Alpe d'Huez vožnja šljunkom

Video: Alpe d'Huez vožnja šljunkom

Video: Wheelsucking | French Alps | View from the ride | #shorts 🚵🏼‍♂️ 🛵 🇫🇷 2024, April

Biciklista odlazi s utabanih staza i s asf altiranih puteva kako bi pronašao rutu uz Alpe d'Huez koju nećete vidjeti na Tour de France

Stvarno? Tamo gore?’ Pitam Phila, mog vodiča za taj dan.

‘Da, u redu je. Malo kamenito za početak, ali se izjednači“, uvjerava me. Budući da sam cestovni biciklista, skrećem s asf alta samo na kaldrmu ili toskansku kredu sa certifikatom pro-trke. Ova kamenita staza me pomalo uznemiruje.

Uprkos mojim rezervacijama, došao sam opremljen širokim gumama, dvostrukom trakom i disk kočnicama za zadatak – spreman sam koliko ću ikada biti. Phil je već na putu, hrva se svojim biciklom uz polomljenu kamenitu površinu. Poput Neila Armstronga koji silazi na Mjesec, napravim džinovski skok i počinjem šljunčani uspon na Alpe d'Huez.

Drugi Alpe

Alpi su prekriveni šljunčanim stazama. Mnoge je koristila vojska (posebno na francusko-italijanskoj granici) ili se još uvijek koriste kao servisni putevi za ski liftove. Kako god da su nastali, ipak su blagoslov za bicikliste i pomogli su da se utre put novom žanru vožnje.

Slika

Američki cestovni biciklisti su dobro upoznati sa prednostima šljunka, posebno u regijama gdje su putevi obično ili međudržavni s osam traka ili seoske zemljane staze. Potražnja je bila tolika da se pojavila nova klasa cestovnih bicikala – makadamski bicikl. Ali zemljane staze nisu ograničene samo na SAD, a naše vlastite europske staze imaju šljunak koji može konkurirati najboljima u Koloradu ili Kaliforniji. Još bolje, oni ostaju neotkriveni od strane masa.

Phil – čija kompanija More Than 21 Bends vodi biciklističke ture po Alpima i šire – slučajno je pronašao ovu jednostavno tako što je krenuo izvan ceste na svom cross biciklu. Staza se uzdiže do Col du Cluy i izlazi na Col de Sarenne, od kojih oba obećava pružaju epske vidike. Phil nije jedini biciklista koji je koristio stazu, ali pogled na Stravu dokazuje da je malo poznata dvotočkašima, sa samo 73 vozača koji su objavili vrijeme, u poređenju sa Alpe d’Huezovim 9, 599 (i dalje). Nisam vozio mnogo asf altiranih puteva na zemlji sa tako malo pokušaja (barem onih zabilježenih), pa sam bio zaintrigiran kakva bi tajna blaga mogla sadržavati mnogo prije nego što smo stigli u njegovu bazu..

Krenuli smo prije dva sata iz Bourg-d'Oisans-a, koji je poznat po tome što je osnova uspona na Alpe d'Huez. Krećući se prema jugoistoku prema Les Albergesu duž rijeke La Romanche, oznojili smo se mnogo prije nego što se put naginjao prema gore kod Le Clapier d’Auris. Na svojim gumama od 28 mm lijepo sam se uklopio u alpski ritam penjanja u proteklih pola sata, tako da sam bio malo izvučen da stignem do ove šljunčane staze baš kad sam se spremao za sljedeću strmu ukosnicu.

Slika

S mojim fragmentiranim ritmom, pomirio sam se da dopustim laktatu da mi preplavi noge, ali pogled na šljunčanu strminu ispred mene već nagoveštava da će biti vrijedno prekida.

Poletim u potjeru za Philom, koji navigira preko kamenitog početka staze, ali ubrzo mi se pažnja iznenada skreće. Iznad nas se vidi ono što liči na jato orlova koji kruže iznad nas. Fil smatra da su vjerovatnije da su to crvenonogi sokoli, jer orlovi ne lete u jatima. Možda ću, kada budem previše oronuo da se vozim po ovim uzbrdicama, kupiti e-bicikl i zainteresovati se za posmatranje ptica.

Snimimo nekoliko telefonskih slika, koje predvidivo ne prikazuju ništa više od minuskulnih specifikacija umjesto veličanstvenih ptica, i krećemo uz stazu. Strm je početak, a ja sam primoran da brzo prilagodim svoje težište kako bih pronašao malo vučne sile. Kotrljanje po šljunku nudi trenutni nalet otpora, jer težak teren ometa moj zamah i ritam, ali kada smo Phil i ja došli do brzine, privlačnost ovih staza postaje sasvim jasna.

