Video: European Ride: Haute Provence, francuski zaboravljeni kutak u sjeni Mont Ventouxa

Video: ★ 4K 🇫🇷 Nice-Ville - Paris-Gare-de-Lyon, up to 320 Km/h TGV cab ride [10.2022] 2024, Maj

Zasjenjeni Mont Ventouxom, ceste Haute Provence i Drôme su neke od najljepših i najrjeđe voženih u Francuskoj

Nećete videti imena mnogih poznatih biciklista ispisana na usponima u departmanima Haute Provence i Drôme. To je zato što Tour de France ima tendenciju da odbaci ovo područje u korist svojih poznatih susjeda Mont Ventouxa, Col de la Bonette, Col de Vars ili Col d'Izoard.

Smješten u jugoistočnom uglu Francuske, gdje se Visoki Alpi gase dok se kreću prema Marseju i moru, ni sami usponi ovog područja nisu previše poznati.

U nedostatku apsolutne visine onih na sjeveru i zapadu možete voziti nekoliko u jednom danu i ne naići na drugog biciklistu na njegovim pustim cestama. To je mali raj.

Izvijajući putevi

Naš bazni kamp za istraživanje nalazio se na vrhu Gorges de la Méouge. Nakon što smo odletjeli u lučki grad Marseilles.

Dugačak oko 10 kilometara i povezuje gradove Le Plan i Barret-sur-Méouge, balkonska cesta koja prolazi kroz njen rub jedan je od najspektakularnijih u Francuskoj.

Provaljen uz rijeku Méouge, seizmički preokret koji je stvorio pejzaž regije očigledan je u izmučenim slojevima stijena vidljivim na njegovom rubu.

Ludo se uvijajući, hrpe formiraju okomiti zid na jednoj strani ceste, dok se druga spušta do rijeke ispod.

Trčeći nizbrdo, asf alt se usijeca iza kamenih stubova prije nego što se na kraju probije kroz kratki tunel prema dnu doline.

Kada smo se vozili duž njega, vozili smo ga prvog dana prije nego što smo se uhvatili u koštac sa obližnjim Col de Faye. Naš plan za drugi je bio da istražimo više kolona područja.

Predložena petlja ucrtana na mapi iznosila je samo 100 km, ali bi nagurala četiri od njih i preko 2000 metara penjanja.

Hladni početak

Dani počinju hladni u dolini. Jutro prije nego što smo napustili Serre des Ormes i odjahali pravo u obalu ledene magle koja je visila oko klisure.

Danas je bilo vedro, ali još uvijek hladno. Isplati se spakovati grijače za ruke i noge, jer kako sunce izlazi tako i temperatura raste.

Tokom našeg boravka sredinom oktobra dostigla je najviše oko 30°c tokom najvećeg dana. Prikladno opremljeni i okrećući se kako bismo unijeli malo topline u naše kolektivne udove, kotrljamo se u jutro.

Širom ravnijih delova regiona, njegov preovlađujući prinos jabuka raspoređen je u uredne redove dok na višim padinama ovce pasu na suncu u kasnoj sezoni.

U roku od nekoliko minuta nakon napuštanja kuće nalazimo se zatrpani u moru njih, voze nas cestom dva pastira i četiri kolija.

U divljim krajevima regiona takva jata su zaštićena okrutnijim psima Patou. Odgajani među ovcama, za koje smatraju da su posebno krupni i mišićavi primjerci, oni slobodno lutaju kako bi odbili napade vukova koji su nedavno ponovo uvedeni u planine.

Nadam se da neću sresti ni jednog ni drugog na našoj ekspediciji.

Ovce hodaju iza nas, uskoro se okrećemo prvom usponu dana. S jeseni koja okreće lišće drveća u kiselo-živim nijansama žute, narandžaste i crvene u poređenju sa vožnjom od prethodnog dana prašnjavim padinama Col de Saint-Jean lako bi se mogli zamijeniti sa Španijom..

Hladni vetar maestral koji često šiba Mont Ventoux sa naletima od 160km je odsutan, jer smo bez još jednog čoveka na vidiku klizili prema gore oko blagih krivina na stalno rastućoj vrućini.

francuski otpor

Tokom Drugog svetskog rata, ova brda su pružala utočište francuskom pokretu otpora. Poznati kao makiji, oni i lokalno stanovništvo koje je preuzelo veliki rizik da ih skloni, pružili su neki od najžešćih otpora okupatorskim nacistima i kolaboracionističkom režimu Vichyja.

22. februara 1944. lokalna grupa Makija bila je skrivena u napuštenom selu Izon-la-Bruisse kada ih je napalo oko 260 njemačkih i kolaboracionističkih trupa. 35 makija je ubijeno ili zarobljeno i strijeljano.

Spomen obilježje sada označava mjesto gdje su poginuli u snijegu.

Danas dok prolazimo, niko od devet sadašnjih stanovnika Izon-la-Bruissea nije u dokazima, ni na poljima ni ispred malog ureda gradonačelnika koji je okačen francuskim trobojnikom.

Uskoro se vrh kotrlja i nakon spuštanja koji nas gubi samo nekoliko stotina metara, mi smo pravo na uspon na Col de Perty.

Turneja je održana 2006. godine kada je uspon dobio status druge kategorije. Stabilnih 5-6% za oko 9 km, ima nekoliko strmih dionica, ali se dovoljno lako okrećemo.

Na 1.302 metra to je najviša tačka vožnje. Pogledi su spektakularni, dok nam prelazak preko vrha pruža prvi pogled na Mont Ventoux.

