Granfondo Alé Eddy Merckx

Video: Granfondo Alé Eddy Merckx

Video: Alé la Merckx Gran Fondo 2018 2024, April

U poštenoj Veroni, Biciklista kreće na Granfondo Alé Eddyja Merckxa u društvu Maria Cipollinija i zakopčanog točka

Ovo izgleda malo preteško. Kao da vozim bicikl kroz stazu.

Grupa u koju sam sam radio se udaljava, i iako se više trudim, čini se da se vraćam unazad.

Normalno bih ovo spustio do iscrpljenosti, ali osjećam se pun energije. Šta se dešava?

‘La tua ruota! La tua ruota!’, viče jahač iza mene, pokazujući na moj volan. Moj obod se njiše s jedne strane na drugu, trljajući svaku kočionu pločicu dok ide.

Imam 115km i 2,000m penjanja, a zadnji točak mi je pokleknuo.

Svlačim se na stranu ceste, a vodeće grupe Granfondo Alé Eddyja Merckxa projure kraj mene velikom brzinom.

Moram se stisnuti u žbun da ne budem zbrisan, iako smo na usponu. Ne treba mi dugo da shvatim da ovo nije problem koji će moj kompaktni višenamenski alat moći riješiti.

Ne mogu da nastavim penjanje, i ne mogu da se spustim protiv toka od 5.000 željnih jahača. Ovo je malo teži početak nego što sam zamišljao.

U jazbini Kralja lavova

Sat je pre moje nesreće sa izvijanjem točkova, a gran fondo počinje na pravi italijanski način, sa spikerima koji grmče preko zvučnika i velikim uzbuđenjem zbog puta koji je pred nama – 139 km krivudavih talasa u venecijanskim predalpima.

Kratak je spoj, dobro opskrbljen oštrim nagibima i zadivljujućim nizbrdicama, i jedva ću ići.

Postoji jedan značajan odsutan sa događaja, a to je čovjek po kojem je dobio ime - sam Kanibal. Eddy Merckx je trebao biti prisutan danas, ali ga je pogodila bolest.

U Italiji profesionalni biciklista je udaljen samo jedan telefonski poziv, a sasvim sigurno Mario Cipollini je lociran u 11. sat. Italijanska publika ne može biti sretnija.

Nakon što sam zauzeo mjesto za rani početak, na udaljenosti sam od Cipollinija, ali me od njega dijeli horda ljudi koji izgleda odlučni da ga zaista dodirnu.

Svi pozdravljeni kralj

Iskreno rečeno, Kralj lavova je prizor za posmatranje – on je poput biološkog dijagrama savršenog bicikliste, s nogama veličine debla drveća koji vise sa struka od 18 inča.

Ako bi vanzemalac sletio na Zemlju samo sa tehničkim razumijevanjem biciklističkog sporta, i dalje bi lako identificirali Super Maria kao iskusnog bivšeg profesionalca.

Već me guraju do zadnjeg dela olovke kada startni pištolj opali, i osećam se kao da sam uhvaćen u cunami dok čopor odleće.

Dajem sve od sebe da se uguram u neki slobodan prostor i označim točak za koji treba da se uhvatim. Počinjemo sa neutraliziranim prolaskom ulicama Verone.

Iako je početak dobro koreografiran, uvijek su me zbunjivali vozači koji se očajnički guraju što bliže prednjem dijelu, samo da bi sjedili slobodno iza glavnog automobila.

Rezultat je efekat concertine, pri čemu se malo usporavanje na prednjoj strani čopora uvećava do škripe točkova zaustavlja 1.000 jahača nazad.

Bez automobila

Osim prenatrpanosti, početna dionica kroz Veronu je priličan spektakl – rijetka prilika da se biciklira kroz užurbani italijanski gradski centar bez automobila.

Kada stignemo do periferije grada, prolazimo kroz neke od najpoznatijih vinograda u sjevernoj Italiji – Valpolicella Superiore, Amarone, Recioto – i rado pijem pogled kada se neutralizacija ukine i brzina iznenada raste.

