Velika vožnja: jezero Como i Madonna di Ghisallo

Video: Velika vožnja: jezero Como i Madonna di Ghisallo

Video: Lake Como Bike Ride, Italy - 4K - 36 Miles / 58 Km 2024, Maj

Biciklista ide na uspone Il Lombardije prošlosti i sadašnjosti, uključujući ikoničnu Madonnu di Ghisallo

Ovo je priča o dva uspona i ruti koju nam nije suđeno. Pošto smo stigli u sitne jutarnje sate, tijela još uvijek pomalo umorna od još jedne velike vožnje po Italiji prethodnog dana, svi smo lagano spavali. A kada su spektakularno okruženje i prvi espreso za doručak utonuli u nas – to je Phil, polu-profesionalni triatlonac za tim Corley Blue, Jason, trkač i triatlonac, Paul, koji redovno fotografiše imena kućanstava (to su imena kao u Mo Farah, ne Wimborne Rectory), i ja, pomalo zategnuti 3. Cat trkač – zapamtite da se jedan od motocikala jučer pokvario i moramo ga popraviti prije nego što počnemo da vozimo. Najbliža prodavnica bicikala je malo udaljena, ali na sreću vlasnik hotela pomaže tako što nam prodaje zadnji mjenjač 105 sa jednog od svojih iznajmljenih bicikala. Sve što nam preostaje je da ga uklopimo, što je lakše reći nego učiniti kada imate samo najosnovniji alat za bicikl, par makaza i kombinovanu mehaničku snagu stada ovaca. U svakom slučaju, nakon što smo podmazali do sada neotkrivena mjesta, saznali da Jason zaista ima neku vrstu inženjerske kvalifikacije, i mnogo žmirkajući pokušavajući provući kablove kroz neprimjetno male rupe, na kraju imamo bicikl koji će se mijenjati između nekih (ako ne svi) lančanici na zahtjev. Svetac zaštitnik biciklizma očito bdi nad nama…

Naša namjera, tačnije naše upute iz sjedišta biciklista, bila je da uhvatimo trajekt preko Coma i krenemo preko spektakularnog Passo San Marco, a zatim se okrenemo do Colma di Sormano. Ali nakon malo gledanja u satove, mrmljanja nogama i mrmljanja o potrebi da se fotografije urade, odlučujemo zanemariti većinu ovoga i umjesto toga odati vlastitu (nešto kraću) počast Giro di Lombardiji, počevši od njegovog najpoznatijeg uspon, koji se takođe srećom dešava da prođe pravo pored ulaza u hotel u kojem se nalazimo.

Prije nekoliko godina, kada sam bio u djetinjstvu cestovnog biciklizma, poželio sam titanijumski okvir (i dalje ga volim), a jedan me je posebno fascinirao – Litespeed Ghisallo. Znao sam da je to najlakši bicikl u svojoj ponudi, dizajniran da pluta i na najtežim usponima i nazvan po jednom od njih. U svojoj nevinosti zamišljao sam Ghisallo (izgovara se sa tvrdim G, Gee-zar-lo) kao jednu od planinskih kolnika čija sam imena postepeno učila. Dokono sam maštao o putu koji se izvija i uzdiže u napuhane oblake koji su bili lagani poput bicikla koji je po njemu dobio ime. Nisam znao da počinje na maloj kružnoj raskrsnici prije nego što prođe kroz neke semafore.

Slika

Spuštamo se kilometar od hotela do raskrsnice SP41 i SS583 prije nego što krenemo između kuća i prođemo "početnu" liniju oslikanu na cesti. U početku barem ne izgleda kao strašno inspirativno okruženje za poznati uspon – pogled je iza vas, a nagib nije čak ni jako strm. Odlučujem da je napor najbolji oblik zagrijavanja i počinjem brusiti veliku opremu s nekom svrhom. Da sam znao da ćemo ovu rutu voziti biciklom, možda bih pogledao profil prije nego što smo došli ovdje, ali, kako jeste, bicikliramo na slijepo. Nemam pojma koliko je dugačak niti koliko je vrtoglav, ali kako se čini da sve planine leže s druge strane vode, pretpostavljam da mora biti kratka i strma – eksplozivna lansirna platforma uspona, ali ne predugačka. Nikad ne pretpostavljaj.

