Vercors: Big Ride

Video: Vercors: Big Ride

Video: Europe Motorcycle Tour 2022 EP37: Combe Laval in the Vercors (Col de la Machine) 2024, Maj

Udarajući na tvrđavu, francuska regija Vercors bi trebala vrviti vozačima, biciklista otkriva kako je blaženo spokojno

'Zovu je "Tvrđava",' kaže Roger s vozačevog mjesta dok sjedim i gledam kroz prozor njegovog auta u slutnjave litice masiva Vercors, zapanjen da se nešto tako dominantno može pojaviti tako brzo iza krivine na putu. Žuto-siva vapnenačka stijena miješa se s dijelovima raskošne zelene vegetacije, izlivajući se u klisure i razlivajući se kroz doline stvarajući zaista jedinstvenu i pomalo zastrašujuću citadelu. Roger i njegova supruga Teresa vode posao za biciklizam, Velo Vercors, iz preuređene vile u gradu Saint-Jean-en-Royans, u podnožju početnih rampi masiva, i tu smo mi idemo sada.

„Živeo sam niz cestu u Romans-sur-Isère-u kada sam se trkao u Francuskoj sa punim radnim vremenom“, objašnjava Roger svoje prethodne godine kao trkač iz inostranstva. „Tako sam prvi put otkrio Vercors. Trening je bio fantastičan i na kraju sam pomislio: "Moram se vratiti." Međutim, niko ne zna da je ovdje jer imate Alpe s jedne strane i Mont Ventoux s druge. To je neotkriveni dragulj.’

Smješten upadljivo u onome što je poznato kao Predalpi (teritoriju podnožja Alpa koja se proteže od Ženevskog jezera do Nice), očima je lako promaći kurziv "Masiv Vercors" kada pregledaju kartu južne Francuske. Ali ono što ovoj oblasti nedostaje u snježnim vrhovima, 25 km uspona i destinacijama ovjekovječenim Tur de Frans, to nadoknađuje tajanstvenim prolazima tunela i putevima koji vise na liticama, ruralnim francuskim pašnjacima i dobrodošlom nedostatku turističkih hordi. To je, ukratko, mjesto koje je naizgled stvoreno za vožnju biciklom i, dok naš auto ulazi u prilaz Velo Vercors, teško je potisnuti želju da izađemo i počnemo vrtjeti pedale.

Vercours Fortress Big Ride pogled na dolinu odmor

Zatišje prije oluje

Sredina je septembra, a jutro je tipično za kasno ljeto u planinama: zrak je samo na ugodnoj strani svježine; sporo izlazeće sunce oslikava duboke narandžaste nijanse na litici visoko iznad, a nebo još ne može odlučiti da li će se odlučiti za maglovito ili vedro. Dok sjedimo napolju i doručkujemo, gledajući u oblake koji se šuljaju u Tvrđavu pod stražom krečnjačkih bedema, osjećam mješavinu strepnje i nestrpljenja. Bojim se da naš napad na veliku visoravan neće biti tako potajno izveden kao napad lukavog puzajućeg oblaka.

Spremamo se, pravimo konačna podešavanja položaja na biciklima, popunjavamo naše bidone i počinjemo da pletemo put ulicama St Jeana kako bismo pronašli početak naše petlje, 145 km obilaska masiva. Bronzani mještani gledaju kako svijet prolazi iz udobnosti svojih kućnih pragova: 'Bonjour, Bonjour.' Vlasnici kafića brišu svoje stolove, a gradskim trgom zveckaju mala vozila koja izgledaju daleko od puta. Sve je to veoma evropski, i u iskušenju sam da rano stanem na kafu i samo se uvalim u blagu oseku svakodnevnog života, ali se otresem toga i skrenem pažnju na pedaliranje. Naših prvih nekoliko kilometara zaobilazimo zapadni bok visoravni, kroz sjenovite gajeve oraha i preko niza poljoprivrednih mostova koji se protežu preko potoka koji se probijaju od visoravni, namijenjenih prvo rijeci Isère, a zatim moćnoj Roni.

Vercours Fortress Big Ride Valley Floor

U čudnom gradiću Pont-en-Royans, mjestu u kojem se čini da je svaka zgrada opasno zaglavljena za liticu, prelazimo rijeku Bourne i tako prelazimo iz departmana Drône u onu Isère. Ali što je još važnije, također nam je omogućen uvid u unutrašnjost masiva kroz procjep u litici, koji je iskovala rijeka Bourne i koji je tek toliko širok da se može provući cesta s jednom trakom. Vodi do Gorges de la Bourne, prije nego što se popne na plato, ali Roger insistira da vrijeme za naš napad na Tvrđavu još nije došlo. Polako, vojniče, slobodno.