Put je ravan i ja bacim pogled na svoj Garmin i vidim da mi iskoči 54kmh, a i dalje me prestižu. Ali put se okreće prema nebu.

Prvi uspon sportista može predstavljati težak izazov. Uz sav adrenalin na početnim kilometrima, teško je odoljeti pojačavanju ranih uspona u potrazi za prvim trkačima, ali ovaj put koristim mjerač snage i odlučan sam da se držim rezultata za koji znam da mogu izdržati.

Iznenađen sam koliko se polako penjem u poređenju sa čoporom, ali uveravam sebe da ću svojim pristupom kasnije uhvatiti neke od ovih preterano željnih jahača.

Slika

Uspinjemo se kroz San Giorgio di Valpolicella, a između obala drveća s naše desne strane dobijam povremeni pogled na Veronu – velika nagrada za pretrpane rane kilometre.

Postoje nekoliko kratkih dionica koje prelaze preko 10%, ali umjesto da ustanem i jurim preko njih, moram se čvrsto podsjetiti da me čeka još 2500m penjanja.

Našao sam se u solidnoj grupi i radujem se izazovu. Samo moji udarci pedale odjednom postaju silno jaki, a onda onaj glas iza mene viče: 'La tua ruota! La tua ruota!’

Okretanje krugova

Iako moj višenamenski alat ima ključ za žbice, čak i da sam imao mehaničku vještinu da popravim točak, nisam oduševljen izgledima da to uradim usred talasa za talasom revnih penjača koji jure na mene.

Bicikl je proveo dvije sezone sa domaćim profesionalcem, a udubljena karbonska kočiona gusjenica Hyperon kotača trebala je aktivirati zvona za alarm.

Neutralna podrška obično dolazi relativno daleko na terenu, i mogao bih čekati neko vrijeme da se najsporiji iz čopora popne do mene. Na kraju odlučujem zauzeti opasan pristup spuštanju protiv toka.

Dok se nesigurno spuštam nizbrdo, prisiljen sam da se više puta guram pravo u žbunje na rubu ceste kako bih izbjegao da me udare nadolazeći vozači.

Salvation

Na putu dole nailazim na Nicolu Verdolina, vlasnika hotela Garda Bike – u kojem trenutno boravim. On ljubazno čeka sa mnom i pozdravlja neutralni servisni automobil. Čini se da je moj spas blizu.

Nažalost nije tako jednostavno. Uprkos svim naporima mehaničara da ispravi moj točak, felga je uronila. Ne može se popraviti i u autu nema rezervnih točkova koji bi stali.

Kao lojalni domaćica, Nicola mi daje svoj volan i govori mi da nastavim bez njega. Odvest će auto naprijed da potraži drugi točak za svoj bicikl.

Moj bicikl je opremljen Campagnolo groupsetom, a novi točak ima Shimano kasetu, što je daleko od idealnog, ali do sada je već sat vremena uvenuo, tako da nemam izbora nego da to iskoristim najbolje.

Vagon metle je odavno prošao, a vrijeme za dugu rutu je preblizu. Prekinuo sam posao.

Slika

Nakon brzog penjanja do tačke na kojoj sam se prethodno zaustavio, onda snažno guram preko vrha na 460m i zaronim u nizbrdicu.

Uistinu, sretan sam što sam sam, jer sam u mogućnosti da biram svoju liniju kroz ukosnice i održavam dobru brzinu do prve stanice za hranu u Fumane.

Natovarim rezerve, a zatim se ušuškam iza jednog od sponzorskih automobila kako bih dobio klizač duž ravnog dijela do sljedećeg uspona. Možda je varanje, ali moram dosta toga da nadoknadim.

Uskoro se put prevrće i auto nestaje ispred mene, ali počinjem da vidim još nekoliko jahača ispred sebe, i moje samopouzdanje raste da mogu da se vratim do glavne povorke.

