San Francisco: Big Ride

Video: San Francisco: Big Ride

Video: SAN FRANCISCO - BIG BUS TOUR 8K 2024, April

Sa spektakularnim planinskim putevima i pogledom na obalu, teško je povjerovati da je ova vožnja samo kratak skok od vreve San Francisca

Upišite 'San Francisco' u Google i prvih 100 slika koje ćete dobiti bit će mosta Golden Gate. Sa svojom karakterističnom narandžastom bojom u boji, viseći most se proteže kroz milju širok tjesnac Golden Gate koji odvaja zaljev San Francisco od Tihog okeana. Jedna od najboljih tačaka sa vidikovca za vidjeti i fotografirati ovu impresivnu građevinu je nesumnjivo na visokoj točki Hawk Hilla, koji se nadvija na južnom poluotoku Marin Headlands.

Upravo tamo smo sada, sjedimo na našim gornjim cijevima i promatramo pogled. Siguran sam da mi to nikada ne bi dosadilo, čak i da se vozim svaki dan. Automobili izgledaju kao mravi, koji puze naprijed-natrag preko mosta, a u daljini je Alcatraz, ozloglašeni otočki zatvor koji je nekada zatvarao ljude poput Al Caponea i koji je do 1963. bio najveći američki zatvor sa maksimalnom sigurnošću. Ova perspektiva također nudi ugodan pogled na sam grad, udaljenost koja ublažava utjecaj njegovih visokih zgrada koje strše poput stalagmita i daju mu izgled Lego grada.

Bullitt iz pištolja

San Francisco strm put

Pola sata ranije, neko je mogao da vidi mene i mog partnera u jahanju Paula kako se krećemo namenski izgrađenom biciklističkom stazom koja omogućava siguran prolaz biciklima preko mosta, daleko od užurbanog autoputa sa šest traka. Videli bi nas da skrenemo levo odmah iza kraja mosta i da se ne beznačajno popnemo na Slacker Hill (ime mu je sasvim prikladno u datim okolnostima jer smo upravo imali obilan doručak i nismo baš žurili) da nas isporuče do ovaj namjenski izgrađen vidikovac za vozila da se privlače i gledaju.

Početkom aprila je i temperatura je prijatno smeštena u ranim 20-im, bez traga jutarnje magle po kojoj je San Francisco poznat. Danas je nebo tipično kalifornijsko – plavo i bez oblaka – i savršena je pozadina za ono što obećava da će biti nevjerovatno lijepa vožnja. Bilo bi lako pomisliti da je ova rana vizuelna ekstravaganca trebala biti vrhunac dana, ali

to je samo jedan od mnogih koje očekujemo u narednih 100 km, dok se upuštamo dublje u užitke vožnje biciklom okruga Marin.

Počeli smo jedini način na koji vožnja u San Franciscu zaista treba, sa brzim okretanjem tim slavnim strmim ulicama, mjestom za jurnjavu automobilom Stevea McQueena u filmu Bullitt, nakon čega je slijedio pravi američki doručak u restoranu. Šolje kafe bez dna i hrpa palačinki prelivenih slaninom i prelivenih javorovim sirupom moglo bi zvučati kao fešta zbog probavne smetnje koja će se uskoro požaliti, ali Paul i ja smo znali da ćemo uživati u većini prvih 10 km u vrlo laganom šetajući biciklističkom stazom koja prati ivicu vode oko Marina Districta prije nego što nas odvede do mosta i uspona do vidikovca.

San Francisco Bay Road

Dok smo se nasitili pogledom, naš kalorijski doručak je imao dovoljno šanse da se smiri, pa okrećemo bicikle i počinjemo ovu vožnju ozbiljno.

Odmah nas čeka poslastica, jer čim skrenemo iza ugla rtova, put ispred nas se strmo spušta, krivudajući duž obale. Sa pješčanim uvalama, neravnim kamenitim izbočinama i svjetionikom na kraju poluostrva sada se vidi, već se osjeća daleko od metropole koju smo upravo ostavili za sobom. Štaviše, put je jednosmjeran tako da ne moramo brinuti o nadolazećem saobraćaju. Slobodni smo da koristimo sav raspoloživi asf alt za uranjanje kroz niz zavoja koji nas cereka od uha do uha. Tek što se spust završava, prolazimo pored niza betonskih bunkera koji su istorijski podsjetnik na vojna naselja i utvrđenja izgrađena ovdje kao sredstvo za odbranu ulaza u zaljev San Franciska tokom rata.