Pozivanje na visoravan Vercors kao na jedinstvenu cjelinu je lako izvesti, ali je to nešto pogrešno jer se i 'Vercors' i 'visoravan' izvorno odnose na određena područja unutar masiva u cjelini. Na sjeverozapadu, a protiv čije odbrane je Roger planirao naš napad, nalazi se uglavnom pošumljena regija Coulmes, mjesto divljih klisura i još divljih puteva koji vise na liticama. Istočno od toga je regija Quatre Montagnes, popularna skijaška destinacija tokom zime i dom opsežnog pećinskog sistema, uključujući Gouffre Berger, za koju se na -1, 122 m do 1963. smatralo da je najdublja pećina na svijetu.

Južno od Quatre Montagnes nalaze se Visoke visoravni, na kojima se ne iznenađuje najizdignutiji vrh Vercorsa, a najviši je La Grand Veymont sa 2341 m. Posljednji komad u slagalici je Vercors Drômois, dom grada La Chapelle-en-Vercors, i sloj za koji se tvrdi da je originalni Vertacomirien, po čemu su domoroci poznati. Drômois je tipičan po livadama ovaca koje pasu, koje se kreću gore-dole po obroncima visoravni sa godišnjim dobima, kao i klisurama koje oduzimaju dah kao što su Combe Laval i Grand Goulets.

Cesta u dolini Velike Ride u tvrđavi Vercours je presječena

Ovaj splet visoravni, klisura, kanjona i rijeka učinio je međuregionalna putovanja i komunikacije teškim zadatkom kroz povijest Vercorsa, a odvojene zajednice su nekada bile vrlo izolovane. Putevi su od tada isklesani, a regije Vercorsa su postale sve ujedinjenije, ali duge obilaske i dalje su sastavni dio putovanja ovdje, i nema sumnje da je zbog toga istraživanje regije biciklom tako ugodno. Gdje vozač gubi, biciklista dobija.

Borbene stanice

Kotrljamo se u selo Cognin-les-Gorges, a Roger, prateći znakove za Gorges du Nan, signalizira da se isključi. Prvi podupirači visoravni izbijaju iz zemlje u zidu zelene vegetacije ispred nas, ali put uspeva da pronađe otvor u gustoj šumi i počinje da se kreće napred-nazad uz lice litice.

Lagani tempo naših prvih 30km brzo se zaboravlja jer je mali prsten uključen i razgovor stagnira usred teškog disanja. Ali nakon samo nekoliko skretanja, cesta se naizgled naglo zaustavlja direktno ispred nas, kao da mu je klizište prevrnulo. Pogledam Rogera pomalo zbunjeno, ali on se samo nasmiješi i nastavi da jaše. Tek kada smo na udaljenosti od blokade, otkriva se sićušna rupa u susjednoj litici, prečnika ne više od dva metra, koja omogućava putu da se skrene za 90° i diskretno ulije u nju. Krov tunela je toliko nizak da ne mogu a da ne vozim nagnut, i spuštam naočare za sunce niz nos da se ne zaletim u nešto u mraku, ali ovaj dio tame od 30 metara je kao portal u novi svijet, i izađite iz njega poput djece Narnije u srce Gorges du Nan.

Vercours Fortress Big Ride planinski prijevoj

Put na kojem se nalazimo je prokopan, ili je vjerovatnije raznijet dinamitom, u stranu litice, a sve što ga dijeli od opasne kapi s naše desne strane je oskudan zid visok u stopu. Roger se vozio ovim putem desetine, ako ne i stotine puta, ali čini se da novina ne prolazi: „Prilično nevjerovatno, ha?“kaže dok gledam kroz klisuru, pored isprepletenih ogranaka krečnjačkih litica i guste šume do ruba visoravni visoko iznad. Iza nas prorez između dvije strane klisure otkriva pogled nazad na Isère i njegove okolne orahe, ali ti valoviti putevi su sada stvar prošlosti, a imamo još 12 km penjanja prije nego što stignemo do Coulmes plato.

Kada izađe iz klisura du Nan, pejzaž postaje ekspanzivniji kako se plato počinje otkrivati. Teško je procijeniti koliko smo na visini jer smo sada postali beznačajne mrlje na padini. Dok pritiskamo dalje, pojavljuje se mlaz jahača koji se kreću uzbrdo naprijed. 'Bonjour, ça va?', kažem jahaču na začelju gomile kada izvučemo nivo, iako odjednom požalim kada shvatim da nemam pojma šta je rekao kao odgovor. 'E, Anglais', bojažljivo uzvratim.

