Glencoe, Zapadna Škotska: Big Ride

Video: Glencoe, Zapadna Škotska: Big Ride

Video: Вождение Glencoe Scotland A82 и потрясающий Glen Etive - тур по Шотландскому нагорью 2024, Maj

Highland Mighty; Biciklista otkriva svetove Bonda i Pottera u senci Ben Nevisa

Uvijek sam mislio da ako ikada postoji vozilo koje najbolje opisuje izjavu Roberta Louisa Stevensona: 'Putujem ne da bih išla, putujem radi putovanja', to je bicikl. To ne znači da biciklizam nije praktičan način prijevoza – to je svakako najlakši način za obilazak užurbanog grada – ali za mnoge od nas, glavni razlog za vožnju biciklom je jednostavno užitak vožnje biciklom. Lagano kucanje pedala samo je sredstvo za meditaciju o svom okruženju; graciozna, uglađena brzina samo je brži način da vas preveze negdje novo, za uzbuđenje vožnje. Tako da je bio pravi šok zateći sebe kako uživam upravo u takvoj senzaciji, samo u autu. U potpunosti krivim ovu planinsku scenu.

Vozim se A82 kroz Nacionalni park Trossachs, na putu za Glencoe na našu planiranu vožnju. Putevi su mi odmah prepoznatljivi kao isti oni kojima je Džejms Bond vozio tokom filma Skyfall. Skrenuvši sa A82 na utabanu stazu (nažalost, smatram da nije pristupačna za takve kao što sam ja), Bond i M izlaze iz njegovog Aston Martina DB5 kako bi sjetno zurili u močvare Highlanda. ‘Jesi li ovdje odrastao?’ pita M. ‘Koliko si imao godina kad su umrli?’ ‘Znaš odgovor na to, znaš cijelu priču’, kaže Bond. „Siročići su uvek najbolji regruti“, kaže M.

Navodno, autor knjiga o Bondu Ian Fleming bio je toliko impresioniran portretom Škota Seana Conneryja 007 u filmu Dr No da je za Bonda napisao škotsko naslijeđe, u kojem je njegov otac, Andrew Bond, došao iz Glencoea, a to je ovaj retrospektivni detalj koji je režisera Sama Mendesa odveo u Bondovu stvarnu domovinu predaka za film. Ali bez obzira na razlog, vidjeti kako jedan od najpoznatijih automobila u kinematografiji fijuče poput srebrnog metka kroz škotsko visoravni je vrlo zadivljujuće djelo iz kina.

Glencoe Big Ride Uspon Bijele kuće -Fred MacGregor

Sumnjam da stvaram tako graciozan prizor u svom iznajmljenom VW Golfu, ali nikad se nisam osjećao bliže svom heroju iz djetinjstva nego sada, i nikada nisam imao zadovoljstvo tako lijepe vožnje. Sa prorijeđenim ljubičastim vrijeskom koji se miješa sa izmaglicom šipražja i grmlja koja se proteže prema zemljanim tonovima okolnih planina, već očekujem velike stvari od ove vožnje u Velikoj Britaniji. A još nisam stigao ni do starta u Mallaigu. (Za zapisnik, Bond je ostao siroče u dobi od 11 godina kada su njegov otac i Švajcarkinja, Monique Delacroix, poginuli u nesreći pri penjanju u Chamonixu. Chin up, 007.).

To je plan

Nekoć najplodnija evropska luka za pecanje haringe, Mallaig, otprilike na pola puta uz zapadnu obalu Škotske, sada uživa u mirnijem načinu života, sa samo stotine stanovnika, a luka je uglavnom predana trajektima koji opslužuju Skye, Knoydart i čudno nazvana mala ostrva Rum, Muck, Canna i Eigg. 'Eigg je zanimljivo mjesto', objašnjava moj saputnik u jahanju za taj dan, Spook (pravo ime David, ali u njegovom školskom odeljenju od 11 godina bila su tri Davida, pa kada je igrao duha u školskoj predstavi, nadimak 'Spook' zaglavljen). „Ostrvo je u osnovi u vlasništvu stanovnika, a skoro svu svoju energiju dobija iz održive energije, tako da je samodovoljno. Tu se također odvija samodovoljna poljoprivreda, uključujući i neke hipi usjeve, naveli su me da povjerujem, ' kaže Spook, smijući se.

Za razliku od mnogih biciklističkih vožnji, današnja je od tačke do tačke, od Mallaiga niz zapadnu obalu, a zatim seče u unutrašnjost uz Loch Linnhe do mjesta gdje kratka vožnja trajektom i obećanje 'neke od najboljih riba koje možete loviti 'jesti' nas čeka u Fort Williamu. Nije to mali izlet na 165 km, ali budući da je većina planina u okolini i dalje rezervisana za šetače i scramblers, naša ukupna nadmorska visina ne bi trebalo da nas vidi mnogo preko granice od 1.600 metara. 'Ali nećete misliti da je ravna', kaže naš vozač automobila za podršku i Spookov najbolji drug, Frazer Coupland. „Tamo ima jedno ili dva iznenađenja.“Uz to, Frazer upali motor svog kombija i odseče nagib i uz cestu, ostavljajući mene i Spooka da nežno nagovorimo naše motore u život.

