Giant's Causeway Sportive: Vožnja najboljim putevima Sjeverne Irske

Video: Giant's Causeway Sportive: Vožnja najboljim putevima Sjeverne Irske

Video: ASÍ SE VIVE EN IRLANDA: cultura, historia, geografía, tradiciones, lugares famosos 2024, Maj

The Giant's Causeway Sportive je kvintesencija vožnje biciklom na obali Sjeverne Irske

Biciklistička forma je prevrtljiva stvar i napustila me je uoči Giant’s Causeway Sportive. Uprkos najboljim namjerama, jednostavno nema šanse da sam dovoljno spreman da se uhvatim u koštac s najdužom stazom na ovom događaju - njegovih 185 kilometara i 2500 metara vertikalnih metara bili bi predodređeni za bolje kondicionirane duše od mene.

Ubrzana ponovna procena čini da alternativa od 136 km izgleda kao atraktivna opcija, ali iako je bez sumnje dobra ruta, previđa se dve najzanimljivije karakteristike ovog područja - površni prolaz istoimenog sportista, Giant's Causeway i izlet kroz The Dark Hedges, tunel od bukovog drveća koji je pravo prirodno čudo i turistička atrakcija međunarodnog ugleda.

Tako da smatram da, s obzirom na moje filtere vezane za fitnes i razgledanje, opcija rute od 100 km ispunjava sve okvire. Uključuje sve glavne karakteristike najduže opcije na skoro pola udaljenosti. Nisam mekan, rezonujem, jednostavno sam efikasan. Štaviše, skraćena ruta puna značajki je prikladna metafora za Sjevernu Irsku općenito - kratko vrijeme koje sam proveo ovdje me je uvjerilo da, uprkos svojoj maloj veličini, ima toliko toga za vidjeti i raditi.

Pravi izbor

Ohrabren svojom neupitnom logikom, željno iščekujem početak vožnje u Ballycastleu, gradu koji je 2016. godine proglašen za najbolje mjesto za život u Sjevernoj Irskoj.

Nalazi se na sjevernoj obali okruga Antrim, tako da idemo obalnom cestom sjeverozapadno od grada i brzo ostavlja bilo kakav znak urbanizacije iza sebe, kotrljajući se i vijugajući kroz polja puna ovaca. Moje noge su se jedva počele okretati i već je moja odluka da vozim ovu rutu potvrđena.

Ova kraća ruta gotovo odmah pokazuje ugodnu zemlju u svoj njenoj pastoralnoj slavi. Prateći obalu kakvi jesmo, bujno zelenilo se proteže do horizonta s naše lijeve strane, ali s desne strane našom vizijom dominira siva praznina Atlantika.

Po vedrom danu možete vidjeti preko Sjevernog kanala prema Hebridima, ali danas su uslovi naoblačeni pa je škotska obala izgubljena u hladnoj izmaglici koja otežava odvajanje mora od neba.

Slika

Sve što prekida nejasno sivilo je ostrvo Rathlin, ogroman komad vulkanskog kamenja udaljen 8 km od obale. Njegove impozantne tamne litice, lišene vegetacije, čine da izgleda kao neka epska tvrđava, ali je više plemenita nego što njen vanjski izgled sugerira - izvan morskih zidova, rečeno mi je da je zemlja dovoljno gostoljubiva da izdrži spektakularan niz flore i faune i oko 100 stanovnika koji žive u ruralnom miru.

Moja pažnja se vraća na ovu stranu vode i počinjem da primjećujem kako je obala ovdje dramatična. Ovaj dio okruga Antrim leži na tvrdoj baz altnoj podlozi, što znači da nema blagog suženja kopna do mora - polja sežu sve do ruba strmih litica, iza kojih nema ničega osim vrtoglavog pada u zapjenjeno željezo. obojene vode.

Ono što nedostaje obali u glatkim, proširenim plažama, to nadoknađuje dioramama koje se stalno mijenjaju koje se pojavljuju oko svakog udubljenja i udubljenja stijena - dubokim klisurama koje se spuštaju u osamljene uvale i raspadnute litice, iza kojih se nalazi more hrpe i stenoviti izdanci.

Put prilično vjerno prati uzburkanu obalu, a grupa jahača u kojoj se nalazim izvodi istezanja i kompresije poput harmonike preko oticaja i padova u asf altu.

