Gran Fondo Felice Gimondi-Bianchi

Video: Gran Fondo Felice Gimondi-Bianchi

Video: La Granfondo Felice Gimondi - Bianchi 2018 2024, Marš

Felice Gimondi-Bianchi sportive je veličanstvena gozba italijanske biciklističke kulture koju prati samo bogata hrana u ponudi

Najprivlačnija karakteristika bilo kojeg biciklističkog vikenda u Italiji, osim prelijepih planina i mogućnosti da pedalirate na tragu kotača velikana kao što su Fausto Coppi, Felice Gimondi i Gino Bartali, je nevjerovatna hrana koju možete nakon toga srušiti. Stoga je prikladno da se prvi uspon na Gran Fondo Felice Gimondi-Bianchi 2015. godine, slikovitu odiseju dugu 162 kilometra koja se kao mekani niz špageta plete oko bujnih brda sjeverno od Bergama u Lombardiji, zove Colle dei Pasta.

S guštom vrtim pedale na ranojutarnjem suncu, uživajući u onom nepogrešivom osjećaju rosne svježine koji prati par tek obrijanih muških nogu i netaknute likre. Miris losiona za sunčanje koji curi iz pelotona stapa se s mirisom svježe kafe koja se širi sa balkona drvenih apartmana. Ali sve o čemu razmišljam je hrana. Tek sam 11 km u vožnji, ali sam pogled na riječ 'tjestenina' znači da već sanjarim o zdjeli fettuccinea napunjenoj sočnim komadićima ragua, vrganja i svježeg bosiljka u kojoj planiram uživati večeras.

Slika

Fantazija o hrani postaje još življa kada, 20 km kasnije, vidim banket kako me čeka na prvoj hranidbenoj stanici na vrhu Colle del Gallo. Ovdje punačke starice i brkati muškarci u senf žutim džemperima poslužuju gozbu od tamne čokolade, svježih jagoda, biskota, sira, salame, voćnih kolača i svježeg soka. Čini se da većina lokalnih italijanskih jahača rado puni gorivo i kreće, ali ja bih sasvim sretno mogao ostati ovdje i pasu cijeli dan.

Stojim sam kraj kamenog zida, radosno posmatram ostale jahače kako prolaze, sa otopljenom čokoladom razmazanom po usnama i razvučenim prstima kao nestašan školarac. Teška srca, težeg stomaka i obraza prepunog jagoda koje na kraju urezujem i pripremam za preostalih 130 km brda i dolina koje stoje između mene i moje večere.

Na početku se nalazim u vrtlogu haosa

Gran designs

Gran Fondo Felice Gimondi-Bianchi ime je dobio po lokalnoj marki bicikala Bianchi, čija se fabrika nalazi u Trevigliu, nedaleko od Bergama, i velikom italijanskom biciklisti Felice Gimondiju, koji je osvojio Tour de France 1965. Giro d'Italia 1967., 1969. i 1976. i Vuelta a Espana 1968. Veliki čovjek, sada 72-godišnjak i još uvijek zaljubljenik u Bianchi, sretno se družio s vozačima amaterima dan prije trke, strpljivo se smiješeći kroz selfi nakon selfija. (Pročitajte naš profil Gimondija.)

Sama trka je zabavna, mahnita eksplozija kroz podnožje Bergamaskijskih Alpa, koje su prirodno bogate živim bojama. Bergamo uživa u neobičnoj klimi koja ljeto čini vlažnijim od zime, izazivajući eksploziju raskošnih zelenih šuma i gustog, obojenog lišća koje terenu daje tropski okus.

Tri trkačke rute – od 89 km, 128 km i 162 km – klize pored kuća u boji voćnih sorbeta, visokih crkvenih zvonika i šljunčanih rijeka. Događaj je od svog početka 1996. godine privukao ukupno 70.000 vozača, a ovog ljeta proslavit će svoju 20. godišnjicu. Između 2.000 i 5.000 vozača se takmiči svake godine, a sa aerodromom Il Caravaggio u Bergamu koji je samo dva sata leta od Londona i samo nekoliko minuta od centra Bergama, gdje počinje događaj, jednostavna vikend izlet za Britance.

