Velika vožnja: Mount Teide, Tenerife

Video: Velika vožnja: Mount Teide, Tenerife

Video: Острова вечной весны. Канары. Тенерифе и Ла Пальма - серфинг, извержение вулкана, лучшие места, еда. 2024, April

Velika vožnja: Mount Teide, Tenerife

Otkrivamo da lunarni pejzaži Tenerifa i kamene formacije mogu pružiti dašak magije svakoj avanturi na dva točka

• Uvod
  • Tour de Brexit: velika vožnja irskih granica
  • Legends of the Giro: Gavia Big Ride
  • Big Ride: Col de l'Iseran
  • Norveška velika vožnja: fjordovi, vodopadi, probni usponi i pogledi bez premca
  • Summits and switchbacks: Big ride Turini
  • Verdonska klisura: Veliki kanjon Evrope
  • Komoot vožnja mjeseca br.3: Angliru
  • Roubaix Big Ride: Vjetar i kiša za bitku s asf altom

U divljini Tenerifa osjetila biciklista mogu postati odvojena od stvarnosti. Dok pedaliram kroz vulkanski svijet crvenih šišarki, zlatnih polja plovućca i sjajnih crnih stena od opsidijana, mogu vidjeti vulkan Teide kako se nadvija visoko iznad mene, zbog čega posumnjam, trzajući se, da moram biti mnogo niže u toku dana. veliki uspon nego što sam se nadao.

Ipak, kada pogledam u drugom smjeru, shvaćam da sam – zahvaljujući zbunjujućoj inverziji oblaka – već visoko iznad oblaka, koji plutaju, apsurdno, ispod borove šume kroz koju sam upravo prošao. Ispruživši vrat pri pogledu na oblake koji lebde ispod drveća, osjećam se kao da buljim u pejzažnu sliku koja je obješena naopačke.

Okružuje me čudnost. Osećam kako mi sunce peče po leđima i osećam slani znoj koji mi curi niz obraze, ali takođe mogu da osetim metalnu hladnoću koja izvire iz snežnih ploča nagomilanih pored puta. Osećam miris borova – aroma koju inače povezujem sa planinama – ali i gust miris vrelih, suncem obasjanih peščanih dina.

Slika

I iako moj mozak zna da sam miljama od okeana, kada se zavijem oko krivine na putu, čini mi se da plutam na ogromnom talasu vode. Ova ukosnica preseca glatke, tekuće konture 10 metara visokog toka stvrdnute lave – lokalno poznatog kao La Tarta („torta“) zbog svojih šarenih slojeva bijelog plovućca i crnog i crvenog baz alta – koji izgleda da se diže i pasti kao val koji će se srušiti na obalu.

Jesam li nizak ili visok? Toplo ili hladno? Biciklizam ili surfanje? U ovom halucinogenom pejzažu nisam siguran da li da fotografišem ili da pozovem doktora.

Ovo je sve dio kaleidoskopske ljepote Nacionalnog parka Teide na Tenerifima, mjesta svjetske baštine UNESCO-a gdje izvrnuti vrhovi stijena izbijaju iz crnih polja lave i dina pijeska obojenih oker-narandžastim i smaragdno-zelenim svjetlucanjima ispod crvene planine živopisne kao Vuelta a Espana's maillot rojo. Jedinstveni pejzaži Tenerifa ne nalikuju ničemu na što će biciklista naići na kontinentalnim predjelima Alpa ili Pirineja.

Pro dreams

Biciklisti zahtijevaju više od pejzaža prilagođenih Instagramu, naravno, a ovo ostrvo u obliku sedla u Atlantskom okeanu, 1.000 km južno od kopnene Španije i 300 km od zapadne Sahare Afrike, ostaje glavna nadmorska visina- trening odredište najboljih svjetskih jahača. Profesionalce tamo mami ne samo nadmorska visina Nacionalnog parka Teide koja poboljšava kondiciju, gdje mogu trenirati u razrijeđenom zraku na više od 2.000 m nadmorske visine, već i pouzdano sunce tokom cijele godine, mirni putevi i epski usponi.

