Gran Fondo Torino

Video: Gran Fondo Torino

Video: Abbiamo pedalato nel gruppo della Granfondo Internazionale Briko Torino 2024, April

U Granfondo Torino, biciklista uživa u ljepoti italijanskog sela i na trenutak postaje slučajni heroj događaja

Talijani vole svoj biciklizam. Žestoka podrške tifosija je legendarna, ali obično je rezervisana za profesionalnu elitu na velikim trkama kao što je Giro d’Italia. Zbog toga mi je pomalo čudno da na amaterskom događaju kao što je Granfondo Torino dobijam tako oduševljen odgovor gomile koja se nalazi niz cestu.

Dok tapkam kroz grad Cinaglio, ljudi mašu zastavama i oduševljeno navijaju. Neki čak trče pored mene, vičući ohrabrenje. Do ove tačke, imao sam 70 km relativno tihe, iako teške, vožnje i tako sam pomalo oduševljen svojom novootkrivenom slavnom ličnošću. Odgovaram sa osmjesima i nekoliko promrmljanih 'čao' i 'grazije', ali kako se slavlje nastavlja oko mene, osjećam rastući osjećaj sumnje, a zatim i krivice.

Slika

Pogodila me spoznaja: publika misli da ja vodim trku. Negdje duž rute mora da sam krivo skrenuo i nesvjesno sam obrijao dio staze, što znači da sam preskočio tvrdokorne takmičare i zauzeo poziciju na čelu poslova.

Moj strah se potvrđuje kada pogledam iza sebe i vidim čopor od 100 jahača kako se spušta velikom brzinom. Za kratko vrijeme stižu do mene; Tražim točak za koji bih se uhvatio, ali tempo je jednostavno previsok i nesvečano me ispljunu iz zadnjeg dijela grupe.

Dok peloton juri u daljinu, moji bivši obožavatelji pucaju na mene gledaju, pomalo sažaljivo, ali oni koji sada razumiju da sam samo pretvarač gledaju izdano. Saginjem glavu i okrećem se, postiđen što sam nenamjerno prevario takvu strastvenu podršku. Dok napuštam selo, ponavljam događaje dana koji su doveli do mog kratkog trenutka slučajne slave.

Početak trke

Dok Luis, moj jahački partner, i ja stojimo u redu da započnemo inauguralni Granfondo Torino, sve je kako treba da bude na italijanskom sportu. Rano jutarnje sunce blista sa kaciga 3 000 jahača koji uzbuđeno brbljaju, jedini zvuk koji upada u tišinu grada koji se tek treba probuditi.

Čekamo na Piazza Castello, ogromnom trgu koji razbija impozantnu baroknu arhitekturu oko nas. Sa Kraljevskom palatom u Torinu za našim leđima krenuli smo na tipičan italijanski način – to jest, 15 minuta kasnije od predviđenog vremena početka u 8 ujutro. Da bismo došli do naše rute za bijeg iz grada, Via Po, zaobilazimo Palazzo Madama, moćnu građevinu koja je bila prvi Senat italijanskog kraljevstva – to je druga palača koju sam vidio u isto toliko minuta. Široka, arkadna Via Po je prikladna ruta izvan grada, ali tramvajske pruge i uglačane kamene ploče koje čine njegovu površinu puta predstavljaju značajnu opasnost za cestovne bicikle sa mršavim gumama. Naravno, svjedočim kako se biciklista zapetlja u tramvaje manje od jednog kilometra. On se pokupi dok se probijam i čini se da je samo njegov ponos povrijeđen, ali to je dovoljno da mi ubrza otkucaje srca mnogo ranije nego što sam namjeravao.

Slika

Bezbjedno pređeni preko Poa, vrtimo se duž Corso Cairoli, uživajući u novostima zatvorenih gradskih puteva dok rijeka Po lijeno teče s naše lijeve strane. Bez obzira na drame sa tramvajskim stazama, prvih nekoliko kilometara bilo je znatno manje frenetično od ostalih gran fonda koje sam vozio. Uskoro ću saznati zašto.

Prelazimo reku i odmah počinjemo da se penjemo – dolazimo do Bric della Maddalena, jednog od dva značajna uspona koja završavaju rutu. Uspon od 7 km u prosjeku iznosi 7%, što bi bilo lako izvodljivo da nije velikog broja jahača koji masovno pristižu u njegovu bazu. Cesta je predvidljivo zakrčena, tako da nemamo izbora nego da se otkačimo i hodamo. Kako dajem sve od sebe da izbjegnem Talijane koji još uvijek voze bicikl, a vještine upravljanja biciklom su tako loši koliko je njihova procjena, prisiljen sam priznati da događaj već ne pokazuje manjak karaktera.