Slika

Gran Fondos se često opisuje kao italijanska verzija britanskog sporta, ali to nije sasvim u redu. Imaju više trkački karakter, pri čemu vozači bolno ozbiljno shvataju mjerenje vremena i plasmana. Kada me strpaju u olovku za držanje za početak u 7 ujutro u nedjelju ujutro, okružen sam grupom biciklista sa žilavim, preplanulim udovima, modernim naočalama, uredno podšišanim bradama (za uomini) i nalakiranim noktima. -u skladu sa njihovom likrom (za donne). Šta god da italijanski vozači postignu danas, uradiće to sa stilom.

Možda su me maglovito sunce svitanja i zvuk crkvenih zvona uljuljkali u pomisao da će ovo biti kao i svako drugo nedjeljno jutarnje okretanje. Ali čim počnemo, nalazim se u vrtlogu haosa. Veliki jaci biciklista strele pored mene lijevo i desno. Krikovi i povici ispunjavaju zrak. Jahač obučen u bogato plavo italijanske fudbalske reprezentacije počinje da se svađa sa grupom biciklistkinja koje mu kolektivno gestikuliraju šakama i prstima. Drago mi je što ne govorim italijanski. Timovi u odgovarajućim kompletima sijeku peloton s prijetećom namjerom. Dok klizimo na istok kroz zatvorene gradske ceste, shvaćam da Italijani bicikliraju kao što voze, i zaključujem da ću sa zadovoljstvom završiti cijelu stazu od 162 km solo umjesto da idem blizu točka drugog vozača.

Jutarnji maksimumi

Nakon prolaska kroz ravnu, prigradsku komunu Gorle, gdje prolazimo pored njegovanih živih ograda, netaknutih vrtova i zastava Il Tricolore koje vijore na povjetarcu, prelazimo blistavu rijeku Fiume Serio. Mišićno trkanje za poziciju je neumoljivo prvih 8 km dok ne stignemo do Colle dei Pasta. Kao i sve hrpe tjestenine, i ovaj uspon je ugodan, ali teško probavljiv ujutru. Ima blagi nagib od 4,2% na 3,4 km, sa porastom visine od 143 m, ali efekti gravitacije su dovoljni da smire raspoloženje i usporene brzine. Do sada smo okruženi vinogradima, orezanim borovima i topolama i ispred nas možemo vidjeti prašnjava naselja na vrhovima brda i debele planine prekrivene gustim lišćem.

U Trescore Balneario – sređenom gradiću poznatom još od antičkih rimskih vremena po svojim termalnim kupatilima – ruta počinje vijugati na sjever. Stigavši u grad Luzzana, na horizontu se pojavljuju veličanstveniji vrhovi, uvijeni u tanke pramenove oblaka i ukrašeni bijelim mrljama stijena koje blistaju na suncu.

Ubrzo nakon toga stižemo do podnožja Colle del Gallo, 7,5 km uspona koji se uzdiže 445m sa prosječnim nagibom od 6%. Neke ukosnice rastu na 12%, a po prvi put danas mišićna vlakna mojih nogu počinju vrištati i vikati kao usijani talijanski biciklisti.

Dok se uspinjemo kroz gradić na brdu Gaverina Terme, zbunjeni stari talijanski parovi vire u nas sa svojih balkona, dok djeca koja ciče jure za biciklima dok prolazimo. Visoke živice i strmi kameni zidovi doprinose osjećaju gušenja koji je nastao prvim većim naporom u danu, i drago mi je što ću dalje prolaziti pored kuća Pianoa gdje uživam u panoramskom pogledu na šume ispod.