Kao što biciklisti obično rade, odredio sam veličinu svojih saputnika. Kada sam u bilo kojoj novoj grupi, utvrdio sam da možete reći mnogo o sposobnosti jahača procjenom 'tri C': lanac, kaseta, telad.

Bicikli i oprema mogu biti bilo koje dobi ili standarda, ali ako pojedinac ima tih lanac, čistu kasetu i tonirana telad, velike su šanse da će biti pri ruci. Dok smo stigli do grada Ballintoy nekih 10 km, procijenio sam većinu grupe i zabilježio sam kada jedan jahač počne da se povlači.

U vremenu prije nego što može otvoriti rupu, brzo ga procjenjujem. Lanac? Ljepljivi klik svježeg podmazivanja. Kaseta? Sjajno. Telad? I soleus i gastrocnemius prisutni i ispravni, iu definisanom obilju.

Njegov je točak na kojem treba biti. Zakačim se za to i, dobro radeći zajedno, nehotice se udaljimo od grupe na valovitoj Causeway Road.

Uređeni jahač se predstavlja kao David i nakon nekog vremena zajedno postaje evidentno da je on jedan od onih zavidnih sportista blagoslovljenih tehničkim vještinama i fizičkom spremom. Objašnjava da je profesionalni superbiciklistički trkač i da cestovnu vožnju koristi kao posebno prikladan način za održavanje kondicije.

Također je lokalni, porijeklom iz obližnjeg Londonderryja, tako da može djelovati kao pratilac u vožnji, dijelom vodič dok se približavamo paru značajnijih karakteristika rute.

Prvi je sam Giant's Causeway. Ne možemo ga vidjeti s ceste, ali ako je vjerovati Davidu, folklor koji okružuje ovo mjesto je čak fantastičniji od izgleda Causewaya.

‘Stubove The Causeway sagradio je irski div Fionn mac Cumhaill, kao način da škotski div, Benandonner, dođe do njega, jer je izazvao Fionna na borbu“, kaže David. „Zahvaljujući malo lukavosti, Fionn je prevario Benandonera da misli da je mnogo veći i jači, pa je Škot preplašeno potrčao nazad, uništivši nasip iza sebe. Zbog toga postoje identični baz altni stupovi u Fingalovoj pećini na škotskom ostrvu Staffa - početak i kraj Causewaya.’

Kasnije saznajem da su neki nemaštoviti geolozi utvrdili da je Causeway nastao hlađenjem rastopljenog kamena, skupljanjem i lomljenjem, slično kao što se sušio blato, prije nekih 50 miliona godina i da su ti identični stupovi u Škotskoj bili dio istog toka lave, ali mnogo mi je draža Davidova priča o događajima.

Za viski i dalje

Ako sam imao ikakvo dugotrajno razočaranje što je Causeway sakriven, to je brzo ublaženo zamašnim spuštanjem u Bushmills, koji otkriva ekspanzivan pogled na niže ležeću obalu prema Portballintraeu i Portrushu. Zelena polja su ušivena sve do plavog mora odvojena samo tankim koncem zlatne plaže, koja stvara prizor tako slikovit da bi mogao biti čuvar ekrana računara.

Bushmills je najpoznatiji po svojoj destileriji i viskiju svjetske klase koji proizvodi. Može da tvrdi da je najstarija destilerija na svetu, jer tečnost proizvodi od 1608.

Čuo sam priče o Guinnessu koji ima bolji ukus kada se toči u njegovom sjedištu u Dablinu, u velikom sam iskušenju da svratim i na brzinu prođemo kako bismo vidjeli da li isto vrijedi i ovdje. Ipak, pamtim profil rute sa pozadinskim opterećenjem u smislu nadmorske visine, tako da se kotrljamo dalje jer nisam siguran kakav bi efekat viski imao na moje penjačke noge.

Put me uskoro dovodi u pitanje jesam li odlutao malo preblizu isparenja viskija destilerije dok zaobilazi zavoj i pruža se naizgled bez kraja. David potvrđuje da mi se vid nije zamutio i da ovaj put teče pravo kao strijela osam kilometara.

