Sportski bicikli na testu: Giant vs Bianchi vs BMC

Video: Sportski bicikli na testu: Giant vs Bianchi vs BMC

Video: ⚔️ Битва гигантов. Trek vs Scott vs Merida. Горный велосипед до 65 000 руб. 2024, Maj

Tata britanskih sportista je Fred Whitton u Lake Districtu, pa gdje je bolje provesti tri sportska bicikla?

Fotografija: Patrik Lundin

Fred Whitton Challenge je događaj koji svaki ozbiljan biciklista treba da uradi jednom u životu – i onda nikada više ne pokušava.

To je sport izuzetne težine, postiže 3.900m vertikalnog porasta na 180km i uzima šest zastrašujućih uspona u Lake Districtu sa nagibima preko 20%.

Bio je to prvi veliki događaj te vrste u Britaniji, a mnogi bi rekli da ostaje najizazovniji.

Imajući to na umu, Lakes izgleda kao prikladno mjesto za bicikliste da testiraju tri bicikla dizajnirana posebno da zadovolje potrebe sportskih vozača.

Slika

Nagibi na usponima kao što su Honister Pass i Newlands Pass su toliko divlji da svaki višak gram ili nagoveštaj savijanja na biciklu uzima svoj danak na usponu, dok su spusti toliko strmi i tehnički da je precizno rukovanje od vitalnog značaja.

Napukli putevi Cumbrije daju još jednu dimenziju izazovu, jer sportski bicikl mora ostati udoban do osam sati u sedlu. Ako bicikl može impresionirati na ovim zloglasnim cestama, može obaviti posao bilo gdje.

Pa hajde da napravimo neke uvode. Sa sobom smo donijeli tri bicikla: Bianchi Infinito CV, BMC Roadmachine RM02 i Giant Defy Advanced Pro 0.

Sva tri su u segmentu od £3k-£4k, a svaki je rođen iz želje da se izbori za tržište brzih, ali udobnih motocikala izdržljivosti.

Giant i BMC su stali na stranu modernih trendova u izdržljivosti – disk kočnice i elektronsko menjanje brzina – dok je ovaj Bianchi ostao veran italijanskoj tradiciji sa mehaničkim Campagnolo grupama kočnica sa naplatcima (postoji i disk kočnica Infinito).

U današnjem testu na Bianchiju vozi Thérèse, takmičarka u vožnji na hronometar i kritična trkačica. Na BMC-u je Alistair, koji je svoju sportsku naviku započeo sa Ride London 100 prije tri godine. Jašem Gianta.

Slika

Osjećam i dozu strepnje zbog povratka na scenu Freda Vitona, gdje sam prije nekoliko godina otkrio nove dubine lične sumnje i očaja.

Našem fotografu danas igra šofera Billy Bland, pali trkač legendarnog statusa u ovim krajevima. On drži rekord za Bob Graham Round, trku trčanja na 106 km u kojoj je potrebno 8, 200 metara vertikalnog uspona, završivši je za 13h 53min.

Također je radio Fred pola tuceta puta i poznaje područje kao svoj džep, koji je slučajno polomljen od nedavnog pada bicikla, i obećao je da će nas njegovati na lokalnim usponima.

U pravom sportskom duhu, postavili smo otvoreno vrijeme početka između 8:00 i 9:00 (zbog čega nas Billy naziva 'gomila prokleto mekih južnjaka'), uz zaustavljanje hrane.

Za današnju vožnju, međutim, ne zanima nas snaga u nogama, već ono što bicikli nude.

Konkursi spremni

Postoji određena količina argumenata oko toga šta čini sportski bicikl. Za neke je glavni problem udobnost, a mnogi sportski motocikli nude oprostu geometriju i elemente dizajnirane da smanje vibracije na cesti.

Za druge, sport je u osnovi trka, a oni žele bicikl koji je brz na ravnom i dovoljno lagan da se nosi sa velikim usponima. Za nas ćemo tražiti bicikle koji kombinuju najbolje od ovih atributa.

Udobnost je naša prva stanica. Bianchi je na svoje karbonsko polaganje gledao kao na sredstvo za postizanje toga, te je u svojoj tehnologiji 'Countervail' utkao viskoelastičan materijal između slojeva ugljika koji navodno apsorbira udarce puta, a istovremeno zadržava kruti prijenos snage karbona..

