Argyll & Bute: Velika vožnja

Video: Argyll & Bute: Velika vožnja

Video: So You Think You've Seen Scotland - Taynuilt Argyll & Bute 2024, April

Biciklista kuša napuštene uspone, slikovita jezera i strmoglave spustove Argyll i Bute

Vrh uspona je upravo gore, oko 200 metara dalje, ' ohrabruje moj jahački partner, Campbell. Ali sa smanjenom vidljivošću na ne više od 100m, podižem glavu nadajući se samo da ću me dočekati niski oblak škotske magle koji zaklanja sljedeće skretanje i posljednji udarac prema vrhu. Izvlačeći se sa sedla, borim se za vuču na vlažnom šumskom putu. Penjući se sa što većom težinom preko zadnjeg dijela motocikla, polako puzim prema ovoj maglovitoj vidici, okrećući brzinu 34/28 koja i dalje čini svaki obrt naporom.

Vrtim pedaliranje kombinacijom kvadrata i vertikalnih linija, dok zadnja guma klizi sa svakim drugim okretanjem moje ručice za brušenje. Zaokruživši oštro skretanje ulijevo, grleći vanjsku stranu krivine kako bih pronašao lakši nagib, prolazim kroz kišu, samo da vidim još jednu strmu rampu naprijed kroz izmaglicu. „Skoro smo stigli“, uvjerava ga Campbell. 'Samo s druge strane tog oblaka.'

Krstarenje obalom

Slika

Zakoračivši iz toplog i dobrodošlog okruženja našeg pansiona, sinoćna kiša je prohujala, a ovo prohladno škotsko jutro dočekalo nas je nebo oblaka koji se brzo kreću kroz koji se probijaju primamljivi plavi tragovi, otkriveno zatim ponovo pokriveno za nekoliko sekundi dok jak vjetar duva preko grada Dunoon i tjesnaca ispred nas. Asf alt je još uvijek vlažan i, suočen s promjenjivim uvjetima, oblačim kišnu jaknu prije nego što uđem i otkotrljam se prema sjeveru. Oblaci grle visoka brda svuda oko nas.

Ostajemo u jednom fajlu kroz jutarnju gužvu u saobraćaju, susrećemo više automobila u prva 2km nego što ćemo u narednih 143km zajedno. Osjećaj bijega je uvijek oštar kada se vozite negdje nepoznato, ali dok prolazimo kraj krajnje zgrade na rubu grada, skoro smo odmah na pustim putevima s dobrom površinom prije nego što zaobiđemo vrh Holy Loch-a i zaobiđemo njegov sjeverozapadni obala. U roku od 10 minuta od početka, krajolik je postao savršen za sliku kada smo stigli do sela Kilmun, gdje kupujemo Mars barove u radnji na uglu. Sve je to dio planiranja mog saputnika, Campbella, domorodca s kopna koji zna ove puteve – i njihovu topografiju – napamet.

Talasi zapljuskuju stijene s naše desne strane dok idemo prema sjeveru, sada duž zapadne obale jezera Loch Long. Taj poznati osjećaj 'zakuhati u torbi' obuzima me pa sakrijem jaknu za kišu u džep od dresa. Predstoji nam prvi uspon ovog dana – ako se sada pregrijem, onda će mi gurnuti pedale preko vrhova sa strane jezera eksplodirati termostat.

Slika

Skrećući s glavnog puta u Ardentinnyju, Campbell me upozorava da se krećem. To je 3 km uspona i njegove niže padine vas navode na razmišljanje da je nagib više nego premostiv u velikom ringu. Zahvalan sam na njegovom znanju kada se magla spusti i mi špijuniramo kroz šumsko zemljište vijugavi put koji skače na 20% niotkuda. Kao obožavatelj Ratova zvijezda, ne mogu a da ne pomislim da ovako mora izgledati Endor ujutro, prije nego što se svi Ewoki probude.

Pogrbljeni nad našim motociklima, boreći se sa staklenom površinom puta i kažnjavajućim nagibom, održavamo raspoloženje šalama o udaljenosti do vrha, relativnom prianjanju dostupnom od mojih klinčera i Campbellovih cijevi, i uzimajući alternativu, šljunčana ruta. Ubrzo, međutim, koncentriranje na moje disanje postaje hitnije od nastavka razgovora.

Naočare za sunce spremljene, magla se spaja sa znojnim kapljicama na mom čelu i obrvama, samo 20km traje cijeli dan na biciklu, ali već osjećam težinu kako mi se uvlači u noge. Spuštanje također zahtijeva svaki metar vidljivosti i svaku uncu koncentracije koju možemo prikupiti. Strmina puta znači da kad god otpustim kočnicu, povećavam brzinu takvom alarmantnom brzinom da skoro istog trenutka počinjem ponovo da ih perem. Snažno povlačim poluge prije nego što krenem u oštar desni zavoj, i put se konačno ispravi, tako da puštam sidra i izbijam iz niskog oblaka, škiljeći kroz oči.