Malo je toga što treba učiniti osim da se zgrčite i uhvatite u koštac s tim u komadima, uzimajući 500m povlačenja sprijeda. Čak i uz pomoć, ne možemo sasvim vjerovati koliko smo beskrajno dugo provodili mljevenje, a da nismo uspjeli napredovati duž puta, ali na kraju skrećemo dobrodošlicu i otkrivamo da smo upravo među neverovatno zelenim poljoprivrednim površinama Sjeverne Irske.

Nalazimo se na Mračnim živicama uz male okolnosti - bez upozorenja odjednom smo pod krošnjama bukovog drveća, čiji isprepleteni udovi i lisnati vrhovi bacaju cestu u mračnu sjenu. Aveniju je zasadila dobrostojeća porodica Stjuart u osamnaestom veku, verovatno da bi impresionirala posetioce koji prilaze njihovoj džordžijanskoj vili koja se nalazi sa gornjeg kraja puta.

The Dark Hedges više nije dio imanja Stuart's Gracehill, ali definitivno nije ništa manje impresivno što je odvojeno. Izviđači lokacija za Game of Thrones sigurno su mislili isto - Dark Hedges je glumio kao dio 'Kraljevog puta' u drugoj seriji serije.

Čudo prirode okupira moj um nekoliko kilometara ugodne seoske vožnje sve dok me brzi, rezbareni kutak u blizini Armoya ne trgne iz sanjarenja - čekao sam da dođe red jer znam da signalizira izrazitu promjenu u karakter rute.

Druga polovina vožnje prati daleko burniji profil dok se prelazi preko visoravni Antrim, područja uzvišenja na istoku okruga Antrim, i prati obalu koja ponira na sjeverozapad nazad do Ballycastlea..

Baz alt koji čini visoravan Antrim ostaci su drevnog planinskog lanca koji je u jednom trenutku bio viši i veći od današnjih Himalaja. Srećom, tektonski pokreti u nekoliko stotina miliona godina od tada su ublažili kopno, tako da sve s čime se moramo suočiti je oko 10 km uspona koji se penje ne više od 300 vertikalnih metara.

Lako je iskoristiti efikasan ritam i stižemo do vrha u dobroj formi. Sada postoji postojana oblačnost, tako da je ovdje gore sumorno i izloženo, s malo više od neobične gomile visokih zimzelenih biljaka koje razbijaju žbunasto smeđe ljuske i paprike.

Iduća se ipak ubrzava sa nekim otvorenim, krivim padinama i udarnim usponima duž vrha visoravni sve dok ne stignemo do njenog ruba, gdje se cesta definitivnije spušta dok ulazimo u jednu od devet dolina Antrima. To su doline u baz altnom platou koje se poput prstiju protežu od obale. Klisure uravnotežuju tmurnost visoravni sa bujnim zelenilom, vodopadima i bogatom istorijom - svaka ima svoje ime i posebnu tradiciju.

Svake godine postoje festivali koji proslavljaju jedinstvene prirodne karakteristike svakog Glena koji obuhvataju pevanje i ples tokom noći. Potaknute najboljom rezervom Bushmillsa, očigledno, svečanosti mogu postati prilično konkurentne - nijedan stanovnik Glena ne želi da ga nadmaši drugi.

Spuštamo se kroz Glenaan - 'Glen od malih Fordova' - na putu koji je tako savršeno izbalansiran da ne moram pritiskati pedale niti povlačiti kočnice 10 km. Sve što treba da uradite je da se nagnete levo i desno da biste pratili blago zavojite krivine; ovo je prirodno stanište Davida superbiciklističkog trkača, tako da on napreduje nagovarajući dodatni zamah iz milimetarski preciznih izbora linija.

A Užasno tvrda završna obrada

Konačno se usidrimo u Cushendunu, lijepom lučkom selu bijelih vikendica koje ne bi izgledalo neumjesno u Cornwallu. Sada mi je važnija od šarmantne arhitekture Cushendun-a, prepuna hrane puna raznih slatkih poslastica bogatih kalorijama.

Upravo ću se pohlepno spustiti na njih kada mi nit sivog asf alta zapne za oko preko zaliva. Cesta se uzdiže tako direktno uz visoku liticu da se pitam da li su projektanti puta znali da je "zračna linija" samo izraz, a ne zakon o inženjerstvu.

Dolazeći iz Londona, otkako sam ovdje, redovno sam hvatao veselo raspoloženje lokalnog stanovništva i bezbrižno brbljanje, tako da sam zbunjen kada primijetim da čak i oni govore o cesti s poštovanjem.