Pokraj hotela, znaci stanovanja se povlače i put se sužava dok počinje da se kreće unazad između debelih obala listopadnog drveća. Zrak je miran, a zarobljeni u ovom tamnozelenom tunelu nemoguće je procijeniti koliko vam je još preostalo da se popnete ili čak šta je iza sljedećeg ugla. Čak i vizuelno prikriva gradijent, koji se do sada znatno povećao. Pojavljuje se strah od nepoznatog i vi instinktivno ispuštate brzinu kako biste svojim već mliječnim udovima dali malo slobode. Na kraju stižete do male grupe kuća koje čine Guello i nagib popušta, što sigurno znači da je tortura završena. Na suprotnoj strani sela je mala kapela i znam da se kapela nalazi na vrhu Ghisalla. Ali ne ova kapela.

False summit

Proćelava statistika za Ghisallo kaže da je dugačak 10,6 km (u mojoj glavi nisam imao osjećaj da smo prešli 10k, ali moje noge su već bile sretne što vjerujem da je uspon gotov) i prosječan nagib za cijeli uspon je samo 5,5%. Međutim, ključna riječ u tim statistikama je "prosjek". Vidite, gradijent se do sada kretao oko mnogo kažnjivih 9%, a konačni kilometar i po također se penje na preko 9%, ali između postoji lažni vrh koji se u prosjeku smanjuje. 3km jurimo u velikim prstenovima, uživajući u osjećaju klizišta koja se nejasno hladi, cesta se čak lagano počinje spuštati dok se jezero u jednom trenutku dramatično pojavljuje s naše lijeve strane.

Predvodim kada se ubod u Ghisallov rep pojavi na izlasku iz Civenne, ali, blaženo nevin, ostajem u velikom ringu i napadam s rouleurskim samopouzdanjem, siguran da će se ugasiti okolo ugao, ništa više od proslavljene brzine. Umjesto toga, ja sam taj koji izlazi iza ugla, mahnito se penjem lancem uz zadnju kasetu, a Di2 zuji poput zumiranja kompaktne kamere, dok shvaćam svoju grešku i put nastavlja sa usponom od 9%.

Tesko zbijeni set ukosnica signalizira da je kraj zaista na vidiku i na kraju linija na asf altu koja kaže "Završi" potpuno odbacuje igru. Neće vam trebati puno ubjeđivanja da svratite u crkvu Madonna del Ghisallo koja označava vrh, ali čak i ako ste na dan kada se osjećate kao da imate noge Philippea Gilberta, trebali biste uzeti trenutak da sjašete i lutati.

Postoje četiri biste ispred male crkve; imena Bartali, Binda i Coppi ne trebaju predstavljati, ali četvrto je od oca Ermelinda Vigana, koji je predložio da ukazanje Madone del Ghisallo (nazvane tako jer je spasilo srednjovjekovnog grofa Ghisalla od razbojnika) postane svetac zaštitnik biciklista. Uđite u crkvu i ulazite u najnevjerovatnije Aladinovu pećinu iz povijesti biciklizma: potpisani dugini, ružičasti i žuti dresovi, fotografije i, što je najnevjerovatnije od svega, bicikli s imenima njihovih vlasnika prekrivaju nečujne zidove. S jedne strane bicikl Francesco Moser TT uz Gimondijev Giro Bianchi iz 1976. S druge strane, potresno, visi bicikl koji je vozio Fabio Casartelli kada se srušio na nizbrdici Col de Portet d’Aspet na Touru 1995. godine. Tamo biste mogli provesti sate.

Slika

Nasičeni nostalgijom spuštamo se prema Asso. Dobar je brz spust na širokom putu, a jedina prava distrakcija je traženje desnog skretanja na SP44 prema Sormanu. To je zapravo jedino pravo skretanje na spustu. Lijepa velika raskrsnica s puno očiglednog cestovnog namještaja. Sve to Phil 'Homing Pigeon' Holland, pokazujući svoje uobičajene neobične navigacijske vještine, odlučuje potpuno zanemariti. Polovično vičemo za njim, ali on je pognute glave i mamac gravitacije mu očito začepljuje uši, pa se pomirimo sa čekanjem da se osvrne i shvati svoju grešku (nadajući se da ne misli da je postigao nešto slavno pobjeći i gurnuti dalje za Milan).

Na kraju se vraća u vidokrugu pošto je očigledno uživao u dodatnom penjanju do nas. 'Sastanak?', veselo se raspituje kad mu se vrati dah. Svi pomalo nespretno gledamo u tlo pod pretpostavkom da priređuje neku vrstu večeri uz svijeće, sve dok na sreću ne izvadi vrećicu naboranog voća iz stražnjeg džepa i proglasi ih 'prirodnim energetskim gelovima' dok trpa par u usta.

