La Pina sportive

Video: La Pina sportive

Video: The action has started to heat up inside the SmartCage between @FrankieLapenna and @NDO_CHAMP84 2024, Maj

La Pina slavi život legendarnog graditelja bicikala Giovannija Pinarela. Biciklista otkriva da je ruta prikladna počast

Prošlo je 19 godina otkako je Pinarello održao svoj prvi biciklistički maraton u Trevizu u sjevernoj Italiji, a za to vrijeme događaj je postao više od granfonda. La Pina je prerasla u festival biciklizma, koji traje cijeli vikend u julu i uključuje 3.500 učesnika. Ali uprkos svojoj veličini, to ostaje u srcu porodična stvar. Fausto Pinarello, trenutni šef kompanije i sin osnivača Giovannija, predvodi subotnju vožnju za zagrijavanje i posjetiteljima pokazuje tvornicu. Kasnije njegova sestra, Carla, dijeli nagrade i drži govore.

Izdanje iz 2015. godine posebno je potresno za porodicu, jer je to prvo od Giovannijeve smrti, koji je otvorio svoju prvu prodavnicu bicikala 1953. godine i pokrenuo La Pina Granfondo 1996. kako bi proslavio svoj rođendan i pohvalio se osnovne vrijednosti amaterskog biciklizma: učešće, poštovanje i dijeljenje. Ovogodišnji događaj je posvećen njemu, a mnogi učesnici nose verzije maglia nera – crnog dresa koji je slavno nosio Giovanni kada je bio posljednji koji je završio Giro d’Italia 1951.

Sporo, sporo, brzo, brzo, sporo

La Pina peloton

Dok se postrojavam na startu u centru Treviza, brzo shvatim da bih mogao i sam biti u redu da 'osvojim' maglia nera. Nekim administriranjem sam se našao u početnoj grupi koja sadrži trkačke timove koji žele da se izbore za pobedu. Zaustavljen sam između grupa Talijana gipkog izgleda u odgovarajućem kompletu, sa fokusiranim izrazima na licima i informacijama o ruti zalijepljenim na njihovim gornjim cijevima. Vazduh miriše na kremu za sunčanje i iščekivanje, što ne smiruje moje živce.

Uz pomoć Daria Catalda iz tima Sky i Bernieja Eisela, Fausto Pinarello počinje događaj u 7.45am. Na sreću, tempo je smiren dok se krećemo ulicama Treviza, pored kuća oslikanih freskama i trijemova, ali jednom izvan gradskih zidina i preko mosta koji se proteže preko rijeke Sile, trkački timovi se organiziraju u efikasne jedinice, i prije nego što znam, brzina je porasla do skoro 50kmh.

Zanimljivo je da su ozbiljni timovi pušteni nakon većine rekreativnih učesnika, što se ne čini najsigurnijim načinom za vođenje sportske aktivnosti, ali mi ipak pomaže jer dozvoljavam pelotonu da me usisa uz nešto od pan-

stan prvih 20 km od Trevisa. Uhvatili smo neke od netakmičarskih grupa, i napominjem da se voze tempom mnogo boljim od onoga što bih ja mogao održati sljedećih 140 km, tako da se s priličnim olakšanjem izvlačim iz trkačke grupe i usporavam na manje quad-searing speed.

Uspon La Pina

Rijeka Piave blista na jutarnjem suncu dok je prelazimo prema Colle di Guarda, a 4.1km uspona u prosjeku od 3,7% koji služi kao predjelo za dnevni uspon. Približavamo se šumovitom podnožju, ali horizontom dominiraju nazubljeni vrhovi Dolomita – snažan podsjetnik na patnju koja dolazi.

Rastanak puteva

Nastavljamo prema sjeveru i kako ulazimo u Comune di Susegana krajolik se mijenja iz prigradskih u ruralni, sa stablima maslina koji označavaju početak uspona. Promjena nagiba izaziva brojne zujanje i zujanje od elektronske opreme mojih novih partnera u jahanju i njihovo uzbudljivo brbljanje koje je konstantno otkako sam se pridružio grupi prestaje kako otkucaji srca počinju rasti.

Uprkos dodatnom trudu, konačno počinjem da se opuštam u događaju. Sa posvećenim trkačima koji nestaju na horizontu i vrevom urbanog Treviza iza nas, atmosfera se promijenila u jedan od velikih dana.