To je Torr Head, rasplet rute, i otkrio sam zašto mu pridaju takvo poštovanje otprilike 100 metara nakon što sam se ponovo uključio. Uspon se ne kreće više od 500 metara ukupno, ali način na koji ide oko stjecanja vertikalnih metara uz travnate litice nije ništa drugo do sadistički.

Cesta je dovoljno tehnička da bi se izgradila obilaznica tako da vozači mogu bez muke da je koriste - ne šire od jedne trake, sa tri uzastopne rampe od 20% od nekoliko metara koje zadaju ponavljajuće udarce rano. Za nekoliko sekundi mahnito kuckam po mjenjaču da pokušam locirati brzine koje nemam, a put je tako strm da ga ne osjećam samo u nogama.

Održavanje dovoljnog zamaha naprijed da samo ostane uspravno je napor cijelog tijela. Brzo se uzdižemo iznad Cushendena i nema sumnje da su pogledi na njegove čudne kućice i luku savršeni za razglednicu kad bih mogao samo da podignem pogled sa svog pletenog prednjeg točka. Samo me snažna želja da ne označim posebno zgodan par netaknutih bijelih cipela spriječila da padnem na vrhu posljednje rampe.

Torr Road drži se zavjetrine litica tako da je naš pogled podijeljen - strmi travnati rubovi uzdižu se s naše lijeve strane dok je desno samo more daleko ispod koje čini Mull of Kintyre. Sunce uspeva da proviri iz oblaka i kontrastne polovine posmatrača postaju zelenije, odnosno plavije.

Nema šanse da se opustite kada se postigne početno povećanje nadmorske visine - priroda puta ga ostavlja na milost i nemilost obalama koje se spuštaju, što znači da su spusti koji prate svaki uspon toliko strmi i tehnički da postaju kao mnogo mentalnog napora kao i fizičkog.

Ono što planeri rute oduzimaju jednom rukom, odmah vraćaju drugom.

Kako konačno otpremimo zadnji dio Torr Roada, cilj u Ballycastleu postaje vidljiv na nekoj udaljenosti niz dolinu. Gotovo svih osam hiljada metara je nizbrdo, tako da nas cilj vuče kao magnet. Kako sam saznao, spuštanja su Davidova jača strana, tako da ganjanje stražnjeg točka znači da posljednji kilometri rute prolaze najbrže.

Zabavljajući se na kraćoj ruti, imamo dovoljno vremena na cilju da uživamo u vožnji i započnemo oporavak uz pivo. Dostupne su samo boce, a ne pinte, ali se u njima jednako uživa. Ponekad veće ne mora značiti bolje.

Kako smo to uradili

Putovanje

Let od Bristola do Belfasta International sa easyJetom traje nešto više od sat vremena i može koštati oko 60 funti povratka ako rezervišete ranije, iako ćete ponijeti bicikl sa sobom dodati 45 funti u oba smjera. Belfast je pokriven i letovima iz Stansteda i Lutona po sličnoj cijeni ako dolazite iz područja Londona. Iz Belfasta je najbolje iznajmiti automobil za jednosatnu vožnju do Ballycastlea.

Smještaj

Postoji mnogo opcija u Ballycastleu i okolini, iako se isplati rano sortirati za najbolji izbor, jer se smještaj rezerviše oko vikenda događaja. Biciklista je odsjeo u Clarewood House B&B, koji je udaljen 10 minuta hoda od centra grada i na trasi događaja, tako da je laka kotrljanja sa starta/cilja.

B&B je čist i udoban, a njegov vlasnik, Bernie, i njen muž su izvori lokalnog znanja o najboljim pabovima i lokalnim atrakcijama koje treba posjetiti. Oni također pripremaju doručak koji je prikladan za kraljeve i briljantno zadovoljava prehrambene potrebe.

Hvala

Hvala Ethanu Loughreyu za svu njegovu logističku pomoć u osiguravanju ulaska biciklista na događaj i smještaja u Clarewood House B&B. Ethan radi za Outdoor Recreation Northern Ireland, koja je neprofitna organizacija odgovorna za razvoj, upravljanje i promoviranje rekreacije na otvorenom u Sjevernoj Irskoj. Za više informacija posjetite outdoorrecreationni.com.