Verdonska klisura: Veliki kanjon Evrope

Video: Verdonska klisura: Veliki kanjon Evrope

Video: 10 самых АТМОСФЕРНЫХ мест Дагестана. БОЛЬШОЙ ВЫПУСК #Дагестан #ПутешествиеПоДагестану 2024, April

Verdonska klisura: Veliki kanjon Evrope

Čak iu zemlji blagoslovljenoj odličnim mjestima za vožnju, francuska klisura Verdon ističe se kao zaista spektakularno mjesto

• Uvod
  • Tour de Brexit: velika vožnja irskih granica
  • Legends of the Giro: Gavia Big Ride
  • Big Ride: Col de l'Iseran
  • Norveška velika vožnja: fjordovi, vodopadi, probni usponi i pogledi bez premca
  • Summits and switchbacks: Big ride Turini
  • Verdonska klisura: Veliki kanjon Evrope
  • Komoot vožnja mjeseca br.3: Angliru
  • Roubaix Big Ride: Vjetar i kiša za bitku s asf altom

Prikladan je početak dana. Izvijajući vratove i gledajući prema gore, predoči nam se čisti zid od krečnjaka koji se uzdiže do čistog plavog neba. Na vrhu, odmah na ivici, nalazi se usamljena crkva, Chapelle Notre Dame, koja je vjerovatno tokom godina uzgajala posvećenu kongregaciju stručnih lokalnih planinara, a vikar je bio zauzet pružanjem usluga onima koji ne prežive uspon.

Impresivan monolit se zove, prikladno, Roc, i zaista je ponizan u svojoj veličini i ljepoti. Danas ćemo provesti dosta vremena testirajući artikulaciju naših vrata, gledajući prema gore, dolje i svuda oko sebe kako bismo uživali u pogledu na Verdonsku klisuru u srcu Provanse. Da je ovaj fenomen geološkog sjaja u Velikoj Britaniji, bilo bi to čudo Britanskih ostrva i bilo bi na naslovnoj strani turističkih brošura te zemlje, ali zato što se nalazi u Francuskoj – zemlji sa toliko pejzaža epskih razmera – mnogi ljudi nisu čuli za Verdonsku klisuru. Međutim, to je mjesto koje se ne smije propustiti i koje nijedan vozač neće zaboraviti, ni vizualno ni fizički.

Zeleni potok

Slika

Nalazimo se na gradskom trgu Castellane, uspavanom selu koje označava početak današnje avanture. 8.35 je ujutro, zrak je čist i privlačan, a pred nama je 134 km izazovne vožnje, ali moj partner u jahanju Justin i ja odlučujemo da imamo vremena da se još malo divimo Roc-u i da popijemo kafu i kroasan prije isključeno.

Dva espresa, dva kroasana i vrlo razumnih 5 € kasnije, spremni smo za početak. Spuštamo se na D952 i rani kilometri prolaze uz pomoć blage nizbrdice koja nam omogućava da zagrijemo naše četveronoške kao na valjcima. Lako ćaskamo dok se krećemo prema zapadu, a Justin mi priča o svojoj kompaniji, Azur Cycle Tours sa sjedištem u Nici, preko koje organizira biciklističke ture po narudžbi u ovoj regiji i Alpima i Pirinejima.

Provansa je ljubazna prema nama i dok je jutro dovoljno hladno za grijače ruku, nisu potrebni drugi dodatni slojevi. Sa jedne strane, gotovo neprimjećena, je rijeka Verdon, koja je dobila ime po svojim zelenim vodama, koja nas vodi prema klisuri koju je cijepala posljednjih nekoliko miliona godina.

Verdonska klisura je ogroman ponor od 25 km isklesan u bujnom pejzažu Provanse. To je najdublja klisura u Evropi, sa zidovima koji se mjestimično uzdižu okomito od njegovog podnožja i do 700 metara. Poznat kao Veliki kanjon Evrope, to je meka za sportove na otvorenom, uključujući penjanje (ne iznenađuje), bungee jumping, vožnju kajakom, planinarenje, rafting i veslanje. Ali mi smo ovdje da vidimo kako će se oblikovati za biciklizam, a Justin je isplanirao rutu oko svoje južne ivice prema gradu Moustiers-Sainte-Marie, a zatim se vraća na sjeverni rub i kreće se spektakularnim Kretskim putem.