Kotrljam se duž grebena na vrhu Colle di Guarda, koji pruža zadivljujući pogled na čuvene vinograde Prosecco u regiji. Uspon je zgusnuo ogromnu količinu jahača u prilično skučen prostor, tako da opuštam krivudavi spust koji slijedi, što se pokazalo razumnim pristupom – prolazim pored čovjeka koji leži potrbuški pored puta sa znatnom osip na putu, okružen grupom zabrinutih partnera u jahanju. Njegova La Pina je gotova, što mi služi kao lekcija da vozim oprezno.

La Pina vinove loze

Stižemo u Barbisano, šarmantan gradić koji se budi dok zujimo. Lokalni stanovnici viču „Buona fortuna!“između gutljaja espressa ispred kafića pored kojih prolazimo. Trebat će mi sva sreća koju mogu dobiti. Moje brzopleto pregledavanje profila rute preko moje jutros zdravice pokazalo je da je Barbisano posljednje ravno utočište prije ozbiljnih gruda na profilu rute.

Pejzaž i dalje postaje sve hrapaviji, sa stanovima koji su sada rijedak prizor među zgužvanim vinogradima, šumarcima i poljima. Ostajem sa svojom grupom dok stalno dobivamo visinu za 10 km, a zatim zaobilazimo brdo koje će nas predstaviti nizom skretanja, natovarenih jahačima koji se sporo kreću. To je posljednja dionica Zuel di Qua, 7,3 km uspona koji bi se lako mogao upravljati da nije ovih 10% ukosnica.

U ovoj fazi još sam dovoljno svjež da ih zavrtim bez mnogo nelagode, iako je pogled na prvu stanicu za hranu dobrodošao dok završavam uspon. Bljesak inspiracije me vidi kako pravim iznenađujuće ukusan sendvič sa salamom i bananama i, prikladno napunjen gorivom, krećem pravo na strmi i uski spust u Cison di Valmarino, gdje se staza dijeli na srednju i dugu rutu.

Ovdje se rastajem sa grupom sa kojom sam do sada vozio. Svi oni skreću lijevo na srednju rutu, a ja ostajem da se suočim s dugim putem sam.

Spust La Pina

Već godinama – ili mi se barem tako čini – pratim stazu duž podnožja niza planina s moje lijeve strane i počinjem se nadati da ću ih možda moći u potpunosti izbjeći. Na kraju, međutim, put skreće i ja sam primoran da se uhvatim u koštac sa usponom na Passo san Boldo. Melje ravno između dva vrha nekoliko kilometara prije nego što stigne do glavne dionice od 6 km koja u prosjeku iznosi 7,5%.

Lijeni preklopnici koračaju rijekom Gravon i lako je ući u ritam, na čemu sam zahvalan, jer je sada kasno jutro i temperatura je velika. Počinjem navijati jahače ispred sebe, pitajući se zašto su usporili, ali razlog postaje jasan ubrzo. Ispred mene, put se penje prema nebu, kroz pet tunela. Jahači iskaču i izlaze iz ovih tunela kao neka vrsta horizontalne igre udarca krticom, koja pruža taman dovoljno noviteta da skine ivicu sa cilja od 11% uspona.

Padam na drugu stanicu za hranjenje, sve više sam zahvalan na svom izumu slatko-slanog dok gomilam energiju u svoja opuštena bedra. Sva stajališta su razumno postavljena na vrhu uspona, omogućavajući hrani da se upije tokom spuštanja. Nakon što sam se nasitio, raspoloženje mi se podiže jer sam u mogućnosti da pređem nekoliko lakih kilometara na širokom, strmom spuštanju prema Pranolzu. Borovi uspona Boldo ustupili su mjesto otvorenim poljima i brvnarama u alpskom stilu. Gledajući gore na cestu, planine uokviruju traku asf alta, zauzeta jahačima dok seče kroz dugu travu. To je uzbudljiv pogled.

Najteži jardi

La Pina vijugava cesta

Ruta počinje da se talasa dok prolazim kroz gradove Trichiana, Zottier i Carve. Lokalni stanovnici su na snazi da bodre vozače, ali poticaj koji pružaju je ublažen rastućim osjećajem nervoze kako se približavam Praderadego. Prosjek od 6,7% ovog uspona od 9 km zvuči dovoljno bezazleno, ali prekriva duge dionice od 17% i labavu površinu puta.