Slika

U našim prvim kilometrima od našeg pansiona, The Lazy Fish u Embletonu, Thérèse se čini da uživa u ravnoteži udobnosti i brzine koju pruža Bianchi, vozeći se sretno kroz razderane i ožiljne površine puta.

Krećemo prema prolazu Whinlatter kako bismo započeli današnju brdovitu igru konja, i doživljavamo uobičajenu britansku hranu napuklih i neravnih puteva.

Infinito CV radi fantastičan posao upijanja neravnina uz gotovo terapeutski 'udarac'.

Nasuprot tome, BMC Roadmachine i Giant Defy se više oslanjaju na ukupni oblik i konstrukciju kako bi pružili neophodnu udobnost.

Giant je kroz istoriju favorizovao kompaktan dizajn okvira, što znači da je stub sjedala mnogo duži, nudeći povećanu savitljivost.

Široki razmak od guma okvira dodatno povećava potencijal za udobnost, jer šira guma može da radi pod nižim pritiskom kako bi apsorbovala udarce.

Mašina za puteve je vuk u ovčjoj koži i stoga ne čudi da je malo robustan. Geometrija je nešto agresivnija i nisko postavljena od ostalih, sa prednjom cijevi za punih 40 mm kraćom od Defy-a.

Slika

BMC ipak nije zaboravio udobnost. Takođe nudi širok razmak od guma, a držači na zadnjem kraju su takođe „stepenasti“– savijeni i oblikovani kako bi se olakšalo savijanje.

Međutim, najvažnije je da je to brzo. Alistair tvrdi da je teško voziti bicikl nekoliko minuta, a da ne želite da ustanete i zamahnete ga s jedne na drugu stranu dok ispuštate zvuk mlaznjaka koji polijeće.

Mistične planine

Ovo nije običan dan na jezerima. Vedro plavo nebo leži iznad snježnih vrhova Helvellyn i Scaffell Pike.

William Wordsworth je jednom napisao o Lake District-u da je to bila 'neka vrsta nacionalnog dobra na koju svaki čovjek ima pravo i interes koji ima oko da opaža i srce da uživa'.

Pejzaž je jednako lijep koliko i izazovan.

Najpoznatiji nedavni događaj lokalne biciklističke predaje bila je rekordna vožnja Roberta Jebba i Jamesa Dobbina na Fred Whitton-u 2008.

Slika

Billy se smije na sam spomen toga: 'Ljudi su uvijek mislili da rade zajedno. Ništa od toga! Ni jedno ni drugo nije moglo ispustiti drugog, i vjerujte mi na riječ, pokušali su mnogo puta.’

Dubili su se pet sati i 40 minuta prije nego što su zajedno stigli do cilja.

Čudo je da bilo koji jahač može držati korak s drugim na ovim uzbrdicama, jer je jednostavno ustati na njih tako teško.

Honister je uspon koji se najviše testira na današnjoj ruti, jer ćemo preskočiti strmiji prelaz Hardknott isključivo zbog geografske pogodnosti (Billy nas još jednom naziva hrpom 'mekih južnjaka').

Pokretanje postupka je nježniji Whinlatter Pass.

Od samog početka Defy izgleda dobro na usponima. Ima lagan i živahan osjećaj i široku stražnju kasetu. Za sada je to skoro pretjerano, jer sjedim s luksuzom dva rezervna lančanika.

Malo dalje u vožnji, međutim, trebat će mi svaka brzina koju mogu dobiti.

Slika

Infinito CV sigurno raste i na Thérèse. Ima manju težinu okvira od ostalih tako da uživa u slobodnoj brzini, iako je prijenos malo teži, što će se pokazati na strmijim usponima koji dolaze.

Iznad vrha Whinlattera, uživamo u vijugavom i uzbudljivom spustu koji prebrzo vodi do prvog pravog skoka dana.

Newlands Pass stavlja naše bicikle i tijela na test. To je duga rampa koja vodi do divljački strmog zida od 25% blizu vrha.

‘Iskreno, o čemu su razmišljali kada su to popločali? Zar Britanija nije otkrila ukosnicu u tom trenutku?’ Alistair kaže u stanju zbunjenosti kada se vidi posljednji dio.

S obzirom na njenu malo čvršću brzinu, Thérèse izlazi iz sedla kako bi podigao bicikl uz nagib. Nasuprot tome, Alistair ubacuje brzinu 34/32 i sjedi i vrti se visokom kadencom.