Neposredno prije nego što se moje bitve potpuno unište, usko grlo počinje da se tanji i ja sam u mogućnosti da se ponovo montiram. Uspon vodi iz Torina, prolazeći pored malih nastambi smještenih na padini brda. Blizu vrha odustajem od pokušaja da držim korak s Luisom – čini se da danas udiše helijum – i bacim pogled unazad preko grada. Te kuće svakako imaju spektakularan pogled.

Nakon što je iskoristila prednost prve stanice za rehidraciju, ruta brzo vraća svoje početne zahtjeve uzbudljivim spuštanjem od 9 km, vijugajući kroz brda Monferata koja predstavljaju istočnu granicu Torina. Krećući se na jug, krećemo ravno preko ravnice prema gradu Chieri. Sa 20 km ravnih puteva koji dolaze pod nebo bez oblaka bez daha vjetra, uživam u prilici da se smjestim u padinama i podignem svoju prosječnu brzinu.

Sticanje novih prijatelja

Otkriveni putevi konsoliduju rascjepkane jahače u grupe i ubrzo se nađem u velikoj gomili koja juri pored polja kukuruza i lutajućih kuća ruralnog Pijemonta. Dok se vozimo, naš broj nastavlja da raste, do tačke u kojoj postaje pomalo uznemirujuće kada udarimo u popločani centar grada Riva presso Chieri na 40 kmh i izbijemo na uske, krivudave puteve iza njih.

Slika

Odlučivši da hrabro uzmem svoju sudbinu u svoje ruke, krećem se gore u grupi i zauzimam poziciju na frontu. Na blagoj krivini puta pogledam preko ramena i otkrijem da imam 50 vozača na volanu. Uzbuđenje mi pada u glavu i, iako znam da se to neće svidjeti mojim saputnicima i vjerovatno će me koštati kasnije u toku dana, podižem tempo. Voz jahača iza se proteže na preko 100 metara, ali moju fascinaciju efektom koji jedan jahač može imati na dinamiku pelotona prekida neko iza mene koji viče na italijanskom. Po tonu može se sa sigurnošću reći da nije bilo 'Stvarno mi se sviđa brzina kojom ideš, nastavi tako', pa se smirim i povučem nazad u gomilu na nekoliko preostalih ravnih kilometara.

Druga hranidbena stanica nalazi se u blizini sela Ferrere i označava izrazitu promjenu u pejzažu. Ravni, ekspanzivni horizont zamijenjen je brdima s puno šuma - oni čine južni vrh lanca Monferrato kroz koji ćemo se sada provlačiti do Basilica di Superga, gdje se događaj završava. Ranije tog dana, Davide Cerchio iz Pijemontskog biciklističkog hotela Lo Scoiattolo, u kojem sam odsjeo, rekao mi je da bi 'valja brda trebala biti laka za tvoje duge noge', tako da sam siguran – uprkos tome što profil izgleda kao 90 km listovi testere. Ali ubrzo proklinjem Davideove komentare jer su moje noge kažnjene još jednim udarnim nagibom od preko 15% koji tek uspijevam da se izvučem.

Do sada sam barem bio dio grupe – bijeda voli društvo – ali odmah iza grada Monale stižem na račvanje ceste koje je označeno strelicama koje pokazuju u različitim smjerovima kako bi podijelile medio i lungo rute. Nakon što sam se prijavio za dugu stazu, skrećem u pravcu lungo rute i ubrzo se nađem sam – svi ostali vozači u mojoj grupi krenuli su srednjom stazom.

Ovde je, kao što ću uskoro otkriti na svoju sramotu, da pravim grešku zbog koje ću se slučajno obrijati na 20 km od rute i voditi trku. Očigledno, trebao sam skrenuti za lungo rutu nekoliko kilometara prije i napraviti dodatnu petlju koja bi me na kraju dovela do ove točke, ali raskrsnica je bila tako suptilno označena da sam ga promašio. U moju odbranu, kasnije se ispostavilo da je nekoliko stotina drugih jahača uradilo potpuno istu stvar, tako da ja nisam jedini glupan u grupi – samo prvi.

