Pod južnim suncem: Sportski biciklistički obilazak Cape Towna

Video: Pod južnim suncem: Sportski biciklistički obilazak Cape Towna

Video: Катамараны Dufour 48. Первый катамаран, построенный компанией Dufour Catamarans. 2024, April

Možda ima dužih i izazovnijih sportova, ali malo njih ima pejzaž i istoriju kao što je Cape Cycle Tour u Južnoj Africi

Može biti nekoliko događaja u kojima su šanse da ćete uočiti pingvina prilično velike. Rečeno mi je da pazim na njih dok prolazimo Boulders Beach u Simon's Townu na obali False Baya, južno od Cape Towna. Međutim, čini se da se kriju, što je razočaravajuće, ali razumljivo s obzirom na to da sam ja jedan od grupe od 400 jahača koji prolaze pored svoje kolonije brzinom od 40 kmh, i da će još 30.000 biciklista proći pored njih tokom dan.

Celoturneja Cape Cycle Tour je na mojoj agendi već nekoliko godina, a ovo je moj drugi pokušaj. Teški požari izbili su 2015. duž južnog gradskog poluostrva i, podstaknuti olujnim vjetrom, zahvatili 3.000 hektara zemlje, uništivši mnoge domove. Kao rezultat toga, Tour je bio kratak sa svojih uobičajenih 109 km na 47 km, što je s obzirom na početak u 6 ujutro značilo da sam bio u šatoru za ugostiteljstvo do 7.45 sati. Ove godine, sa dodatnih 62 km za prelazak, pretpostavljam da će to biti barem sredina jutra prije nego što se mogu povući na suncu.

Slika

Sve je počelo 1978. godine kada su dvojica mještana, Bill Mylrea i John Stegmann, organizirali Big Ride-In, protestnu vožnju kako bi istakli nedostatak biciklističkih staza u Južnoj Africi. Nekoliko stotina biciklista krenulo je putem od Strand Streeta u centralnoj poslovnoj četvrti grada do Camps Baya, bogatog predgrađa sa zadivljujućom bijelom pješčanom plažom i mnoštvom restorana s morskim plodovima.

Od milja poznat kao The Argus (lokalne novine The Cape Argus su i dalje sponzor), bila je to ležerna vožnja u kojoj su biciklisti stajali pored puta kako bi uživali u piknicima i uskakali u automobile kada su dionice uzbrdo postale umorne.

Danas oko 30.000 biciklista učestvuje u Cape Cycle Tour (rebrendiran je 2014. godine) i dok mnogi nastavljaju da imaju opušten pristup događaju, postoje i elitne trke za muškarce i žene. Svojevremeno je trka predstavljala završnu fazu Giro del Capo, petostepene profi trke koja se vodila od 1992. do 2010. godine, koju su u jednom trenutku vozili Chris Froome i Alexander Vinokourov.

nervi prije turneje

Velikim stepenom sreće i malim naletom vilinske prašine došao sam na šesto mesto u prošlogodišnjoj Elite trci, što mi daje sjajno vreme početka 2016. u 6.17 ujutro. Srećom, moj hotel je na dohvat ruke od početka, iako još uvijek zahtijeva bolno buđenje u 4.30 ujutro.

Dok ja izađem mutnih očiju iz hotela, ulice su već preplavljene svjetlošću i zvukom. Vazduh je hladan i, na sreću, miran – prethodnih godina vetar do 120 km/h je harao događajem, a snimci na YouTube-u pokazuju kako vozače oduvaju sa svojih bicikala i prevrću Portaloo, ponekad dok su zauzeti.

Slika

Dok se vrtim duž startne linije, hiljade biciklista su već na mjestu. Danas u Cape Townu auto definitivno nije kralj. Ulice su zatvorene, barijere su postavljene i jedini način za kretanje je biciklom. Više liči na karneval nego na biciklističku trku: muzika se odbija od zidova nebodera, najave se daju preko zvučnika i nekoliko klovnova na štulama šeta okolo.