Uspon na Colma di Sormano ponovo je uveden na Giro di Lombardia, jednodnevni Classic u kasnoj sezoni, 2010. Dolazi samo 6 km nakon vrha Ghisallo, to je gadan prijedlog na umornim nogama kao put cik-cak kroz 11 ukosnica na putu do pola puta u samom gradu Sormano. Na podnošljivijih 5-6% osjećam se jačim na ovom usponu i zapravo dajem Philu više trčanja za svoj novac. Svaka od zategnutih ukosnica je također divno zakrivljena, tako da možete ostati čvrsti u unutrašnjosti skretanja, voziti ih kao berme i praćkom izaći na drugu stranu.

Očigledno da nije zadovoljan glatkim glavnim putevima (ili možda samo zato što se ponovo izgubio) Phil zaroni među kuće kada smo u Sormanu, a zatim se pojavi nekoliko minuta kasnije tvrdeći da je pronašao sjajan mali uspon u sporednoj ulici. Ispostavilo se da je ne samo strm, već ne više od širine bicikla između kuća i grub kao Arenbergov rov. Pokrećemo ga na jedva više od jednog inch standa i ne mislim da će se uskoro pojaviti na turneji po Lombardiji…

U gradu postoji mali kafić iz kojeg naručujemo razne kombinacije kruha, mesa i sira prije nego što se svalimo u neke plastične stolice s druge strane ceste (mislimo da su pripadale kafiću, a ne vrtna garnitura kuće preko puta). Pošto slučajno mislim da je zločin otići u Italiju, a ne pojesti sladoled, naručim i par kuglica hladnog dok ostali piju kafu.

Penjanje na zidove

Colma di Sormano se nastavlja još 4,5 km, ali imamo druge planove, jer je skrivena u drveću prečica… neka vrsta. Definitivno je kraća po udaljenosti, ali možda ne i po vremenu. Muro di Sormano se pojavio na Tour of Lombardiji samo tri godine između 1960. i 1962. godine, prije nego što je uklonjen jer je bio previše težak. Tako je – posljednjih 50 godina to se smatralo preteškim za profesionalce. Ali 2012. ponovo se pojavio na Giro di Lombardiji, gdje su se poput Alberta Contadora, Joaquima Rodrigueza i Philippea Gilberta borili na njegovim ludo strmim padinama u ledenoj magli i kiši. Tog dana krajem septembra, Gilbert je, u dresu svog novog svetskog šampiona, na kraju ispao iz trke na spustu, a Rodriguez je nastavio da odnese pobedu.

Možda je dugačak samo 1,7 km, ali muro se prevodi kao 'zid' i nije pretjerano. Morate zaroniti lijevo od SP44 odmah nakon što prođete pored znaka "Sormano" sa velikom crvenom linijom kroz njega i spustite se oko 100 metara na usku sporednu cestu. Početak je pored velikog kamenog korita i iako bi pored njega moglo biti parkirano neko čudno vozilo, nikakvi automobili nisu dozvoljeni na zidu, što je jedna stvar manje za nas, ali ne i sjajna vijest za hrabrog Paula, koji mora prošetati noseći svoj Canon i razne objektive.

Nema ljubaznog uvoda za uspon i vaš otkucaj srca raste jednako brzo kao i put. Spuštate se pravo u svoj 39 ili, ako imate sreće, lančanik sa 34 zuba i izlazite iz sedla. Drveće se klaustrofobično ukružuje dok prelazite u prve uglove u šumu, koja nam barem pruža hladovinu od sunca. Postoji mala prepreka za pregovore i onda je napisano zaista na zidu (izvinite, nisam mogao odoljeti). U nekoj vrsti Star Wars stilu, imena i brojevi su uredno ispisani na asf altu kada je uspon spašen od rušenja i potpunog povratka prirodi 2006. godine. Postoje liste prvih 10 na usponu svake godine na Tour of Lombardiji, utrošenim vremenima i korišćenim brzinama. Baldinijev citat završava ohrabrujućim riječima „Uspon je jednostavno zvjerski, nemoguće ga je voziti.“Tu su i markeri koji otkucavaju svaki metar

u vertikalnom usponu koji napravite. Užasno su bliski.

Slika

Na pola puta sam izgubio svaki interes za to gdje su Phil i Jason na usponu (iako interno nisam prestao proklinjati njihove prednosti u težini). Moji četvorci sada plaču da se otkopčam i hodam ili da se poguram kao što bi partizanska italijanska publika dala svojim miljenicima 1960-ih. Svako naginjanje na pedalu i istovremeno podizanje na suprotnu stranu upravljača predstavlja vrhunski napor koji naizgled napreže svaku tetivu u mom tijelu. Prilično je zanimljivo doći do tog stanja u kojem je zadržavanje samo mentalno, u kojem morate sebe nagovoriti da produžite agoniju nekoliko poteza pedalom duže, zagrlite, a opet blokirate bol. To je stanje u koje se vrlo malo nas može gurnuti na ravnom – previše je lako malo se opustiti – ali na ovako strmom usponu nemate taj izbor. Sve je ili ništa.

