Los Angeles: Ride of Angels

Video: Los Angeles: Ride of Angels

Video: Angels vs. Blue Jays Game Highlights (7/30/23) | MLB Highlights 2024, April

Samo kratak skok od centra Los Anđelesa, Biciklista otkriva hitnu vožnju u planinama južne Kalifornije

Dan prije odlaska iz UK-a za Los Angeles, sastavio sam svoju kalifornijsku listu za reprodukciju. Pored savremenih favorita kao što su Katy Perry, Snoop Dogg i NWA su klasici poput folk hita Alberta Hamonda iz 1970-ih 'It Never Rains in California' i Roya Orbisona 'California Sunshine Girl'. Sada, dok se hvatam za pedale na raskrsnici autoputa 39 u severnom predgrađu Azusa, moj izbor muzike se vraća da me proganja na spektakularan način dok se oblak koji je zaklanjao podnožje celog jutra konačno pucao.

Slika

Mjesta kiše se pretvaraju u pljuskove, koji se pretvaraju u pljuskove dok Alex, Britanac koji živi u LA-u, i ja brzo probijamo niz padine i rampe početnih padina za rasadnike. Glatka površina puta brzo se pretvara u uglačano ogledalo, kapi kiše padaju s asf alta.

Za 5 km pljuskamo prema sjeveru kroz vijugavi kanjon San Gabriel, okružen strmim stijenama. Procjep na padini otkriva rezervoar Morris, samo vidljiv kroz vodu na mojim naočalama, a Alex objašnjava da je Kalifornija trenutno u zahvatu jedne od najgorih suša na svijetu. Ironija nije izgubljena ni za jednog od nas.

Dobrodošli u Golden State

Spomenite 'Los Angeles' i uvijek ćete pomisliti na holivudske filmove, autoputeve zagušene automobilima ili možda trkačke nemire… ali vjerojatno ne i na 'odlično odredište za bicikliste'. Međutim, tik iza nebodera i smoga drugog najvećeg američkog grada vrebaju planine San Gabriel, igralište teških uspona, tihih puteva i epskih krajolika koji izgledaju milion milja daleko od prljavštine i glamura urbane metropole koja se prostire na njenom pragu..

Slika

Kako kiša popušta, a raspoloženje nam se razvedri, nalazimo se na toboganu velikih skretanja i sprinta van sedla sljedećih 12 km. Široka cesta se fantastično talasa kako brzina raste, a naši mokri kočioni blokovi se po prvi put testiraju na brzim spustovima. Prolazimo kroz kanjon Islip i nastavljamo pored rezervoara San Gabriel, na čijem je kraju desno skretanje na most koji pokazuje na istok prema planini Baldy, planini koja je bila domaćin zadivljujućeg vrha na pretposljednjoj etapi prošlogodišnjeg Obilazak Kalifornije.

Naš plan je da se uhvatimo u koštac sa Mount Baldy kasnije danas, ali za sada ignoriramo skretanje i nastavljamo ravno niz autoput 39 za manji uspon koji još uvijek obećava finu vožnju, ali, što je još važnije, također vodi do jedinog dostupnog feeda zaustaviti se na našoj ruti. Znak nam govori da imamo još 23 km prije nego što se možemo odmoriti i jesti, ali podstiče me čarobno zvučajuće ime naše destinacije: kafić Crystal Lake.

Strelica prava deonica autoputa uzdiže se pred nama postepenim nagibom. Dok se polako penjemo, pejzaž se otvara, dajući nam jasniji pogled na grebene i vrhove ispred nas, sloj za slojem planinskog lanca, koji bledi u boji kako se proteže u daljinu. Dobijamo 500m nadmorske visine u narednih 10km, naš prolaz kroz planine naizmjenično između lakih lažnih ravnica i kratkih rampi koje troše energiju dodirujući nagibe od 20%.

Slika

Na kraju se cesta izravnava i počinjemo zaobilaziti stenovite litice koje okružuju cestu s naše lijeve strane, a asf alt grli zavoje i skretanja planine. Povremene zalutale stijene, neke veličine šake, zasipaju suprotnu traku gdje su pale sa litica iznad. Zabilježim ovo kada ćemo se kasnije vratiti ovim putem na spustu.