Slika

Nedelju dana pre nego što smo stigli na ostrvo, Astana, Movistar, Katusha i Cannondale su svi bili ovde. Nekoliko sedmica kasnije, Chris Froome, Geraint Thomas i njihovi saputnici iz Team Skya sami su hodočastili na ostrvo. Profesionalni biciklisti obično dolaze ovamo na tronedeljne trening kampove, koji govore sve što trebate znati o raznim rutama koje su dostupne. A ako oni mogu da se vraćaju, možemo i mi. Nakon što je 2013. istražio sjeverozapadni kut Tenerifa za veliku vožnju (vidi broj 13), Biciklista se vratio da otkrije manje istraženu jugoistočnu rutu i stekne svježi uvid u ovu biciklističku meku.

Moj pratilac je Alberto Delgado (morao je biti biciklista sa takvim imenom), koji sa svojim bratom Markosom vodi kompaniju za obuku biciklista Tenerife. Na ostrvu posluje nekoliko kompanija za vodiče, ali teško je nadmašiti lokalno znanje Alberta – smiješno sposobnog Ironman sportaša koji je odrastao na ostrvu i poznaje svaki put, kafić, slikovito odmorište i mikroklimu (na ostrvu postoji 11 različitih klimatskih zona). ostrvo, tako da uvijek možete pronaći plavo nebo, čak i za rijetke kišne dane).

Braća Delgado nude vođene treninge, a njihova sedmodnevna putovanja završavaju domaćom paellom i lokalnom čorizo kobasicom u kući Mame Delgado. Nikada se šejk za oporavak u prahu nije činio tako nepristojnim u poređenju.

'Pošto profesionalni biciklisti čine Tenerife domom za obuku, oni sada istražuju više ostrva,' kaže Alberto kada smo krenuli iz Granadilje, malog grada kuća boje breskve na jugu ostrva, gdje počinje naša petlja od 141 km. „Kada vidim Chrisa Froomea ispred njegovog hotela, on uvijek pita za rute. David Lopez [također iz tima Sky] me je pitao o mjestima za istraživanje. Vidjeli smo Alberta Contadora kako radi na malo poznatim putevima. Mislim da vole pronaći nove puteve na kojima će trenirati.’

Profesionalci brzo dijele svoja iskustva na društvenim mrežama, tako da ne čudi da i jahači amateri sada hrle ovdje. „Dobijamo mnogo britanskih vozača, ali i posjetioce iz Australije, Amerike, Japana i Izraela“, kaže Alberto. „Oko 40% naših kupaca su ponovni posjetioci.“On priznaje, uz smiješak izvinjenja, da se nada da svi imamo grozne zime: „Kada je loše vrijeme u UK, svi žele da dođu na Tenerife.“.

POGLEDAJTE POVEZANO: Kako postati bolji penjač za samo mjesec dana

Ostrvo ima velike planove za biciklizam. Za 2017. sprema se veliki sport, a priča se da organizatori Vuelta a Espana razmišljaju o nekoliko spektakularnih etapa na Kanarskim otocima sljedeće jeseni. 'Sjajno je vidjeti kako ovo ostrvo na kojem sam odrastao postaje toliko popularno među biciklistima, ali oduvijek sam znao da je to posebno mjesto za vožnju', kaže Alberto.

Započinjemo našu vožnju valovitim trčanjem duž balkonske ceste TF-28 koja seče duž jugoistočnog boka otoka i pruža stalan pogled na blistavi Atlantski ocean ispod. Između ceste i okeana nalaze se terasaste obradive zemlje, plantaže paradajza i banana i sela šarenih četvrtastih kuća koje su prošarane obroncima planine poput prosute kante dječjih cigli.

