Tour of Flandrija 2022: Ruta, startna lista, sportski i sve što trebate znati

Video: Tour of Flandrija 2022: Ruta, startna lista, sportski i sve što trebate znati

Video: Obilazak Flandrije 2022. | Velika GCN Racing pretpremijerna emisija! 2024, April

Ključne informacije o obilasku Flandrije 2022. za muškarce i žene, uključujući rutu, vozače, TV vodič uživo i ključne uspone

Obilazak Flandrije: Sve što trebate znati

Stranica 1: Osnovni vodič i ključni usponi

Stranica 2: Istorija trke

Stranica 3: Top pet izdanja

Stranica 4: Izveštaj o sportskoj vožnji

Sportski obilazak Flandrije: izvještaj o vožnji

Reči: Peter Stuart Fotografija: Geoff Waugh

Gornja cijev mog BMC-a trenutno je zaklonjena jarko žutom naljepnicom koja se proteže duž njene dužine. Označava 15 uspona koji su preda mnom preko 245 km Ronde van Vlaanderen. Ovaj, težak događaj biciklizma, obećava ne samo uspone već i kaldrmu, lude nagibe i divlje vjetrove koji puše flamanskim pejzažom.

6.40 je ujutro, a ja stojim u stanju hipnoze lišenog sna na parkingu pored fudbalskog stadiona Jan Breydel u Brugesu.

Okružuje me nekoliko hiljada ljudi, mnogi u posljednjem trenutku prilagođavaju svoje bicikle prije nego što krenu na startnu liniju udaljenu 7 km u centru grada.

Za razliku od većine evropskih sportista, na startu nema glasne muzike, uzvikivanja komentatora ili startnog pištolja – umjesto toga, učesnici mogu krenuti u bilo koje vrijeme između 7 ujutro i 8 ujutro.

Dok ja krenem do startne linije, već je 7.30 ujutro i svi ozbiljni vozači su već odavno otišli. Ne gubim vrijeme na prvu dionicu zloglasne flamanske kaldrme.

Put do Oudenaardea

Kaldrma je neobičan mali artefakt. Izbočen oko jedan ili dva centimetra od tla pod nasumičnim nazubljenim uglovima, sa skliskom i nekonzistentnom teksturom površine, čini se da je namjerno dizajniran da pruži najgoru moguću površinu za vožnju biciklom.

Voljajući se po kaldrmisanim gradskim ulicama Briža, ponavljam sebi savet koji sam dobijao iznova i iznova: „Opuštene ruke, velika oprema, lagano upravljanje.“

Sve ide izvanredno dobro, ali počinjem da sumnjam da je ovo uredno položeno kamenje blijedo u poređenju s onim što je pred nama. Prelazeći pokretni most iz centra, stotine biciklista ulaze na glavnu cestu i kreću na 100km putovanje do mjesta gdje počinje sama kaldrma.

Zanimljivo je da nijedna od ruta dostupnih na ovom sportu ne replicira preciznu rutu profesionalne utrke sljedećeg dana. Organizatori trke su 2011. odlučili da tri puta pređu preko Oude Kwaremont uspona, nudeći čvorište za gledaoce, ali uklonivši neke od klasičnih uspona iz istorije trke.

Nasuprot tome, sportive prati hibridnu rutu između stare i nove staze. Pokriva 15 uspona („bergova“kako ih zovu) i pregršt popločanih ravnih dijelova. Ali prvo dolazi put do Oudenaardea.

Kada sam vidio plan rute, zamislio sam da ćemo juriti kroz prvih 100 km širokim putevima u grupi stotinama dubokih. Ali, nažalost, organizatori nas brzo tjeraju na biciklističke staze koje graniče sa cestama. Malo mi je poznata činjenica da je upotreba biciklističkih staza obavezna tamo gdje su dostupne u Belgiji.

Dok su biciklističke staze impresivno održavane i široke, brzo se nađemo u debeloj gomili koja se provlači kroz stubove i nadajući se da neće iskočiti nevidljive prepreke iz mase vozača.

Ulazim u razgovor sa parom prijateljskih Londonaca, Ryanom i Danom, koji upozoravaju da je narednih 90km skoro isto, ali obećavaju da će kaldrma biti vrijedna čekanja.

Slika

Naprijed šačica jahača odlazi iz grupe. Zgrabim priliku za malo više prostora i odjurim do njih. Bacim pogled iza i vidim usamljenu figuru kako nas juri. 'To je jedna izgorjela šibica', uzvikuje jakim irskim naglaskom.