Okružujemo rt na prikladno nazvanom Bunker Road, iskačući kroz tunel blizu mjesta gdje smo ranije izašli s mosta, ali sada skrećemo i idemo ispod autoputa da nastavimo prolaz dalje na sjever, duž rubu zaljeva, prvo kroz Sausalito, a zatim do Mill Valleya. Prometni autoput, koji je sada udaljen s naše lijeve strane i pun jutrošnjih putnika, nas ne brine. Biciklističke staze su ovdje izvanredne, a ove rute možemo pratiti u relativnom miru veći dio ovog ranog dijela vožnje. I dan se lijepo zagrijava.„Ako sunce sija i mogu da osetim miris eukaliptusa, onda znam da me čeka sjajan dan“, kaže Paul, misleći na suptilnu aromu dok prolazimo ispod drveća koje nas zaklanja od sunčevih zraka. Sklon sam da se složim.

kafa iz San Francisca

Sa samo oko 35 pređenih kilometara, malo je rano za kafu, ali Paul (koji je, uprkos tome što je iz Dorseta u Velikoj Britaniji, redovan posjetilac ovih krajeva) insistira da doživim Equator Coffee u Mill Valleyu. To je lokalni posao koji osim što nudi vrhunske belce, takođe sponzoriše lokalni biciklistički tim. Ima atmosferu pogodnu za biciklizam i nekoliko ljudi zastaje da započne razgovor o našim biciklima naslonjenim na stub vani. U svakom slučaju, idemo van utabane staze u divljinu narednih 20 km, tako da je dopuna naših rezervi (i boca vode) sada vjerovatno dobra ideja. Odlučili smo da nam ni parče torte neće naškoditi.

Dobro drvo

I potpuno napunjeni gorivom i kofeinom, krećemo se kroz lijepe stambene ulice iz centra Mill Valleyja sve dok ne stignemo do kraja puta. Većinu narednih 20 km vozit ćemo se po šljunku, priključujući se stazi Old Railroad Grade Trail koja će biti naš prolaz u državni park Tamalpais, i na kraju uz istočnu stranu planine Tamalpais. Ogromne sekvoje sežu prema nebu iz mnogih uskih šumovitih kanjona, a Paul i ja se krećemo, pomalo oprezno u ranim fazama, pokušavajući odabrati najbolje linije kroz labavu kamenu površinu, blago ometani prošaranom sunčevom svjetlošću koja blista na tlu.

San Francisco šljunčane vožnje

Vožnja po šljunku je trenutno u modi, posebno ovdje u Kaliforniji, i dok je industrija iskoristila priliku da stvori potpuno novi sektor specifičnih bicikala, Paul i ja se nismo promijenili od naših standardnih strojeva za ceste, iako sam uzeo slobodu da koristim malo šire gume bez zračnica od 25 mm na mojoj Orbei. Paul se čini zadovoljnim svojim gumama od 23 mm, a brzina našeg napretka raste u skladu s našim nivoima uživanja dok se postepeno vijugamo uz lagani teren ove najslikovitije staze. Naznaka zašto je njegov gradijent plitak nalazi se u njegovom nazivu. Staza prati rutu prvobitno iscrtanu za slikovitu željeznicu Mount Tamalpais, koja je otvorena 1896. godine i stekla je slavu kao najvjetrovitija željeznička pruga na svijetu. 21 zavoj Alpe d'Huez mogao bi biti poznatiji, ali možete uživati u ukupno 281 zavoju na ovom šljunčanom usponu. Postoji jedna dionica koja je u vrijeme kada je bila željeznička pruga bila jedinstveni podvig inženjerstva. Poznat je kao 'dvostruki pramčani čvor' gdje staza ide paralelno sa sobom ne manje od pet puta kako bi se postigla nadmorska visina unutar vrlo malog dijela na planini. Vlakom bi to sigurno bilo jedinstveno iskustvo, ali cestovnim biciklom brzi slijed vraćanja samo dodaje još jedan privlačan element usponu.

Na malo više od pola puta zaustavljamo se nakratko kod West Point Inn-a, jedine preživjele strukture željeznice. To je odlično mjesto za predah, obnavljanje energije i uživanje u dalekosežnim pogledima. San Francisco, Marin Headlands i most Golden Gate sada su na dalekom horizontu, otkrivajući udaljenost koju smo već prešli, ali Railroad Grade još nije gotov s nama. Sljedećih nekoliko kilometara je sigurno među najboljima, jer staza postaje malo složenija, ali u isto vrijeme povećanje visine nas vodi izvan granice šume i nagrađuje nas još uzbudljivijim pogledom na zaljev.

Šumska staza San Francisca

Kada konačno stignemo na vrh East Peak, najvišu tačku planine Tamalpais na nešto ispod 800m nadmorske visine, Paul i ja se slažemo da je put manje pređen (barem što se cestovnih bicikala tiče) bio je daleko korisniji put do vrha od vožnje konvencionalnijom cestom uz bulevar East Ridgecrest. To je još jedan dokaz, ako je ikakav bio potreban, da su cestovni bicikli sposobniji da vas skinu s utabanih staza nego što im se pripisuje. Stigli smo bez ijednog uboda ili zastoja između nas. Kome treba makadamski bicikl?

Lucky sedam

Počinjemo da se spuštamo bulevarom Ridgecrest na ono što lokalni stanovnici zovu 'Sedam sestara' (ili, kako nam je rečeno, 'Sedam kučki' ako se vozite u suprotnom smjeru), što mogu iskreno reći je jedna od najboljih dionica puta koje sam vozio.

