Cheddar Gorge: Big Ride

Video: Cheddar Gorge: Big Ride

Video: Massive PEV Cheddar Gorge ride 2023 2024, April

Okružena druidima i čuvana rendžerima, Somersetova klisura Cheddar pokazuje da može ponuditi mnogo više od jabukovače i sira

Naša vožnja počinje u Wellsu, koji je, ovisno o tome s kim razgovarate, grad ili najmanji grad u Engleskoj. Wells ima katedralu, St Andrew's, i tako za neke ljude ispunjava kriterije za status grada, a ipak ima samo 11.343 stanovnika.

Sjedimo u dvorištu koje gleda na katedralu u Wellsu i osjećam potrebu da raspravljam o definiciji grada. Moj današnji partner u jahanju, James (poznatiji kao Shell), pokazuje svoje interesovanje za temu gledajući u daljinu.

Slika

Londonski City od 1,12 kvadratnih milja može se pohvaliti vlastitom katedralom, St Paul's, i sa samo 7.375 stanovnika mogao bi dati Wellsu da se bori za svoj novac u najmanjim gradskim udjelima, iako to može ovisiti o da li mislite da se može odvojiti od ogromne metropole Velikog Londona koja ga okružuje. Tražim od Shell-a njegov doprinos o ovoj temi, ali izgleda da je postao zaokupljen tragom na cipeli. Ovo shvatam kao znak da želi saznati više o našem trenutnom lokalitetu.

‘Katedrala,’ kažem mu, „osim što je zadivljujuća u svojoj gotičkoj odjeći i valovitim travnjacima, dom je jednog od najstarijih mehaničkih satova na svijetu. U stvari, baš kao i Wellsova tvrdnja da je najmanji grad u Engleskoj, on bi mogao biti i najstariji sat na svijetu, da nije bilo prigovora iz župe Salisbury, koji računaju svoj sat iz 1386…’

Prije nego što mogu nastaviti, Shell me prekida. ‘Idemo li na ovu vožnju ili ne?’, pita on razdraženo.

‘Ali nisam došao do malo o Vicar's Close-u, najstarijoj srednjovjekovnoj ulici u Evropi, koja se nalazi dolje,’ kažem. 'Ili Operacija mljeveno meso…'

Kao pripadnik mornarice, Shell-ov interes je trenutno potaknut pri spominjanju britanske špijunaže, i odobreno mi je kratko odlaganje.

Slika

‘Pa, 1942. godine saveznici su bili spremni da pokrenu napad na Mediteranu koji bi mogao izazvati početak kraja za Nemce. Međutim, neophodan put kroz Siciliju bio je sasvim očigledan izbor, tako da su saveznici znali da će Nemci biti spremni. Trebao im je mamac. Pogledajte hrabri plan agenta MI5 Charlesa Cholmondeleya da prevari Nemce da presretnu mrtvo tijelo savezničkog vojnika na koje bi bili podmetnuti strogo tajni ratni planovi.

‘Nakon mjeseci rada, scena je bila postavljena. Nesretni velški momak je izvučen iz groba, obučen kao vojni major, a njegova aktovka je napunjena lažnim informacijama koje se odnose na predložene napade preko Sardinije, Libije i Egipta, ali, što je najvažnije, ne Sicilije.“Major William Martin” je tada bačen u more iz podmornice nekoliko milja od obale Španije, nakon čega je otplovio na plažu u Huelvi da bi ga pokupio ribar. Ribar je marljivo odnio tijelo Nijemcima, oni su pročitali novine i nasjeli na udicu, konopac i sinker. A ostalo je istorija,’ završavam trijumfalno.

‘Kakve to veze ima sa Wellsom?’ pita Shell.

‘Charles Cholmondeley se penzionisao ovdje, vidite,’ kažem. „Malo je iko u to vrijeme znao da ih je visoki tip s brkovima koji je lutao gradom prilično spasio od nacista. Poznavali su ga samo kao prodavca kosilica. Zamislite to!’

