Dorset: Big Ride

Video: Dorset: Big Ride

Video: [4K] [MAY 2023] Plaja BOURNEMOUTH BEACH - OBSERVATION ''BIG'' WHEEL RIDE - DORSET, ENGLAND 2024, Maj

Biciklista kreće u najdublji Dorset kako bi uživao u pogledu i znamenitosti na i oko jurske obale

Kažu da poznatost rađa prezir, a to svakako može važiti i za biciklizam, kao i za bilo koju drugu oblast života. Bicikl koji ste vozili nekoliko godina manje je privlačan od onog u izlogu, ne nužno zato što vaš nije tako dobar, već jednostavno zato što tačno znate kakav je. Isto se može reći i za puteve. Naviknete se na rute koje ste vozili sto puta i možete postati gotovo slijepi za kvalitet oko sebe dok žudite za nečim novim.

Međutim, to nije uvijek slučaj. Cijeli život živim i vozim bicikl u Dorsetu i, uprkos tome što sam također imao sreće da se vozim po nekim od najspektakularnijih mjesta na svijetu, moji lokalni putevi nikad ne ostave utisak na mene, kako u pogledu ljepote tako iu pogledu fizičke rukavice koje bacaju čak i najsposobnijim jahačima. Dakle, kada je urednik predložio da odradimo UK Ride u Dorsetu, ja sam bio prvi u redu, na iznenađenje nekih mojih kolega.

Dorset biciklizam strmo brdo

Ali postoji nekoliko vrlo dobrih razloga zbog kojih je Dorset idealna lokacija za biciklizam, a prvi je taj što je značajan dio njegovog perimetra prepušten obali, koja se proteže 88 milja od Christchurcha do Lyme Regisa, i nudi spektakularno more pregledi. Također ima rijetku populaciju u odnosu na svoju veličinu, uglavnom zbog činjenice da polovina njegovih stanovnika živi u primorskoj konurbaciji koju čine Bournemouth i Poole. To znači da ako istražujete dalje u unutrašnjosti biciklom i zapadno od okruga, daleko od urbanizacije i u područje koje se naziva "Hardy's Wessex", uživat ćete u bogatom izboru. Mnogo sati se može provesti u trakama, blaženo bez saobraćaja (u Dorsetu nema autoputeva). Tu se nalazi većina brda, a iako je nadmorska visina minijaturna u poređenju sa Lake Districtom ili Walesom (viša tačka ove vožnje je samo nešto više od 200m), profil vožnje u ovom području rijetko će biti ravan, ako ikada. To je ono čemu se mi – što će reći, ja i lokalni član Merida Race Team-a Kim Little – moramo radovati dok se pripremamo da se suprotstavimo nekim od najizazovnijih nagiba Dorseta, kako u unutrašnjosti tako i duž njegove poznate jurske obale.

Sve na tanjiru

Izgleda da ćemo se dobro napuniti za današnju vožnju jer svaki put kada obrišemo posljednje ostatke doručka ispred sebe nudimo nam još nešto ukusno da ga dopunimo. Naša polazna tačka za vožnju je luksuzno biciklističko utočište On The Rivet u Beaminsteru, u blizini Bridporta, a za doručkom, osnivač kompanije, Jim Styrin, vodi nas kroz neke završne provjere današnje rute na mapi. Jim i ja smo spojili svoja znanja i iako sam već upoznat sa mnogim putevima koje ćemo preći, bit će i prilično netaknuta teritorija. Posebno sam uzbuđen zbog drugog dijela petlje, obalnog dijela koji obećava panoramski pogled na šljunčano prostranstvo Chesil Beacha i na poluostrvo Portland.

Kiša trenutno bubnja po krovnom prozoru iznad moje glave, suprotno vremenskoj prognozi koja je obećavala da će pljuskovi nestati. Koristim ovo kao izgovor za još jednu kafu i još jednu porciju domaćeg kruha umočenog u domaće konzerve, da vidim što će donijeti sljedećih 20 minuta. Srećom, baš kao što moj stomak ne može više da izdrži, kiša jenjava.