Na ovim izuzetno strmim rampama, težina počinje da postaje faktor na način koji bi bilo teže otkriti na stalnom alpskom usponu od 8% i Alistair je počeo da osjeća težinu 3T točkova Roadmachine-a na ovom usponu.

‘Prilično sam siguran da su oni teži od točkova mog gradskog bicikla,’ Alistair mi kaže između dubokih udisaja.

Sa skoro 8,6 kg, BMC je za punih 800 g teži od Bianchija – velika kazna za dobitke u aerodinamici i kočenju. Defy, po nižoj cijeni, također upravlja nižim okvirom i težinom kotača za Roadmachine.

Slika

Dosadašnji nepropusni oklop Infinita također je narušen jer Thérèse ispušta gomilu psovki kada gura ručicu mjenjača Campag, dok se bori da uključi najveći lančanik s 29 zubaca zbog dugog bacanja Potenzine poluge. To čini cik-cak kurs uz nagib.

Lazim na Giantu. Sa širokim rasponom brzina, visokim prednjim dijelom za bacanje s jedne na drugu stranu, odličnom trakcijom guma bez zračnica i malom ukupnom težinom, mislim da bi Defy mogao da me iznese ovdje čak i po lošem danu.

Zadnji put kada sam ovo uzeo, vozio sam standardni dupli lanac i mislio sam da ću izvući rame iz njegovog ležišta, tako da je bio potreban napor. Sa ovim stepenom prijenosa (istim kao na Roadmachine) mogu se penjati polako ali udobno.

Pregrupisavši se na vrhu, postoji neko teško dahtanje i obostrano uvjeravanje da jednostavno ne može biti strmije od toga. Spuštanje niz Newlands je pravo zapanjujuće.

Na početnoj rampi od 20% nisam mogao biti sretniji što se vozim na disk kočnicama za koje znam da će me zaustaviti čak i ako pogrešim liniju.

Posljednji put kada sam se spuštao ovom padinom po kišnom danu, zglobovi su mi bili čisto bijeli, a podlaktice su mi se hvatale od napora usporavanja u uglovima.

Slika

Alistair nije samouvjeren spustač – budući da je po zanimanju hirurg, vjerovatno je vidio nekoliko previše puknutih kostiju – ali Roadmachine je siguran i drži se na vidiku dok se Thérèse i ja borimo za poziciju na frontu.

Uprkos nedostatku diskova, izgleda da Thérèse nema problema na spuštanju.

‘Samo je okretan, ali stabilan. Ali da budemo pošteni, ja sam prilično dobra u vožnji biciklom nizbrdo, ' kaže mi sa smiješkom dok se izjednačavamo u dnu doline.

Trenutak kasnije, Alistair puca pored, nestrpljiv da povrati neki položaj nakon što je izgubio tlo pod nogama. Ono što Roadmachine-u nedostaje u pernatoj težini, nadoknađuje krutost i aerodinamičku efikasnost, urlajući brzinom na ravnima.

A Honister test

Honister Pass se nalazi na horizontu. Sa ove strane, približavajući se sa zapada, možemo vidjeti veći dio uspona.

To je mješoviti blagoslov, jer zastrašuje, ali i daje do znanja šta ćemo izdržati.

Billy se smije našim strahovima. Prošle godine se popeo na Honister Pass više od 500 puta, uključujući 10 puta u jednom danu.

Prije nekoliko godina Turneja Britanije je uzela Honister Pass, a Nairo Quintana i Dan Martin su jurili preko njega na vjetru dok su profesionalni vozači pozadi morali da silaze i hodaju uzbrdo.

Slika

Nećemo uznemiravati Quintanino vrijeme danas. Thérèse se uklopi u lagani ritam, nakon što je konačno kliknula na 29 lančanik. Ona ističe da bi sa lakšim kompletom točkova Infinito CV zaista mogao biti san penjača.

Honister je zaista težak. Nakon skoka od 25% smiruje se na 12% prije novog praska ludo strmog asf alta.

Svaki udarac pedalom je kao da radite čučanj jednom nogom, i teško je održati ravnotežu, a da pritom ne gubite trakciju.

Dok stignemo do zadnjih nekoliko metara uspona, imam osjećaj kao da bi mi pluća mogla eksplodirati.

