Big Ride: Exmoor, UK

Video: Big Ride: Exmoor, UK

Video: Best motorcycle routes: Dartmoor & Exmoor, England, UK 2024, April

Slikovita močvara, neravne obale i prilično strmih nagiba: Exmoor ima sve što vam je potrebno za dramatičan dan na biciklu

Još uvijek volim papirnatu kartu Ordnance Survey. Ima nešto zadivljujuće u prelaženju prsta preko stranice, sastavljanju mentalne slike topografije i specifičnih karakteristika kursa koji crtate zahvaljujući zamršenim detaljima, konturama i simbolima. To je jednostavno puno ispunjenije od Google mapa na ekranu.

Exmoor je prava poslastica za certificiranog zaljubljenika u mape. U kartografskom obliku pejzaž odmah izgleda dramatično. Postoje ogromni dijelovi usko raspoređenih konturnih linija, ponekad tako zbijenih da dijelovi stranice izgledaju kao narandžasto osjenčani. Na OS mapi jedna crna strelica na putu označava nagib od 14-20% nagiba. Dvostruki vrh strelice sugerira 20% ili više. Exmoor ima prilično veliki broj puteva sa dvostrukom strelicom, i sigurno je da ćemo ići gore-dolje kao guslarski lakat dok budemo obilazili našu stazu od 116 km.

Slika

Sjedeći u Yarn Market Hotelu u Dunsteru sa svojom saputnicom u jahanju za danas, Heidi, odlučujem da je najbolje da ne spominjem količinu penjanja koja je pred nama, pogotovo jer smo oboje još uvijek opterećeni doručkom.

Stalno dok idemo

Srećom, moja jaja imaju vremena da se slegnu prije nego ti gradijenti urade sve najgore. Početak nije pretjerano naporan jer napuštamo Dunster na jugu i pratimo dolinu rijeke koja se nalazi pored džinovske humke Dunkery Hill, na vrhu kojeg se nalazi Dunkery Beacon, najviša tačka na Exmooru, i zaista cijeli Somerset, na 520m.

Očigledno je srednjovjekovno selo Dunster bilo rodno mjesto pjesme 'All Things Bright And Beautiful', tako da je pisac Cecil Alexander bio inspiriran kada ga je posjetio. Danas je, međutim, više 'sve vlažno i pomalo maglovito' dok izlazimo iz grada, a zamak gleda dole na nas sa svoje komandne pozicije visoko na toru iza nas.

Brzo smo se ugnijezdili među živicom, u uskim uličicama tipičnim za ovaj dio Somerseta. Šum povjetarca u drveću samo je prekinut povremenim žuborenjem potoka dok prelazimo preko grbavih kamenih mostova. To je suštinska ruralna Engleska.

Središnji dio Exmoora je ogromna kupola močvarnog područja sa sjevernim i zapadnim rubovima koji se spuštaju prema moru preko neravnih obala sastavljenih od dubokih, strmih dolina i kumba, krševitih litica, osamljenih zaljeva i čudnih luka. Bio je to jedan od prvih britanskih nacionalnih parkova, proglašen 1954. i pokriva 692 četvorna kilometra od Brendon Hillsa na istoku do Coombe Martina na zapadu. Čuvamo dalekosežne poglede na močvaru do kasnije u vožnji – ako se niski oblak podigne, to jest – a za sada ostavljamo Exmoor iza sebe i krećemo prema obali. Kratka čarolija na A39 da stignemo do sela Porlock privremeno prekida mir, ali tek što smo napustili kraj glavne seoske ulice i skrenuli na jednu od najvažnijih tačaka rute - Porlock Toll Road - mir i tišina spušta se još jednom.

Slika

Porlock naplatni put od 6,8 km ne treba brkati sa glavnim putem koji se takođe strmo vijuga (25% max) uz Porlock Hill. Cesta sa naplatom putarine je u privatnom vlasništvu Porlock Manor Estate i mnogo je uža, daleko ljepša i uglavnom bez saobraćaja.