Slika

Na vrhu Colle del Gallo nalazi se 'Svetište Gospe od biciklista' boje vanilije, svetište u kojem svake godine 3. kolovoza lokalno stanovništvo uživa u bdjenju uz svijeće s biciklima, koje kulminira kada svi vozači dobiju blagoslov duha Madone od Colle Gallo i, u skladu sa kulinarskom strašću regije, krepka činija supe.

Nakon zaokruženja vrha, 32km u vožnji, uživam u prvom brzom spuštanju dana, spuštajući 400m za 13km. Služi nekoliko dugih pravaca na kojima je nemoguće odoljeti niskom spuštanju i gledanju kako brzine rastu, ali neobičan oštar zavoj sprečava me da se zanesem.

Prelazimo kameni most u gradu Nembro i krećemo prema sjeveru na dug, stalan uspon na 946m Selvino. Ova haotična pobuna ukosnica uključuje sveukupni uspon od 426 m na 7,5 km sa nagibima koji se kreću i do 9%. Možda to nije najveći izazov dana, ali svakako je najduži. Uputnica me je upozorila da dolazi 'bez ijednog metra lažno ravnog terena'. Kada se ukosnice aktiviraju, osjećam se kao da se penjem po slojevima ogromne svadbene torte. Na gornjem toku mučim se pod hladovinom strmih stena i netremice zavirujem u oštre padove u klisuru ispod.

Panoramski pogledi otvaraju se na početku spuštanja, otkrivajući mekši, zeleniji teren na sjeveru. Crvene i žute kapsule žičara vise poput slavljeničkog strnadca na ljetnom nebu. U dolini su vidljiva minijaturna sela bijelih kuća sa krovovima od terakote.

Kada se ukosnice dignu, osjećam se kao da se penjem na slojeve ogromne svadbene torte.

Oko 15 km naelektriziranog spuštanja je pred nama prije nego što krenemo prema gradu Ambriji. Posljednje dionice pružaju neke od najspektakularnijih drama dana, dok jurimo pored uzburkanog Torrente Ambria ispod previsokih stijena i ronimo kroz tunele koje drže zarđali čelični nosači.

U divljinu

Napuštajući Ambriju, vozimo se paralelno sa rijekom sve dok ne stignemo do San Pellegrino Terme, doma svjetski poznate mineralne vode. To je moderan grad u dolini sa bulevarima obasjanim suncem, hotelima u stilu art nouveau i javnim kupatilima, oživljenim neprestanim žuborom netaknute planinske rijeke. Čini se da krajolik djeluje smirujuće na jahače, a ja sada jašem u malim grupama s drugim zaostalima. Izgovara se nekoliko riječi, ali dijeljenje tereta u dolini je blaženo olakšanje.

Grad San Giovanni Bianco označava početak 806m visokog uspona Costa d’Olda. Ovaj uspon od 10,3km od 414m u prosjeku iznosi samo 4% ali postoji nekoliko dionica koje su uzbudljive na 10% da bih mogao nagađati do vrha.

Slika

Čim osvojimo Costa d’Olda, dobijamo šamar od Forcella di Bura, koja se uzdiže 8 km sa nagibima koji dostižu 7%. Na putu prema gore je panoramski balkonski put koji pruža priliku da upijete okolinu. Grmljavi vodopadi se spuštaju lijevo od puta. Drveće se drži vrtoglavih vrhova s desne strane. Bijele litice izbijaju iz šume sa svih strana. Da nisam izgubio toliko vremena ismijavajući čokoladu, bio bih u iskušenju da se umočim u slatku vodu Torrente Enne u blizini.

Vrh Forcella di Bura označava tačku od 100 km. Sa divljim podnevnim suncem na leđima, tih zadnjih 60 km odjednom mi se čini kao veliki izazov, pa sam usvojio neke trikove koji će mi pomoći da prođem. Znam da su preostala samo dva uspona i da je posljednjih 30 km nizbrdo ili ravno, pa se namjerno zavaravam da vjerujem da je ostalo još samo 30 km. Nakon toga, gravitacija i pijesak bi me trebali odvesti kući.

