrije pregršt užasa za bicikliste. Na jugozapadu se nalazi planina Hahnenkamm sa svojom ozloglašenom ski stazom Streif (maksimalni nagib: 85%), jednom od najzahtjevnijih staza za spust na stazi Svjetskog kupa u skijanju. Ali unutar biciklističkog bratstva, Kitzbüheler Horn ima ezoteričniju privlačnost. Rijetko se izgovara u istom dahu kao Alpe d’Huez ili Mont Ventoux, ali nedostatak anegdota, slika i informacija od putujućih biciklista samo ga čini osvježavajuće jedinstvenim – i zastrašujućim – izgledom.

Legende puzanja

Natjecanje za amatere i elitne jahače, Međunarodna trka rogova u Kitzbüheleru, održava se svake godine od 1971. Najpoznatija bitka odigrala se 1970-ih kada je lokalni heroj amater Wolfgang Steinmayr izazvao belgijskog profesionalnog jahača Luciena Van Impea na duel. Steinmayr je vozio superbike od 7,4 kg, ali se njegov omjer prijenosa 39x22 pokazao previše ambicioznim i Van Impe je pobijedio za rekordnih 30 metara i 3 sekunde. Bivši austrijski profesionalni igrač Thomas Rohregger postavio je trenutni rekord od 28m i 24s 2007. godine.

U trci obično učestvuje oko 150 lokalnih vozača iz Austrije, Bavarske i Švajcarske, ali 32. izdanje trke, koje se održalo 11. avgusta 2012, uključivalo je jednog Britanca: mene. Ovo je istinski lokalna trka, sa lokalnim jahačima, tradicijom i, kasnije, lokalnim standardima koje treba postići.

‘Profesionalcu će trebati oko 31 minut, elitnom amateru oko 35 minuta, a dobrom amateru 40-55 minuta’, kaže Günther Aigner iz Turističke zajednice Kitzbühela. „Sat je još uvijek dobar, ali relativno spor. Sve ispod 50 minuta je respektabilno lokalno.’ I tako je moj skromni cilj postavljen.

U jutro utrke suncem, vozim kratku stazu nizbrdo od svog hotela do starog srca Kitzbühela da se prijavim i uzmem svoj broj trke sa startne linije – samo da bih pronašao sve ostale bicikliste kako idu na drugi način. Shvaćam da idu u brda da se zagriju, iako vožnja ne počinje dva sata. To je prvi podsjetnik da lokalno stanovništvo misli na posao. Kada više biciklista uđe u grad, pitam za savjet. 'Sačuvajte se zadnja 2 km', upozorava lokalni jahač Daniel Wabnegg. „Vrlo je strmo – preko 20% u ta posljednja 2 km – i mnogi ljudi ga tamo izgube.’

Rečeno mi je da je do male bijele farme potrebno još 2km. Odavde mu možete dati sve znajući da ste na pravi način. Ali će boljeti kao pakao. Drugi vozači me savjetuju da koristim markere za odbrojavanje kako bih procijenio svoj tempo i da ne pijem previše – vožnja je kratka, a taktička dehidracija je u redu da uštedim na težini. Užasno sam štrcao svoje energetsko piće u oluku.

Turkanje za poziciju

U 10.45 naš mali peloton vodi policijska pratnja ulicama grada i preko žuborujuće rijeke Kitzbüheler Ache do podnožja planine. Utrka zvanično ne počinje dok ne stignemo do Kitzbüheler Horna, ali vozači se već bore za poziciju. Prednji točak mi se gurne tri puta i odlučujem da se vratim radi sigurnosti. Možda sam ovdje kao turista, ali, s lokalnim ponosom u pitanju, ja sam u utrci – sviđalo mi se to ili ne.

Skrećemo s glavnog puta, a zatim završavamo kratak uspon prije nego što cesta zavoji na otvorenu ravnicu kod Hoglerna. Ovo označava startnu liniju. Dok ga prelazim, srce mi se stisne kada vidim kako se put uzdiže naprijed kao rampa za kaskadere. Cesta tako strmo raste da se prisjećam vremena kada sam gledao kako se londonski Tower Bridge otvara preda mnom. Za nekoliko sekundi moja pluća gori dok pokušavam da održim korak sa ostalim jahačima koji pucaju u nebo, a čini se da put do znaka prvog kilometra traje godina.