Igranje pred publiku

Put se sužava, gusta šuma se zatvara i postaje jezivo tiho dok ruta vijuga svojim putem prema sjeveru kroz ruralna brda okruga Asti. Ti zupci pile nastavljaju da nazubljene moje četvorke, ali prirodna ljepota šume Monferrata dobro me odvraća od toga koliko sporo moj biciklistički kompjuter bilježi kilometre.

Slika

Mir u mom okruženju i dalje postoji i počinjem da se pitam šta se dešava – sigurno sam do sada trebao naići na druge vozače? Takve misli se naglo izbacuju iz mog uma dok podrška na cesti iznenada eksplodira na prvi znak civilizacije oko grada Cinaglio. Uživam u svom nezakonito stečenom statusu celebrity 10km dok me peloton ne prođe i dok gledaoci ne prebace svoju glasovnu podršku na druge zaslužnije. Da budem iskren, i meni je samo malo laknulo – pritisak projektovanja hladne fasade takmičara u trci u korist onih koji se nalaze pored puta bio je skoro isto tako iscrpljujući kao i penjanje na sama brda.

Prepušten sam sebi, sada sam u mogućnosti da se smirim u razumnom ritmu dok ruta ide prema sjeverozapadu, igrajući se od točke do tačke s pijemontskim crkvama i općinama koje kao da se nalaze na vrhu svakog brda. Šuma zauzvrat ustupa mjesto ogromnim šumarcima lješnjaka, na čijem drveću su nekada rasli orasi koji su korišteni za pravljenje originalnih serija Nutelle. Mislim u sebi da bih zaista mogao sa velikom kašičicom kaloričnog namaza da ojačam noge koje su mi opadale. Do sada je ruta generalno poništavala svaku nadmorsku visinu postignutu brzim, tehničkim spustovima, ali na oko 110 km počinje konzistentnije da dobija na nadmorskoj visini prije posljednjeg guranja od 10 km u prosjeku od 7% da bi stigla do Basilica di Superga.

Nekoliko kilometara pored grada Sciolze, lišće se nakratko raščišćava i pruža mi se zaista impresivan pogled – bazilika koja ponosno stoji na vrhu brda Superga preko doline, a Alpi se uzdižu iza daleko. Davide mi kasnije kaže da je pogled samo ovako dobar za kratak period u kasno ljeto, jer je ranije u godini češće zaklonjen vrućinom, dok je kasnije pogled zaklonjen snježnim oblacima. Mentalno skidam kapu onome tko je planirao ovu rutu i osjećam se privilegovanim što vozim bicikl kroz teren sa tako spektakularnom pozadinom.

Pejzaž progresivno postaje sve prigradskiji kako ruta vodi do Via Superga, ceste koja se stalno penje prema vrhu brda. Ponovo se nalazim među rekreativcima i čovjeku na koji ličimo na dvonožne zombije, grize uz strminu, gotovo previše iscrpljeni da prihvatim klicanje gledalaca koji nas tjeraju dalje.

Slika

Via Superga je slikovita i vijugava, otkrivajući samo male dijelove uspona odjednom. U ovoj situaciji moja optimistična nastrojenost bi normalno uskočila i pokušala uvjeriti svoje noge da je cilj odmah iza sljedećeg ugla, ali planeri staze postavili su oznake za kilometar do kraja koje odbrojavaju od osnove nagiba. Uz uklonjenu opciju blaženog neznanja, nemam drugog izbora nego da kopam i gledam kako markeri polako otkucavaju.

Između kuća i drveća koje se nižu preko Via Superge, nazirem zeleno zelenilo Pijemonta nešto ispod, što me barem uvjerava da je postignut dobar napredak. Skrećem zavoj i osjećam olakšanje i jednako uplašen kada vidim kako se preda mnom odvija posljednji strmi udarac do Bazilike. Kasno ljetno sunce tuče, gurajući temperaturu do 30°C duž ovog skučenog puta, ali

Okrepljen sam pogledom na finiš. Posljednji pečat na pedalama vidi me preko reda, a ja sam i iscrpljen i ushićen. Impozantna Basilica di Superga i pogled na Torino čine prikladan trijumfalni završetak rute.

Kasnije, uz čašu čuvenog regionalnog vina Barolo, osvrćem se na svoje današnje iskustvo. Drugi događaji mogu biti više natopljeni istorijom ili uključuju duže alpske uspone, ali današnja manja, strmija brda nisu se pokazala ništa manje ispitnom, a pogledi na vinograde i šumarke lješnjaka u Pijemontu ništa manje inspirativni. Ovo je možda bio prvi Granfondo Torino, ali moja današnja vožnja me uvjerava da definitivno neće biti posljednja.