Vlažna noć na Wembleyju: Uvod u biciklističke utrke

Video: Vlažna noć na Wembleyju: Uvod u biciklističke utrke

Video: It's A Bit Wet Out! ☔️😳 2024, Maj

Vlažan i hladan dan na Wembleyju, moje prvo trkačko iskustvo bilo je pravo otvorilo oči

Kiša je padala cijeli dan. Stajaća voda u krugu dostigla je mjerljivo stanje, a višestruki poklopci odvoda blistali su poput zlatnog zuba podlog zlikovca. Dve prethodne trke su bile sprečene zbog višestrukih nesreća, a naša trka je pomerena da bi izbegli najgore vreme.

Ovo je trebalo da bude zabavan uvod u to šta je biciklizam, ali od čeličnog fokusa momka na moju desnu sredinu staze i glasnog odbrojavanja stekao sam utisak da će to biti sve samo ne.

Serija Toura krenula je sinoć u pretposljednju rundu: kratka petlja od oko kilometar u sjeni ogromnog stadiona Wembley.

Krećući uskim ulicama, pucali ste u stadion i izvan njega sa pravim testom staze, osim tehničkih krivina, uzbrdo i spuštanje Wembley Way-a.

Ukus utrke

Prije pravog ritma ženskih i muških profesionalnih utrka u kasnim večernjim satima, organizatori su odlučili da amaterima daju okus kriterijskih trka u Britaniji organiziranjem kratke štafetne utrke za lokalne timove, sponzore utrke, te vrste stvari.

Nikad nisam išao na startnu liniju biciklističke utrke, nisam mogao odoljeti da ne podignem ruku kada je upit 'kome se to svidjelo' obilazio ured.

Bio sam uzbuđen. Takmičarski element biciklizma je nešto što nikada nisam iskusio. Odradio sam neobičan lokalni hronometar u srijedu navečer na 10 milja, ali tome nedostaje adrenalin stvarne utrke.

Lokalni 10 je obično više o izbjegavanju saobraćaja na prometnoj cesti A.

Tako je došao dan kada sam znao da ću se trkati i nisam mogao a da ne osjetim da se preda mnom igra neka patetična zabluda.

Mokri putevi

Dok je ujutro bilo suho, nebesa su se otvorila u vrijeme ručka i nisu prestajala. Uz jaku kišu dolazila je povremena tutnjava grmljavine i prasak munje.

Kako sam stigao na Wembley samo sat vremena prije nego što sam krenuo na startnu liniju, izgledalo je kao da je ovo vrijeme ovdje da ostane.

Staza je bila glatka, a njena izrovana priroda dovela je do toga da se voda nalije u udarne rupe stvarajući stazu s preprekama za predstojeće utrke.

Na sastanku sa ostatkom mog gostujućeg tima, nekoliko drugih novinara od kojih smo svi imali malo trkačkog iskustva, rekli su nam pravila trke.

Svaki vozač bi prošao jedan krug prije nego što bi ga predao saigraču. Posljednju dionicu štafete bi završio profesionalni jahač.

Moji živci su se izgradili u ovom trenutku jer smo došli samo nekoliko minuta od početka. Otkotrljali smo se oko kursa u krugu nišana. Na rampi za Wembley voda se spuštala kaskadno i njeno paralelno spuštanje je bilo poput klizališta.

Zadnja strana kruga je bila u velikoj mjeri izvan nagiba, a na posljednjih 150m su se pojavile dvije brzine.

Kada smo krenuli na početak, upoznali smo se sa našim profesionalnim vozačem koji je donekle pomogao u regulisanju mog otkucaja srca. Naš tim je dobio najviše odlikovanog vozača na raspolaganju, 12-struku paraolimpijsku zlatnu medalju Dame Sarah Storey.

Moji strahovi da ću biti zadnji počeo je da jenjava.

Prvi jahač

U duhu svega toga, dobrovoljno sam se prijavio da budem naš prvi jahač sa staze. Završite to radije nego da igrate nadoknadu kasnije u trci. 10 vozača stajalo je u redu za start preko puta, natopljenih kišom koja još nije prestala.

Put ispred nas je očišćen od fotografa koji su mi na trenutak omogućili da se osjećam iznad svoje stanice, a ne početnik kakav sam zaista.

Došlo je do odbrojavanja i sa klipom mojih pedala, krenuli smo.

Prva dva ugla snimljena su s velikom dozom opreza. Dva vozača su bombardovala vanjsku liniju koja je jurila naprijed u ugao od 180 stepeni na rampu.

Penjajući se na betonske ploče, mogao sam osjetiti svoj riblji rep na zadnjem kotaču dok sam se dizao sa sedla. Morao sam da se koncentrišem na održavanje ravnoteže i nisam mogao da dozvolim sebi čak ni pogled na stadion.

Kada smo udarili na vrh obale, katastrofa se dogodila ispred dok je treći točak vidio da mu bicikl klizi ispod njega. Zbog toga smo iza nas skrenuli kurs i krenuli dugim putem u spust. Dok smo se spuštali, moje su ruke bile pune ručice kočnice, što je omogućilo da se stvori jaz ispred nas.

Zaokruživši ugao, put se spljoštio dozvoljavajući mi da protegnem noge, jureći neustrašivije spustače koji su napali na mene.

Pregovaranje o uskim zavojima, lupanje dasaka mi je dalo dodatni podsticaj dok sam hvatao vođe nazad.

Levo i desno, bio sam u prisluškivanju komentatora koji nas zove kući. Daske su nastavile da lupaju dok smo sprintali 150m do naših štafetnih partnera.

Čim smo postigli maksimalnu brzinu, povlačili smo kočnice da se zaustavimo na vrijeme, zbog čega je jedan vozač skliznuo kao Bambi.

Označio sam svog partnera i dao sebi trenutak da dođem do daha dok smo sjedili u sredini čopora, peti od deset timova.

Moji saigrači su se jurili okolo, a jedan nije mogao izbjeći prolijevanje, prije nego što je Storey preuzeo kormilo u posljednjem krugu. Prešavši liniju, Storey nas je doveo kući na peto, respektabilno mjesto.

Na stazi, osjećao sam se kao da je moj bicikl gurnut do granice i da sam bio maksimalnom brzinom veći dio staze. Brže i bio bih na podu.

Međutim, kada je u pitanju muška i ženska profesionalna trka, nisam mogao biti naivniji.

Tom Pidcock na putu do pobjede. Fotografija: SWpix

rez iznad

Oni poput Eda Clancyja i konačnog pobjednika Toma Pidcocka izveli su krivine duplom mojom brzinom, čak ni ne uzimajući u obzir dodir kočnice.

Spuštena koljena, njihovo upravljanje biciklom je gurnuto do krajnjih granica, ali uglavnom nije pronađeno kako prosi za razliku od mog nekoliko sati ranije.

Svaki snovi o trkačkim kritičarima bili su uništeni dok sam vidio majstore na djelu. Trkati se stazom bilo je uzbudljivo iskustvo, ali bio sam daleko od toga da se stvarno trkam.

Kada se to kaže, pobjednik utrke i višestruki svjetski prvak Pidcock se našao usred trke, nesposoban da ostane uspravan na mokrom, dok sam ja ostao uspravan cijelo vrijeme.