Vrijeme igre

Prebacim nogom preko sedla i otkotrljam se iz Beaminstera, još je vlažno i nebo ostaje oblačno, ali žudimo da krenemo. Jedno je pokisnuti tokom vožnje, ali Kim i ja se slažemo da je zapravo ostavljanje po kiši druga stvar, jer lagano okrećemo kurlice za ove rane udarce. Naši Garminovi zvone gotovo uglas, obavještavajući nas da nas je GPS pronašao na našoj ruti i tako počinje. Još 132km.

Dorset cycling ford

Ovi pokreti pedale bez napora ne traju dugo jer smo praktično ravno u White Sheet Hill, strm i neumoljiv početak dana, sa visinama do 19%. Razgovor nakratko prestaje dok se oboje nosimo s gradijentom s nečim što liči na drvene noge, jer je našim mišićima uskraćeno odgovarajuće zagrijavanje.

Srećom, to je kratak uspon i uskoro smo u onakvom okruženju koje će definirati ovu vožnju, tečeći uskim uličicama i savijajući se u i iz osamljenih ruralnih sela dok putujemo na istok. To je profil rollercoaster-a, ali ugodno. Nizbrdice nam omogućavaju luksuz da nosimo dovoljnu brzinu da uspone budu manje zastrašujuće. U ono što se čini kao da nema vremena letimo nizbrdo, čvrsto čučeći tijela, prema Cerne Abbasu, prvom od ključnih orijentira na današnjoj petlji, kojem nakratko zastajemo da bismo se divili. Moje disk kočnice 'piknu' dok se metalni rotori hlade od proizvedene topline

na strmom spustu prije nekoliko trenutaka.

Sunce pokušava da spali oblak tako da se uskoro vraćamo na put, i još jednom moramo pozvati u pomoć naše unutrašnje lančanike dok naši mehovi istovremeno penju kasetu u pripravnosti za još jednu strm uspon. Piddle Lane nas vraća nazad na greben i to je teško, tip uspona koji se progresivno sve više strmi i snažno udara na samom grebenu, s nagibom zbog kojeg i Kim i ja prelazimo preko prednjeg dijela naših bicikala u našim najmanjim brzinama. Podstiče me saznanje da, kada to prebrodimo, možemo u potpunosti pustiti da letimo na dugačkom, brzom dolini dole u dolinu Piddle – dom zabavno nazvane Piddle Brewery – sa dugim linijama vidokruga koje nam omogućavaju da se klonimo kočnice.

Pored mora

Dorset biciklističke ležaljke

Zaobilazimo najjužniji vrh drevnog trgovačkog grada Dorchestera i nastavljamo direktnim putem prema jugu prema obali, gdje Kim i ja želimo da nastavimo, znajući da ćemo preći preko trećine udaljenosti i zaradio kafu. Upoznajemo obalu u Weymouthu, tipično engleskom primorskom gradu sa šetalištem obrubljenim ležaljkama, galebovima, štandovima sa sladoledom, trgovinama koje prodaju konac slatkiša i kamenim štapićima, plus poznatim zvukovima koji bježe od zabavnih arkada. Ima puno. Da ne spominjemo njegove milje zlatnog pijeska.

Sunce konačno rastera dio oblaka, tako da želimo održati tok i doći do visina Portlanda prije nego što stanemo na kafu. Na mapi ruta pomalo liči na mjehur iz crtanog filma, a sada ulazimo u šiljasti dio. Zbog njegove prirode aut-and-back mogli bismo izabrati da zaobiđemo ovaj segment, ali bismo propustili. S naše lijeve strane je svjetlucavo more – poprište olimpijskih jedriličarskih događaja 2012. – a s naše desne strane je ogromna masa šljunka koja formira spektakularnu plažu Chesil (poznatu iz novele Iana McEwana On Chesil Beach). Za samo nekoliko minuta, na vrhu sljedećeg uspona, imat ćemo mnogo bolju perspektivu na ovaj fenomenalni morski pejzaž.

Na usponu Kim i ja puhujemo i dahtamo u savršenom trenutku, hvatajući niski ritam, dižući bicikle lijevo-desno uz uspon koji je barem razbijen za nekoliko ukosnica dok se penjemo na rt. Pogled je predviđen: spektakularan. Spomenik Olimpijskim igrama ponosno stoji na vidikovcu na vrhu iznad obale koju smo upravo prešli, a mi zastajemo da slikamo naše bicikle naslonjene na legendarnih pet prstenova.

