Peak District: Big Ride

Video: Peak District: Big Ride

Video: BIG RIDE | Cycling 100 miles & 10,000ft In The Peak District 2024, April

U srcu Engleske, Biciklista otkriva vožnju u Peaks-ima koja je podjednako ispitna koliko i prelepa, sa pričom iza svakog ugla

Izgleda da sam ušao pravo u uvodne špice Postman Pat. Samo gore iznad suhozida, sa valovitim travnatim brdima u pozadini, vidim gornju polovicu malog crvenog kombija za dostavu Kraljevske pošte kako se probija uskim putem prema sljedećoj kolibi. Predaleko sam da vidim da li vozač ima mačku sa sobom, ali ne bih se iznenadio.

Ja sam u Derbyshireu, u onome što je poznato kao High Peak, otkako sam maloprije krenuo iz Hayfielda – sela s prekrasnim pogledom na rezervat prirode Kinder Scout. Moj današnji vodič je lokalna biciklistička legenda Nick Craig, bivši profesionalni trkač i dvostruki olimpijac sa nekoliko nacionalnih titula u svom imenu. Zadovoljstvo je biti u tako cijenjenom društvu, iako se nadam da ne planira da me odvede na jednu od svojih kažnjavajućih petlji po Peak Districtu.

Peak okrug uspinje

Pejzaž je poput krpenog jorgana, sa segmentima obradive zemlje podijeljene suhozidima koji se protežu miljama i miljama preko obronaka i otvorenih močvara. Brda se možda ne smatraju planinskim u smislu njihove ukupne nadmorske visine, ali su često strma, oštro se uzdižu od dna dubokih glacijalnih dolina.

Rendžeri parka

Krećemo na jug, a nakon ispaše periferije Chapel-en-le-Frith, nazvane glavnim gradom Peak Districta, uspon na Eccles Pike je poziv za rano buđenje za naše noge. Put je uzak i kada čujem približavanje nadolazećeg auta skrećem prema oluku da napravim prostor, pa s izvjesnim iznenađenjem gledam kako ga vozač vozila, ni manje ni više, Porsche, praktično zatrpava. u živici da nam daju više prostora za prolaz.

‘To ne biste dobili u Surreyu,’ kažem Niku. Ljubazni vozači automobila su samo dodatni blagoslov u danu koji nam daje vedro nebo i toplo sunce, a na vrhu je pogled kada stignemo na vrh Eccles Pike, koji gleda na zapadnu stranu Nacionalnog parka Peak District. U daljini kao ogledalo svjetluca rezervoar i Nick mi priča kako su njegova dva sina naučila da plove na njemu. Kao neko ko živi blizu obale, čudno mi je da razmišljam o ovom mestu kao o mestu za plovidbu, budući da smo otprilike onoliko udaljeni od mora koliko je moguće biti u UK.

Krećemo u pravcu Buxtona i na kraju se nalazimo na prikladno nazvanom Long Hill. To je prilično prometna cesta, ali dovoljno široka da se ne osjećamo uplašeni prolaznim saobraćajem dok se vijuga uz dolinu. U daljini s naše desne strane je greben brda, a Nik me obavještava da je ovo ono ka čemu idemo.

Peak okrug brda

Spuštajući se na dno doline još jednom, u vidiku se pruža veličanstven prizor Errwood rezervoara. Iznenada imam osjećaj deja vua i shvaćam da sam već bio ovdje kada sam učestvovao na L'Eroica Britannia sportive – britanskoj verziji italijanskog vintage biciklističkog događaja – i slijedimo istu rutu sljedećih nekoliko kilometara kao vijugamo duž doline na suprotnoj strani akumulacije, prateći tok rijeke Goyt koja ga hrani.

Završni dio ovog puta penje se do Cat and Fiddle Inn, poznatog orijentira oko ovih dijelova, koji se nalazi na vrhu jedne od visokih tačaka A537. Posjećuju ga i motociklisti i biciklisti, koji dijele ljubav prema vijugavim putevima. Dok krećemo dalje od Allgreavea na putu za Gradbach, prolazimo pored male kamene kućice koja se zove Orao i dijete. Lokalna legenda kaže da je kuća dobila ime jer je orao jednom odleteo sa bebom u blizini. Istina priče je neizvjesna, ali je za nas danas možda važnije da je nekada bio kafić i redovno stajalište za bicikliste poput Beryl Burton i Reg Harrisa, obojica višestrukih svjetskih prvaka, koji bi uživali u sredini vozi cuppa ovdje.