Uspon do Moline je uzak sa zadivljujućim pogledom na vinograde i planinsku šumu. Konačno uspijevam sustići vagon s metlom, ali granica za lungo rutu je još malo ispred, tako da nemam šanse za odmor.

Nastavljam dalje do Breonia, gdje se cesta širi i nagib popušta. Sada se probijam kroz povremene vozače na kraćoj stazi, ali čini mi se da je to bolno sporo.

Ovo je dug uspon od oko 16km, dostižući nešto manje od 1000m nadmorske visine, i brinem se da se previše trudim da nadoknadim izgubljeno vrijeme. Moj plan da se držim regularne izlazne snage je odavno napušten.

Srećom, put počinje da se izjednačava u gradu Fosse, nakon čega slijedi brzi spust gdje moram da se provlačim kroz grupe koje ležernije pristupaju vožnji na kratkoj stazi.

Kad stignem do podnožja spusta, ukosnica mi se ugleda ispred, i uz škripu kočionih pločica na karbonu, shvatim da je skretanje za lungo rutu (mnogi ambiciozni vozači lunga proletjeli su ravno pored nje, dok sam ja kasnije otkrijte).

Moje unutrašnje slavlje što sam napravio skretanje prije nego što se granična točka naglo završi kada shvatim da sam sada blizu iscrpljenosti i upravo sam stigao na dno epskog uspona.

Duga, duga ruta

Uspon na Via Castellberto dugačak je skoro 20 km i uzdiže se preko 1100 m u prosjeku više od 5%. To je neobično dug i uporan uspon za sjevernu Italiju, ali kada uđem u ritam, otkrivam da zapravo počinjem uživati u njemu.

Penjajući se kroz Cappella Fasini, put se uvija u prekrasne ukosnice, a raspoloženje mi se ponovo podiže da vidim dugačku povorku jahača nanizanih ispred, mame me u poteru.

Krećemo do Erbezza, i put se počinje sužavati, poprimajući švajcarski karakter. U stvari, sa krečnjačkim kamenjem koji viri kroz travu i povremenim ovcama koje pasu na bujnim zelenim pašnjacima, to bi lako mogao biti veličanstveni sjever Engleske.

Pogled na moj Garmin govori mi da cesta varira između nagiba od 6% i 10%, i osjećam kako mi se umor slijeva u udove.

Nedostaje oprema

Što pogoršava stvar, moja neusklađena kaseta mi je otela najveći lančanik, tako da sam primoran da grickam pedale dok beznadežno lupam po ručici mjenjača u potrazi za nečim što liči na lakši ritam..

Kada stignem do stanice za napajanje na vrhu, zaista sam ugasio svoje energetske rezerve. Bez više jurnjave za kolima s metlama ili kraćenja vremena ispred sebe, odvajam svoje vrijeme i uživam u izboru hrane koji se nalazi ispred mene.

Nalazimo se na prilično visokoj nadmorskoj visini, oko 1530m, i uvjeravam se da odavde mora biti uglavnom nizbrdo. Vidim grupu brzog izgleda kako je krenula sa stanice za hranu i mislim da bi mi moglo biti od koristi da pratim njihovu liniju niz planinu.

Prvih nekoliko kilometara je lagano valovito, ali oni također pružaju neke od najugodnijih i najtehničnijih vožnji dana.

Kako napuštamo travnate brežuljke vrha planine, brzina počinje da se akumulira i dok skrenemo na veću cestu SP211, lako smo iznad 60kmh.

Two's company

Talijanski jahač sa radoznalim naočalama proleti pored naše grupe, a ja skočim da uhvatim njegov volan. Čini se da uživa u društvu, ali nakon skretanja od mene pristaje uz mene.

‘Ne poznajete ove puteve?’, kaže jakim italijanskim akcentom, na šta ja odmahujem glavom – blago iznenađen da je mogao proceniti moju nacionalnost po mom silaznom stilu.

‘Slijedi!’, viče, prije nego što prođe kroz uzastopne zavoje brzinom od koje mi listovi drhte od tjeskobe. Sa vedrije strane, jurimo kroz grupu za grupom jahača.