‘Vi ste Englez? Čovječe, zašto nisi rekao?’ Ispostavilo se da je ovaj mini peloton iz Québécoisa otputovao iz Kanade, a oni su previše željni da ponude detaljne opise ruta i uspona koje su otkrili u protekloj sedmici. Kada saznam da postoji više od nekoliko krosovera uz našu vožnju danas, moja želja me skoro natjerala da pritisnem nekoliko lančanika i trčim se da stignem do sljedeće klisure, ali podsjetim se da je obuzdam. Pred nama je još dosta vožnje.

Termitski nasip

Vrh visoravni Coulmes prekriven je šumom i na trenutak smo omeđeni drvećem, ali ubrzo skrećemo iza ugla i prenosimo se u još jedan svijet kada se klisure de la Bourne vide. Razlikuje se od uskih klisura nalik na klisure du Nan. Jednostavno je ogromno. Stojeći na rubu doline, pruža nam se pogled koji se proteže miljama preko zelene klisure, more flore razbijeno samo nizom krečnjačkih monolita, naslaganih poput repa stegosaurusa prije nego što se spoje u jedan u plato. Pustio sam Rogera da preuzme vodstvo dok počinjemo da se spuštamo – put je obična žila, a njegovo poznavanje njegovih zavoja je ključno ako želimo da ga krenemo brzinom. Ipak, moju pažnju još uvijek zaokuplja pogled, i prije nego što shvatim, igram se sustizanja, povremeno hvatajući letimičan pogled na Rodžera uokvirenog na kolosalnim skalama stijena, ili se pojavljuje kroz rupe u drveću na ukosnici ispod.

Vercours Fortress Big Ride Town Descent

Kada stignemo do dna doline skrećemo lijevo i krećemo na istok uz dolinu, prateći rijeku Bourne sve do vrha, a kad se jednom nađemo između litica, to je kao da se krećemo kroz prolaze gigantskog termitskog humka. Put je malo više prohodan nego onaj na našem prvom usponu, ali kolovoz sa dvije trake je još uvijek gotovo u potpunosti bez saobraćaja, a ima bezbroj tunela, prevjesa i strmih padova kojima možemo uživati dok se penjemo.

'Sječeći skoro 4 km u unutrašnjost visoravni, veličanstvenost Combe Lavala samo je preuveličana opasnim okomitim liticama'

Prolazimo kroz jugozapadni ugao regije Quatres Montagnes dok stižemo do vrha uspona, prije nego što skrenemo na jug i krenemo kroz doline Drômois. Rodžer ističe mračni, sumoran tunel iza ulaza sa kapijom sa natpisom „fermée“: „To je stari Grand Goulets put“, kaže on.'Zatvorili su ga 2005. nakon nekoliko saobraćajnih nesreća, ali put je i dalje savršeno upotrebljiv.' (Kada se vratim pretražujem internet i uredno otkrivam da je napušteni prolaz, izgrađen 1840-ih, igralište tunela, prevjese i provalije). 'Ne razumijem zašto ga ponovo ne otvore za bicikliste i šetače', dodaje Roger. „Tamo je spektakularno.“Sunce se i dalje odupire sondirajućim oblacima iznad, a mi maksimalno koristimo njegovu toplinu uz café au lait u selu La Chapelle-en-Vercors, tačno u srcu visoravni i okružen sa svih strana valovitim zelenim brežuljcima, prije nego što se uhvati u koštac sa južnim krakom.

Vožnja divljom stranom

Uprkos tome što smo se probili na visoravan, cesta se i dalje šulja prema gore na valovit način - dva koraka naprijed, jedan korak nazad - dok preskačemo između dolina, prelazimo preko potoka i pregovaramo o svom putu kroz selo. Na istoku je Parc naturall régional du Vercors, i visoke visoravni Visoke visoravni, lišene bilo kakvog ljudskog boravka, puteva ili infrastrukture. Pogled uz najudaljenije litice, koje se protežu od sjevera prema jugu, i na Mont Aiguille, prirodni obelisk koji podsjeća na dolinu spomenika u Juti, je spektakularan koji samo planinari imaju zadovoljstvo vidjeti, ali mogu zamisliti njegovo prisustvo s druge strane particije ipak. Uz saznanje o ponovnom uvođenju bjeloglavih supova i legendarnog alpskog kozoroga u park, osjećaj je divlje granice. „Tamo ima i vukova“, kaže Roger uslužno dok prolazimo pored posebno gustog dijela šume.

Vercours Fortress Big Ride jahači kamenog luka

Najjužnija tačka naše vožnje vodi nas pored napuštene skijaške stanice i kroz tunel do vrha Col du Rousset, 20 km uspona koji vijuga na plato od grada Die. Sa naše tačke gledišta vidimo cestu kako se spušta niz padinu; jedini trag života u inače netaknutoj, šumovitoj panorami. Gustoća zelenila, veličanstvenost krečnjačkih litica i maglovita plavičastost planina koje se protežu u daljini odišu izgledom Južne Amerike.