San Francisco krivudavi put

Cesta se često koristi za reklame za automobile i lako je uočiti atrakciju. Izvija se, okreće, diže se i spušta, sve u pozadini pacifičke obale okruga Marin i impresivno formiranog pješčanog spruda koji je plaža Stinson. Zabava je nemilosrdna, sa samo nekoliko ponovljenih kratkih naleta pedaliranja kako bi se održala brzina, isprepletena aero zatezanjima kako biste u njoj uživali u potpunosti. Brzo gubimo visinu i ubrzo se spuštamo ispod linije drveća i ponovo se vraćamo u šumu sekvoje, ali spuštanje nastavlja da daje. Skretnice niz Bolinas Fairfax Road (BoFax lokalnim stanovnicima) postavljene su kao trkačka staza, i osim što pazite na čudne mrlje šljunka i kamenja koji su ispali na cestu, uglovi su uglavnom nagnuti u našu korist da se rampe do uživanja u ogradi kroz vrhove.

Ovo je uzbudljivo spuštanje i dok se približavam dnu, automobil koji dolazi sa druge strane zaustavlja se na cesti. 'Hej čovječe, hoćeš udarac?', viče putnik, dok mu tijelo izlazi na pola kroz bočni prozor i pruža mi ogroman džoint. Uz poplavu adrenalina koji mi struji kroz vene sa spusta, već uživam u vlastitoj legalnoj žurbi, tako da je sve što razmjenjujemo je jednostavno davanje pet dok usporavam.

‘Sjajno se vozi čovječe’, viče putnik za mnom dok se auto ubrzava uz cestu. Ponuda je možda prva za biciklističku vožnju, ali kako se ispostavilo možda i nije tako neuobičajeno u ovim krajevima. Marihuana je ovdje legalna u 'medicinske svrhe', za što mi Luc, Paulov prijatelj i zavisnik druge vrste (lokalni narkoman Strave), kasnije kaže, u osnovi znači da samo trebate reći doktoru da imate problema sa spavanjem.

San Francisco tunel

Sada smo se našli na vrlo dobro poznatoj ruti. Autoput 1 se proteže duž kalifornijske pacifičke obale i popularan je dodatak listi turista i putnika koji ovdje dolaze. Danas ima vrlo malo saobraćaja dok pedaliramo uz prekrasnu, svjetlucavu lagunu Bolinas, uživajući u svježem povjetarcu koji dolazi s obale, hladeći našu kožu natopljenu znojem.

Sa naše tačke gledišta gore na bulevaru Ridgecrest ranije tokom vožnje gledali smo dole na dugi deo zlatnog peska na plaži Stinson, koji je sada tačno ispred nas. Uprkos velikom doručku i prestanku sa kolačima ranije, postajem gladan pa smo se zaustavili u lokalnoj prodavnici u Stinson Beachu. U Kaliforniji je još uvijek moguće kupiti originalnu staklenu Coca-Colu napravljenu sa šećerom od šećerne trske, a ne uobičajenu verziju s visokofruktoznim kukuruznim sirupom. To je nešto drugo što Paul želi da iskusim. Naravno, to je znatno ukusniji ukus, ali upravo činjenica da je ledeno hladan iz frižidera je ono što čini da se oseća kao najrajskije osveženje.

Nastavljajući autoputem 1 uskoro napuštamo plažu, iako će obala još neko vrijeme biti vidljiva preko naših desnih ramena. Postepeno dobijamo visinu, sa povremenim koracima do oko 10%, dok se ponovo krećemo prema grebenu. Na vrhu, dahovi suncem pečenog eukaliptusa još jednom ispunjavaju vazduh i mi se prebacujemo da započnemo pristojan put prema plaži Muir, koja označava kraj našeg vremena na autoputu 1.

Piva iz San Francisca

Ulazimo u unutrašnjost do posljednjeg uspona dana, uz Muir Woods Road, koji će nas dovesti do posljednje vrhunske tačke, prikladno nazvanog Panoramic Highway. To je posljednja prilika da uživamo u pogledu odozgo prije nego što brzo spustimo ono što se pokazalo kao još jedno sjajno spuštanje. Malo je rezidencijalniji nego što smo navikli u proteklih nekoliko sati, ali široka traka stvarno glatkog crnog asf alta, sa naletom naizmjeničnih krivina, dovoljan je recept za uživanje.

Kako naše okruženje postaje sve gušće naseljeno, to je znak da smo skoro na tački koju je Paul čekao. Vraćamo se u Mill Valley, što znači da nam ostaje samo kratko putovanje nazad kroz Sausalito i preko Golden Gate Bridgea. Malo uživanja u ovom trenutku nam neće naškoditi, pa Paul insistira da se zaustavimo u Joe's Taco Loungeu na Miller Aveniji. Oni su, pouzdano me obavještava, najbolji takosi koje ću ikada jesti.

Sve što je preostalo je da se vratite preko mosta Golden Gate i po drugi put doživite te poglede na zaliv. Kad bi se sve vožnje mogle završiti ovako.