Kafić je odavno zatvorio svoja vrata, ali da je i danas otvoren velike su šanse da bi kroz njega prošle neke druge biciklističke zvijezde. Blizina Peak Districta nacionalnom biciklističkom centru u Manchesteru znači da se ove ceste često koriste kao poligon za obuku od strane britanskog biciklizma. Osim mog pratioca, i David Millar i Rob Hayles su živjeli i trenirali na ovim brdima iz baze u Hayfieldu, a Ian Stannard iz tima Sky živi odmah niz ulicu. Jutros smo prošli i pored kuće Stevea Petersa, sportskog psihijatra tima Sky i autora Paradoksa Šimpanze.

torta i obezglavljivanja

Vrhunski bljesak okruga

Uska traka asf alta koju pratimo ponovo je omeđena suhozidima koji sprečavaju ogromna prostranstva močvare da sve progutaju, a tu je i prekrasan osjećaj prostranosti. Dolazimo do sela Flash, na Staffordshire Moorlands, i znak ponosno proglašava da je to „najviše selo u Britaniji, 1518 stopa iznad nivoa mora“. Peak District je poznat po svojim različitim klimama koje zavise od toga da li se nalazite u zaklonu brda ili ste izloženi jezivim, jakim vjetrovima na višim površinama. Da ilustruje poentu, dok prolazimo kroz selo Nick kaže: 'Ako su oni u Speedosu u Stockportu, onda ćemo mi biti u kratkim hlačama i majicama u Hayfieldu, ali u Flashu će vam i dalje trebati jakna.'

S oko 50 km naše petlje od 132 km pređene, vrijeme je za našu prvu kafu, a na Nickovu preporuku zaustavljamo se u Longnoru ispred Cobbles Cafea. To je odličan izbor. Ne samo da su kafa i kolači izuzetni, već ima i gomilu biciklističkih časopisa. Tamo, na vrhu gomile, nalazi se kopija Biciklista. Nick se kune da ovo nije podmetnuto u našu korist.

Nakon dobrog punjenja kafe, milkshake-a i par tostiranih kolača s čajem, uspon iz Longnora izgleda kao borba, i ne mogu a da se ne nasmiješim kada se sljedeće selo do kojeg stignemo prilično prikladno nazove Gutton.

Peak okrug cafe

‘Jedini način da prešutite ženu je da joj odsečete glavu’, iznenada izjavljuje Nick dok prolazimo kroz Earl Sterndale. Na trenutak sam zatečen, dok ne vidim da pokazuje na pab The Quiet Woman pored puta. Viseći znak prikazuje ženu bez glave i riječi: „Blake riječi odvraćaju gnjev.“Pub je star preko 400 godina i duguje svoje sumnjivo ime pričljivoj mladoj dami kojoj su odrubili glavu da bi je šutjela. Nick i ja nastavljamo dalje pored paba bez riječi, obojica iznutra zahvalni što naši partneri nisu ovdje da prokomentariše neobičan slučaj The Quiet Woman.

Glava u oblacima

Praćeni kravama i ovcama na ispaši, nastavljamo do Monsal Heada. Baš kad sam pomislio da krajolik ne može biti bolji, pogled niz stazu skoro me zaustavi. Spektakularni vijadukt ispred nas nekada je podržavao željezničke linije koje su prevozile putnike do i iz Manchestera, plus teretne vozove za rudarenje olova koji su prolazili dolinom rijeke Wye. Kombi za sladoled je takođe primamljiv, ali odlučujemo da nastavimo u dolinu i prođemo ogroman Arkwright Mill, nekada tvornicu pamuka i još jedan dokaz industrijske istorije ovog područja.

Kada stignemo do Cressbrooka, kuće su ukrašene strnadcima i zastavama u boji. „Nedelja je dobrog odijevanja“, kaže Nick, objašnjavajući tradiciju jedinstvenu za Derbyshire i Peak District gdje od maja do septembra gradovi i sela stvaraju zamršene umjetničke instalacije oko svojih bunara.'Oblačenja' često slave biblijske scene ili posebne godišnjice, a mi se nakratko zaustavljamo da bismo se divili teškom radu koji su stanovnici Cressbrooka uložili na svoj bunar.

