Sa Calobra hronometar

Video: Sa Calobra hronometar

Video: Oris Rally Clasico Metro 6r4 Sa Calobra-Lluc Super special stage 2024, April

Šta je dugo 10km, uzdiže se 686m od nivoa mora i vjerovatno je najteže 30-50 minuta u vašem životu? Majorka drži odgovor

Turizam je smiješna stvar. Očito je odlično za turiste, ali za lokalno stanovništvo može dovesti do mješavine uspjeha i tuge. Uspjeh u novcu koji je donio njihovoj lokalnoj ekonomiji; tuga zbog onoga što gomile vanzemaljaca sa slamnatim šeširima oduzimaju svakim klikom svojih kamera, samim svojim prisustvom mijenjajući osjećaj krajolika. Međutim, izgleda da se Majorkanci ne brinu toliko – upravo put koji ću pokušati da osvojim izgrađen je izričito da služi prolazu turista.

Ta cesta je Carretera de Sa Calobra, koja vijuga preko 26 ukosnica od nivoa mora do vrha Coll del Reis na 686 m, i dalje do unutrašnjosti Majorke. Sagrađena 1932. godine od strane španskog građevinskog inženjera Antonio Parietti Coll-a, Sa Calobra, koju mnogi od milja zovu 'Zmija', nije bila dizajnirana da poveže tadašnja 32 stanovnika Port de Sa Calobra s ostatkom ostrva, već radije da olakšajte turiste da se spuste do ovog malog, slikovitog lučkog sela na severozapadnoj obali Majorke. Sve u svemu, oko 31.000 kubnih metara kamenja i sipina je iskopano – ni manje ni više – ručno kako bi se napravio put za put, koji je tokom godina mnogo puta ispunio svoj zadatak, omogućavajući hiljadama autobusa da trajektne horde posjetilaca preko planinskog terena.

Ipak danas neće biti autobusa ili bilo kojeg drugog motornog vozila na vidiku. Sa Calobra je prvi put u živom sjećanju zatvorena, a na nekoliko sati će biti predana ljudima koji je najviše obožavaju: biciklistima. Događaj? Inauguralni Sa Calobra Time-Trial sportive.

Cigarete i alkohol

Uspon Sa Calobra

‘Postoji velika šansa da će Bredli biti ovdje u narednih nekoliko sedmica’, kaže naš domaćin i instrumentalista koji zatvara put, Dan Marsh. „U jednom trenutku će se vratiti na Majorku na zabavu da proslavi svoj kraj sezone i pobedu svetskog šampiona TT, bez sumnje uz nekoliko piva i bezobraznu cigaretu!“Čak i pun pića i dima, mogao bi se zamisliti Sir Wiggo. zauzeo bi prilično visoko mjesto na listi od 14.800 biciklista koji su se borili sa Sa Calobra. Trenutno rekord za službeni uspon drži David Lopez, sa 24m59s, u prosjeku 22,7kmh. On vozi za Team Sky tako da nema nikakvog čuda, ali ipak, dok čekam u redu za registraciju za trku, ne mogu a da ne postavim sebi maštovit cilj održavanja prosjeka od 20 kmh.

Uobičajeno nisam za Strava bashing, ali moram priznati da sam proučavao Sa Calobra rang listu otkako sam ušao u ovaj sport. Želim dobar provod, ali pošto nikad nisam vozio hronometar, a kamoli onu koja ide uzbrdo, nemam pojma koliko teško da se guram ili kako da mjerim svoje napore. Ovo je, naravno, jedno od ključnih oružja u oružarnici svakog uspješnog kronometara, i ono koje je Wiggo iskoristio do razornog efekta kada je uzeo dugine pruge na Svjetskom hronomjeru – koliko teško trebam jahati i kada? Na kraju krajeva, ne želim da eksplodiram pre kraja, ali isto tako ne želim da završim znajući da je u rezervoaru ostalo još. Stoga sam odlučio da posegnem za zvijezdama i dodirnem nebo – ili drugim riječima, postavim sebi cilj koji je toliko nerealan da se neću razočarati kada ga propustim.

Prosjek od 20kmh je cilj, ali sam zaključio da ću biti sretan ako budem uspio u prosjeku od 16kmh i, po mom mišljenju, sigurno u Stravinih prvih 1000. Čudno kako naš ljudski mozak smatra da su okrugli brojevi tako važni.