Sa strepnjom pratim vijugavu jednotračnu cestu kroz drveće, sve dok ne zaokrenem ugao da vidim scenu pokolja ispred nas. Jahači sjede pored puta ispruživši svoje zgrčene noge, poraženi prvom od brutalnih rampi Praderadego. Drugi guraju svoje bicikle, ne mogu da nađu brzinu dovoljno nisku da nastave da se kotrljaju. Čujem još jedan zov 'Buona fortuna!' i uzimam ovo kao znak da se spustim u najlakšu opremu i počnem da se vitlam uz uspon.

Uskoro, svako pretvaranje tehnike je napušteno dok istražujem bilo koju biomehaničku prednost da bih nastavio dalje. Skoro sam sjahao na pola puta, obeshrabren neprestanim pištanjem autopauze mog Garmina pokušavajući da odlučim da li se i dalje krećem ili ne, ali ljubazni lokalac pretrčava, mašući probušenom bocom s vodom. Dahćem 'grazie mille' dok mi hladan sprej natapa glavu i leđa, osvježavajući me dovoljno da završim uspon.

Samit drži treću stanicu za hranu na slikovitom seoskom zelenilu, tako da ja najbolje iskoristim pauzu istezanjem, jelom i pićem. Obogaćen i ohrabren mojim uspješnim usponom na Praderadego, napadam njegovo dugo spuštanje dok se ruta ponovo okreće prema Trevisu. Cesta dole ima divne zavoje koji grle čistu stenu, sa neograničenim pogledom nazad prema reci Piave, koja svetluca u daljini.

Planine La Pina

Prebrzo ponovo pedaliram dok prelazim Combai, plitki uspon od 5,4km, ali na sreću brzo prolazi i vraćam se na spuštanje visine što brže mogu. Spust se kreće duž doline, pored još vinograda u Giju, a ja stižem u grad zajedno sa tri druga jahača. Sada smo iskliznuli iz kandži Dolomita, tako da se horizont spljošti prvi put nakon nekoliko sati, ohrabrujući jednog vozača da poveća tempo. Sljedećih 10 km prolazi u bljesku prolaska i odlaže nas na posljednji uspon, Presa XIV od Montela.

Kratko, ali sa rampama od 10%, ovo je mjesto gdje je udaljenost koju sam prešao zaista postala poznata i ostali su me ispustili. Prolazim pored voćnjaka i seoskih kuća skoro pola sata prije nego što vidim posljednju stanicu za ishranu. Nema više penjanja i ostalo je samo 20 km vožnje, pa uz uobičajenu hranu organizatori nude vino i pivo. Iako je primamljivo zabiti hladan, odlučujem da je najbolje da se odreknem alkohola jer je moje upravljanje biciklom dovoljno skiciran čak i kada sam priseban, pa sam krenuo na spust od 5 km koji me dovodi do 15 km od cilja.

Okruženje postaje sve urbanije kako se približavam Trevisu, i do sada moram da upravljam svojim naporima da sprečim grč da mi obuzme noge. Prolazi kraj mene motocikl marke La Pina, čiji pilot uzbuđeno gestikulira iza mene, a ja se osvrćem i vidim grupu od 15 vozača kako se približava, pa kopam duboko i hvatam se za leđa dok prolaze.

La Pina kutak

Moto nas prati zadnjih 5km pri brzini od 40kmh, tjerajući automobile da ustupe put dok jurimo u Treviso. Na kraju se ljušti dok zveckamo preko kaldrme i prolazimo kroz Porta San Tommaso, impresivnu sjevernu kapiju Treviza. Sa završnim transparentom na vidiku, grupa se raspada u pauzi za liniju. Užurbani sprint čini se prikladnim finišom da se vrati u Treviso.

Završavam bezbedno u sredini pakovanja i sveukupno oko sredine terena, shvatajući sa olakšanjem da sam izbegao maglia nera, uprkos mojoj zabrinutosti. Onda se sjetim Giovannija Pinarela. Njegovo posljednje mjesto na Giru donijelo mu je slavu i novac za pokretanje vlastite trgovine biciklima, koja je izrasla u jednu od najprestižnijih svjetskih marki bicikala. Možda sam ipak trebao ići malo sporije.