Minehead biciklistički klub vodi godišnji uspon uz naplatu putarine uz prvu nagradu od £300. Tour of Britain je posjetio i Tour of Wessex sportive također uzima ovu zvjerku. Putarina za bicikliste iznosi samo 1 funtu, koja se plaća na naplatnoj kući otprilike tri četvrtine puta do gore. Nagib je idealan, nikad veći od 7%, jer vijuga ui van padine, uglavnom pošumljene u donjem dijelu, ali s povremenim dijelovima gdje se drveće razdvaja kako bi otkrilo primamljive poglede na obalu ispod, sa neobičnim zavojima za ukosnicu. za malo alpskog osjećaja. Prava je poslastica za vožnju i vrijedna je uživanja, a ne lupanje Stravom. Uzgred, morali biste putovati prosječnom brzinom od oko 24kmh i doći do vrha za manje od 16 minuta da biste bili na vrhu liste lidera.

Kada izlazimo iz šumovitog donjeg dijela, otkriva se panoramski sjaj obronaka s naše lijeve strane i priobalnih vidika s desne strane. Oblak se podigao i moguće je vidjeti cijeli put preko Bristolskog kanala do Swanseaja i poluotoka Gower u daljini. Također gledamo iza sebe u prekrasan pogled na zaljev Porlock prije nego što krenemo na greben kako bismo se nakratko pridružili A39.

Samo je pitanje oko 500 metara na glavnoj cesti prije nego što skrenemo lijevo i spustimo se niz brzi spust brda Hookway. Neposredno prije nego što stignemo do dna doline, moramo se stvarno pobrinuti oko podmukle krivine, strme i uske, a površina puta je mahovina i klizava. Uskoro smo na sjevernom kraju doline Badgworthy, ili doline Doone kako je također poznata po klasičnoj romansi RD Blackmorea, Lorna Doone, koja je ovdje nastala. Ne možemo odoljeti da se ne vozimo kroz kameni brod kod Malmesmeada umjesto da prijeđemo mostom, a kafić u Lorna Doone Inn također nudi prejaku vuču, tako da je otprilike trećina vožnje završena, vrijeme je za šalicu.

Vrijedi truda

Strmi uspon od Brendona do ponovnog spajanja na A39 prema Countisburyju je spora stvar jer i Heidi i ja imamo loš slučaj u kafiću, ali trud se isplati jer se spust u Lynmouth ne smije propustiti. Countisbury Hill je prilično ravno i strmo. Brzina dolazi s takvom lakoćom i izobiljem da je teško ne voziti se na kočnicama cijelim putem, a previše je lako propustiti veličanstven pogled s desne strane.

Lynmouth je isto tako slikovit. Sjećam se kako sam došao ovdje kao školarac na ekskurziji iz geografije da proučim grad koji je bukvalno zbrisao s mape ogromna poplava 1952. Oluja je natopila već zasićene močvare iznad, a tok vode niz dolinu bio je toliko snažan da je sa sobom je nosila ogromne gromade, drveće i druge krhotine, izravnavajući sve na svom putu. Kuće i automobili su odnešeni u more i 34 osobe su umrle kao rezultat.

Danas nema dokaza o tragediji, a lijepa luka ima opuštenu atmosferu dok prolazimo, ali naš dan će postati malo dramatičniji. Stigli smo do uspona sa dvostrukom strelicom do Lyntona, gdje ja i Heidi tražimo najniže brzine i pogrbljene preko upravljača kao par sprintera koji ga hvataju do cilja, samo u usporenom snimku.

Srećom, tema koja se ponavlja u ovoj vožnji je da svaki napor koji se uloži strmo prema nebu rezultira obilnim nagradama ubrzo nakon toga. U ovom slučaju odmah iza ugla čeka spektakularna Dolina stijena. Prilično je očigledno kako je dobio ime. Castle Rock, isklesan iz pejzaža tokom ledenog doba, je žarište, dominira neravnom obalom. U visokoj sezoni parkirališta bi bila puna vagona, ali danas ih imamo gotovo za sebe dok pratimo put oko obronaka obraslog vrijeskom.

Još jedan put sa naplatom putarine, sa kutijom za poštenje radoznalo postavljenom na stubu na sredini puta, omogućava nam da nastavimo da grlimo obalu. Opet su pogledi prilično posebni. More je uvijek prisutno preko naših desnih ramena, ali nije uvijek u vidokrugu – ponekad se čini kao da smo u prašumi dok prelazimo kroz duboke, šumovite kumbe, a glomazna vegetacija zadire u cestu, čineći je vrlo uskom.