Radeći zajedno, stižemo do vrha. Razmijenili smo nekoliko mumljanja čestitki dok gledamo niz dolinu prema snježnim vrhovima Helvellyn.

Odavde se spuštamo kroz Borrowdale, vremensku kapsulu engleske pastoralne prošlosti i Billyjev doživotni dom. Cesta se uvija u uspon duž ivice vode Derwent, koja odražava savršenu sliku planina koje se nalaze preko puta nas.

Odatle nije daleko do Whinlattera da se posljednji kilometri vrate kući.

Na posljednjem guranju uzbrdo, uspijevam da se šunjam naprijed, budući da sam bio malo sramežljiviji na današnjim najstrmijim usponima.

Slika

Alistair ne gubi vrijeme okrivljujući nekoliko stotina dodatnih grama na svakom točku i blago mekanu prednju gumu kao razlog zašto se povlači.

Thérèse se još jednom bori da prebaci na najveći lančanik, pa je gurnuta u neugodno nisku kadencu, propuštajući priliku za kasni porast blizu vrha.

Vraćajući se u The Lazy Fish u Embletonu, počinjemo smišljati plan da se ujutro ponovo vozimo i iskoristimo ovaj rijetki dio lijepog vremena.

Pojavljuje se pitanje ko treba da vozi koji bicikl, i skoro zajedno svi kažemo, 'Ja sam na Giantu.' Mislim da to govori sve.

Giant Defy Advanced Pro 0

Peterov sažetak

Prednosti disk kočnica na ovom terenu su značajne, a Defy i dalje ostaje konkurentan u težini i kvaliteti vožnje, iako je vrijedno zapamtiti da bi dobro opremljen motocikl s kočnicom s naplatkom po ovoj cijeni mogao biti skoro kilogram lakši.

Defy ima dovoljno čvrstine da nagradi napore u penjanju dok nudi obilan komfor na sedlu, što znači da su usponi više užitak nego iskušenje.

Malo je nervozan sprijeda, sa vibracijama koje su vidljive kroz rešetke, ali to nikada nije poremetilo bicikl, koji je bio precizan i upravljiv na nizbrdicama.

Slika

Jedna od slabih tačaka prethodne iteracije Defyja bila je kvaliteta guma, koje su bile sklone probijanju i podjednake u smislu prianjanja.

Sa ovom novom generacijom felgi i guma bez zračnica, performanse su značajno skočile, a to isplati velike dividende kada je u pitanju ukupni kvalitet vožnje i brzina.

Model: Giant Defy Advanced Pro 0

Grupa: Shimano Ultegra Di2 6870

Odstupanja: Shimano ST-RS785 hidraulične disk kočnice, Shimano RT-99 140mm IceTech rotori, Shimano ST-R785 mjenjači

Zupčanik: Shimano Ultegra 50/34 lančani set, Shimano Ultegra 11-32 kaseta

Točkovi: Giant SLR 1 Disc WheelSystem bez cijevi, 12mm kroz osovinu

Gume: Giant Gavia SLR Tubeless 25mm

Komplet za završnu obradu: Giant Contact SL upravljač, Giant Contact SL držač, Giant D-Fuse SL sjedala, Giant Contact SL Neutralno sjedalo

Težina: 8,02 kg (veličina 56cm)

Cijena: £3, 875

Kontakt: giant-bicycles.com

Bianchi Infinito CV Potenza

Thérèsein rezime

Bianchi Infinito CV je trenutni šarmer. Ikona celeste boja pomiješana sa Campagnoloovim ukrasnim izgledom je lijep spoj tradicionalnog i modernog.

Prilikom vožnje, sposobnost da se upijaju nesavršenosti puta je upečatljiva od samog početka. Dobro se nosi, također, dajući dovoljno samopouzdanja na spustovima da bih mogao lako držati korak sa momcima i njihovim biciklima s disk kočnicama.

Slika

Loša strana su generalne specifikacije. Volim Campagnolo, ali grupa Potenza je bila manje uglađena i više naporna od druga dva koja su koristila Di2. Rastezanje do zadnjeg lančanika sa 32 zuba bi takođe bio veliki bonus kada nagib zaista poraste.

Točkovi su takođe dobri za trening, ali ne i lagane naplatke kojima bih se nadao na biciklu sa tri granda.

Ostavio sam osjećaj da Infinito CV ima neke vrlo posebne atribute, ali da je prilično skupo platiti za ugodnu vožnju i istorijsko ime.