Glencoe Big Ride Grass Road -Fred MacGregor

Ovo daleko na sjeveru granice, čak su i glavne ceste relativno puste, a ivice prošarane cvijećem i pogled na vodu zamjenjuju uobičajeni britanski lim neprijateljskog izgleda i službene stupove. Međutim, nismo sasvim sami. Povremeni turist i dalje vijuga pored nas, putnici sa pripremljenim mapama i vozači koji vire ispod štitnika za sunce kako bi uživali u pogledu, tako da sam sretan kada napustimo glavnu saobraćajnicu da zaobiđemo napušteni put oko Loch Morara.

Ispostavilo se da ovaj dio svijeta zaista nije stranac na srebrnom ekranu, i zajedno sa Skyfall-om, Highlands je svoje željezničke šine i najpoznatiju lokomotivsku kćerku poklonio Warner Brothers-u za franšizu o Harryju Potteru. Dok oblak dima postaje vidljiv iznad drvoreda, Spook mi kaže da bih možda bolje poznavao jakobitski parni voz koji se približava kao Hogvorts ekspres, i sasvim sigurno kada se pojavi na otvorenom vijaduktu, on je u pravu. Vidljivo je samo nekoliko sekundi, ali vidjeti kako gomila gvožđa u žurbi kako ore selo je uzbudljivo, ako se na dodir omalovažavaju naše jednostavne bicikle. Naš jugozapadni put vodi nas sve bliže moru, koje se trenutno nalazi na niskoj, još uvijek oseci, otkrivajući polako suši srebrno bijeli pijesak i pucketave morske alge. Gore na blagom brdu s naše lijeve strane je teren za golf.

‘To je Traigh golf teren’, kaže Spook. „Očigledno, ako volite takve stvari, to je najljepša igrališta s devet rupa na svijetu.’ Nikada se nisam bavio golfom – izbijanje je zabavno, ali nakon toga je dosadan iscrpljenost pogoršan mojim nedostatkom vještine – ali ovdje mislim da bih mogao napraviti izuzetak. Osim našeg ćaskanja, nema ničega što bi narušilo tišinu, a na dan kao što je danas pogled sa staze je beskonačan sjaj svjetlucavog bluza.

Glencoe Big Ride Loch -Fred MacGregor

Dvorci u pijesku

Ponovnim spajanjem na A830 s gotovo besprijekornom površinom, naše aktivnosti u pogledu razgledanja privremeno su okončane u korist kontinuiranih napora oko Loch Ailorta. Lijepo je pobijediti neprekidni ritam, ali mi je ipak drago kada nam Frazer signalizira da usporimo i skrenemo s prirodnog puta. Ova zaobilaznica je upadljivo označena kao slijepa ulica, ali Spook me uvjerava da je vrijedno putovanja. Obrubljen drvećem, put se sužava na neke nemoguće tanke tačke – što je dobro za bicikliste, ali zamišljam da neće biti zabavno za vozača koji susreće automobil koji dolazi sa druge strane. Frazer se, međutim, čini bezbrižnim, i kugla ispred sebe ostavlja mene i Spooka da preskočimo šljunkovitom stazom.

Nakon kratkog vremena reka koja teče pored nas nestaje iza nekih polja i drveće počinje da zadire u nebo, ali taman kada se čini da smo nepovratno zamenili močvare za šume, put se spušta i drveće otvorite kako biste otkrili zadivljujući zaljev prepun zamka koji se raspada u kojem bi sam Highlander, Connor MacLeod, s ponosom proveo svoju vječnu penziju. (A gdje bi on iz Grand Designsa, Kevin McCloud, bez sumnje rado snimio Connora kako renovira. Mogu li biti povezani?) Ovo je zamak Tioram – ili Dorlin kako je poznat (i označen). Taktički smješten na ulazu u Loch Shiel, njegovo stanje u lošem stanju znači da je zatvoreno za javnost, iako trenutno nismo mogli posjetiti čak i ako je bio otvoren. Pozicioniran na plimnom ostrvu, Dorlin je trenutno nepristupačan, ali, poput neraspoloženog pejzaža, dovoljno sam sretan da ga proučavam izdaleka.