Nemilosrdnost penjanja počinje da se oseća u mojim nogama. To je uspon u rangu sa nekim od velikih kola u Evropi kada je u pitanju pravi nered od jahača. Štaviše, postaje hladno.

Zaokružujući čvrstu ukosnicu za levu ruku, moje fizičke poteškoće se na trenutak zaboravljaju dok se put odmotava sa naše leve strane kao ispuštena vrpca na ivici planine. Tako bi izgledala Scalextric staza za cestovni biciklizam. Lukovi asf alta vijugaju se u daljinu usred smeđih i zelenila kalifornijske divljine. Predivan je trenutak - bez zvuka, bez saobraćaja, samo mi. I nekoliko šačica čaura.

Zaustavljamo se da se divimo pogledu i Alex se otkopčava u rasutu potrošenih rundi. Služi kao pravovremeni podsjetnik gdje se nalazimo. Možda je život u gradu dovoljno frustrirajući da nekoga natjera da se odveze u planine samo da ispali municiju – ili možda postoji zlokobniji razlog za sve metke. Trenutno je spokojno, ali ideja da bismo mogli naletjeti na nekoga naoružanog do zuba je više nego malo uznemirujuća.

Slika

Oblaci češljaju krošnje drveća ispred nas. Želudac mi grči na mene i shvaćam koliko sam gladan. U ovom trenutku na trenutak mi pada užasna pomisao da je loše vrijeme možda natjeralo kafić da se zatvori. Uključujemo se i žurimo prema Kristalnom jezeru.

Koliba u šumi

Voda iz prirodnog izvora curi sa stene dok se put još jednom naginje prema nebu. Vlaga u vazduhu je zamorna i uskoro se gubimo u oblaku. Vidljivost se smanjuje dok se držim Alexovog stražnjeg točka.

‘Taj znak kaže 5.000 stopa!’, izjavljuje Alex bez daha. Izvodim neke brze imperijalno-metričke proračune. Počeli smo blizu nivoa mora, što znači da smo se popeli oko 1700m u posljednjih 48km. Sa samo 3 kilometra do kafića, to je sve što mogu da učinim da iznova i iznova prisiljavam ručice. Oblak je toliko gust da sam skoro

promašite znak za Crystal Lake Recreation Ground, koji nas usmjerava s ceste udesno. Čak i ovaj pristupni put nastavlja da se penje. Prolazimo pored putokaza koji najavljuje da je „Staza pola kvake“blizu. Da, stvarno je tako hladno.

Slika

Rijetko kada mala drvena koliba obavijena maglom izgleda tako privlačno. Neonski natpis „OTVOREN“na prozoru podiže nam raspoloženje, a druželjubivi vlasnik Adam ih tjera da se uzdignu svojim prijedlogom burita za doručak – moj pogled sa hiljadu metara mora da ukazuje da mi treba topla hrana, i to brzo. Još natopljene čarape i vlažne cipele skidaju se i stavljaju na grijač peći iz 1930-ih dok uzimamo sto i stavljamo u majku svih ručkova. Kajgana, krompir, paprika, kobasica i čorizo, naslagani u tortilju i preliveni salsom. Tišina se spušta dok se bacimo na posao i zavirimo u rustikalnu okolinu.

Adam ponosno luta. „Moja žena pravi najbolje kolače od belgijske čokolade“, kaže on. Nećemo se raspravljati s tim, pogotovo kada se Adam vrati da nam pokaže čokoladicu od koje je napravljena. Znam da kažu da je sve veće u Americi, ali on se bori da to zadrži. Mora biti dugačak dva metra.

Potpuno siti i prikladno osušeni, pripremamo se za povratak na put. Dok odlazimo, Adam nas veselo podsjeća da pazimo na medvjede, od kojih je jedan poznat po tome da juri bicikliste za hranu u džepovima dresova. Odlučujem da pedaliram brzo.