Po brojevima

Prijava na hronometar Sa Calobra

Sa Calobra TT ne samo da je biciklistički događaj, već uključuje i tempirani uspon na brdo za one koji su pješački. Čak i najsporiji vozači bi trebali biti u roku od sat vremena za vožnju, ali trkači će, kako mi je rečeno, dobro proći ako uđu ispod dva puta više. Sjedeći na prečki mog iznajmljenog Cervéla S3, dok sunce sve više puzi na jutarnjem nebu i još jače udara po leđima, drago mi je što sam u kopačkama, a ne u tenisicama. Ipak, ima dosta ozbiljnih tipova koji vrebaju na svojim biciklima koji me čine nervoznim. Poučio sam kurs prethodne noći, dijelom u autu, dijelom na biciklu, ali ipak ovi momci izgledaju kao da poznaju Sa Calobru intimno, i počinjem da brinem.

Roleri su izvađeni iz automobilskih čizama, a dobro izbušeni partneri pričvršćuju brojeve trka za dresove, donose kafu i znaju da ne razgovaraju previše sa svojim visoko koncentrisanim drugim polovicama. Par ima trake za vožnju na hronometar na svojim skupim trkaćim uređajima, zbog čega se zapitam da li je i ja trebalo da uradim isto – razmišljam, svako malo pomaže, pitajući se da li je Brailsfordov marginalni dobitak možda bio eureka trenutak dok sam gledao Tescovu reklamu.

Pošto nam je službeno lice na startu naredilo da formiramo red, da se krećemo u intervalima od minute, koristim posljednjih nekoliko trenutaka smirenosti da postavim svoj Garmin da samo prikazuje udaljenost i prosječnu brzinu. Ništa drugo nije važno. Moje vrijeme će biti ono što će biti; maksimalna brzina je nebitna metrika. Ovdje će se računati prosjeci. Pucajte za 20.

Dok Tannoy pozove moje ime i broj, koljena su mi se osjećala kao žele ubrizgan kofeinom, a moje sunčane naočale su se počele dizati. Kako kažu, hronometri su trka istine – samo vi, vaše sposobnosti i sat – i ja osjećam taj pritisak. Onda trubi! Izjurio sam ispod portala na talas učtivih klicanja, odlučan, ako ništa drugo, da me ne prođu ni jedan minut muškaraca i žena iza mene.

Početak vožnje na hronometar Sa Calobra

Prva ukosnica je udaljena samo 20 metara, ali uprkos adrenalinu koji struji mojim venama, čini se da će trebati godina, pa čak i duže da se pregovara. Osećam se kao da idem tako sporo da mogu da prepoznam svaki mali list pored puta, svaki svetlucavi komad crnog asf alta koji prolazi ispod mene u beskonačnim detaljima. Sta nije u redu? Jesam li već probušio? Jesam li u nekoj smiješnoj opremi? Ipak, pre nego što uspem da pogledam dole da pronađem bilo koji mehanički element koji je kriv za ovaj trom odlazak, put se izravnava i brzo se zateknem kako menjam dok okrećem opremu. Bike OK? Provjeri. Ja? Za potvrdu.

Posle jučerašnjeg izviđanja odlučio sam da podelim Sa Calobra na tri dela. Prvi, završava odmah nakon što se put probije kroz srebrnastu procjepu u planini na 3 km; drugi relativno ravan potez jer stabla prorijede i put postaje izloženiji do 6km; treći nemilosrdne, uvrnute ukosnice koje se na kraju popnu na vrh. Dok je ukupni nagib "samo" 7%, ta brojka pobija kvalitetu Sa Calobra. Izuzimajući veće nagibe na vrhovima ukosnica, prvih nekoliko kilometara je dovoljno nježno da se zapitate oko čega je sva gužva, prije nego što se stalno povećavaju kako put teče dalje. Odlučan sam u tome da ne budem uljuljkan u lažni osjećaj sigurnosti i da ne prekuvam stvari, ali isto tako želim pogurati pristojan tempo ovim preliminarnim padinama kako bih nadoknadio spore brzine koje će se neizbježno približiti vrhu. Pogledam Garmin. Čini se da radi. Dvadeset dva.

