Pitlochry: Big Ride

Video: Pitlochry: Big Ride

Video: Cube E Bike Rides: Faskaly to Pitlochry, Scotland. 2024, Maj

U Perthshireu biciklista pronalazi močvare, planine, jezera, viski i komičara iz Glasvežana. Savršena škotska kombinacija

Mir i spokoj sela Perthshirea iznenada su razbijeni zvukom telefona mog suvozača. To je policija. Želeli bi da dođe na ispitivanje što je pre moguće.

Sve što znam o Alanu Andersonu do sada je da je on glasveški stand-up komičar koji također organizira sportske i triatlone. Oh, i da je jednom nosio veliku papier-mache glavu Franka Sidebottoma. Osim ovih bednih detalja, nema nagoveštaja da bi mogao imati mračnu prošlost ili biti umešan u zle aktivnosti. Pa ipak, evo ga, traži ga policija.‘Da li je ikada vratio Frankovu glavu?’ Pitam se.

Jahamo nekoliko sati i bukvalno smo usred ničega. To je 35 milja duga cesta koja je vjerovatno najveća slijepa ulica u Britaniji. Naglo se završava na željezničkoj stanici i hotelu. Miljama uokolo nema ničega drugog osim močvare i dalekih planina prekrivenih snijegom. A ja sam u društvu potencijalnog lopova. Ili još gore.

Pitlochry descent

Prestajemo sa pedaliranjem i Alan me fiksira vrstom intenzivnog pogleda koji bi mogao izazvati nerede u ulici Sauchiehall u Glazgovu u subotu uveče. 'To je potpuno čudno', kaže on dok se pripremam za to da me pokušava razbiti svojim višenamenskim alatom. 'Ovdje inače ne dobijam mobilni signal.'

Alan, naravno, definitivno nije kradljivac protetskih lobanja kultnih muzičkih zvijezda iz 1980-ih, ili bilo koja druga vrsta kriminalca. Policija samo želi da dođe na rutinski sigurnosni brifing o događaju koji je organizirao za nadolazeći vikend, inauguracijskom Arran Man triatlonu, koji se održava na jednom od najpopularnijih i najslikovitijih otoka Škotske.

‘Moraćemo nekoga da naletimo,’ kaže on, a ja se još jednom pitam da li sam slučajno naleteo na epizodu Meksopranovih. „Događaj je rasprodan i svi trajekti su u potpunosti popunjeni. Problem je što moramo pronaći prostor za dodatno vozilo hitne pomoći na kojem je Vijeće insistiralo.’

Najveći događaj u Alanovom kalendaru, međutim, počinje odmah niz put od mjesta gdje se sada nalazimo u gradu Pitlochry, i opisan je kao 'najveći sportski događaj u UK'. Uključuje skoro 3 000 m uspona i prolazi tri skijaške stanice, dajući mu ime, Tri sportske staze.

Pitlochry road

Danas pratimo ležerniji krug, uglavnom zato što je Tri staze ruta od tačke do tačke i niko od nas nikada nije stigao da proveri vreme vozova za povratak iz ciljnog grada Aviemore. Tako smo izašli iz Pitlochryja i duž praznih jednokolosiječnih puteva na 'zaboravljenoj' južnoj obali dva jezera - Faskaly i Tummel.

Sa nama je Alanov prijatelj i kolega član Triatlon kluba u Glasgowu, Craig Napier, policajac RAF-a koji je postao bibliotekar koji ima svoj brend jednostrukih tekstova. Tokom razgovora o razlozima za brijanje nogu, primijetio je: 'Nemate roštilj ako ne pokosite travnjak.' Ne možete se baš sporiti s tim.

'Zaboravljena' obala jezera Loch Tummel je dio valovitog, uskog puta koji se osjeća milion milja od civilizacije, a opet daje povremene, primamljive poglede na tornjeve i tornjeve bivših viktorijanskih lovačkih kuća na drugoj strani voda. U jednom trenutku, ružna mrlja pravougaonika upada u scenu na suprotnoj obali – mjesto za kamp prikolice. Ali za ostatak od 14 milja s ove strane jezera, modernost nas ne uznemirava.

Na kraju jezera bijela fasada hidroelektrane Tummel nas izbacuje iz sanjarenja na pedala. Izgrađena 1933. godine, bila je jedna od najranijih hidro stanica u Škotskoj. Potencijalna meta za bombe tokom Drugog svetskog rata, još uvek ima zamračivanje i sklonište od vazdušnih napada.

Biciklizam za daftije

Pitlochry znak

Nakon zaustavljanja za kolače i kafu u selu Kinloch Rannoch, vožnja sjevernom obalom našeg trećeg jezera u danu, Loch Rannoch, prati rutu Etape Caledonia, na koju se Alanova usana spominje curl: 'Jedan dan godišnje ove puteve zakrči 5.000 ljudi koji su platili 70 funti da se voze po "zatvorenim putevima". Nema potrebe za tim. Koliko smo automobila danas vidjeli? Na ovim putevima gotovo da nema saobraćaja u bilo koje doba godine. Možete ih voziti bilo kada, a da vam 5.000 drugih biciklista ne stane na put i umjesto toga potrošiti svojih 70 funti na bocu lokalnog Edradour ili Aberfeldy viskija.’.