Loch and roll

Slika

A815 koji grli obalu jezera Loch Eck tipičan je za šire puteve u regionu – glatki, tihi i savršeni za prelazak kilometara uz pristojan put. Ne vidimo ni jedan automobil koji putuje u oba smjera. Campbell mi kaže da je ovo otprilike toliko prometno koliko i glavni putevi budu tokom sedmice.

Kad stigne do Strachura i skrene lijevo na najsjevernijem dijelu naše vožnje, njegovo planiranje zaustavljanja hrane još jednom se pokazalo besprimjernim. Sjahamo u bistrou Out Of The Blue, ne da bismo se pridružili sedmogodišnjem kočijaškoj klijenteli, već da bismo posjetili susjednu prodavnicu na uglu, u kojoj se kupuju četiri pakovanja kolača od karamela i koka-kola i odmah se udiše.

Ronjenjem sa A-puta, pokupimo jednokolosečnu traku koja označava početak napuštenog prolaza prema jugu duž obale Loch Fynea. Vozimo se na ivici vode, cesta se spušta prema dolje, sječe se, povećava se, prateći konture uvala na obali ispunjenih drvećem. Crvena vjeverica juri preko našeg puta. Povremene udarne rupe i mnoštvo polomljenih grančica zasipaju dionice puta, ali zadržati svoju pamet za ove manje opasnosti mala je cijena za poglede koji se otvaraju preko jezera dok sunčeva svjetlost počinje da se probija kroz oblake koji se podižu.

Za 45 minuta smo izolovani od svega osim od zvukova talasa, ptičije pesme, škljocaja mjenjača i zveketa dva lanca koji se kreću gore-dole svojim kasetama.

Slika

Oboje ulazimo u nepoznato dok stižemo do Otter Ferry-a i krećemo u unutrašnjost. Campbell je čuo priče o usponu na Bealach an Drain, ali ovo mu je prvi uspon. Znamo da je dugo, pa kliknite na mali prsten i započnite naš rat iscrpljivanja. Put raste i oboje se naglas pitamo da li je ovo naša parcela za naredna 4 km. Srećom, asf alt se spušta i pruža zadivljujući pogled na borovu šumu s naše lijeve strane, ali naš predah je kratkog vijeka dok vidim put koji se stalno kreće prema nebu duž linije drveća. Uvodim svoj lanac na lančanik sa 28 zubaca i vozimo se polako i lako, ćaskajući, uživajući u pogledu na obronak brda obraslog crnogoricom ispred nas i svjetlucavo jezero s naše lijeve strane.

Ubrzajući se ovo mi daje energiju potrebnu za konačno kopanje do vrha, potpomognuto novoizgrađenim dijelovima asf alta. Penjanje na ovo čudovište iz Argylla bila bi mnogo ozbiljnija stvar koja dolazi iz suprotnog smjera, kao što otkrivamo na spustu.

Nagib je izuzetno strm, i kada sretnem kamion za dostavu koji dolazi na drugu stranu, moram ga nekako izbjeći, a da ne blokiram zadnje kočnice. Nije u poziciji da stane za mene - nikad više ne bi krenuo na klizavom putu.

Prolazim pored, oseka adrenalina u ustima, i fokusiram svoju liniju oko narednih uskih zavoja, skenirajući cestu u potrazi za rupama. Ovo je teritorija koja nas uši, tako brzo gubimo visinu, a ja moram da izbrišem dobrih 15 kmh za ono što je navodno najstrmija ukosnica u Škotskoj. Odmah iza njega, Campbell čeka kraj ceste.

‘Ja ću to provozati, samo da kažem da sam to učinio’, kaže on. I s tim, on odlazi, nestaje iz vidokruga iza zavoja. Ponovo se pojavljuje nekoliko minuta kasnije, s rukama na kapima, bljeskajući brzom brzinom. Uvlačim se i strmoglavim se za njim.

Škotski Stelvio

Slika

Smještajući se ponovo u stabilan ritam, spuštamo se niz A886 sve dok ne stignemo do hotela Colintraive na ribu, pomfrit, pite, gazirani pop i obaveznu šetnju klizavim kopčama po drvenim podovima. Nakon ručka slijedi 10-minutni prijelaz trajektom do ostrva Bute, što nam daje vremena da probavimo hranu i planiramo napad na Rothesay.

Nedeljama ranije, špijunirao sam Serpentine Road na internetu. Neskladno vrckava linija na mapi, dalje sam istraživao i otkrio da je ova serija od 13 skretanja u centru Rothesaya mjesto za godišnji uspon Bute Wheelersa. Jahanje ove neobičnosti urbanista razlog je zašto smo prešli Loch Striven i sada pedaliramo obalom Butea kao opsjednuti. Mi smo na misiji da stignemo do Rothesaya, označimo kvadratić i vratimo se na hronometar kako bismo uhvatili sljedeći trajekt za Argyll. I sunce počinje svoj neizbežni zalazak.