Posle skoro pola sata i više od 20km, stigli smo do poslednje neravnine staze. Moj italijanski vodič mi maše zbogom dok usporava do puzanja na uzbrdici – on je očigledno više za spustove nego za uspone.

Ovo brdo jedva da je spomenuto kada su mi rekli za stazu, koja nudi samo 150m uspona, ali sa mojim slomljenim nogama osjećam se kao Stelvio.

Posljednje narudžbe

Stiskajući se preko vrha, ushićen sam što je težak posao obavljen i prašina, ali nebesa su se otvorila. Kako se ponovo priključujemo glavnom putu, grupa od 10 postaje čopor od 50, a na kraju i lančana banda koja se brzo kreće.

Na moje zaprepaštenje, moj vatreni silazni prijatelj nas je ponovo sustigao, a jahač blizu prednje strane vuče naprijed, vičući 'Klavir, klavir!'. S kišom koja pada, pametan je potez oprezno ići na posljednju dionicu, iako je u iskušenju potrčati kući.

Dok se vratimo u Veronu, potpuno sam mokar. Topla je kiša koja me ne ostavlja previše hladnim, ali nestrpljiv sam da završim s trkom.

Nakon sprinta od 50 ljudi za liniju, zakotrljam se i klonem na stolicu da se saberem. Kiša popušta zapanjujućom brzinom, a sunce se probija kroz oblak u stari grad Verone.

Dok sjedim i vraćam svoju snagu, razmišljam o početku potrage da pronađem svoj zadnji točak i vratim mu Nikolu, ali prvo odlučujem da pronađem kafić. Stvarno bih mogao s pivom.

Jahačeva vožnja

Cipollini Bond, £2, 800 (samo okvir), paligap.cc

Slika

Osim raspada zadnjeg točka, Cipollini Bond i njegov Campagnolo namještaj su odradili odličan posao.

Okvir je nudio čvrstu i vrlo predvidljivu vožnju, dok su Super Record groupset, Hyperon točkovi i kvalitetni komplet za završnu obradu u kombinaciji bili prijatno čvrsti i lagani.

Bond okvir je sličan samom čovjeku – blistav, agresivan, ali potpuno efikasan. Izvan sedla, bilo u penjanju ili sprintu, isporučivao je snagu uz minimalne gubitke i uvijek je imao osjećaj klasičnog trkača, s vrlo malo savijanja. Savršen pratilac za italijanski ep.

Uradi sam

Putovanje

Biciklista je odletio u Veronu, koju opslužuju brojne aviokompanije, a cijene se kreću od oko 70 funti. Putovali smo s Ryanairom, ali kao i uvijek najbolje je pogledati alternative ako želite putovati biciklom zbog povratne naknade od 120£.

Sport počinje u centru grada, koji je kratka vožnja taksijem ili autobusom od aerodroma.

Smještaj

Odsjeli smo u hotelu Garda Bike na jezeru Garda. Hotel je posebno namijenjen biciklistima i ima flotu od više od 40 Pinarello Dogma F8 bicikala za iznajmljivanje.

Vlasnici i braća Alberto i Nicola Verdolin kreirali su biciklistički odmor po mjeri sa svakodnevnim vođenim biciklističkim turama duž raznih ruta za sve nivoe vozača. Garda Bike Hotel je član Bici Amore Mio, kolekcije od pet specijalizovanih biciklističkih hotela u Italiji. Za više detalja posjetite biciamoremio.to

Hvala

Veliko hvala Luisu Rendonu, koji je organizovao naše putovanje. Luis vodi High Cadence Cycling Tours (highcadencecycling.com), koji vodi ture po cijeloj Italiji, sa dostupnim prostorima u velikim sportskim objektima kao što su Maratona Dolomiti i sarađuje sa brojnim hotelima.

Hvala i Nicola Verdolinu, vlasniku Garda Bike Hotela, što je uredio našu logistiku i pozajmio biciklisti njegov zadnji točak.