Chase je na

Jednom su mi rekli kao pravilo da pri vožnji ispod 20kmh, 20% suprotne sile dolazi od otpora zraka, a 80% od otpora kotrljanja – energije koja se gubi kroz gume. Preko 20 kmh ti se procenti obrću, tako da osim koncentriranja na disanje, pokušavam da držim opušteno, ali svrsishodno TT zatezanje, sa što ravnijim leđima koliko mogu, rukama stisnutim kao šake na vrhu kapulja i laktovima savijenim pod uglom od 90°. Da li je ovo toliko efikasno u stvarnosti ne znam, ali osjećam se brzo. Otišao bih toliko daleko da bih rekao da se osećam prilično dobro. Čak mogu da čujem nešto što mislim da nisam ikada ranije sreo na usponu – zvuk vazduha ovog inače savršeno mirnog dana prolazi mi kroz uši. Gledajući gore, još više sam ohrabren dok hvatam odsjaj točka ispred sebe kako nestaje iza ugla. Šta znaš – možda ću čak i uhvatiti svog sitnog čovjeka ovom brzinom.

Kao što će komentatori često reći za profesionalce, gubljenje mete iz vida ima demorališući efekat na lovca. S druge strane, ako ga imate na vidiku, može vam pomoći da pronađete dodatnu snagu za koju ste mislili da nema. Trenutno mi se to dešava. Taj točak ispred sada je jahač u daljini, a put se ljubazno ispravio da bi se protezao. Prije nego što sam to shvatio, instinktivno sam se pomaknuo prema gore i jedrim pored svog konkurenta. Pogledam dole. Dvadeset jedan poen pet. ushićen sam. Još 7,5 km do kraja. Radost opada.

Sa Calobra penjanje

Džinovski ponor kamenja kroz koji prolazi Sa Calobra niti u vrtlogu bola glavom nadole – jedina stvarna slutnja koju imam da je tu je bodljikavost kože dok pljem dalje kroz hladan, vlažan vazduh ima luke. Vraćajući se iz njegove senke i na trenutak sagledati daleko more ima neobično umirujući efekat. Skoro trećina puta do tamo.

More nestaje iza mene, a cesta divljački skače na 12% dok sječe stijenu. Prvi put od početka izlazim iz sedla, pozivam svaki mišić u službu da me vidi kako prolazim ovu vijugavu krivinu i vraćam se na nešto postupnije. Što i radi. Ako postepeno znači nemilosrdno povlačenje od 7%.

Ako postoji jedna spasonosna milost, to je da ovaj ravniji put, moj samozvani drugi sektor, još jednom ima prednost što mi omogućava da vidim jahače dalje, tako da pokušavam odvratiti um od svoje ozljede i projektirati ga na ovi drugi. Nije da želim bilo koga demoralizirati u normalnim okolnostima, ali mogućnost da se prepustim zdravoj dozi schadenfreude nikada nije naškodila jahaču koji pati. Bog zna da sam bio guzica toga u mnogim drugim prilikama.

Prolazim pored prvog jahača, jednog od momaka koje mislim da prepoznajem po rolama na parkingu, a zatim drugog, sada samo zamagljivanje kroz kondenzaciju koja oblaže moje naočare i maglu patnje koja mi prožima mozak. I dalje je poticaj preći ih oboje, ne samo zato što sam tokom te jurnjave shvatio da sam pregovarao da okrenem jednu od posljednjih faza – niz od 15 ukosnica do vrha.

Sa Calobra drveće

Do sada sam u nekom stanju. Dižem se i padam u i iz sedla kao da me je neko zabio na klipnu osovinu. Shvatio sam da nisam popio ni kap, niti pojeo bilo koji od tri slatkiša s kofeinom koje sam zalijepio za svoju gornju tubu. Gutljaj vode čini čuda – još bolje mlaznicu koju polijem preko glave. Slatko, s druge strane, nije takvo otkriće. Usta su mi suva, disanje je neredovito i otežano, i ne mogu da ih žvaćem, a da ne osetim da ću se ugušiti. Sa svom snagom koju mogu prikupiti ispljunuo sam je. Vraća se na moju gornju cijev poprilično tamo gdje je bio prije i tu se zalijepi. Odvratno, ali nije me briga.