Postoji još jedna književna referenca dok preuzimamo dijelove Tarkine staze, nazvane po putovanju vidre Tarke u istoimenoj knjizi. I predvidljivo ima još nekoliko strmih rampi duž puta do Martinhoea.

Ovo označava najzapadniju tačku vožnje, a odavde počinjemo da se vraćamo u pravcu Barbrooka i Hillsford Bridgea. Dok ostavljamo obalu iza sebe i prelazimo na vrh brda, Exmoor – naša nova meta – nazire se na horizontu. Ovaj kraj Exmoor-a nije baš tako uzvišen kao njegova istočna strana, sa vrhom na oko 480 m, ali nakon što se dobro spustio prije početka sljedećeg uspona, i dalje se čini kao pošten napor da povučemo naše pomalo iscrpljene noge na sljedećih 10 km koji će uspon na najbolji dio od 300m.

Nekoliko drveća prošaranih po visokim dijelovima rita, sva su upečatljiva. Njihove grane vuku se postrance poput duge kose u oluji, oblikovane vjetrovima koji zavijaju po ovom neplodnom krajoliku. Danas imamo samo minimalan čeoni vjetar s kojim se možemo boriti dok pedaliramo pored ponija koji pasu pored puta, potpuno nesvjesni našeg prisustva.

Beyond Simonsbath je posljednji ubod u rep – još 5 km izloženog penjanja do vrha Kinsford Hilla. Onda je praktički sve nizbrdo sljedećih 25 km do Dulvertona, a na vrhu je Windball Hill, put sa dvostrukom strelicom gdje su na kraju strijele usmjerene u našu korist. Dulverton je poznat kao južna kapija ka močvaru, ali danas je to naša izlazna tačka dok idemo na sjever da završimo petlju.

Da bismo se držali dalje od glavne A396, moramo skupiti energiju za jednu završnu rampu, koja iako nije duga, prilično je strma. Ali kada se nađemo gore na grebenu koji ide paralelno sa glavnom cestom, možemo se opustiti i uživati u posljednjim kilometrima na valovitim cestama, prije konačnog spuštanja kroz drveće do Timberscombea. Ovdje nemamo drugog izbora nego da se priključimo glavnoj cesti nazad u Dunster, ali je samo pitanje nekoliko minuta prije nego što nam se zamak ugleda i otkopčamo se sa samo jednom stvari koja nam preostaje: pronaći najbliži pub.

• Tražite inspiraciju za vlastitu ljetnu biciklističku avanturu? Cyclist Tours ima stotine putovanja za koje možete izabrati

Jahačeva vožnja

Canyon Endurace CF SLX 9.0 SL, £5, 099

Ovdje pročitajte recenziju

Uradi sam

Putovanje

Nije nemoguće doći do Exmoora vozom, ali nije jednostavno. Great Western Railway saobraća za Taunton i Barnstaple (preko Exeter St Davids) iz Londona Paddington i Birmingham New Street, ali najlakši način za kretanje je automobilom. Dunster je samo nekoliko stotina metara od A39 do Mineheada, u blizini M5.

Zaustavljanje goriva

Dobrih restorana i kafića ima u izobilju oko turističkih središta kao što su Dunster, Porlock, Lynmouth, Lynton i Dulverton, ali ih je teže pronaći u manje naseljenim područjima. Visoko ocenjujemo Lorna Doone Inn, Malmesmead, za zaustavljanje usred vožnje koje nudi odlične krem čajeve.

Hvala

Veliko hvala Ianu Piperu iz Exmoor National Park Centre, Dunster, (koji je također organizator utrke za Minehead Cycling Club hill climb up Porlock Hill) za njegovu pomoć u planiranju rute. Takođe i Anthonyju Bruntu iz Yarn Market Hotela, Dunster (yarnmarkethotel.co.uk), za veoma ugodan boravak u ovom vrhunskom hotelu.

Hvala i Marku Blathwaytu, vlasniku imanja Porlock Manor, na dozvoli za snimanje na putu sa naplatom putarine, i Jakeu Hollinsu što je bio naš vozač za podršku na putevima koji su često uži od njegovog kombija.