Sljedeći spust je opasan, sa nizom uskih i slijepih uglova i neravnih površina puta. Kad zaokrenem zavoj na cesti, susreće me jeziva scena: hitna pomoć, iskačući ekran na kojem se kriju ozlijeđeni biciklist i, ispred njih, svećenik obučen u crne haljine s rukama u zraku. Svećenik je izašao iz lokalne crkve da pomogne i gestikulira biciklistima da uspore, ali to je uznemirujući trenutak. Kasnije čujem da je jahač teško povrijeđen, ali živ.

Potresen ali željan da nastavim, nastavljam do pretposljednjeg uspona, Forcella di Berbenno, 6km uspona sa 254m penjanja i maksimalnim nagibom od 12%. Do sada je svaka neravnina na putu počela da mi grize mišiće, a mliječna kiselina se širi mojim listovima, gluteusima i tetivama kao šumski požar.

Slika

Nakon još jednog restorativnog spusta, počinjemo poslednji uspon dana do 1036 m Costa Valle Imagna – najviše tačke staze. Uspon se penje 600m preko 9km, ali sa trzajima od 12% teško je ući u bilo koji ritam. Postoje ogromne pukotine i pukotine na putu i mimo svetilišta vozačima i biciklistima koji su izgubili živote u nesrećama.

Proklinjem i pjenim svoj put do vrha, ali Costa Valle Imagna je prikladno mjesto za završetak dnevnog penjanja. Prelepo naselje kuća u boji limuna i breskve, užurbanih pekara, kamenih zidova i prašnjavih trgova, nudi prekrasan pogled na Bergamaske Alpe čim se popnem na vrh. Nažalost, ostalo je još 30 km.

Sve nizbrdo odavde

U kasnopopodnevnom suncu spuštanje u Bergamo se pokazuje kao prijatno poslednje poglavlje dnevne vožnje. Nakon mirnog spuštanja nizbrdo, udružujem se sa grupom Italijana veterana kako bih se uhvatio u koštac s čeonim vjetrovima ravnih dijelova koji vode natrag u Bergamo. Čavrljamo skoro 5 km, presrećni i dehidrirani da bismo se brinuli za jednostavnu činjenicu da se ne razumijemo.

U posljednjem skretanju, dvojica iz naše grupe jure naprijed da bi završili sprint, dok se druga dvojica prevrću preko linije sa mnom. Jedan me srdačno lupi po leđima, drugi nježno tapša po kacigi.

Slika

Šupcam u Lazzaretto da pronađem malu armiju italijanskih baka kako pune ogromne porcije pennea u plastične činije za izgladnjele jahače. Nakon 162 km suncem pečenih uspona i spusta koji zaustavljaju srce, prava Colle dei Pasta je konačno na vidiku.

Detalji

Više informacija: felicegimondi.it

Kako smo to uradili

Putovanje

Ryanair nudi povratne letove iz Londona Stansteda do Milana Bergama od oko £65. Prijevoz biciklom košta dodatnih 60 funti u oba smjera. Sa aerodroma – koji

poznat je i kao Il Caravaggio ili Orio al Serio – to je kratkih 6 km, 12-minutni transfer taksijem do centra grada.

Smještaj

Biciklista je odsjeo u hotelu Cappello d’Oro – Best Western Premier hotelu u centru Bergama. Sobe za naredni maj su trenutno dostupne od 80€ (59£) po noći, a doručak je dodatnih 3€ (2£) dnevno. Hotel je bio sretan što smo spremili bicikle u sobu, a do početka trke ima kratkih pet minuta vožnje.

Unos

Registracija za Gran Fondo košta 32 € (£24), što uključuje čip za mjerenje vremena, brojeve dresa, sertifikat, medalju, flašu vode i vaučere za zabavu sa testeninom. Posjetioci iz UK-a će također morati platiti 15 € (£11) za dnevnu propusnicu za članstvo, koja uključuje osiguranje od višestrukih rizika, i predočiti važeće ljekarsko uvjerenje koje dokazuje da ste dovoljno sposobni da učestvujete.