Nešto poslije 6 ujutro, Elite Men krenuli su sa Bulevara Hertzog kako bi započeli rutu od 109 km. Za afričke bicikliste, Cape Cycle Tour je značajan. Ne samo da je to prilika da se vozite sa profesionalcima WorldTour-a – Mark Cavendish je vozio događaj prošle godine – već je to prilika da budete zapaženi. Biciklizam je postao veliki biznis u južnoj Africi. Do velikog porasta interesovanja došlo je nakon lansiranja MTN-Qhubeka (sada Team Dimension Data), prvog afričkog ProContinental tima i prvog koji je učestvovao na Tour de Franceu.

Uticaj ovog naleta u afričkom profesionalnom biciklizmu je da tamo gdje je trčanje na duge staze nekada bilo izlaz iz siromaštva, sada postoji i biciklizam. Velokhaya je dobrotvorna organizacija koja radi u Khayelitsha, gradu u zloglasnom Cape Townu Cape Flats. Humanitarna organizacija radi s djecom, nudeći biciklizam kao aktivnost nakon škole, odvraćajući ih od bandi ili droge. Jim Songezo iz Dimension Data, prvi crni južnoafrički vozač koji se takmičio na Vuelta a Espana (2015.), diplomirao je i kada je u gradu još uvijek posjećuje biciklistički centar dobrotvorne organizacije.

Kad stignem do prvog uspona, osjećam se definitivno neprofesionalno. Prvih 20 km je na M3 van Kejptauna, a ovaj autoput sa tri trake ima niz okrutnih rampi koje traju između nekoliko stotina metara i nekoliko kilometara. Hospital Bend je glavna raskrsnica koja krivuda oko bolnice Groote Schuur, a na 3,7 km to je prvi pravi uspon.

Uprkos grupi ružičastih anđela sa pomponima koji nas bodre, ne mogu sasvim pristupiti tim brzim vlaknima da bih krenuo uzbrdo. Noge su mi preplavljene mliječnom kiselinom, ali stisnem zube, znajući da ako sada izgubim kontakt sa grupom mogu napustiti svaku nadu u dobar provod.

Mnogi biciklisti-trkači vjeruju da sport nije utrka, ali ovaj događaj je zaista anomalija. Dok se mi dame penjemo na vrh uspona, guta nas 350 najbržih muškaraca. Raspored se zasniva na vašem vremenu u prethodnim izdanjima ili na vašem vremenu u kvalifikacionom događaju, kao što je Ride London. Ovo su momci koji se nadaju da će odvoziti 109 km za manje od tri sata – vrijeme koje je mjerilo za 'dobru' vožnju.

Slika

Sa ovim prilivom, naša grupa je sada narasla na samo 400 vozača, a ja sam okružen blistavim nogama oblijepljenim udubljenjem, aero ramovima i najnovijim karbonskim točkovima dubokog presjeka. Ja sam u muškom svijetu.

Još jedan okrutan skok na vrh Edinburgh Drive-a dovoljan je da se zapitam zašto mi je u 6.31 ujutru otkucaji srca 185 otkucaja u minuti. Skrenuvši lijevo s autoputa, krećemo kroz Muizenberg i prema False Bayu, i stvarno osjećam kilometre. Radim Cape Cycle Tour iza Cape Rouleur-a, petodnevni događaj u i oko Franschhoeka u Zapadnom Kejpu, u organizaciji HotChillee. Ulazak u Cape Rouleur garantuje mjesto na CCT-u.

Kako se put sužava borimo se za prostor, ali iz vedra neba vidim poznata lica HotChillee Ride Captains-a – četvorica momaka su domaći, a neki su se takmičili u ovom događaju više od 15 puta, tako da sam zakačio na svoje točkove.

Atlantik je sada samo nekoliko metara lijevo od mene. Vozimo se oko 42kmh i nakon frenetičnog starta moje noge konačno počinju da se osećaju dobro. Probijam se do prednjeg dijela grupe, svjestan da sam jedan od nekoliko stotina jahača i da zadnji dio grupe nije dobro mjesto ako počnu da se dešavaju podjele.