‘Smiješno je. Odavde na jugu, vrlo je mediteransko,” kaže Roger, vraćajući me malo bliže kući. „Izgleda drugačije, klima je drugačija i ima puno vinograda.“I da smo krenuli direktnijim putem odavde od St Jeana, mislim, potencijalno bi i sve to bilo zrelo za istraživanje. Skidamo nekoliko ukosnica od Rousseta – jednostavno su previše neodoljive – prije nego što se oklijevajući okrenemo i nastavimo svojim putem.

Naša ekskurzija na vidikovac Col du Rousset omogućila je našim mjeračima kilometara da puze preko 100 km, a dok se vraćamo na sjever i spuštamo se u Vassieux en Vercors, također ulazimo u posljednju trećinu naše petlje. Sam Vassieux leži kao jedino naselje u prirodnoj pravokutnoj ravnici – tehnički poznatoj kao polje kada se nalazi u ovom kraškom krečnjačkom reljefu – i sa svih strana ograđeno šumovitim obroncima planine. Vidim trup izgorjelog aviona na štulama, okružen prepoznatljivim prizorom uniformnih ratnih grobova, a Roger me brzo obavještava da je Vercors bio ključno uporište francuskog otpora, a Vassieux poprište krvave bitke tokom Drugi svjetski rat. Zastajemo i razmišljamo na trenutak kod memorijalnog groblja, ugniježđenog u podnožju visokog zida drveća, prije nego što se kandžama vratimo iz bazena na najvišu tačku naše vožnje, Col de la Chau, na skromnih 1,337m. Neke nezaposlene žičare pokazuju da je još uvijek dovoljno visoko, a ja izvlačim prsluk iz džepa nakon što me Roger radosno podsjeti: 'Odavde je sve nizbrdo.'

Vercours Fortress Big Ride Descent brza boja

Posljednji pritisak

Dok se spuštamo kroz drveće, znak najavljuje naš ulazak u Fôret de Lente, divljinu od 3.000 hektara vukova, divljih svinja, divljih ovaca i jelena. Slično šumama kroz koje smo prošli u Coulmesu i Visokoj visoravni, to je državna šuma kojom se upravlja, a prvobitno je transport njene drvne građe dao poticaj za izgradnju puta o kojem ćemo pregovarati, držeći se uz stranu Combea Lavalska klisura i poznata kao Col de La Machine.

Tokom 19. vijeka, kada je sječa drva bila glavna ekonomska atrakcija regije Vercors, mreža staza koje povezuju unutrašnje platoe sa okolnim trgovačkim gradovima, uključujući St Jean i Die, postala je nedovoljna. Odlučeno je da je potrebna efikasnija ruta s platoa za drvena zaprežna kola s konjskom vučom, pa su nakon uspješne izgradnje (sada neispravne) ceste Grand Goulets, počeli radovi na ekvivalentu Combe Laval 1861. godine. t do 1898. godine da je cesta završena, nakon građevinskih metoda koje su navodno uključivale muškarce koji su visili niz liticu naoružani snopovima dinamita, koji su ih stavljali u šupljine, a zatim su se skretali s puta prije detonacije. Prolazimo pored malog hotela s naše lijeve strane prije nego što se cesta spusti s malo više svrhe, a onda – ne po prvi put danas – dok iza ugla otkrivamo pogled na ogromnu kružnu klisuru Combe Laval naizgled niotkuda.

Vercours Fortress Big Ride Town Descent

Usečen skoro 4 km u unutrašnjost visoravni, veličanstvenost Combe Lavala samo je preuveličana opasnim okomitim liticama, stotinama metara

u visinu, koji okružuju perimetar, i niz nisko ležeći oblak koji se prijeteći kovitla u njegovom trbuhu. Stojimo i gledamo na provaliju sa vrha Col de La Machine, okupani natprirodnim svetlom koje je rezultat kasnog septembarskog sunca koje se bori sa tankim slojem oblaka.

Uspon (na koji se spremamo da se spustimo) je 13km nazad do St Jeana, a njegov vrh, na 1011m, nalazi se skoro 900m iznad dna doline ispod. Cesta se slijeva s naše lijeve strane kroz tunel, prije nego što ponovo izbija dalje iz vrtoglave rupe u litici, sa strmim licima iznad i ispod. Dok se vraćamo u bazu, ulazimo i izlazimo iz tunela Combe Laval na uskoj polici puta i gledamo preko ponora, prizori su ništa manje spektakularni. Naša pobjeda na Tvrđavi je potpuna. Vrijeme je da pobijedite povlačenje.

S pansionima i objektima za samostalan boravak, Velo Vercors je savršena baza za otkrivanje Vercorsa, a vožnje s vodičem s Rogerom će omogućiti temeljito istraživanje visoravni i šire (velovercors.com).