‘Možemo li sada ići?’ Shell kaže.

Ima nešto o Blightyju

Puni jaja od jutrošnjeg doručka, i natovareni sa nekoliko ugrabljenih poslastica iz hotelskog bifea, krenuli smo kroz Wellsove uske kaldrmisane ulice do zvona u devet sati na satu katedrale (jesam li spomenuo sat je sada elektronski navijen nakon što je njegov posljednji čuvar otišao u penziju 2010. godine?). Poput svih dobrih ruralnih okruga, nije potrebno više od nekoliko minuta da se ranojutarnja vreva centra grada (grada?) uvuče u uredne redove vikendica i mirne seoske puteve.

Slika

Naše prvo brdo dana je uz Old Bristol Road, koji je bio na etapi 6 turneje po Britaniji 2011. godine. Tog dana Lars Boom iz holandskog tima Rabobank (članak je prvi put objavljen u maju 2014.) odnio je pobjedu u Wellsu, ostavljajući nade britanskog Sky vozača Gerainta Thomasa srušenim jer je završio 1m 24s dolje nakon sudara (Boom će kasnije pobijediti zlatni dres). Danas se bavimo ovim usponom prve kategorije s druge strane, i brzo sam shvatio kako su Boom i ostali uspjeli postići brzinu preko 100 kmh dok su se spuštali iz suprotnog smjera u Wells. Iako ova strana u proseku iznosi oko 6%, uspeva da udari i do 16% na mestima, a naše noge počinju da se žale na napor tako rano u vožnji. Ali ubrzo uspevamo da pronađemo neki privid ritma, iako sporog, i ne prođe mnogo vremena pre nego što mi se otkucaji srca umire i mogu da uživam u pogledu.

Imajući dovoljno sreće da se vozim po raznim slikovitim kutcima svijeta za bicikliste, počastili su me nekim prilično istaknutim panoramama, ali bez obzira gdje sam bio, britanska zelena i ugodna sela ima neuporediv kvalitet. Suvozidi okružuju šume od jasena, dok poneki zec skače i izlazi iz živice. Kad sunce sija i nema šta da se radi osim jahanja, nema mjesta kao kod kuće.

Old Bristol Road ide dalje u brda Mendip, ali smo nestrpljivi da stignemo do klanca Cheddar, tako da kao asf altne visoravni skrećemo na B cestu koja se vijuga kroz klisuru prema Weston-superu -Mare.

U ponor

Čak i prije nego što stignemo, jasno je šta dolazi. Znakovi koji ukazuju na zavoje na putu, određuju sporu brzinu i upozoravaju na kamenje koje padaju pune ivice dok krajolik naglo prelazi iz Watership Down u zemlju Gospodara prstenova.

Slika

Sama klisura je nastala tokom 1,2 miliona godina, zahvaljujući nizu periglacijalnih perioda (kao što ste možda primetili, ja sam u potpuno fascinantnom modu činjenica tokom ove vožnje). Iako se široka mreža pećina nalazi duboko ispod zemlje, ekstremna hladnoća je značila da su one bile blokirane smrznutim krhotinama i ledom. Tako bi se, kada bi došla kratka ljeta, površinski led otopio, ali bi se, nemajući gdje da se ocijedi, formirao rijeku na vrhu brda koja se na kraju duboko urezala u krečnjak. Topliji međuledeni periodi koji su uslijedili očistili su pećine, omogućivši rijeci da se ocijedi i otkrije duboki, hrapavi ožiljak koji danas postoji.

Iako je utorak rano ujutro, cesta postaje sve prometnija; podsjetnik ne samo na to koliko turista Cheddar klisura privlači, već i na ono što treba očekivati kada se vozi na takvim mjestima: postoji samo jedan put za ulazak i jedan put za izlaz.

Osim automobila, autobuska linija za razgledanje grada trajektom prevozi potencijalne istraživače i ljubitelje čaja uz i niz glavni dio klisure od 3 km do pećina i kafića u njenom koritu. Nedugo prije nego što nas je dabl-deker ozlojeđeno nabacio. Ali dolazeći iz užurbanog gradskog putovanja na posao, ne razmišljamo ništa o tome i nastavljamo svojim veselim putem do dna klisure kroz zavoje i krivine, ispod visokih stijena.

