Okusite duge: UCI Gran Fondo Svjetsko prvenstvo

Video: Okusite duge: UCI Gran Fondo Svjetsko prvenstvo

Video: Trial Bike Epic Stunts Gameplay 🎮📲🏍 Part 2 2024, April

Svjetsko prvenstvo UCI Gran Fondo daje amaterima priliku da se utrkuju za dres duginih boja

Mogao bih da pokušam da budem kul, ali kosa koja mi se diže na potiljku bi me odala. Navlačenje Team GB skin odijela s vašim imenom na rukavu je pravi trenutak.

Ne, ovo nije Olimpijada ili na bilo koji način povezana sa profesionalnim sportom. Ali to je bona fide Svjetsko prvenstvo, velikog obima i glatkog u izvođenju, i ne mogu poreći da sam uzbuđen što sam ovdje.

I dok svijet možda ne gleda, to je prava trka – među skoro 3.000 vozača zastupljeno je ne manje od 56 zemalja.

Postoji mnogo izazova koje biste mogli povezati s utrkama na svjetskom prvenstvu, ali ne biste očekivali da vam objasnite da će to biti jedan od njih.

Posebno u Velikoj Britaniji, 'gran fondo' je samo drugo ime za sportiste, a svi znamo da sportisti nisu trke.

U Evropi je, međutim, gran fondo format dobro uspostavljen kao jednodnevna trka sa masovnim učešćem, i obično su žestoko konkurentni na čelu.

Slika

Ovaj događaj je podijeljen po spolu i u devet starosnih grupa od 19 do 75+, sa željenim duginim dresom koji se dodjeljuje pobjednicima svake.

Opisano je kao 'prvenstvo za masovno učešće' u kojem morate zaslužiti svoje mjesto, ali za to je potrebno samo da završite u prvih 25% svoje starosne grupe na jednom od 20 kvalifikacionih događaja širom svijeta.

To je koncept s kojim će se triatlonci najlakše pozabaviti, jer već dugo imaju Svjetsko prvenstvo u dobnim grupama.

Pitate se da li je to ono što sprečava UCI da koristi baš taj naslov za ovaj događaj, budući da bi uključivanje vožnje na hronometar izgledalo manje oksimoronsko.

Ipak, događaj je već prošao kroz više promjena imena nego Puff Daddy. Malo ko se sada seća da je to nekada bilo Masters Svetsko prvenstvo, a takođe je nazvano i UCI finale Svetske biciklističke turneje.

Britanska invazija

Ta serija jedva je bila registrovana kod vozača iz UK jer nije bilo britanske kvalifikacione runde.

Dolazak Tour of Cambridgeshire 2015. promijenio je sve to i doveo do toga da veliki broj britanskih vozača učestvuje na prvenstvima u Danskoj i Australiji u posljednje dvije godine.

Ove godine je Tour of Ayrshire dodat kao drugi kvalifikacioni događaj, a s obzirom da se GF Worlds 2017. održava u Albiju, lako dostupnom u jugozapadnoj Francuskoj, to je značilo da su hiljade britanskih vozača krenule u pokušaje da se kvalifikuju, sa oko 600 na putu.

Na dva kvalifikaciona takmičenja u Velikoj Britaniji, prvoplasirani vozači izašli su na podijum na Coplandov 'Fanfare For The Common Man', čiji je veličanstveni krešendo koji trnci u kičmi prikladan kao i njegov naslov.

Slika

Imao sam sreću da sam to doživeo kao ukupni pobednik drumske trke u Škotskoj, što znači da su moji planovi za letnji odmor za Albi bili postavljeni.

Izbio sam iz TT-a, tako da je za kvalifikacije za taj događaj bio potreban još dugi vikend na Tour of Cambridgeshire.

To su drugi aspekti kvalifikacija: vrijeme i novac koji morate posvetiti tim događajima, a zatim i finalu.

Odraditi dvije kvalifikacije bila je skupa afera, putovanje u Albi je više od istog, i to bez prihvatanja ponuda britanskog organizatora Golazoa za putnu i timsku opremu – 'zvanično' TT odijelo je u početku koštalo £ 400.

Toliko o običnom čovjeku.

Honometar

Honometar na 22 km počinje prvi u četvrtak. Vruće je, kao što je bilo cijele sedmice, a moje vrijeme početka je 15:37.

U hladu je 36°C, od čega je malo dragocjeno. Albijeva trkačka staza je središte za sve događaje: početak i cilj TT i cilj cestovne utrke.