Glencoe Big Ride Red Ferry -Fred MacGregor

Nazad, krećemo prema malom gradu Acharcle, i dalje na još jednu varljivo valovitu dionicu. Pored nas Loch Sunart je uglavnom miran, izuzev skakanja nekoliko privezanih čamaca na vesla, ali cesta uz njega nije uspjela pronaći sličnu ravninu. Srećom, danas su vjetrovi bili tihi, ali drugi put, sa jakim istočnim smjerom i bez ikoga društva, mogao sam vidjeti da je ova dionica otkrivena, nezahvalna klackalica. Cesta se nastavlja prema Loch Linnheu, ali Spook i Frazer predlažu skretanje duž starije ceste na suprotnoj strani Loch Sunarta, a ja uskoro ostajem da razmišljam o tome je li njihova ideja dobra ili ne. Bijele linije nestaju sa sredine asf alta gotovo jednako brzo kao što se blistavo vodeno prostranstvo smanjuje ispod nas, a moju dosadašnju mirnu vožnju ukrade neukrotivi skok od 10%. Srećom, na pola puta dobijam privremenu odgodu kada Spook uoči svog partnera kako dolazi u suprotnom smjeru u svom kombiju. Zaustavljajući se radi kratkog razgovora, vozač bilježi moj bicikl i opremu i drsko sugerira Spooku da bih ga ja mogao danas vući. Nažalost, moram priznati da je to daleko od slučaja, a kao odgovor mi se otkrilo da je Spook nešto kao dobro podešen sportista kako sa bicikla tako i na - koji je pretrčao Bena Nevisa nedelju ranije za dva sata i 15 minuta. Rekord koji mi je rečeno je jedan sat 35, ali i dalje sam prikladno impresioniran, ako ne i iznenađen, kada sam otkrio da moj saputnik ima neki sportski pedigre.

Svim dobrim odmorima mora doći kraj, tako da se vraćamo i nastavljamo manje surovim tempom. Čini se da je nailazak na bilo koje vozilo na ovoj cesti anomalija, a naš put do vrha se nastavlja neprekidno, kao i naš pogled dok se spuštamo s druge strane. Spuštanje nije toliko tehničko, ali je brzo, i za nekoliko minuta se vraćamo na ivicu vode – ovaj put Loch Linnhe – sa samo suhozidom koji nas dijeli od blistavih boja kamenitog pijeska, prikazujući napredak plime u koncentričnim valovima poput spljoštene topografije karte. Put je opet izuzetno uzak, ali to ne sprečava Frejzera da izvede par prilično brzih okreta za tri poena kako bi se vratio i rekao nam da će nas ostaviti ovde. Iako se nedaleko nalazi trajektni prijelaz, nije baš do vožnje automobila, objašnjava on sa smiješkom.

Glencoe Big Ride Pitstop -Fred MacGregor

Do sada se osjećam prilično umorno, a kumulativni efekat od 150 km govori u mojim sve težim nogama. Ipak, najbolji dio vožnje je još uvijek pred nama – barem onaj najživopisniji dio. Preko jezera u dalekoj izmaglici nazire se Ben Nevis, koji opravdava svoju reputaciju planine sa glavom u oblacima. Otvarajući se ispod njega, krševite padine i raštrkano drveće imaju veličanstven osjećaj praistorije - ne bi bilo naodmet kao mjesto za sljedeći film o Jurskom parku. Ali prije nego što odem predaleko u zamišljanje lutajućih diplodoka i letećih pterodaktila, na vidiku se pojavljuje ruševina kuća koje se okupljaju i formiraju Fort William na dalekoj obali, a sanjarenje je prekinuto. Realnost ovog mjesta je ipak jednako zadivljujuća.

Cilj sam po sebi

Kao što je Frazer ranije primijetio, trajekt koji tražimo je nekoliko stepenica niz evolucijsku ljestvicu od onih koje smo jutros vidjeli kako polaze iz Mallaiga. Njegov navoz je pored odmarališta koje se maskira kao parking. Osim rukom iscrtanog znaka koji objašnjava da putnici moraju nazvati broj mobilnog telefona da ga pozovu, stranac ne bi znao da trajekt postoji. Međutim, mještani to očito rade, i dok se to pojavi – riskirao bih da kažem svih 20 stopa – pridružilo nam se nekoliko školaraca koji se vraćaju 'na kopno', a s nama i našim biciklima plovilo je gotovo napunjeno. Na kraju vožnje rekao bih da je ovo gore sa najboljim, nežnim udarcem dizel motora koji upotpunjuje idiličnu sliku dok polako prelazimo jezero, Ben Nevis gleda, puteve koje smo prešli gledajući unazad. U Velikoj Britaniji svakako postoji zahtjevnije jahanje, ali sa tako spektakularnom mješavinom jezera, močvara i planina, ovaj dio visoravni nudi neke od najljepših. Savršeno mjesto za biciklizam radi vožnje bicikla.

Ruka pomoći

Organizovanje vožnje na nepoznatom području uvijek je olakšano uz malo lokalnog znanja, tako da Cyclist duguje zahvalnost Spooku i Frazeru što su opravdali naziv svoje kompanije, No Fuss Events. Provjerite nofussevents.co.uk za popis svih stvari koje se bave biciklizmom i još nekih u okolini. Isto tako, zahvaljujući Niamh O’Driscoll, koji nas je smjestio u The Moorings u Fort Williamu, dobro opremljenom hotelu pored Neptunovog stepeništa, najdužeg stepeništa brana kanala u Britaniji. Cijene se kreću od oko £137 za dvokrevetnu sobu i doručak. Pogledajte moorings-fortwilliam.co.uk.