Kotrljamo se na gole i otvorene zelene pašnjake, a cesta iza nestaje iz vidokruga. Čuje se divna tutnjava po šljunku, koja daje osjećaj brzine i zamaha čak i kada se krećem brzinom od 15 km/h. Nagib se naginje do 20% i oboje dahtamo i meljemo put od jednog šljunka do drugog, nesigurno balansirajući da zadnji točak ne izgubi prianjanje.

Slika

Držeći oči otvorene za ravnije dionice puta, zamalo mi nedostaje mala kapelica koja se pojavljuje s naše desne strane. To je Chapelle de Cluy, koju su naizgled svi napustili osim zvona koje se lagano njiše na vjetru u svojoj kuli.

Na pamet mi pada često citiran stih iz pesme Roberta Frosta: 'Dva puta su se razišla u šumi, uzeo sam onaj koji je manje putovao. I to je napravilo svu razliku.’ Čini se da je to što smo se našli u divljini bez asf alta, kuća ili tragova modernog svijeta o kojima bismo mogli govoriti, krenuti šljunčanom, a ne asf altiranom stazom, zaista je učinilo razliku. Iako volim glatku površinu asf altnog puta, ova potpuna izolacija je nešto što nikada prije nisam iskusio na cestovnom biciklu.

Ovo je vrlo staccato uspon, pun iznenadnih skokova i povremenih olakšanja. Uzdiže se 300m preko 3,2km u prosjeku 9%. Na šljunku koji može biti i 15%, a uspon liči na belgijski Oude Kwaremont. Teško je, ali je vrijedno svakog napora za krajolik sa svih strana.

Dolazeći do glavnog skretanja uspona na 1.700m, uživamo u vrhunskom pogledu na uspon. Za to je stvoren biciklizam. Grad Puy le Bass nalazi se na dnu doline preko puta nas, sa podnožjem La Croix de Cassini s jedne strane i udaljenim vrhom La Tallias s druge strane. Na tim Tours de France-om ranog 20. stoljeća, na biciklima s fiksnim kotačima na šljunkovitim stazama, zamišljam da su ovakvi trenuci učinili da divljačke, mazohističke etape od 300 km gotovo izgledaju vrijedne.

Slika

Odavde se vidi vrh La Col de Cluy, 1km uz 'put'. Na vrhu nas dočekuje skromna drvena tabla, na kojoj piše samo „Col de Cluy – alt.1, 801m” bez naljepnica, potpisa i općeg pribora bilo kojeg od popločanih vrhova u tom području.

Malo više od kilometra šljunčanog spuštanja testira naše vještine upravljanja na gruboj površini, što znači da jedva prelazimo 40 kmh. Ipak, brzo smo ponovo na usponu, dok se približavamo vrhu Col de Sarenne. Pod toplim sunčevim zrakama, penjemo se uz rijeku La Sarenne kroz bogatu i netaknutu dolinu. Šljunak je tehnički, ali nam pomaže da ne pretjerujemo na usponu, a valovi nas usporavaju dovoljno da cijenimo pogled. Znak ispred nas ukazuje na Alpe d'Huez – našu primarnu destinaciju za taj dan.

Col de Sarenne se uvlači u pogled i vidimo neke bicikliste kako se spuštaju asf altiranim putem ispred nas. Pada mi na pamet da su oni prvi koje sam vidio otkako sam se kotrljao po šljunku. „Nisam siguran da iko zna za šljunčane staze ovde“, kaže Fil, trenutak pre nego što nas (pomalo ironično) zaprepasti dva brdska biciklista koji su tutnjali pored nas i krenuli na teži deo staze. 'To je reprezentacija Kanade. Vidimo ih oko Bourg-d'Oisansa, ' objašnjava Phil.

Povlačimo se na krajnji nagib od 15% koji kida nogu i pridružujemo se Col de la Sarenneu. To je upravo put koji je korišten kao ruta od Alpe d’Huez na Tour de Franceu 2013. Bio je to zaobilaznica kojoj su se mnogi profesionalni vozači usprotivili, i jasno je zašto. Asf altirano je, ali mi je drago što sam na gumama od 28 mm i biciklu opremljenom za sve terene. Ovo nije mjesto za spuštanje Svjetske turneje.