Alan zna o nacionalnom piću Škotske koliko i o organiziranim biciklističkim događajima. Svoju humorističku emisiju "Whisky For Dafties" izveo je na festivalima u Edinburgu i Adelaide Fringe. I imao je dovoljno sreće da spoji svoje dvije strasti, izvodeći nastup u Belfastu kada je ugostio početak Giroa 2014.

To je brza, uglavnom ravna ruta do kraja jezera. Napolju u vodi vidim nešto što liči na karaulu. Obavještenje u labiju nas obavještava da se radi o ostacima 1000 godina starog crannoga („nastanje u jezeru koje je napravio čovjek“) koje su MacGregorovi koristili kao sigurno sklonište tokom škotskih ratova klanova.

Na kraju jezera planirali smo da se vratimo preko druge strane, ali mamac snježnih vrhova koji blistaju u daljini je neodoljiv, čak i ako će našem putovanju dodati dodatnih 20 km. Znak nas upozorava da se cesta završava na stanici Rannoch. Približavamo se kraju svijeta. Ili Perthshire, u svakom slučaju.

Pitlochry jagnje

Na putu, Alan objašnjava kako je na kraju organizovao jednu od najtežih sportova u Velikoj Britaniji. Kao student arhitekture u Mančesteru kasnih 1990-ih, redovno je bio 'obavezni pijani škotski heckler' na večerima komedije u pubovima. Na kraju mu je jedan pab zaprijetio da će ga zabraniti ako sam ne napravi 10-minutni okret.

‘Prošlo je prilično dobro i stvari su krenule dalje’, prisjeća se. „Ubrzo sam shvatio da mogu više zaraditi od promocije vlastitih humorističkih emisija ili DJ-a u klubovima poput Haciende nego da radim 80 sati sedmično kao arhitekta pripravnik.“.

U jednoj od njegovih emisija je bio Frank Sidebottom – 'Pitao sam da li mogu probati njegovu glavu' – dok je njegova ideja 'Whisky For Dafties' evoluirala kada mu je trebala tema za emisiju na Festivalu komedije u Adelaideu: 'Sve Znao sam za arhitekturu, biciklizam i viski. Pa sam izabrao viski.’

Stvari su se promijenile 2014. nakon što je slomio skočni zglob dok je skijao brzinom od 145 kmh: 'Odlučio sam da iskoristim svoje vrijeme da organiziram neke događaje, ali sam shvatio da zbog Svjetskog kupa i igara Commonwe altha u Glazgovu niko izlazio bi da gledam svirke. Zato sam odlučio da umjesto toga organiziram sportski događaj, a to je bila prva sportska tri staza.’

Naš razgovor prekida policija pozivajući Alana na ispitivanje. Ubrzo nakon toga stižemo na stanicu Rannoch gdje cesta završava i počinje najveće prostranstvo divljih močvara u Velikoj Britaniji – Rannoch Moor. Iznad horizonta vire tamne stijene Glen Coea, čiji su vrhovi prekriveni snijegom iako je jun. Čak i na suncu ovo je sumorno mjesto bez osobina. „Željeznica zapravo „lebdi“po močvari – nema čvrste osnove“, kaže Alan, kao da bi ovaj neverovatan inžinjerski podvig mogao da ponudi neku utehu za prazninu našeg okruženja.

Taj poznati osjećaj

Pitlochry signage

Okrećemo se i vraćamo svoju rutu nazad do Loch Rannoch. Nakon pustoši močvare gotovo je utješno vidjeti brda i šume ispred nas. Prebacujemo se na južnu stranu jezera i spuštamo čekić za njegovih 16 km. Craig radi najduže smjene na čelu, ali kako je nedavno bio visoko plasiran na Škotskom nacionalnom prvenstvu u triatlonu, ni Alan ni ja se ne osjećamo previše krivima.

Craig je počeo ozbiljno da se bavi biciklizmom tek nakon što se vratio kući u Škotsku nakon perioda rada u SAD-u. „Bio sam van forme, pušio sam 60 cigareta dnevno“, kaže on. „Radio sam u čeličani u B altimoru. Završili bismo smjenu u 7 ujutro, otišli kući i istuširali se i onda pravo u striptiz klub. Sve se promenilo kada sam uzeo primerak časopisa o triatlonu i odlučio da to želim da budem. Pridružio sam se Glasgow Tri Clubu i nisam se osvrnuo.’

Craig nas dovodi do podnožja jedinog kategoriziranog uspona dana, Schiehallion. Iako mu nedostaje dužina ili strmina u odnosu na svoje kontinentalne parnjake, to je prekrasan uspon na uskom putu koji prolazi kroz šumovite proplanke, pored jezera i duž grebena koji pruža zadivljujući pogled na susjedne planine. Uspon od 5 km vijuga oko prepoznatljivog vrha u obliku piramide Schiehallion, što na galskom znači "Brdo vila". Ali jedini drugi saobraćaj na koji nailazimo je vunaste sorte, sa 'Jaganjci na putu!' ispisanim na redovnim domaćim natpisima.