Uspon ima eksplozije od 25% do 27%, s kojima se u izolaciji mogu nositi – postoji nekoliko sličnih strmih dionica u brdima Surrey u blizini mjesta gdje sam odrastao. Muro-ov sakaćeni prosjek od 17% prijeti da me uništi jer jednostavno nema odmora, nema popuštanja, nema šanse da se opustim. Gino Bartali, veliki italijanski jahač iz 1930-ih i 40-ih, rekao je: 'Pasista (nepenjač) nema alternativu. Mora stići do podnožja Muroa sa

najmanje 10 minuta prednosti, tako da ako prohoda, uzimajući četvrt sata ili više od onih koji ga voze, doći će do prvih pet ili šest minuta sa kašnjenjem i još se nada.'

Kada izađete iz drveća, okruženje je zapanjujuće; divlje cveće koje ispunjava obrasle obale, leptiri lijeno lepršaju, pružajući pogled na daleke krševite planine. Posmatraču bi scena izgledala tako mirno, ali na biciklu se čini da vaše tijelo živi u svijetu buke dok vam zvuk pumpanja krvi ispunjava uši, a izmučeni mišići nečujno vrište.

Na kraju se završava i na vrhu je nekoliko drugih biciklista koji samo visi na travi, a većina se popela na manje težak uspon. Blaženstvo je sjediti na suncu samo nekoliko minuta gledati kako svijet pedalira dok vam se snaga vraća u noge. Uglavnom je to stalan mlaz starih Italijana koji uzjahaju prelijepe čelične Colnago okvire, miazma raznobojnih i fluorom obrubljenih vrhova koji prekrivaju njihovu kožu od mahagonija.

Brzi pogled na GPS trag za taj dan i gotovo biste mogli zamijeniti Muro za anomalan bljesak, šiljak gdje su sateliti ispali. Nakon nekog vremena svi se ponovo penjemo i spuštamo se (preko glavne ceste) nazad do Škode, uživajući u nekoj pristojnoj brzini tek drugi put tog dana. Jason prestiže auto samo za dobru mjeru. Na dnu odlučujemo da će to biti dovoljno za popodne, jer moramo odvesti zadnji mjenjač u odgovarajuću prodavnicu bicikala u Leccu prije naše sljedeće sutrašnje vožnje, 200 milja daleko. U tom trenutku Jason nehajno pita gdje je Phil. Ispostavilo se da je ponovo otišao da se popne na Muro, samo iz zabave. Možda smo ipak trebali prihvatiti njegovu ponudu za sastanak.

• Tražite inspiraciju za vlastitu ljetnu biciklističku avanturu? Cyclist Tours ima stotine putovanja za koje možete izabrati

Kako smo stigli tamo

Putovanje

Iako smo se vozili, to je putovanje od 1000 km od Calaisa do Bellagia, koji se nalazi u onome što se može opisati samo kao međunožje jezera Como, pa bi letenje moglo biti privlačnije.

Postoje dva aerodroma u blizini Milana – Malpensa (MXP) i Linate (LIN) – i nema pravog razloga da odaberete jedan umjesto drugog, što otvara čitav niz mogućih letova. Putovanje od oba aerodroma trebalo bi da traje nešto više od sat vremena vožnje iznajmljenim automobilom, ali treba da budete oprezni – krajnji putevi do Belađa su veoma uski. Alternativno, dostupni su transferi do Bellagio od samo €35 preko www.flytolake.com.

Hotel

Odsjeli smo u Hotelu Il Perlo Panorama (www.ilperlo.com), koji je otprilike 3km od obale jezera Como i koji se nalazi iznad Bellagia, ima apsolutno zadivljujući pogled. Parkinga ima dosta i iako sobe ne biste nazvali luksuznim, čiste su. Hotel se ponosi gostoljubivim biciklistima i čak nudi poseban biciklistički paket za tri noći/dva dana, koji uključuje iznajmljivanje bicikala i ulaz u muzej Ghisallo (pored kapele).

Bicikli

Ako želite iznajmiti bicikl, isprobajte www.comolagobike.com – iako ne nudi baš najsjajnije konje. Za lijepu malu prodavnicu bicikala isprobajte The Bike na Via Promessi Sposi, u Vlamadrera-Caserta, blizu Lecca.