Uz lak pristup, puno parkinga i gotovu sigurnu stazu, to je dobro rješenje, ali pit boksovi dodijeljeni nacionalnim timovima su premali.

Postavio sam svoj turbo u hladu toaleta.

S obzirom na temperaturu, zagrijavanje je više borba da ostanete hladni. Dobro sam pripremljen sa zamrznutim peškirima i bocama, plus rashlađena pića.

Barem je red za startnu rampu zasjenjen i ja se polijem ledenom vodom dok čekam. Neki vozači izgledaju kao da se već pregrijavaju.

Slika

Zvaničnici UCI-a koji provjeravaju pozicije za jahanje i mašu svojim čarobnim tabletama okolo tražeći motore podsjećaju da je ovdje u igri više od £25 i kolačića.

Uskoro sam na startnoj rampi, gledam odbrojavanje i krećem.

Treba mi možda 10 sekundi da me vrelina udari. Zrači iz asf alta kao vatra i usta mi se osuše.

Da li je trebalo da donesem piće? Fokusiram se na svoju poziciju i snagu, pazim da ne krenem prebrzo, i letim niz vrh staze pravo uz pomoć vjetra u leđa.

Staza je bila otvorena za recenziju dan ranije i ja sam vozio dva kruga, tako da znam da mogu izbjeći razbijanje pozicije u većini krivina.

Postoji brdo nakon 10 km. Dugačak je 1km sa 5-6% – nije baš zid, ali svako brdo je teško TT tempom. Iz recesije znam da mogu da ostanem u svom 56x23 i planirao sam da ga ubrzam, ali stižem očajnički vruć i već na 180 bpm.

Dok prelazak na baznu šipku otvara mi grudi i pomaže mi da isteram struju, to me ni malo ne hladi. Ne postoji oporavak na vrhu, samo patnja.

Kratki spust je brz i intenzivan, vodi u T-spoj lijevo na kojem nisam mogao uvježbati brzinu u snimanju pa moram da pogađam i onda se šutnem jer sam mogao 5kmh brže.

Slika

Nekoliko kilometara kasnije, gadni dešnjak skoči u stranu u užasnom nagibu. Vježbao sam ovaj i udubim se da prođem jahača prije njega u slučaju da nije.

Zamalo da ga prekuvam i skidam šljunak na izlazu, i ponovo se šutnem.

Posljednjih 5 km traje zauvijek. Povratak na Circuit d'Albi čini mi se kao da sam skoro kod kuće, ali ravni su dugi i na okrutnom čeonom vjetru.

Preturam okolo tražeći preostale džule energije i spuštam glavu toliko da skoro naletim na zid gume na vrhu posljednjeg ugla. I tu je konačno red.

Zasjenjeno područje je oaza i čak ni ne gledam u svoje vrijeme.

Volonteri parkiraju vaš bicikl za vas jer su vam pomogli da siđete s njega i sjednete na sjedalo, daju vam onoliko čaša hladne vode ili kokaine koliko želite i ne puštaju vas dok ne budu zadovoljni da ste oporavljeno.

Posle pet minuta i dalje mi se vrti u glavi i prođe najmanje 20 pre nego što se ponovo osećam normalno. Ali svaki pojedini jahač izgleda slomljeno.

Znate da je vruće kada Malezijca treba podići s bicikla.

Zračne milje

Brazilac Leonardo Aranha patio je koliko i svi i izgleda šokirano u finišu. 'Namjeravao sam postići 405W, ali sam bio 100W ispod.

‘Jednostavno nisam mogao da se snađem na vrućini. Nisam izgubio hronometar kod kuće cijele godine i ovo je bio veliki cilj.’

Mora da je bilo. Da bi stekao svoje kvalifikacije, Aranha je u aprilu odleteo u Škotsku da se takmiči na TT i Gran Fondu, pošto Tour de Campeche u Meksiku više nije bio dostupan.

On i ja smo zajedno jahali i malo ćaskali ispred grupe u Kilmarnocku, a sada evo nas zajedno u Francuskoj.

Slika

Još jedan vozač koji skuplja kilometražu je Jim McMurray sa Novog Zelanda, koji je osvojio srebro u 55-59 TT.

Ovo je njegovo četvrto učešće: osvojio je zlato prošle godine u Pertu, Australija, i srebro u drumskoj trci, iako je to 'lokalno' izdanje još uvijek uključivalo osmosatni let.

‘Kod kuće je trenutno zima i 12°C, tako da je vrućina teška’, kaže mi. ‘Bilo mi je teško, ali sam uživao.’