Dorset biciklistički olimpijski prstenovi

Nastavljamo našom petljom poluostrva Portland prema još jednom kultnom orijentiru, svjetioniku Portland Bill. To je još uvijek potpuno funkcionalan svjetionik, visok 40 metara, koji je upozorenje za obalni saobraćaj od 1906. godine. U prošlim vekovima plaže i uvale oko Portland Billa bile su raj za krijumčare. Danas su, međutim, više utočište za penjače po stijenama, koji hrle ovdje kako bi se popeli na ogromne morske litice.

Dok nastavljamo oko Portlanda, ostaje nam još jedna stanica: konačno ta kafa. Uz malo olakšanja stižemo do naše preporučene tačke zaustavljanja, Cycleccino, koji je dijelom kafić, dijelom prodavnica bicikala, gdje se Kim i ja prepuštamo banketu s kofeinom i kalorijama.

Napunjeni gorivom i spremni, spuštamo se niz ukosnice i još jednom imamo zadivljujući pogled dok se vraćamo duž plaže Chesil i biramo put prema zapadu koji grli obalu. Za oko 30 km vraćamo se u Bridport i, kao i u prvoj četvrtini vožnje, prolazimo kroz idilična, slikovita sela kamenih kućica i malih seoskih radnji. Krajnje desno je vidljivo još jedno poznato obeležje Dorseta – spomenik Sir Thomasu Hardyju – koji se nalazi na vrhu otvorenog pejzaža između Porteshama i Dorchestera. Ako smo se osjećali posebno živahno, to bi bio odličan uspon za dodavanje na rutu, koji bi nas vratio do preko 200m. Danas, međutim, propuštamo priliku i nastavljamo putem za Abbotsbury, mjesto poznato, što se turističkih brošura tiče, po prekrasnom labuduru, ali što se tiče biciklista po velikom usponu iz sela.

Brzo blijeđenje

Dorset biciklističko čvorište

Dok se zaglavim u usponu, znam da će dostići vrhunac od 17%, pa pokušavam da zadržim nešto u rezervi, ali mogu osjetiti kako mi energija brzo blijedi, a tijelo mi usporava, poput robota koji trči iz baterije. Čovek sa velikim čekićem se nadvija nad mnom, vreba me, zadirkuje me. Spremam se da zajebavam u spektakularnom stilu. Znam to jer sam se počeo znojiti iza koljena, nešto što čudno znam da moje tijelo radi u trenucima prije nego što se oblak pečuraka podigne. Noge su mi potpuno izblijedjele i zadržavam liniju saobraćaja koja se strpljivo gradi iza mene. Možda nemam rezervnu bateriju koja bi mi pomogla, ali imam lukav plan. Znam dobro da će vrh ovog uspona pružiti neke od najboljih i najspektakularnijih krajolika do sada, sa dalekosežnim pogledom preko obale. 'Bez panike', mislim u sebi. Zaustavljam postupak u sljedećem lajbiju kako bih se mogao 'diviti pogledu' (i ismijavati brzu energetsku pločicu).

Odavde do Bridporta je praktički sve nizbrdo i svaki uspon se rješava zamahom tako da se moj oporavak može nastaviti još neko vrijeme. Dok se slobodno vozimo kroz prilično glavnu ulicu Bridporta, samo smo oko 10 km od cilja, i bez više velikih uspona, sada smo slomili zadnji deo ove vožnje.

Kao što se to često dešava na dugim vožnjama, naša jedina bliska nesreća u danu dogodi se kada smo samo nekoliko kilometara od kuće, kada se uski ugao neočekivano zategne baš na mestu gde je površina puta prekrivena mešavinom kravlji izmet, slama i šljunak (nešto drugo po čemu su poznate ruralne staze Dorseta). Srećom, preživjeli smo neozlijeđeni, a gledajući unazad, incident, plus velika količina adrenalina koji nam sada struji kroz vene, vjerovatno nam je pomogao da se vratimo u bazu sa širokim osmjesima na licima nakon dana za pamćenje iz mnogo razloga. Jedva čekam da dođem kući i ponovo se vozim.

Hvala Jimu i Deborah u On The Rivet na izvrsnom gostoprimstvu koje je prevazišlo osnove smještaja i obroka. Rutu na Garmin connectu možete pogledati ovdje: Dorset biciklistička ruta