Road to Baldy

Slika

Alexov biciklistički kompjuter očitava 2°C. Sa kišnim jaknama i jaknama zakopčanim do vrata, prvi kilometri uspona su spori, ali milosrdno laki. Zatim put prelazi u nizbrdicu, a mi brzo skupljamo zamah. Odjednom izbijamo iz oblačnog pokrivača na padinama, poput X-Wingsa iz eksplodirajuće Zvijezde smrti, brzina koja stalno raste dok zaključavamo poziciju za 20km dug pad do rezervoara.

Brzina kojom se spuštamo znači da je hladnoća vjetra gotovo poništena porastom temperature zraka. Uz povremeni pogled unazad ispod ruke, skeniram ima li saobraćaja koji bismo mogli zaustaviti. Pikap me prati dok se uvlačim i puštam gravitaciju da učini svoje. Naizmjenično mijenjam pogled na cestu ispred i na brzinu. 55, 60, 65, 70 kmh… Pikap se vraća. Na prometnim znakovima stoji „ograničenje brzine od 35 milja na sat“, ali mi jurišamo dok grlimo besprijekorne zavoje i spuštamo se kroz kanjone, koristeći cijelu širinu ceste kako bismo optimizirali vidljivost i brzinu. Četvrt-švajcarac Alex pušta svoju unutrašnju Cancellaru, dostižući skoro 90 km/h. Sve u svemu, potrebno nam je samo 20 minuta da se vratimo do mosta na rezervoaru San Gabriel koji nas usmjerava na istok prema planini Baldy.

Kraljica planina

Ponovo i van sedla, počinjemo blagi uspon od 8 km duž East Fork Roada, koji nas vodi preko 180° skretnice na Glendora Mountain Road. Sada preokrećemo rutu turneje kraljice Kalifornije 2015., a cesta još uvijek nosi izblijedjele grafite koje su ostavili obožavatelji. Zavojiti uspon nas vodi do grebena, a mi skrećemo oštro lijevo na raskrsnici s prikladno nazvanom Glendora Ridge Road.

Slika

Još 8 km trošenja malog prstena nas vidi da dobijemo dodatnih 500 m nadmorske visine, a neke od oštrijih rampi pucaju sjeverno od 15%. Veličanstveni pogledi otvaraju se na visoke planine na našem sjeveru. Oblaci pokrivaju vrhove u daljini, a jedini zvuk je blago zujanje naših guma. Nalazimo se samo 20 km od predgrađa LA-a, ali osjećaj divlje Amerike je akutan.

Pred nama, put cik-cak naviše, prateći oštar greben savršeno do njegove najviše tačke. S naše lijeve i desne strane padine se spuštaju u duboke doline gdje ptice grabljivice kruže na uzlaznim strujama. Ovo se čini kao posljednji pritisak i dajem sve što mi je preostalo da se pedale okreću zadnjih nekoliko kilometara.

Put se izjednačava sa 3 km do sela Baldy, i zahvalan sam što mogu ponovo da se uključim u veliki krug po prvi put za ono što se čini kao sati. Penjući se u Baldy, zastajem na raskršću da ispružim noge i halapljivo progutam preostali jestivi sadržaj džepova na dresu.

Slika

Strmovit spust iz Baldy Villagea je prvi put da smo naišli na pravi saobraćaj. Široke trake pucaju gotovo direktno niz kanjon do prvog pogleda na nisko predgrađe koje smo imali cijeli dan. Previše iscrpljeni da bi pedalirali, vozimo se oprezno, pritiskajući kočnice po velikim, širokim zavojima.

Gotovo je za nekoliko minuta. Iznenađuje koliko brzo pustu, hrabru i prelepu kalifornijsku prirodu zamenjuje urbano širenje. Dok idemo prema Azusi da završimo našu petlju, zaobilazimo prometne raskrsnice i vozimo se paralelno s rutama s više traka koje prevoze kamione i putnike na posao. Odavde, podnožje na sjeveru daje samo nagoveštaj biciklističkog blaga koje se nalazi iza, a ja se borim da shvatim da sam upravo proveo jedan od najtežih dana penjanja koje sam ikada imao u tako kratkom vremenu udaljenost od četiri miliona stanovnika grada.

LA je možda mjesto gdje se stvaraju snovi, ali nema ničeg kozmetičkog u onome što smo iskusili. Te planine nude više avanture i čuda od bilo čega što je stvoreno na holivudskim filmovima.