Spuštanje s njega i prema selu La Combe je pravi dragulj. Otvoren i širok sa široko razmaknutim ukosnicama pogled na dolinu je toliko slikovit da opasno odvlači pažnju.

Poput uspona, ne vidimo ni jedan auto, iako otvorena planina znači da je lako proći kroz cestu ispod i provjeriti da li je bezbedno trčati iza uglova.

Slično u usponu, njegovih 18 km se kotrlja poput kompjuterske igrice dok nas ne ispljunu na pravi put preko ravnice oranica uklještenih između kamenitih obronaka. Rotljamo se kroz i prema ručku.

Ručak, vrlo francuska stvar

Uslužna kultura Francuske postoji u dijalektičkoj suprotnosti s onom u Americi. Ovaj posljednji glumi prijateljstvo, a ipak se osjeća prljavo i nespretno.

Prvi nastoji da vas upozori da je samo vaše postojanje namet, ali daje osjećaj da je sve upravo onako kako bi trebalo biti sa svijetom.

Bez obzira na to koliko vas se pojavi ili koliko novca mašete okolo, nećete dobiti ručak u francuskim Alpima izvan vremena ručka. Zato dođite na vrijeme i nazovite unaprijed. Bit će vam drago što jeste.

Imamo lokalne paštete, quiche, salatu, hljeb, tart od suvih šljiva i badema, pivo i kafu.

Dobro osvježeni pedalirali smo prema Col d'Aulan-u, koji je odgovarajuće umjerene veličine da bismo se mogli baviti nakon ručka.

Sa njegovog sedla, ponovo možete vidjeti samo poznatu meteorološku stanicu na crvene i bijele pruge koja se nalazi na vrhu Ventouxa u daljini.

Spust počinje otvorenim i širokim, prije nego što se spusti niz strmu klisuru na koju se gleda impozantni zamak.

Izvan planina i pored dna doline, utvrđena opština Montbrun-les-Bains čini popularno stajalište za bicikliste koji se kreću za Ventoux.

Odmah iza njega počinje uspon na Col de Macuègne. Odlučujemo da se zaustavimo za malo razgledanje. Vidjene znamenitosti skrećemo od Diva Provanse prema našem posljednjem usponu.

Slika

Na putu ka konačnom vrhu

Uprkos tome što je niži od Pertyja, istaknutost Col de Macuègne čini ga najvećim u danu. Prvi put uključen u Tour de France 1953. godine, od tada je predstavljen dva puta, 1970. i 2013.

Počevši postepeno, potrebne su dvije rane ukosnice da se podigne na stranu planine. Odatle dalje ide prilično ravno i ravnomjerno sve dok nekoliko strmih rampi ne vidi kako krivuda kroz planinski gradić Barret-de-Lioure.

Posljednje povlačenje do vrha pruža nevjerovatne poglede nazad u dolinu, prije nego što krst na vrhu označi vrh, zajedno sa putem do gotskog imena Col de l'Homme Mort (Col of the Dead Man).

Držeći se puteva stvorenih za život, spuštamo se niz umjereno tehnički spust na daljoj strani, a zatim gazimo posljednje kilometre nazad do baze.

Na cijeloj petlji od 100 km ne sjećam se da sam vidio nijednog drugog bicikliste i vjerovatno sam prošao manje od 10 automobila.

Dok se uhvatiti u koštac sa čuvenim kolonama centralnih Alpa, često znači navigacija kroz močvaru skijaških gradova van sezone, saobraćaj kampera, promjenjivo vrijeme i nezgodne rute za van i nazad, putevima Haute Provence i Drôme. nude dane neprekidne vožnje u zadivljujućim pejzažima i gotovo zagarantovanu samoću.

Sa Ventouxom na laganoj udaljenosti i velikim danom koji vam omogućava da stignete do Col de la Bonette, Col de Vars ili Col d'Izoard, ako osjećate potrebu da ponesete HC uspon velikog imena, to je još uvijek je moguće to učiniti.

Smeštena na krajnjem jugoistoku, takođe ima jedno od najkonzistentno dobrog vremena u Francuskoj.

Idealno za tihi odmor ili osamljeni trening kamp, to je još uvijek veličanstveno neiskorišćena atrakcija.

Kako smo to uradili

Strava ruta prvi dan

strava.com/routes/5174956

Strava ruta dan drugi

strava.com/routes/6588238

Putovanje

Marseilles je najpovoljniji aerodrom, sa redovnim letovima iz većine britanskih gradova i nekoliko dnevno iz Londona.

Takođe je moguće uzeti voz za Aix-en-Provence na TGV-u. Preuzimanje sa aerodroma je osigurano u našem smještaju u Serre des Ormes.

U suprotnom ćete morati iznajmiti automobil.

Gdje smo odsjeli

Odsjeli smo u Serre des Ormes (serredesormes.co.uk). Vode strastveni biciklisti Kate i Paul, njihova prelijepa i povijesna kuća uključuje terasu, roštilj i bazen.

Izuzetno upućeni u područje, odličan su izvor informacija o rutama, a možda bi čak bili u iskušenju da se voze.

Oni takođe pružaju odličan domaći doručak, čaj i večeru.

Hvala

Bicikle su obezbijedili obližnji Albion Cycles (albioncycles.com) koji imaju niz kvalitetnih karbonskih bicikala koji dolaze u kompletu sa svim bitnim rezervnim dijelovima.

Putovanje je dijelom finansirano od strane Sisteron-Buech Office de Tourisme (sisteron-buech.fr) i Hautes-Alpes (hautes-alpes.net). Dobar ručak u La Combeu možete pronaći u Le Clochetonu (leclocheton.fr).