Sećanje na bol uvek brže bledi sa medaljom oko vrata.

Kada su rezultati objavljeni, počinjem skenirati od dna prvog lista, gdje pretpostavljam da bih mogao biti, i krećem se gore i gore, otkucaji srca mi rastu s očima gore po stranici.

Ja sam peti i prokleto sam ushićen. Nisam specijalista i toliko sam patio da sam mislio da sam skroz uprskao. Ovo je daleko iznad mojih najboljih nada.

Sedam Britanaca medalja u svojim starosnim grupama i dvoje – Jessica Rhodes-Jones (F19-34) i Kevin Tye (M55-59) – osvajaju zlato.

Čestitamo njima i još dva tuceta koji su se plasirali u prvih 10.

Slika

Najbrže vrijeme ima Francuz Samuel Plouhinec (40-44). Što nije iznenađujuće s obzirom na to da je on bivši profesionalac čija je 17-godišnja karijera uključivala vožnju za vrhunske francuske timove kao što je Cofidis.

Trenutni profesionalci u UCI timovima (Continental i noviji) su isključeni, ali Elite i nedavno penzionisani profesionalci su slobodni da uđu i podijumi su puni njih.

Niko s kim razgovaram ne misli da ovo sasvim odgovara duhu događaja, posebno ako su, poput ženske pobjednice 55-59 Jeannie Longo, bile umiješane u višestruke doping skandale.

Drumska trka

Dva dana oporavka prije cestovne utrke su prijeko potrebna. Iskrećem noge i podešavam svoj cestovni bicikl dubinskim čišćenjem i poliranjem.

Muška trka je 155km sa 1700m penjanja podijeljenih na nekoliko velikih brda između brzih ravnica.

Više od 1.400 vozača startovaće u šest starosnih grupa u intervalima od sedam minuta. Žene i muškarci stariji od 60 godina rade stazu od 97 km.

Trka se lagano kotrlja prema startnim torovima iz centra Albija, u sjeni njegove ogromne katedrale od cigle.

Gradovi domaćini vole pokazati svoje znamenitosti. Startna zona je dobro označena sve do posljednjeg kilometra, u kom trenutku se mogu vidjeti vozači kako mahnito idu u svim smjerovima, bez pomoći šerifa na olovci koji pokazuju pogrešan znak.

Srećom, neki drugi Britanci mi pomažu da uđem u olovku i ja sam blizu fronta za početak, koji je neutraliziran, ali nervozan. Svi se žele pomaknuti, ali nema mjesta.

Udaljeno je 25 km prije nego što se gomila malo rasteže i mogu krenuti gore prije kratkog prvog uspona u Castelnau-de-Montmiral, koji je slučajno grad u kojem ostajem nedelju dana, tako da Već sam ga dvaput vozio.

Slika

Odlučujem da preuzmem inicijativu i predvodim je teškim tempom, oko 450W, dijelom da razbijem kavez trke, djelomično da osiguram da sam prava strana u bilo kakvom podjelu.

Gledam okolo na vrh i vidim da je hrpa rastegnuta, ali još uvijek vrlo netaknuta. Ovo će biti težak dan.

Onda je brzo trčanje do velikog dnevnog uspona, 7km Côte de Font Bonne. Kada se tempo smiri, dolazi do napada, ali se svi brzo gase.

Onda, nevjerovatno, tri bjegunca iz starosne grupe 40-44 dolaze tako što su prešli razmak od sedam minuta do nas. Apsolutno lete i to izaziva našu grupu.

Kada se povuku, Španac skoči za njima. S gomilom krstarenja, i ja odlučujem da krenem, ali je to duga solo potjera s velikom snagom da se pređe. Stižem do njih u podnožju uspona, a onda grupa ponovo uspostavlja kontakt oko kilometar gore, uprkos tome što smo trkali čvrstim tempom zbog kojeg sam na pragu napora.

To je još jedan šok i sada sam spalio veliku šibicu. Guramo se skroz uz uspon i niz drugu stranu, snažno zavijajući i dostižući 90kmh.

Tempo je sada postavljen i mi se razbijamo po dnu doline, često u jednom dugačkom redu. Drugi uspon se vozi jednako teško i postoji samo najkraći prekid neprijateljstava za zonu napajanja na vrhu.

Slika

Obećani su nam redovi volontera koji će proslijediti boce energetskog pića, ali postoji samo šačica, a većina vozača koji pokušavaju nabaviti bocu ne mogu.

Na moju sreću, moja devojka je našla put pored zatvorenih puteva da me dočeka sa muzetom koja sadrži dve boce i neke energetske pločice.