U našoj manjoj grupi uspevamo da pređemo prvih 100km za nešto manje od tri sata. Herbie, Irac koji gori šibice, snažno je gurao naprijed alarmantnim tempom što znači da sam od strane Oudenaardea pomalo zabrinut da bi moja kutija šibica uskoro mogla biti prazna.

Vrh Berga

Koliko god regija Flandrije naizgled bila ravna, ona je također dom bezbrojnim kratkim usponima sa bolno strmim usponima. To je ono što Tour of Flanders čini domenom samo najtežih vozača.

Štaviše, insistiranje flamanske vlade da zaštiti kaldrmisane površine puteva kao lokalitete nacionalne baštine dovodi do jedinstvene karakteristike – kaldrmisanog penjanja.

Prvi uspon ovog dana već je posut slomljenim duhom. Wolvenberg, koji dostiže samo 60 metara nadmorske visine u prosjeku od 4%, izgleda lako na profilu rute, ali uključuje gadnu dionicu od 200 metara od 20%, a dok se penjemo uz padinu, bolno sam svjestan 130 km koje je ostalo ispred ja.

Slika

Kada smo se popeli na Wolvenberg, udarili smo u dvije ravne kaldrmisane dionice u brzom nizu zbog kojih shvatim koliko je blag dio Briža. Ruke mi se stežu, sav svoj trud guram u veliku brzinu i održavam razumnu brzinu, ali to ima veliku cijenu za rezerve energije u mojim nogama.

Nakon našeg koketiranja sa kaldrmom, put se na neko vrijeme vraća na veličanstveni asf alt, prosijecajući sunčane obradive zemlje, sve dok ne vidim kaldrmisanu stazu koja izlazi iz živice s naše lijeve strane. Gledajući ispred sebe u Molenberg koji se izvijao na padini brda, prvi put osjetim pravi okus divljaštva Rondea.

Molenberg je izuzetno težak za penjanje. Kaldrma daje malu vuču, a put se naginje do kažnjivih 15%. Više od mišićne ili kardiovaskularne potrebe, pravi izazov je održavanje ravnoteže. Sjećajući se prijateljskih savjeta kolega biciklista, trudim se da imam visoku brzinu i opuštene ruke, ali to je lakše reći nego učiniti. Borim se da održim pristojan ritam i držim svoje šipke do kraja života.

Slika

Štaviše, dok stignemo na kaldrmisane uspone, stižemo zajedno sa zaostalima sa kraćih ruta, a ja moram da strelam i probijam se kroz praznine dok držim razuman tempo na usponu.

Molenberg slijedi laganih 20 km po asf altu isprekidanim kaldrmisanim i betoniranim dionicama. Ali nije dugo pre nego što se usponi vraćaju, sa popločanim Valkenbergom i Boignebergom koji udaraju u brzom nizu, a kaldrmisanim Eikenbergom slijedi.

Oluk nudi malo olakšanja od kaldrme, iako se osjećam malo krivim što sam se kotrljao po njegovoj ravnoj površini. Herbie, s kojim sam se do sada držao, s gađenjem skreće pogled, odlučujući se umjesto toga za sredinu pavéa. 'Možeš izbjeći kaldrmu kod kuće, druže!', viče.

Onda nas samo stanica za hranu deli od najtežeg uspona dana – Koppenberga.

Kralj kaldrme

Uoči Koppenberga, čini se da samo ja i Flamanac, koji mora da je u kasnim sedamdesetim godinama, želimo da obavimo bilo kakav posao na čelu naše male lančane bande, a dok stignemo do podnožja uspona, dovoljno je jasno zašto – cesta je krcata biciklistima koji hodaju.

Na nižim padinama, kaldrma odmah isušuje ono malo rezervi koje mi je ostalo, i ja prelazim pravo u najlakšu brzinu – na svu sreću obzirnih 34/32.

Kako Koppenberg počinje da grize, ja žongliram četverostruko strmim usponom sa svojom rutom kroz gužvu i svojom vučom na kaldrmi. Ovdje je 1987. danski profesionalac Jesper Skibby slavno udario o zemlju dok je bio na solo pauzi, a potom ga je pregazio direktor trke koji je želeo da ne zadrži jurišni čopor. Nadam se da neću ponoviti scenu.

Slika

Uspevam da ostanem uspravan, i baš kada se osećam kao da ću iskočiti, odjednom mi se čini da se lebdim u vazduhu i lebdim iznad puta. Kaldrma je ustupila mjesto asf altu i reljef je izuzetan.