Vozimo se u tišini – rezultat ranog starta i koncentracije potrebne da ostanemo uspravni – a jedini zvuk je zujanje točkova i trenje guma na cesti. Ali onda neko vikne: 'Nema dama naprijed, molim.' Toliko sam zapanjen da sam u iskušenju da stanem, legnem i privežem se lancima za svoj bicikl nasred ceste u znak protesta. Ne mogu da utvrdim ko je tačno dao komentar, međutim, vraćam se nazad u sredinu gomile, zapanjen.

Slika

Minute kasnije začuje se škripa kočnica i poznati zvuk razbijanja ugljika na više komada. Oni koji su ispred gomile kreću uz cestu, dok se mi ostali zaustavljamo. Pogledam gore i znam da su šanse da se vratim na čelo grupe sada prilično male. Da sam samo ostao pri svom.

Divlje scene

Od ovog trenutka donosim odluku da ću uživati u utrci, a ne trkati se u utrci. Pingvini se nisu pojavili – očito su odlučili da polako, pa ja slijedim njihov primjer. Na kraju krajeva, od sada pa nadalje u krajoliku je teško parirati.

Uspon Smitswinkel vodi prema jugu, zaobilazeći planine Swartkop, i vodi nas u divljinu Nacionalnog parka Cape Peninsula na jugozapadnom vrhu kontinenta. Putujući prema jugu, kopno postaje sve uže i uže dok ne nestane u okeanu, a iza njega je samo Antarktik.

Na njegovom vrhu su Cape Point i Rt dobre nade, kojih se mornari plaše i za koje se kaže da se spajaju Indijski i Atlantski okean (iako to nije u potpunosti tačno – to je zapravo na rtu Agulhas 170 km istočno).

Uspon je dugačak 3km i dovoljno težak da povređuje, ali s vodama False Baya koje pričvršćuju obalu ispod s moje lijeve strane, to je zapanjujući, iako bolan, uspon. Nacionalni park pokriva 10.928 hektara i dom je 2.256 vrsta. Takođe sadrži zaštićeno područje prirodnog šikara, nazvano fynbos, koje je jedinstveno za Zapadni Kejp. Potrebna je dozvola za pristup parku, tako da imamo privilegiju da ga možemo preći besplatno.

Skrećući na zapad na vrhu Smitswinkela, skrećemo prema kući sa 58 km rute koje je ostalo za vožnju. Galop do cilja počinje spektakularnim nizbrdicom, iako uz čeoni vjetar, prema Misty Cliffs. To me tjera da kopam duboko, uprkos mom slabajućem entuzijazmu za brzu vožnju.

Misty Cliffs je ogroman zaljev u obliku luka u kojem valovi hladnog Atlantika udaraju o obalu, stvarajući fini sprej koji mi oblaže kožu i grli cestu. To je divlje, predivno mjesto gdje se litice spuštaju do ravnog puta. Kilometri već idu, ali pred nama su dva najteža izazova na Cape Cycle Tour - Chapman's Peak i Suikerbossie.

Slika

Put od Hout Baya do Noordhoeka se smatra jednim od najslikovitijih na svijetu. Žilavi, 9 km dugačak dio Chapman's Peak Drivea usječen je u stijene od pješčara, a dok se penjemo, zujanje naših okretaja pedala samo se čuje preko buke okeana koji se razbija o stijene stotinama metara ispod. Cesta je u hladu, što dolazi kao olakšanje, s obzirom na to da temperatura sada dostiže 20s i još nije 9 ujutro.

Predivan spust u Hout Bay prilično je blizu savršenstva jer trkačka staza ceste vodi do dna posljednjeg uspona. Suikerbossie nije samo teško reći, teško ga je i popeti, posebno nakon 89 km brze vožnje. I dok je dugačak samo 1,8 km, u prosjeku iznosi 6,7%, ali upravo ovdje počinjemo da doživljavamo duh Cape Cycle Tour. Iako je vrijeme doručka za vašeg prosječnog Capetonca, put je prepun gledalaca, neki sa ozvučenjem, neki u otmjenim haljinama, neki dremaju u ležaljkama koje su postavili za taj dan. Radost i dobra volja su zarazni i puni energije.