Slika

Površina puta duž ove dionice je mješovita, s dijelovima besprijekornog asf alta razbijenog kilometrima neravnog haosa. Udaram po glatkijim dijelovima i jednostavno ustanem i uživam u pogledu na more na glatkijim dijelovima. Odavde možete vidjeti primorski grad El Medano. Godine 1519. portugalski istraživač Ferdinand Magellan i Španac Juan Sebastian Elcano zaustavili su se u ovom gradu da pokupe svoje konačne zalihe mesa, drva za ogrjev i vode prije nego što su nastavili na ono što će postati prvo obilazak svijeta.

Sa malo skromnijim planovima putovanja (vratimo se u hotel u jednom komadu) nastavljamo jahanje preko kamenih mostova, klizeći kroz prevoje uklesane u stenovitim liticama. Svijetle nakupine bugenvilije osvjetljavaju cestu, a palme eksplodiraju u nebo poput smrznutih vatrometa.

Prolazimo Barranco de Badajoz – bujnu guduru ispunjenu stablima divljih maslina i prevrnutim vodopadima gdje su arheolozi otkrili mumificirane leševe koje su ritualno pripremili Guanči (autohtono stanovništvo Tenerifa) prije španske invazije u 15. stoljeću. ostrvo – i uputite se prema istočnom gradu Guimaru.

Odavde vodimo TF-525 kroz gradove Las Chafiras i Arafo, ali prije nego što krenemo u bitku sa kolosalnim vulkanom svraćamo u restoran La Cueva de Nemesio da pojedemo nešto. Sjedeći na terasi opečenoj suncem, jedemo španske omlete ugnječene u kiflice natopljene puterom. Alberto kaže da lokalni biciklisti obično stavljaju gulaš od zeca ili papas arrugadas – naborani pečeni krompir posipan solju i sosom od bibera.

Neka usponi počnu

Zatim počinjemo uspon TF-523 – prvi segment od 18 km dvoetapnog uspona do Nacionalnog parka Teide – teren se mijenja, a zeleni, tropski krajolik zamjenjuje suvo šipražje i terasasta poljoprivredna zemljišta iz ranijih godina dan. Alberto se ne osjeća dobro i, sebično, meni je prilično drago. Na kraju krajeva, ovo je čovjek koji je završio Kona Ironman na Havajima. Smještamo se u blagi ritam i polako se penjemo uz uspon. Na putu prema gore pravimo pauzu da zavirimo preko strmih padova u duboke klisure ispod. Dok stignemo do vrha uspona, pedaliramo kroz gustu borovu šumu.

Raskrsnica između TF-523 i TF-24 označava početak druge dionice uspona od 19 km. TF-24 je zadivljujući šumski put koji vodi u Nacionalni park Teide sa manje poznatog istočnog prilaza. Džinovski borovi nizaju cestu, ukrašavajući asf alt prošaranom sunčevom svjetlošću. Upuštam se u improvizovani sprint sa gušterom, ali mi se izvlači.

Ovde je put gladak sa blagim nagibom od 4%, iako se povremeno penje na 11%, ali to je dužina uspona koja mi izgriza noge. Sada se vozimo kroz oblake koje sam ranije danas vidio s obale, ali magla ne traje dugo. Kada izađemo iz šume u Nacionalni park Teide – koji pokriva 189 kvadratnih kilometara dramatične vulkanske geologije – pogledi rastvaraju svu bol u mojim nogama. Gore naprijed, tanak komad ceste vijuga preko snježne prašine pošumljenih vrhova sa konusom vulkana Teide od 3718 metara na horizontu.

‘Teide za lokalno stanovništvo, uredan za Velšanina’, napisao je Geraint Thomas u svojoj autobiografiji iz 2015. godine The World Of Cycling Prema G. 'Pokrene se, i opet se pokrene. To je dobro. I jednako jako loše. Ali to je penjanje: što je teži uspon, to je privlačniji.’

Ovde sečemo kroz formaciju lave poznatu kao La Tarta i zastajemo da zurimo u vulkanske stene koje strše iz snega svuda oko nas. Snijeg je rijedak na Tenerifima, ali smo stigli ubrzo nakon najvećeg nanosa u više od 10 godina. Mešavina sunca i snega je zbunjujuća. Znoj sa moje kacige kaplje na cestu i meša se sa topljenim snegom koji curi duž asf alta.