Model: Bianchi Infinito CV Potenza

Grupni set: Campagnolo Potenza black 11-brzina

Odstupanja: nema

Zupčanik: Campagnolo Potenza Power-Torque System 50/34 set lanaca, Campagnolo 11-29 kaseta

Wheels: Fulcrum Racing 5 LG black clincher

Gume: Vittoria Rubino Pro G+ Isotech graphene

Komplet za završnu obradu: Reparto Corse Alloy 7050 stabljika, Reparto Corse Compact Flat Top šipke, Reparto Corse puni karbonski UD sjedalo, Fizik Aliante sedlo

Težina: 7,78 kg (veličina 55cm)

Cijena: £3, 349,99

Kontakt: cycleurope.com

BMC Roadmachine RM02

Alisterov sažetak

Voleo sam glasnu žutu farbu i oštre aerodinamične krivine zbog kojih se ovaj bicikl izdvaja iz gomile.

Bio je ozbiljno brz i odzivan, dok je pružao zdravu tutnjavu s ceste. Ponekad je bio malo krut na neravnom terenu, iako je u cjelini bio udobniji nego što sugeriraju njegove agresivne linije.

Slika

Mašina za puteve se sigurno osećala teškom u poređenju sa Infinitom ili Defyjem, i dao bih sve da skinem koji kilogram na poslednjih nekoliko stotina metara Honistera.

Spuštajući se, osjećao sam se ugodno na tehničkim spustovima, ali je povremeno bilo nespretno na neravnim putevima, čak i ako je bicikl bio predvidljiv i oštar u svim drugim osjetilima.

Nasuprot tome, Defy je dao više samopouzdanja kada sam ga jahao sledećeg jutra (na tome sam osvojio makaze kamen-papir).

Model: BMC Roadmachine RM02 Ultegra Di2

Grupa: Shimano Ultegra Di2 6870

Odstupanja: Shimano ST-RS785 hidraulične disk kočnice, SM-RT81-SS 160/140 rotori, Shimano ST-R785 mjenjači

Zupčanik: Shimano Ultegra 50/34 lančani set, Shimano Ultegra 11-32 kaseta

Točkovi: 3T Discus C35 Pro legura

Gume: Continental Grand Sport Race SL 25mm

Komplet za završnu obradu: BMC RAB 02 upravljač, BMC RSM 02 stabljika, Roadmachine 01 ‘D’ Premium Carbon sjedala, Fizik Aliante Delta sjedalo

Težina: 8,56 kg (veličina 56 cm)

Cijena: £4, 099

Kontakt: evanscycles.com

Odabir kompleta

dhb Aeron Speed dres kratkih rukava, £55, wiggle.com

Peter kaže: 'Za dres po razumnoj cijeni, smatrao sam da je Aeron Speed udoban, ali vrlo čvrst i pristaje na pravim mjestima da smanjim te vitalne grame otpora.'.

Fizik R1B Road cipela, £299.99, extrauk.co.uk

Thérèse kaže: „Ovim je trebalo malo vremena da se provale, ali nakon nekoliko vožnji osjećali su se odlično i bili su izuzetno efikasni u isporuci snage. To što izgledaju fantastično je dodatni bonus.’

Mavic Cosmic Ultimate gaćice, £175, mavic.com

Alistair kaže: 'Očigledno ovi naprtnjači imaju nešto što se zove Ergo 3D Pro umetak i "Reptile Skin Matrix". Nemam pojma šta su, ali ne mogu zamjeriti bibs jer su mi udobni i pružaju podršku cijeli dan.’

Hvala

Veliko hvala Marku i Rachel Wilson, koji posjeduju pansion The Lazy Fish u Embletonu gdje smo odsjeli, i koji su nas također upoznali sa Billyjem Blandom, koji je bio fantastičan vodič za taj dan.

The Lazy Fish je luksuzni pansion, sa ogromnom dnevnom sobom koja okružuje peć na drva, tri spavaće sobe, dva ogromna luksuzna kupatila i đakuzijem na mlazni pogon.

To je idealno mjesto za oporavak nakon uzimanja na sjeverne prevoje jezera. Mark je entuzijastični biciklista sa alarmantno brzim Fred Whitton-om i uvijek želi razgovarati o biciklima ili pomoći oko mehaničkih problema.

Posjetite thelazyfish.co.uk za više detalja.