Po dolasku u Rothesay, Serpentine se zloslutno nazire pred nama dok počinjemo naš uspon. Prvi dio ukosnica je stočna hrana izvan sedla, relativno ravni dijelovi između zavoja daju predah od strmih uglova na oba kraja. Izbjegavajući povremeno parkirane automobile, ali sa savršenim pogledom uzbrdo, koristimo se cijelom širinom puta. Na sjeveru se otvara veličanstven pogled na Firth of Clyde, a njegove mirne vode blistaju na kasnopopodnevnom suncu. Na pola puta, shvaćam da sam dozvolio svojoj želji da razbijem ovaj uspon da me savlada, a disanje mi postaje otežano dok zaobilazimo vrtni zid na vrhu kako bismo otkrili da ima još toga. Sjedam, lagano pedaliram posljednjih 100m, u tišini planirajući povratak za sljedeći događaj uspona.

Slika

Označeno polje, skrećemo desno na vrhu brda i ponovo se vraćamo na dno uspona bez okretanja pedale. Znam da bih mogao poboljšati svoje performanse, ali nema vremena za drugi uspon – imamo čamac za uhvatiti. Sjedam iza Campbella dok počinjemo dvodnevni hronometar nazad do trajektnog terminala u Rhubodachu. Dok stignemo tamo, potrošio sam se, a dok se približavamo privezištu srce mi se stisne kada špijuniram trajekt koji počinje da prelazi u Argyll. Skoro bismo mogli doplivati do njega, tako je blizu. Umjesto toga, koristimo priliku da odmorimo noge 20 minuta do sljedećeg prelaska. Sjedim na kamenu na parkiralištu, cijedim sad već tečni sadržaj omota Mars bar u grlo.

Dom u mraku

Spuštamo se s broda, vraćamo se na našu rutu, prije nego što napustimo glavnu cestu i pratimo staru obalnu stazu. Ovaj napušteni B-put nas opet vodi uz obalu; mali usponi se uzimaju na padovima, raspoloženje je visoko dok se približavamo našem poslednjem uglu i krećemo na istok do Dunoona. Razgovor prelazi na svjetlo koje nestaje, tako da ubrzavamo tempo, idemo kući i penjemo se još jednom.

Sunce na zalasku grije mi leđa dok ustajemo. Uz drugi vjetar, pričamo o spustu koji dolazi – glatkom, brzom, ravnom i sa mogućnošću da krenemo 60kmh. Dok 2km kasnije spustimo se u jezero Loch Striven, teško je reći da li su mi se naježile jeze u ranim večernjim satima ili čistog uzbuđenja brzine.

Slika

Campbell i ja izbjegavamo fazane koji su zatrpani cestom, prolazeći pokraj Loch Tarsan s naše lijeve strane pod plamenim narandžastim nebom. Nisko sunce se kombinuje sa maglom kako bi naš ravan, veliki udar na Dunoon učinio još magičnijim. Dok svjetlo nestaje, zaobilazimo krajnje skretanje s A815 i krećemo na obalni put do Kirna. Izazov prethodnih sati je zaboravljen dok se nazire znak grada i pokušavam da završim sprint. Lako me preokrene Campbell, koji izgleda dovoljno svjež da ode u drugi krug. Pobijedili smo sunce za minute i sada imamo sastanak sa zasluženim pivom i obećanjem riblje večere.

Teško je zamisliti savršeniji dan za penjanje ili ljepši dio UK za to učiniti. Argyll i Bute oličavaju neotkrivene biciklističke puteve Velike Britanije: napuštene, slikovite, kažnjavajuće i iznenađujuće za sve pravi razlozi.

Uradi sam

Doći tamo

Ako vozite, pokupite M8 na sjever od Paisleya, zatim obalskom cestom kroz Langbank i Port Glasgow do Gourocka. To je putovanje trajektom od £12 od McInroy's Pointa do Hunter's Quaya u Kirnu. Od Gourocka do samog Dunoona saobraća poseban trajekt. Cene karata za šestosatno putovanje vozom od London Eustona (sa jednom presjedanjem u Glasgowu) do Gourocka počinju od 138 funti. Iz sjeverne Škotske idite A82 sa sjeverne obale Loch Lomonda, zatim A83 do Cairndowa. Idite A815 južno do Dunoona.

Smještaj

Pansion Douglas Park u Kirnu pružio je prijateljsku dobrodošlicu, sobe sa sopstvenim kupatilom i najbolji kuvani doručak koji sam jeo poslednjih godina. Takođe ima veliku garažu u kojoj možete odložiti svoj bicikl. Cijene za noćenje počinju od £55 za jednokrevetnu sobu sa kupaonicom.

Sa zahvalnošću

Vitalnu pomoć u planiranju i informacijama pružili su David Marshall iz Cowal Marketing Group i Carron Toibin iz Argyll & The Isles Tourism Cooperative Ltd (exploreargyll.co.uk). Pomoć Stevija iz Komisije za šumarstvo bila je neprocjenjiva, kao i lokalno znanje, nepogrešiva ljubaznost i snažno pedaliranje Campbella Raea.