Nadizanje

Ovdje gore izgleda da visina poboljšava nadrealni krajolik, izgladnjujući moj mozak za kiseonikom koji mi je potreban za obradu onoga što je oko mene. Sada smo visoki više od 2 000 m i svaki zamah pedale je beskrajno teži od prethodnog. Kad se borim oko ukosnice, imam osjećaj kao da Andre Greipel sjedi na mojim grudima.

Prednost ometajućeg vulkanskog terena je u tome što guram jače a da toga ne znam. Dok pedaliramo više prema vulkanu Teide, vidim nazubljene crvene kamene formacije, jezive crne rijeke očvrsnute lave i ogromna polja plovućca. Zapanjujuće more oblaka koje se sada zadržava ispod nas uzrokovano je vlažnim pasatima koji se kondenzuju iznad vrhova ostrva i susreću se sa sušnijim vazduhom na oko 1800m nadmorske visine.

Prizor opservatorije Teide, skup zgrada u obliku bijele kugle, teleskopa, satelitskih antena i laboratorija usred ovog neplodnog terena, samo doprinosi osjećaju da ulazimo u lunarni pejzaž. Opservatorija je dom nekih od najboljih evropskih solarnih teleskopa i ugošćuje astronomsku opremu institucija širom svijeta.

Nakon što prođemo pored opservatorije nailazimo na stubove crne stijene koji se uzdižu uz ivice puta poput zidova tvrđave. Zatim dolazi naelektrizirajući nizbrdo na dugom i ravnom putu koji se probija kroz živopisan teren. Udaramo i povećavamo brzinu dok ne stignemo do raskrsnice s cestom TF-21 gdje se grupa skupih bicikala od karbonskih vlakana, koji pripadaju turističkoj grupi, neprikladno naslanjaju na bijele zidove restorana – izgubljeno, izgleda, usred ničega.

Slika

Sada smo u jezivoj potopljenoj kalderi Las Cañadas del Teide, koja okružuje vulkan. Svuda oko nas su polja lave, visoke stijene i pješčane dine. Nije iznenađujuće da je ovo popularna lokacija za filmsku produkciju. Zapravo, Alberto kaže da je pomogao oko nekih logističkih poslova za najnoviji film u franšizi Brzi i žestoki. Gledajući preko pješčane dine, uočavamo ženu koja se fotografiše u toplesu. Visina čini čudne stvari ljudima.

Sa mješavinom valovitih puteva i dugih pravaca na kojima možemo ubrzati, ovo je nevjerovatno mjesto za vožnju, ali se pokazalo da je to težak posao jer visina oduzima moju energiju. Grlo mi je tako suho da imam osjećaj kao da sam pijuckao piljevinu. Ovo nije tradicionalni način dehidracije na Tenerifima. Dok dahćem preko strana vulkana, znam da hiljade mojih sunarodnika istovremeno ispijaju pivo pored plaže u glavnom gradu žurki Playa de Las Americas.

Vulkan Teide je visok 3.718 m, ali asf altirana cesta doseže 2.356 m, odakle žičara prevozi turiste do vrha. Tim istim uzvišenim putem prolazimo pored hotela Parador u kojem borave Team Sky i drugi profesionalni vozači tokom svojih putovanja na Tenerife. Vidimo par kombija iz Astane parkiranih napolju.

Prolazimo pored crvenih vrhova Roques de Garcia, prostrane ravnice Llanos de Ucanca i neravnog puta TF-38 koji je iskrivljen i izmučen vrućinom. Zastajem za pauzu. Nakon doručka jutros sam odabrao

pregršt pijeska na plaži blizu mog hotela. Sada se saginjem i motam grudvu snijega na vrhu vulkana. Ništa bolje ne sumira raznolikost Tenerifa.