Slika

Ako bismo ostali na asf altiranoj cesti, pratili bismo Sarenne sve do turističkog naselja Alpe, ali Phil preporučuje da krenemo šljunkovitom prečicom. Neposredno prije nego što stignemo do naselja, skrećemo lijevo s ceste na pustu makadamsku stazu. To je kratka terenska ekskurzija, ali nam nudi neometan i jedinstven pogled na Alpe.

Staza se sužava do kamenite kozje staze, ali, nakon kratkog trčanja u divljinu, naglo se vraćamo u modernost dok stižemo do aerodroma Alpe d'Huez. U skijaškoj sezoni ovo koriste privatni avioni i helikopteri koji dolaze iz Pariza. Danas je, što ne iznenađuje, izuzetno tiho. Obilazeći aerodrom po prijatno nabijenom šljunku, izlazimo pravo na Alpe d'Huez i čini se da je stanica za ručak u redu.

Gore sa šljunkom, dole sa asf altom

Nikada se nisam popeo na Alpe d'Huez, ali izgleda kao da će mi danas pružiti najbolju priliku da se spustim s njegovih gornjih ukosnica. U ovo doba godine put je tako tih da možete slobodno trčati, kaže mi Phil dok sjedimo u sablasno napuštenom skijalištu u jednom kafiću koji je još otvoren van sezone. Temperatura je u sredini 20-ih, čak i na ovoj nadmorskoj visini, tako da uživamo u prilici da se ohladimo i napunimo s nekoliko paninija popljenih kapućinom prije nego što ponovo krenemo.

Spuštajući gornje ukosnice Alpe d'Hueza, postaje mi jasno zašto bih preferirao šljunčani bicikl u odnosu na brdski kao svoj izbor za vožnju. S lakoćom prelazimo 70kmh, a klizeći kroz zavoje mislim da mi malo više orijentirana geometrija GT razreda daje prednost u odnosu na Philov cross bicikl.

Slika

Šteta što nikada nismo vidjeli profesionalce kako se takmičarski spuštaju s Alpe d'Huez, jer je to sigurno jedno od najbržih i najuzbudljivijih spustova u svim Alpama. Uglovi su otvoreni, asf alt je gladak i put se samo spušta ispred mene. Odjednom sam se malo iznervirao kada mi bicikl drhti s jedne na drugu stranu. Usporavam i skrećem na stranu ceste da provjerim da li je guma pukla. Pogledam Fila i, pomalo bledog lica, pitam da li je video šta se dogodilo. On odgovara: 'Mislim da se brzina koleba.' To je prvi put. Smatram da sam izuzetno sretan što sam bio uspravan i krenuo s malo više opreza.

Nakon sedam ukosnica, krećemo se na prekrasno nazvanu Route de la Confession. To je alternativna ruta koja vodi od Le Villareta, poštenog puta prema sjeveru, do vrha Alpe d'Huez. To je prekrasan put, ali drago mi je da se danas spuštam, a ne da se penjem.

Počinje blagim padinama na kojima se naš brzi povjetarac lako širi u sredinu pedesetih, prije nego što cesta počne opadati i opet radimo više od 70 kmh. Sjedeći na gornjoj cijevi, u najužem aerotucku koji mogu sakupiti, dajem sve od sebe da izvučem svaki posljednji nagoveštaj brzine kada me Phil opominje. Pred vama je zavoj i ja skočim nazad u razumnu poziciju i maksimalno iskoristim svoje disk kočnice da izbrišem veliku brzinu prije krivine.

Slijedi niz savršenih ukosnica. Uz vjetar koji nas struji, i put koji se krivuda od jedne ukosnice do druge uz gotovo simfonijski sklad, shvaćam da će mi ova vrsta rijetkih spusta pažljivo ostati u sjećanju za obilne reprodukcije tokom ravnih, sivih engleskih dana kada budem nedostaje mi motivacije.

Rimski put

Slika

Put se izravnava pored jezera Lac du Verney, velike hidroelektrane koju je EDF postavio 1960-ih, ali nije bez svog šarma. Po ovakvom sunčanom danu, vode izgledaju kao glacijalno jezero.

Kotrljamo se duž ivice vode do vrha jezera, kada Fil pokaže na neupadljivu kapiju koja kao da vodi na neku vrstu servisnog puta.„Moraćemo da preskočimo stranu“, savetuje on, pokazujući na hrpu ruševina sa strane kapije. Gledam unazad sa dozom neverice. Izgleda kao put u nigdje, ali dajem Philu prednost sumnje.