Put je gladak, ali uzak i vozači se trude da traže najbolju liniju, pa je teško ući u ritam. Kada put počne da se uvija, ukosnice se uzdižu poput stepenica. Nekoliko kilometara dalje od vožnje ulazimo u borovu šumu i hlad donosi dobrodošlo olakšanje od sunca. Izlazimo u jedini ravni dio trke – kratku dionicu od 200 metara u blizini naplatne kućice. Za mene je to prilika da skupim dah, ali za druge je to prilika da progutaju vrijedne sekunde.

Nakon tri kilometra shvaćam da se trka odvija u potpunoj tišini. Nema riječi ni povika, samo zvuk otežanog disanja. Dok se mliječna kiselina nakuplja u mojim quadovima, brojim udarce pedale i tupo buljim u asf alt ispred svoje gume. Tek kada se prisilim da podignem pogled, primjećujem svoju okolinu, sa čudnim seoskim kućama, smaragdnim livadama i planinama prekrivenim snijegom na horizontu. Ali trenutno je svaka ljepota periferna u odnosu na bol. Mogu uživati u pejzažu na spustu.

Slika

Iznenadio me tempo i jahači oko mene vuku gore nego što bih želio – što je i korisno i štetno. Osećam kako mi srce divlje kuca kroz puls u ušima. Kako se približavam pola puta, uzimam energetski gel i zažalim. Prevruće je, tijelo mi se pari i osjećam kako mi se kiselina diže u želucu. Odmah gurgiram zadnju kašičicu u usta. Gledam oko sebe tražeći saosjećanje, ali vidim samo lica zgrčena u agoniji. Lagani zvončići kravljih zvona, tako često podsjetnik na alpski mir, sada više zvuče kao smrtna zvona.

Podignem pogled i vidim jahače kako cik-cak preko ceste. Ubrzo shvaćam da je ovo namjerni pokušaj da se razrijedi gradijent. Zaključujem da bih radije prekinuo ovu strašnu bol što je prije moguće i nastavio svoj direktni napad na planinu.

Previše sam fokusiran na sporu traku za trčanje ispred svoje gume da bih primijetio mitsku bijelu seosku kuću na 1,424m do koje je ostalo još 2km, ali mogu vidjeti iz zastrašujućih putokaza – 18%, 21% – da mora da ulazim u poslednju strmoglavu krizu. Nagib je toliko oštar da moj prednji točak skače prema nebu pri svakom okretanju pedale, ostavljajući me da se borim da ostanem uspravan i da trpim bolno saznanje da sam upravo protraćio udarac pedale. Barem je tišina prekinuta. Naučim svoju prvu austrijsku riječ – scheisse – koja se redovno izvikuje, zajedno s drugim ljutitim mitraljeskim ispadima. Ne moram da govorim nemački da bih razumeo osećaj. Izraz 'pedaliranje kvadrata' ne odaje pravdu ružnoći mojih revolucija. Vrtim osmougaonike.

Uspon je neumoljiv. Toliko je strmo da ne možete ni da usporite – već idete tako sporo da usporavanje znači zaustavljanje. U jednom trenutku sam pokušao da smanjim ritam da ispravim disanje, ali to je jednostavno produžilo navale bola i učinilo da muka traje duže.

Posljednje odbrojavanje

Osjećam se kao fatamorgana kada skretanje lijevo dovede u vidjelo posljednji dio. Lijepo je vidjeti cilj na planinskoj gostionici Alpenhaus na 1670 metara, ali iako nije udaljen više od kilometra, brani se ukosnicama isklesanim iz paklenih nagiba.