Povratak pribranosti

Nekako sam se ponovo nagodio. To nije ono što bih nazvao ritam, ali izgleda da radi. Ispuštam nekoliko brzina prije nego što ustanem kako bih se podignuo gore-dolje kroz vrhove ukosnica, pokušavajući da se okrenem i ubrzam prije nego što odlučno vratim gore dok sjedim da pedaliram jačim, nižim ritmom dok se gradijent lagano smanjuje. Neizvjesno je da li je ovo korisna taktika, ali imam razne slike profesionalaca koji se dižu poput zaprepaštenih insekata štapića sa svojih sedla da napadnu slične krivine, prije nego što se vrate u sjedeći, metronomski tempo.

Prvi put u ono što se čini kao satima provirio sam oprezno u svoj Garmin. Uprkos svoj jurnjavi i osjećaju da se uključujem, kao da zapravo pobjeđujem, prikazuje prosječnu brzinu od 17kmh. Osećam se kao da želim da plačem, makar samo da skinem još koji kilogram.

Sa Calobra planinski prijevoj

Ako postoji jedna dobra stvar u vezi sa završnom dionicom, to je ta što je planina toliko siva i strma da jedva mogu razaznati kuda se put šulja, a kamoli koliko još moram voziti. Zapravo, jedini znak da je još uvijek tu je povremeni šljem jarkih boja jahača koji se pojavljuje iznad poput prelijepe igle zabodene u stijenu. Rezultat je da vozim naslijepo, vođen samo oznakama na cesti. Ipak, kao toliki tuneli boli, kao udarac udarca, gotovo je u trenu. Odjednom me obavija zaglušujući zvuk, i gledajući gore, napola očekujem da me stanovništvo Majorke bodri.

Nisu. Umjesto toga, to je jedini entuzijastičan navijač koji mi promuklo viče u uho i žarko plješće dok trči pored mene. 'Osveti Osveti Osveti, Allez!' vrišti dok zaokružujemo ugao do cilja. Ali prije nego što mu uspijem sa zahvalnošću pasti u zagrljaj ili mu strgnuti sunčane naočale i baciti ih niz planinu (ne mogu odlučiti koje), on odjuri natrag niz cestu, najvjerovatnije da bi došao u poziciju da ponudi takve usluge sljedeći jahač, besplatno.

Sa Calobra kafa

Zvanični završetak je ispod svodnog prolaza na dijelu Sa Calobra koji se proteže kroz 270° gore i iznad sebe u briljantnom arhitektonskom procvatu poznatom kao Nus de sa Corbata, ili 'vezena kravata'. To je sasvim nešto, i zapanjujuće za gledati odozgo. Tamo se i krećem. Prelazim liniju i samo nastavljam, jer 'zvanični' uspon na Stravu završava na najvišoj tački, znak za Coll del Reis, još 100 metara uz cestu.

Kad tamo, konačno stajem, sam. Gledam niz planinu, dalje od zavezane kravate za jahače, pa čak i sada neke trkače nanizane na putevima ispod. To je zaista izuzetan pogled, bez autobusa ili automobila na vidiku. Samo ljudi i njihovi motori, koji se hrabro bore protiv ove zvijeri. Protiv sata. Protiv sebe. Moj Garmin se oglasi. Šesnaest tačka sedam.

TT Sa Calobra održava se 3. oktobra kao dio vikend festivala koji ima za cilj prikupljanje novca za podršku borbi protiv raka. Za prijavu posjetite www.ttsacalobra.com

Uradi sam

Putovanje

Osim ako na ostrvo ne unajmite dvokrilni avion u stilu Bonda, velike su šanse da ćete letjeti u glavni grad Majorke, Palmu, s cijenama jeftinih avio-kompanija iz Londona oko £90 povratno. Odatle je 90 minuta vožnje do Sa Calobra. Ili, ako ne volite gnjavažu, luksuzna turistička kompanija Marsh-Mallows će organizirati transfere do aerodroma.

Smještaj

Odsjeli smo u hotelu Esplendido u slikovitoj luci Port de Soller, sa velikim izborom restorana i barova, plus veličanstvenom pješčanom uvalom za kupanje nakon napornog dana u sedlu. Esplendidov odojak jedno je od najboljih jela koje ćete naći na ostrvu. Dvokrevetne sobe od €190 u oktobru.

Hvala

Naš boravak je organizirao Dan Marsh, ili Marsh-Mallows luksuzni biciklistički odmor. Ako postoji dobra ruta za vožnju ili restoran za jelo, Dan je pravi čovjek.