U zadnjih 15 km vraća mi se lice utrke. Put je niz šiljaka i korita kroz Llandudno pored Dvanaest apostola, južnog kraja planinskog lanca od pješčanika koji počinje sa Table Mountain i nastavlja se prema Cape Pointu. Prolazimo kroz bogati zaliv Camps Bay sa kafićima na otvorenom i kroz uske ulice predgrađa Cape Towna, dok se ne spustimo do nivoa mora.

Do sada smo na 2 km od cilja i atmosfera je ponovo napeta. Poslednja prepreka za pregovore je oštar desničar sa kružnog toka obloženog balama slame. Previše je za jednog takmičara, koji ga prekuha i odnese pravo u barijere. Ovo je pravi uhod, stvar profesionalnih trka gdje bi vodeći vozovi bili u punom toku, i to je uzbudljiv način da se završi.

Umjesto da krenemo pravo prema ugostiteljskom šatoru, nekoliko prijatelja i ja odlučujemo da vozimo još jedan krug – pa, pola kruga. Pretvara se u spasilačku misiju dok umorne jahače tjeramo uz brda, popravljamo pukotine na cesti i pomažemo u izbacivanju vode i hrane. Po mnogo čemu ovaj krug je posebniji od prvog. To su ljudi koji se jednom godišnje voze na Cape Cycle Tour, ljudi koji skupljaju hiljade randa u dobrotvorne svrhe, koji se susreću s izazovom, koji svoju djecu s invaliditetom guraju punih 109 km rute, i koji uživaju u svakoj sekundi ove rute karneval biciklizma.

Bilo da se radi o trci ili sportu, nije bitno. Ovo je sport za sve.

Rider's ride

Cervélo S5, £7, 299,derby-cycle.com

S serija bicikala započela je život prije 16 godina sa Cervélo Soloistom, koji tvrdi da je prvi pravi aero cestovni bicikl na svijetu. U narednim godinama, Cervélo je proveo dosta vremena zatvoren u aerotunelu i rezultat je trenutni S5, koji je po mom mišljenju u ligi za sebe. Cervélo tvrdi da će vam njegova pažnja posvećena aero detaljima uštedjeti dodatnih pet vati snage pri 40kmh. Ne mogu to potvrditi, ali vožnja je stabilna i intuitivna, skretanje je san i bicikl je vrlo, vrlo brz.

Postoji mala cijena u smislu udobnosti. Britanske udarne rupe mogu vam zadrhtati kosti na S5, ali na glatkom asf altu Cape Towna ovaj bicikl je bio savršen. Koristio sam set Edco Umbrial točkova (£1, 999), koji su se pokazali lagani, čvrsti i savršena pratnja za S5 okvir.

Uradi sam

Putovanje i smještaj

Međunarodni aerodrom u Kejptaunu udaljen je 20 minuta vožnje od centra grada. BA nudi direktne letove za Cape Town iz London Heathrowa, dok Virgin i South African Airlines lete preko Johannesburga. Taksi i transferi su dostupni sa aerodroma.

Biciklista je putovao sa HotChillee (hotchillee.com), čiji se događaj Cape Rouleur održava nedelju dana pre Cape Cycle Tour. Ulazak u The Cape Rouleur garantuje ulazak u CCT.

Odsjeli smo u Southern Sun The Cullinan (tsogosun.com/the-cullinan) na obali Cape Towna. Hotelska grupa je zvanični sponzor događaja i obezbeđuje stalak za bicikle, mehaničara i rani doručak tokom dana. Najbolje od svega, hotel je udaljen oko 500m od početka.

Hvala

Veliko hvala Jane i Charlotte iz HotChillee za organizaciju našeg ulaska i Nicole Felix iz Phoenix Partnership (phoenixpartnership.co.za) za svu njenu pomoć. Hvala i Philu Liggettu i njegovoj supruzi Trish. Phil je pokrovitelj Helping Rhinos (helpingrhinos.org), dobrotvorne organizacije za očuvanje i borbu protiv krivolova koja djeluje u južnoj Africi. Za više informacija o dobrotvornoj organizaciji Velokhaya idite na velokhaya.com.