Čini se da ova zadnja dionica traje sat vremena i moji povremeni pogledi da pijem u spektakularnom okruženju mi se čini kao jedini izvor goriva. Tek kada skrenem u zadnji ugao i vidim kako džinovski sat otkucava od 49 minuta, sećam se da sam imao vremena da ciljam – negde daleko ispod sam skliznuo u maglovit način preživljavanja – i da prikupim poslednji nalet energije da uronim ispod granice od 50 minuta. Moje posljednje vrijeme je bilo 49m 58sec. Lijepo je znati da mogu ući u bar u Kitzbühelu i dobiti minimalno moguće poštovanje od lokalnog stanovništva. Pobjednik, Martin Schoffmann, iz WSA Viperbike pro tima, završio je za 29m 56sec, dok je posljednjem finišu trebalo 1h 14m.

Kad sam se srušio preko upravljača, sablasna mi je ruka pružila šolju toplog soka od jabuke, ali treba mi neko vreme da povratim fokus. Provjeravajući svoje podatke iz Garmina kasnije, otkrio sam da mi je broj otkucaja srca bio u prosjeku 175 otkucaja u minuti za cijelu vožnju – 10 otkucaja u minuti više nego kada sam se uhvatio u koštac sa zloglasnom trkom na hronometar Alpe d’Huez – i imao sam u prosjeku kadencu od samo 53 o/min uz ukupnu brzinu od 8.2kmh.

Pobjednik, Martin Schoffmann, kaže mi da se nikad ne navikne na bol: 'Ovaj uspon radim na Tour of Austria i može potrajati više od 40 minuta jer si već prešao 100 km i umireš. Moj savjet je da to tretirate kao vremensku probu. Nalazite napor koji možete izdržati i zadržavate ga. Iznad svega, fokusirajte se na pedaliranje. Morate pokušati iskoristiti što više od 360°.’

Biciklisti se mogu uhvatiti u koštac s ovim usponom u bilo koje doba godine zahvaljujući automatima za prodaju karata na početku i na kraju staze, ali ulazak u utrku nudi istinsko uranjanje u stranu biciklističku kulturu sa svojom jedinstvenom lokalnom tradicijom. Gdje vas još dočekuje šolja toplog soka od jabuke? A kada završite, postoji preko 1.200 km planinskih puteva u regionu koje možete istražiti, uključujući sjajne uspone kao što je legendarni Grossglockner, u kojima možete uživati ugodnijim tempom – a da vam nije muka u ustima.

Kao što se i očekivalo, svako zadovoljstvo je retrospektivno, ali kao rezultat ne manje uživa. Kompletiranje Kitzbüheler Horn je odlično za vaše samopouzdanje u penjanju. Saznanje da ste preživjeli njegove užase osigurat će da ti 'ubojiti' usponi na vašoj lokalnoj vožnji više nikada neće izgledati tako teški.

Vožnja jahača

Condor Baracchi, £1, 500 (samo okvir), condorcycles.com

Slika

Jednostavno rečeno, ako se bicikl može popeti na Kitzbüheler Horn, može se popeti na bilo šta. Kit mi je bio u prvom planu kada sam se prijavio – probudio sam se u hladnom znoju plašeći se da će mi dati teški tenk bicikla na probu – ali Condor Baracchi nije razočarao. Condor RC11 karbonski okvir, koji teži 1,250 g, bio je dovoljno lagan da mi omogući da vučem bicikl čak i po najstrmijim nagibima (vilica za valove je također vrlo lagana) i dovoljno krut da svoju snagu prenese u vertikalno kretanje.

Grupni set Campagnolo Centaur omogućio je glatku promjenu brzina u rijetkim prilikama kada sam osjetio hrabrost da pređem iz lakših brzina. Uprkos tome što je doseg bio dobar za normalne uslove vožnje na kontinuiranom nagibu, osjećao sam da mi treba kraći držač – ali se dobro nosio na spustovima.

I to je izgled. Imao sam mnogo pozitivnih komentara o njegovom privlačnom bijelom dizajnu. Možda izgleda kao prototip, ali ako zbog toga protivnici pomisle da ste na blještavom novom superbiciklu, to nije loše.

Detalji

Šta Kitzbüheler Horn Mountain Race
Gdje Kicbühel, Austrija
Koliko daleko 7.1km
Av gradijent 12,5%
Maksimalni nagib 22,3%
Sljedeći 23. jul 2016.
Prijavite se www.kitzbuehel.com / Pozovite +43 676 8933 51631 ili email [email protected] za detalje.