Drago mi je što jesam. Staza koja prati jezero je mirna, tehnička i pruža neometani pogled na jezero i planine odjednom. Staza – servisni put za rezervoar – se kotrlja preko malih planinskih potoka koji nude obilje improvizovanih mostova i mogućnosti testiranja naših guma preko mahovinskih i kamenitih potoka. Mi štitimo naše opklade i prskamo kroz nekoliko, ali priklonimo se mostovima preko većih prelaza.

Nakon 3km se nakratko vraćamo na put prije nego što pronađemo još jednu šljunčanu stazu duž L'Eau d'Ollea, izlaza vode iz rezervoara. To je povišena obala koja izgleda kao da je nekada bila željeznička pruga. Filov točak zanosi ispred mog i mi ubrzavamo za improvizovani sprint. Uz vjetar u leđa, klizimo preko šljunka brzinom od preko 40 kmh.

Brzo se vraćamo na veću D1091, ali Phil podiže ruku i pokazuje na stazu koja vodi van ceste, i još jednom naša ruta odstupa od utabane staze.

Slika

U početku je to divlja vožnja, ali ubrzo se nađemo na širokom i nejasnom putu. „Ovo je stari Rimski put“, objašnjava Fil. Put je nekada povezivao Francusku i Italiju, a kao i kod mnogih najstarijih puteva, čini se da je njegova svrha bila uporna vojna. Znak duž staze opisuje da je bio domaćin rimskim legijama, grenadirima Luja XIV i vojnicima Napoleona Bonaparte tokom svoje duge 2000-godišnje istorije.

Mislim da je možda njegova najbolja upotreba sačuvana za danas, ipak, kao izazovna šljunčana biciklistička staza. Cesta je duga 6 km i uglavnom je zaklonjena koridorom drveća i šuma. To je glatka površina od šljunka i šljunka, s nekoliko tehničkih dionica grubljeg puta, ali je dovoljno predvidljiva da se vozi brzinom blizu 30 kmh. Sjajan je osjećaj kada gradite brzinu preko šljunka koja je slična vožnji preko kaldrme – osjećaj gubitka kontrole kojem se suprotstavljaju iznenađujući osjećaji ravnoteže i stabilnosti. Ruke se popuštaju, jezgro se zahvaća i mi neometano klizimo.

Vraćeni smo na ono što sada izgleda kao glatki asf alt u La Pauteu, selu na periferiji Bourg-d'Oisansa. Odavde se vraća u civilizaciju duž D1091. Sa saobraćajem koji teče pored nas, čini se da smo jurili napred pola veka dok se lenjo vraćamo u podnožje Alpe d'Huez na suncu na zalasku. Prošlo je samo 75 km vožnje, a ipak imamo umorna tijela od duplo duže vožnje. Efekat, možda, kotrljanja u nepoznato, na terenu koji nikada nisam razmatrao, skretanja koja bi inače prošla nezapaženo.

Smještajući se na pivo u Bourg-d'Oisans-u, iznenada me pogodi novost naše vožnje. Stotine cestovnih biciklista ulaze i izlaze iz ovog grada, većina se popela na Alpe, a možda ga nijedan nije vidio sa iste strane kao i mi. Na jednom od najbiciklističkijih mjesta na svijetu, još uvijek postoje neotkriveni putevi.

Uradi sam

Putovanje

Leteli smo za Lyon, koji servisira većina velikih avio-kompanija, a zatim smo se vozili 90 minuta do Bourg-d'Oisansa. Koristili smo transfer koji je organizirao More Than 21 Bends (morethan21bends.com) koji je koštao 160 funti za povratno putovanje do Lyona, ili se možete odlučiti za 80 funti za preuzimanje i odlazak sa željezničke stanice u Grenobleu. Ako možete pronaći let do aerodroma Alpe d’Huez (AHZ), možete jednostavno spustiti ukosnice za Bourg-d’Oisans.

Ogledi

Phil iz More Than 21 Bends pokazao nam je tajne tragove regije pored sortiranja smještaja i putovanja. More Than 21 Bends nudi petodnevni biciklistički odmor specifičan za šljunak, uključujući noćenje s doručkom u zajedničkim sobama od £349. Kompanija također može organizirati izlete po narudžbi za grupe od šest ili više, i nudi niz smještaja u području Bourg-d’Oisans i nudi flotu bicikala za iznajmljivanje.

Hvala

Veliko hvala Philu i Helen iz More Than 21 Bendsa, koji su nam povrh svega dali nekoliko sjajnih savjeta o lokalnoj kuhinji – čak i kada se sezona bližila kraju, Bourg-d'Oisans je imao mnogo toga za ponuda.