Peak okrug uspon

Još 5 km dalje, kafić Vanilla Kitchen u Tideswellu je previše privlačan da bismo ga propustili, a sa pređenih 82 km osjećamo se opravdano stati. Sunce još uvijek sija i možemo uživati u našoj dopuni kalorija na otvorenom.

Nakon obilnih porcija pite homity praćenih čokoladom i Guinnessovom tortom zalivenom kapućinom, ne žurimo se s puta, pa prošetamo pored impresivne crkve iz 14. stoljeća u Tideswellu (lokalno poznata kao Cathedral of the Peak, iako zvanično nije katedrala), i polako se kotrljajte iz grada na sjeverozapadu.

Sljedeća ruta nas vodi prema poznatom rezervoaru Ladybower, duž toka rijeke Derwent do brane Ladybower. Veliki rezervoari oko ovog područja, Derwent i Ladybower, slavno su korišteni kao poligon za obuku RAF 617 eskadrile, uvježbavajući raspoređivanje odskakajućih bombi Barnesa Wallisa koje su korištene za napad na njemačke brane tokom napada Dambustera u Drugom svjetskom ratu.

Večernje svjetlo počinje da baca duge sjene, a vode akumulacije blistaju dok se približavamo početku Zmijskog prolaza. Cesta je zatvorena za saobraćaj zbog suštinskih popravki, ali Nik poznaje čoveka koji poznaje čoveka i zahvaljujući prethodnom dogovoru (čija je cena bila pakovanje jabukovače od šest), imamo dozvolu da prođemo i nastavimo svojim putem.

Peak okrug silazno

Većina uspona na koje smo do sada naišli bili su kratki i strmi, zbog čega profil rute izgleda kao skup zmajevih zuba, ali Zmijski prolaz je drugačiji. Postepeno se uzdiže sa nagibima uglavnom između 4-7% za 15 km do svog vrha na oko 500 m nadmorske visine. Donji tokovi su obrubljeni drvećem, ali više uz uspon ponovo izlazimo u otvorenu močvaru. Nick mi priča priču o američkom bombarderu Superfortress iz Drugog svjetskog rata koji se srušio na vrh Snejk prolaza 1948. godine, a budući da je napravljen pretežno od aluminija, koji ne korodira, dijelovi njegovog uništenog trupa i motora se još uvijek mogu pronaći u tresetnom pejzažu, nedaleko od puta.

Kada je završni izazov završen, možemo uživati u brzom spuštanju po širokom i krivudavom putu (ne zove se bez veze Snake Pass). Sigurni u saznanje da na zatvorenom putu neće biti saobraćaja, bacamo oprez u vjetar i zaranjamo u krivine za zaista uzbudljivo spuštanje.

Povratak u naš hotel u Hayfieldu relativno je tiho, sa samo nekoliko mještana koji pijuckaju pince u suncem okupanom dvorištu. To je sasvim drugačija scena od one koja nas je dočekala kada smo stigli prethodne noći. Tada je bilo samo mesta za stajanje i tri duboko u šanku, pošto je lokalna trka u padu upravo završila u selu i većina takmičara je nestrpljivo tražila kriglu za oporavak.

Vrijeme je da i mi učinimo isto.

Uradi sam

Putovanje

Hayfield se nalazi između Glossopa i Buxtona u srcu Nacionalnog parka Peak District. Oba grada opslužuju vozovi iz Manchestera ili Stockporta. Aerodrom Manchester je također udaljen manje od 40 km.

Smještaj

Biciklista je odsjeo u Royal Hotelu, prostranom, čistom i modernom hotelu koji služi niz srdačnih izbora za doručak. Sobe koštaju od £60 za jednokrevetne i £80 za dvokrevetne. Vrlo su navikli ugostiti trkače i bicikliste.

Hvala

Zahvalni smo lokalnoj turističkoj zajednici – visitpeakdistrict.com – na svim smjernicama i informacijama koje su omogućile ovo putovanje. Veliko hvala i Nicku Craigu, čije nam je poznavanje lokalnih puteva omogućilo nezaboravnu petlju, i Kate, koja je pokazala divno strpljenje dok je vozila našeg fotografa.