Šta ide

Proteklih nekoliko sati bili smo uključeni u sporu ekspediciju gore i preko vulkanskog srca Tenerifa, tako da je lijepo znati da je posljednji dio od 27 km spuštanje. Kada krenemo da se spuštamo, pejzaž se ponovo menja u okruženje Divljeg zapada sa šikarama, kaktusima i borovima. Put se vrti nizbrdo poput tobogana u vodenom parku u blizini mog hotela. Zabavan je kraj dana i sretan sam što prepuštam uzde gravitaciji i kotrljam se nizbrdo, povremeno nazdravljajući kočnicama na nekim užim zavojima.

Nakon 14 km stižemo do planinskog grada Vilaflor i zaustavljamo se u restoranu Teide Flor na piće. Ovaj dio puta TF-21 lokalno je poznat kao 'Wiggins Climb' jer je bio popularan poligon za šampiona Tour de Francea 2012.

Kada se vratimo u grad Granadilla, nakon posljednjeg trčanja od 13 km, sunce već počinje zalaziti nad Atlantskim oceanom. Dok se vratimo u naš hotel, turisti su već dotjerani i spremni da pohrle u pulsirajuće noćne klubove Playa de Las Americas. Ne mogu učiniti ništa drugo nego došapati do svog balkona i zuriti natrag u vulkan Teide koji se nadvija nad ostrvom. Sve do 18. vijeka mnogi putujući moreplovci vjerovali su da je Teide najviša planina na svijetu jer su, za razliku od drugih planina, mogli vidjeti kako se diže direktno sa nivoa mora na 3.718 m. Bili su u pravu. Ali nakon dana provedenog u pedaliranju, moje noge se ne bi slagale.

Jahačeva vožnja

Lapierre Pulsium 600 FDJ CP, £2, 150, hotlines-uk.co.uk

Priznajem da me je malo uznemirila francuska šema boja na ovom biciklu, koja je u čast profesionalnog biciklističkog tima Française des Jeux. Tada sam sebi rekao da je i Union Jack crven, bijeli i plavi i moj nacionalni ponos se smirio. Ali o važnijim stvarima: biciklisti dolaze na Tenerife da se penju, a ovaj bicikl – koji dolazi opremljen komponentama Shimano Ultegra – dovoljno je lagan i čvrst da se nosi s vulkanom Teide, a njegova kaseta 11-32 znači da nikada nećete morati pedal pentagons da stignem kući. Podjednako sposoban na grubljim putevima, napravljen je sa tehnologijom amortizacije šoka – u suštini elastomerom ugrađenim u okvir – koji pomaže u apsorpciji neravnina, zadržavajući bitnu bočnu krutost bicikla. Blago podignuta cijev glave i kraća gornja cijev daju oprostu geometriju za duge dane u sedlu, dok prevelika cijev glave i donja cijev daju dodatnu krutost kako bi vam osigurali da vam ne nedostaje snage kada želite da je otvorite.

Kako smo stigli tamo

Putovanje

Biciklista je leteo iz London Gatwicka za Tenerife sa Easyjet-om. Letovi počinju od oko 40 funti u oba smjera, plus 35 funti u oba smjera za torbu za bicikl. Kada smo sletjeli, unajmili smo auto preko Hertz-a po cijeni od £37 po danu.

Smještaj

Odsjeli smo u Hovima Jardin Caleta u Kosta Adejeu (hovima-hotels.com, £47-£117 po noćenju) na jugu ostrva, odakle je lak pristup biciklističkim cestama Tenerife. Hotel je partner obližnje ustanove Tenerife Top Training, koja nudi sve od bazena i teretana do treninga i masaža za oporavak. Možete pohraniti svoj bicikl u svoju sobu, a hotel služi švedski stol bogat ugljikohidratima kako biste podstakli duge dane u sedlu.

Vodenje

Tenerife Bike Training (tenerifebiketraining.com) nudi obilaske sa vodičem, kao što je jednonedeljni obilazak vulkana koji uključuje hotelski smeštaj, polupansion, transfere i kombi za podršku, počevši od £695. Dostupni su i paketi po narudžbi. Posjetite webtenerife.co.uk za više informacija o samom ostrvu.