Od Cordes-Sur-Ciel-a, za tri sata, ja patim, plaćam za svoje ranije napore, a cilj se pomjerio na preživljavanje.

Pošto sam prošao stazu, znam da predstoji još jedan uspon, uz uski put nekoliko kilometara ispred.

Ako uspem da prebrodim, trebalo bi da budem OK. Skoro se snalazim, ali sam na svom vrhu na vrhu dok prolazimo kroz mali zaselak.

Izloženo je, ima bočni vjetar, onda se gomila ubrzava i izlazi u oluku i skoro sam pao prvi od pola tuceta puta.

Ruta se lagano spušta 15km, ali mi idemo brzo i svježiji vozači probijaju svaki valjak. Visim nesigurno, dehidriran i u grčevima, i vraćam se gore kad god mogu da bih sebi dao prostora da se vratim.

Posljednjih 10 km je ravno, ali sam skoro gotov za most preko autoputa.

Posljednjih 1,4km je na Circuit d'Albi i jedva smo stigli 100m na dugačku, široku ravnu kad se dogodi sudar u blizini.

Pronalazim bezbedno mesto sa desne strane gomile, znajući da će mi dati prostora da se pomerim sa spoljne strane levorukog koji se približava, a zatim budem unutra za poslednji ugao.

Dajem sve što mogu u sprintu i prelazim granicu u blickrigu mučnog grča. Ne smeta mi gdje sam završio jer nikad nisam bio tako iscrpljen i nisam mogao dati ništa više.

Ispostavilo se da sam 21. i najbolji Britanac u svojoj starosnoj grupi, što je izuzetno zadovoljavajuće čak i ako je bronzana medalja bila samo nekoliko sekundi ispred.

Slika

Pobjednik, francuski elitni trkač Jean-Marc Maurin, napao je nekoliko kilometara od kuće sa Portugalcem kojeg je nadmašio u sprintu.

Svo vrijeme, trud i trošak koji su bili potrebni da se dođe do Albija su se definitivno isplatili. Bilo je to zaista fantastično iskustvo, ono koje stoji iznad mnogih drugih sjajnih stvari koje sam imao sreće da radim u ovom poslu.

Ako ste amaterski trkač, ovo je vaš Jerusalim.

Jahačeve vožnje

Proba na vrijeme: Orbea Ordu Ltd M20i 2016, £5, 499, orbea.com

Vodim ovaj bicikl već dvije sezone i volim njegovu brzinu, upravljanje i kočenje. Nadogradio sam ga sa Enve 7.8 prednjim točkom i diskom pozadi, SRM mjeračem snage sa Osymetric 56/44 lančanicima, biciklističkim keramičkim džokej točkovima, 3T Revo Ltd aero šipkom, Profile Design Aeria -1/Seventeen stabljikom, Fizik Tritone sedlo i gume Michelin Power Competition 25 mm.

Drumska utrka: Ridley Noah SL 2015, £5, 499, sportline.co.uk

Ovaj bicikl me odlično služio kroz tri sezone i hiljade pređenih kilometara. Brz je, čvrst, precizan i prilično podcijenjen u odnosu na novije rivale.

Originalni komplet za izradu je ipak iznevjerio. Moj je sada opremljen sa Verve Infocrank mjeračem snage, biciklističkim keramičkim džokej točkovima, Specialized S-WorksPower sjedalom, Enve karbonskim držačem i Aero Road šipkom.

Izbor točaka varira u zavisnosti od staze, ali u Albiju sam koristio Enve 4.5 kade (koja je moja omiljena od 1, 300g) obučene sa 25mm Michelin Pro4 Service Course cijevima.

Vidimo se sljedeće godine

Morat ćete se ponašati brzo kao i brzo voziti ako želite izboriti mjesto na sljedećem prvenstvu. Svjetsko prvenstvo Gran Fondo 2018. održat će se u Vareseu, Italija.

Biće samo jedan kvalifikacioni događaj u Velikoj Britaniji, Tour of Cambridgeshire, koji je već skoro pun.

Ako ste voljni putovati, postoji niz alternativnih događaja na kontinentu koje vrijedi pogledati. Bilo bi dobro da se dodaju dodatni kvalifikacioni događaji i da se standard podigne na, recimo, prvih 10% u svakoj starosnoj grupi.

Mesto održavanja prvenstva 2019. već je najavljeno kao Poznanj, Poljska. Kompletne informacije o seriji dostupne su na ucigranfondoworldseries.com.