Pitlochry šuma

Planina ima pravo na slavu izvan svoje popularnosti među šetačima i biciklistima - 1774. godine izabrana je da bude domaćin eksperimenta koji će 'izmjeriti svijet'. Zbog svog pravilnog oblika, procijenjeno je da je milioniti dio veličine cijelog svijeta. Astronom Royal Nevil Maskelyne vjerovao je da bi izračunavanjem težine planine mogli odrediti koliko je teška planeta Zemlja, tema koja je očito zaokupljala razrede brbljanja koliko i debata o čeličnim i karbonskim okvirima dva stoljeća kasnije.

Njegov eksperiment, koji uključuje linije viska, principe gravitacije i poravnanje zvijezda, vidio je 230 naučnika koji su kampirali na planini osam sedmica, nakon čega su zaključili da je Schiehallion težak milijardu tona. Pomnoživši to sa milion miliona, Maskelyne je skoro izgubio broj svojih nula, ali je na kraju došao do težine svijeta. Bio je unutar 20% cifre oko koje su se dogovorili današnji šefovi. (Još bolje, tokom mapiranja planine, geodet Charles Hutton je izmislio najboljeg prijatelja biciklista, konturne linije.)

Na vrhu skrećemo lijevo na cestu gdje se odvija redovniji motorizovani saobraćaj. Alan, bivši igrač ragbija i svestrani hrabar, izlazi iz sedla, navija veliku opremu i počinje spuštanje u punom Tony Martin-modeu. Craig me slijedi mirnijim tempom, a ja podižem stražnji dio.

Pitlochry fields

Alan je upozorio da se radi o brzom spuštanju, ali zanemaruje da pomene ljevaka od 90° koji se pojavljuje na pola puta dolje u isto vrijeme kada autobus izlazi iz suprotnog smjera. Ne očekujući zavoj, nisam uspio obrisati dovoljnu brzinu na spuštanju, a sada osjećam kako mi zadnja kočnica blokira. Vidim farmu na suprotnoj strani ceste neposredno prije vrha zavoja i računam da će biti razumnije krenuti prema tome umjesto da nastavim pritiskati kočnicu koja me očito želi ispružiti ispred autobusa. žena farmera.

Puštam polugu i karijeru preko puta autobusa, skačem niz izrovanu prugu i na sreću zaustavljam se ispred zatvorene kapije. Uspijevam odati val priznanja vozaču autobusa, ali sumnjam da su on i njegovi putnici već zbrkani od smijeha zbog ludorija mekog južnjačkog sasenaha i njegovog otmjenog karbonskog bicikla.

Alan i Craig me čekaju na dnu. Postoji samo ravan dio duž sjeverne obale jezera Loch Tummel da nas vrati u Pitlochry. 'Jesam li spomenuo taj zavoj?', pita Alan. To je gotovo posramljeno, poluizvinjavajuće mrmljanje. Zapravo, na djelić sekunde, mogao bih se zakleti da zvuči kao da neko pokušava potisnuti smeh u džinovskoj glavi od papira-mašea.

Uradi sam

Smještaj

Odsjeli smo u Derrybeg Guest House (derrybeg.co.uk) u Pitlochryju, samo nekoliko minuta hoda od gradskih restorana, kafića i trgovine biciklima. Doručak dolazi u porcijama prilagođenim biciklistima, a tu je i sigurno spremište za bicikle. Dvokrevetne sobe počinju od 85 funti za noćenje s doručkom. Večerali smo u The Old Mill Inn (theoldmillpitlochry.co.uk), gastro pabu u centru grada sa vanjskom terasom i bogatim menijem koji uključuje hamburgere, tjesteninu i plodove mora.

Ne propustite

Perthshire je dom druge najmanje destilerije viskija u Škotskoj, Edradour u nezavisnom vlasništvu, brenda koji moj partner u vožnji Alan Anderson naziva „Tommy Voeckler za viski – specijalista koji se odvojio čiji su rezultati znatno iznad njegove težine“. Edradour je inspirirao Compton Mackenziejev roman Whiskey Galore, a kum njujorške mafije nekada je bio glavni dioničar.

Hvala

Hvala Alanu Andersonu na logističkoj podršci tokom vožnje. Sljedeće tri sportske staze je u nedjelju 29. maja 2016., sa rutom od 164 km, uključujući pet najviših puteva u Velikoj Britaniji. Više detalja na 3pistescycle.co.uk. Hvala i Johnu MacPheeju na visitperthshire.co.uk na pomoći oko smještaja i obroka, Steveu Smithu u Angus Bike Chain, Arbroath, na obezbjeđenju bicikla, i Kieranu u prodavnici bicikala Escape Route u Pitlochryju.