Znajući da je Tour of Britain vozio kroz klanac Cheddar u suprotnom smjeru, osjećamo da bi bilo bezobrazluk ne davati drugu stranu klanca, pa kako put dostigne najnižu tačku, okrećemo se repom da se uhvatimo u koštac uspon prve kategorije prema istočnom ulazu u klisuru. Stvari idu dobro – strme krečnjačke litice ispucale žbunjem opadaju dok u njih stavljamo okomiti metar za vertikalnim, ali prije nego što budemo uspjeli postati previše samozadovoljni, zaokružujemo čvrstu ukosnicu dva uza se samo da bismo ponovo naišli na isti autobus.

Slika

Dobijamo naše drugo gunđanje u danu od vozača autobusa koji nas bijesno gleda iz svoje staklene kapsule. Uzvraćamo osmijehom i zaustavljamo se u mjestu za odlaganje goriva, samo da bi naše kontemplativno sisanje gela grubo prekinuo patrolni rendžer. Za razliku od Tolkeinovih rendžera, ovaj putuje u Land Roveru i zadužen je za čuvanje klisure.

Nismo sigurni da li je njegov dolazak rezultat nekog šestog čula koje je godinama usavršavano da otkrije potencijalne probleme na njegovoj zakrpi, ili ga je pozvao vozač autobusa preko svog pucketavog CB radija, ali čini se da nema previše impresioniran nama.

Rendžer korača do nas. „Lepi bicikli“, kaže on, pružajući veliku ruku da uzme jedan. „Hm, lagano je“, kaže uz zabrinjavajući osmeh. 'Sramota ako mu se nešto dogodi.'

Užurbano pokušavamo objasniti da snimamo i da nam je zaista žao ako smo izazvali bilo kakvu neugodnost, a zaista je divna klisura i, bože pogledaj u vrijeme, moramo krenuti..

Redefiniranje svijeta

Baš kao tipična sela Somerseta, Weston-super-Mare još uvijek uspijeva zadržati neobičan primorski zrak. U jednom trenutku, dom Isambard Kingdom Brunel, čija je gradska željeznica Bristol i Exeter dovela do porasta popularnosti grada, Weston-super-Mare se može pohvaliti ne jednim već dva pristaništa. Na pravi postviktorijanski primorski način, jedan od njih, Birnbeck Pier, sada je zatvoren, a drugi, Grand Pier, doživio je sudbinu koja je, čini se, na kraju zadesila sve proteze na obali: požar. Od tada je Grand Pier ponovo izgrađen, i dok se vučemo kroz bočne vjetrove koji šibaju s mora, on je sjajan primjer našeg tvrdoglavog Britanstva. Možete uroniti u poslovičnu močvaru koliko god puta želite, ali mi vas, molovi, nikada nećemo odustati. Osim ako je vaše prezime Morgan.

Slika

Vrati se u unutrašnjost, put je ravan i kilometri koji slijede laki, ali tek što se počnemo opuštati u našem ritmu, rampe na putu. Pristojan asf alt zamjenjuju seoske staze posute blatom, koje nas vode vijugavom rutom pored jezera Blagdon i prema jednom od najdražih imena u cijeloj zemlji.

Možda nećete moći da se oslonite na vremenske prilike tokom vožnje britanskim selima, ali jedna stvar u koju možete biti sigurni je da ćete u jednom trenutku stići u selo sa briljantno smešnim imenom. Bilo da se radi o Piddletrenthideu u Dorsetu, Wetwangu u Yorkshireu, Wormelow Tumpu u Herefordshireu ili jednostavnom starim Cockfostersima, imena koja dajemo našim mjestima su bez premca, a kada dođemo do raskrsnice, duboko u Mendipsu, počastićemo se kraljem od svih: Nempnett Thrubwell.