Pre nego što povratim dah, udarili smo na Steenbeekdries, koji opet meša nagib i kaldrmu. To je ujedno i jedini dio staze koji nudi spuštanje popločano, što je perspektiva zbog koje moji već bolni zglobovi trepere od strepnje. Čudno, pri brzini se kaldrma čini jedva primjetnom, a ja na spustu dotaknem 45kmh (pogled na Stravu nakon toga pokazuje da je Nikki Terpstra dostigao 65kmh na ovoj istoj dionici).

Sljedeći dolazi Taaienberg, a ubrzo zatim Kanarieberg, Kruisberg i Karnemelkbeekstraat. Praćenje uspona je skoro isto tako iscrpljujuće kao i jahanje po njima, ali znam da sada vijugamo prema cilju, sa nekoliko prepreka na putu - kraljica uspona dana.

Oude Kwaremont i Paterberg su popločani, pri čemu je Kwaremont najduži uspon u danu, a Paterberg najstrmiji.

Kwaremont je možda dugačak, ali je pažljiv u svom nagibu i počinje sa vijugavom dionicom od 5% asf alta (tu će Fabian Cancellara napraviti pauzu u profesionalnoj utrci sljedećeg dana za pobjedu na Tour of Flanders 2014.).

Kad udari kaldrma, nema skrivanja jer nema ni inča oluka, ali pronalazim svoj ritam i sa suncem na izlasku, i zemljom koja se otvara ugodnim vidicima, počinjem da uživam zveckanje kaldrme.

Pavé raste do agresivnih 12%, ali se onda izravnava i prelazi na pliće 3% rastezanje. Ugledam neko ravno popločavanje u oluku i kradem trenutak olakšanja, sve dok me Herbiejev pogled razočaranja ne povuče natrag na kaldrmu. Gledajući valovita belgijska polja, mogu vidjeti zašto, uprkos svojoj pustoj ravnici, Flandrija drži magnetski šarm nad biciklistima.

Paterberg je središnji dio profesionalne trke, sa tri puta. Uspon ima zanimljivu istoriju, po tome što je to jedan od najmanje istorijskih uspona u trci.

Prvi put je predstavljen 1986. godine, tek nakon što je lokalni farmer, Paul Vande Walle, pisao organizatorima insistirajući na tome da je njegova sopstvena popločana farma nadmašila bilo koju od onih koji su trenutno uključeni u utrku. Popločali su ga u 'regulativnu' kaldrmu i to je

centralna karakteristika od tada.

Slika

Stiskajući svoj put gore, proklinjem Vande Walle svim svojim ograničenim dahom. Idući prvim uglom Paterberga, na vidiku je čitavih 400 metara kaldrmisana dionica, a vrh se čini očajnički daleko.

Sjedim u svom pouzdanom 34/32 i pokušavam održati ritam dvocifren, ali osjećam da konačno učim kako se nositi s ovom odvratnom površinom puta – ravnomjerno balansirajući svoju težinu na biciklu, Ostavljam ruke odriješene i puštam bicikl da pronađe svoj put. Konačno stižem do razdragane gomile na vrhu Berga, a odavde je sve nizbrdo.

Ono što počinje kao amble, sa svima koji hvataju dah nakon Paterberga, polako dobija brzinu prema cilju i prerasta u pun voz. Dok se Herbie i dva Flandrijana smjenjuju sprijeda, spuštam pogled i vidim 50kmh kako iskače na mom Garminu na ravnim cestama.

Kako se linija približava, naš rastući čopor se sprema za završni sprint, iako su najbrži finišeri stigli davno. Letim ispod zastave i podižem umornu ruku uvis, prije nego što pritisnem na kočnicu da izbjegnem horde vozača koji prave selfije oko ciljne linije.

Dok se smjestim u kafiću, moje kosti jednostavno ne izgledaju dobro. Dehidriran sam do tačke mumifikacije i bojim se da bi mogli proći dani prije nego što mi se osjećaj vrati u perineum.

Uprkos zadovoljstvu što sam prešao 245km u jednom danu, pomalo zamjeram prvih 100km – poslužilo je samo za razvodnjavanje šarma kaldrme i omelo moju priliku da ih napadnem koliko sam se nadao. Sljedeći put, možda ću izabrati takmičenje na srednjim stazama, ali jedno je sigurno, znam da će me kaldrma ponovo privući.