Sa imenom koje zvuči kao lik iz Dikensa ili sramnim zdravstvenim stanjem ('Ovo, gospođo, je najgori slučaj Nempnetta Thrubwella koji sam vidio godinama'), Nempnett Thrubwell je malo selo koje ima udario znatno iznad svoje težine u popularnoj kulturi, zauzimajući centralno mjesto u pjesmi The Wurzels Down In Nempnett Thrubwell i pojavljivanjem u knjizi alternativnih definicija mjesta Douglasa Adamsa i Johna Lloyda, The Meaning Of Liff, u kojoj je Nempnett Thrubwell opisan kao ' osjećaj koji se doživljava kada se prvi put kreće na potpuno novom motoru'.(Uzgred, Wormelow Tump je definiran kao 'bilo koji 17-godišnjak koji ne zna ništa ni o čemu na svijetu osim o biciklističkim zupčanicima'.)

Ometeni takvim razgovorom skrećemo pogrešno, samo da bi se ekscentričnosti nastavile kada naiđemo na divno nazvano Awkward Hill. Kao što ime implicira, uskoro ćemo poželjeti da smo manje obraćali pažnju na smiješne nazive mjesta i više pažnje na naše mape.

Povratak na ranč

Slika

Posljednji dio našeg putovanja vodi nas nazad u Wells preko šiljastog puta od 15 km na kojem fotograf Huan čupa kosu zbog činjenice da je nemoguće vidjeti bilo šta preko beskrajnih živih ograda. Konačno povlačenje natrag u grad/grad je dionica od ravnog do nizbrdo koja pruža dobrodošlicu posljednji poticaj našim umornim nogama, i dok se polako kotrljamo ulicama, na kraju se vraćamo na isto mjesto na kojem smo otišli jutro.

Sunce zalazi iznad katedrale u Wellsu, a Shell izgleda previše umorna da bi prigovorila mojim pričama.

‘Dakle,’ počinjem, ‘Wells i cijela stvar s mamacima u Svjetskom ratu ne prestaju sa Cholmondeleyjem. Na vrhuncu napada Luftwaffea izgradili su cijeli grad mamaca gore u Black Downu u Mendipsu. Izgradio ga je lokalni filmski studio i posvuda su postavili zapaljene bale sijena da prevare Nemce, i…’

Ali Shell je odlutala nazad u hotel.

Uradi sam

Doći tamo

Najlakši način da dođete do Wellsa je automobilom, koji je udaljen oko tri sata vožnje od Londona ili dva sata vožnje od Birmingema. Nažalost, nema direktnih vozova do Wellsa, međutim željeznička stanica Castle Cary je udaljena samo 25 milja (ali prvo provjerite red vožnje jer su vlakovi rijetki). Ili, idite na voz za Weston-super-Mare i započnite rutu na trećini kruga.

Smještaj

U Wellsu ima mnogo pansiona i hotela. Odsjeli smo odmah pored katedrale u vrlo udobnom Best Western Plus Swan Hotelu, po cijeni od £120 za dvokrevetnu sobu i odličan doručak (swanhotelwells.co.uk). Holidays By Cycle otklonit će sve frke i nagađanja u pronalaženju smještaja pogodnog za bicikliste u okolini, kao i iznajmljivanja bicikala, lokalnih vodiča i ruta. Na svojoj web stranici ima veliku bazu podataka besplatnih informacija o biciklizmu za Veliku Britaniju i Evropu, koja se može upariti i prilagoditi vašim željama u nekoliko klikova mišem (holidaysbycycle.com).

Hvala

Kao i uvijek, ništa od ovoga se ne bi dogodilo bez pomoći nekih vrlo velikodušnih i razumnih ljudi.

Tom Edwards iz Holidays By Cycle trpio je naša neprestana zaustavljanja-staranja i preusmjeravanja dok je vozio, navigirao i šalio se oko naše rute, dok nam je Natalie Mingho-West ljubazno pomogla oko smještaja u hotelu Swan u Wells.