Slika

Nakon 12km laganog zagrijavanja skrećemo lijevo, prvi put prelazimo Verdon i počinjemo naš prvi uspon prema gradu Trigance. Na brdu s naše desne strane nalazi se Chateau de Trigance, mali, ali savršeno oblikovan zamak koji je preuređen u hotel – gdje ćemo odsjesti večeras kako bi to imala sreća. Tada se pejzaž otvara primamljivo i mi nailazimo na naše prve ukosnice ovog dana, koje se vijugaju uz brdo sa vedrim plavim nebom ispred nas.

Još uvijek nema traga od same klisure i pomalo sam nestrpljiva za glavni događaj, poput djeteta na putu do sajma zabave, neprestano skenirajući horizont u potrazi za djelićima zabave koja dolazi. Palo mi je na pamet da zapravo neću vidjeti kako klisura dolazi, i ne mogu a da ne pitam Justina: 'Jesmo li još skoro stigli?'

‘Da, sada nije daleko’, kaže on sa osmehom. Tako da se smještam i uživam u vožnji dok povećavamo brzinu na spustu sa savršenom površinom zbog kojeg ćemo izgubiti 300m u sljedećih 7km. Brzo skrećemo lijevo i osjećam da je klisura s naše desne strane, iako je još ne možemo vidjeti, dijelom zato što je iza obale zemlje i stijena, a dijelom zato što vozimo preko 60 kmh pa će razgledavanje treba sačekati još samo nekoliko trenutaka. Ali ne dugo.

Na suprotnoj strani doline u daljini su slojevi savršeno horizontalnih slojeva stijena, prošarani zelenom vegetacijom sa besprijekorno plavim nebom iznad. Ne mogu da shvatim njen obim i nestrpljiv sam da se zaustavim da bih dobro pogledao. Tada, kao da odgovara na želje hiljadu turista pred nama, s naše leve strane pojavljuje se kafe Le Relais des Balcons sa užurbanim parkingom i desetinama turista prepunih kamera. Vozači, motociklisti, nekoliko biciklista i planinara šetaju u svim smjerovima preko ceste i svi su pomalo zaneseni prizorom pred njima.

Slika

Krećemo do vidikovca na rubu klisure. Justin nije ljubitelj visina i oprezno gleda u spektakl, a nestabilnost kopački dodaje dodatnu frizuru našoj poziciji stotinama metara iznad rijeke. Prije sat vremena vozili smo se uz valovite struje Verdona. Sada smo daleko iznad njega i prvi put vidimo njegov staklasti akvamarin sjaj kako treba.

Voda nije bistra, gotovo je mliječnog izgleda, a zelenilo dolazi zahvaljujući suspendiranim mineralnim česticama koje odražavaju zeleno-plavi dio svjetlosnog spektra. Toliki je misteriozni šarm njegove zagonetne nijanse da se formirao kult među plemenom Vocontii koji je vladao ovim područjem prije 2 000 godina i koji je očigledno obožavao zelene vode. U doba magičnog razmišljanja, lako je razumjeti zašto bi takav prizor izazivao počast.

Drugi prelaz

Mostovi često daju interpunkcijske tačke za putovanja, a to je definitivno slučaj s onima koje prelazimo na ovoj vožnji. Samo minut ili dvije nakon napuštanja naše vidikovce dolazimo do spektakularnog Pont de l’Artuby. Izgrađena je 1940. godine i sastoji se od jednog luka od 107 metara sa padom od 140 metara do rijeke ispod. To je još jedan pogled koji tjera turiste (i nas) da se prepustimo vrtoglavom pogledu sa strane. Osim što danas postoji uniformisano prisustvo vojske i policije na oba kraja mosta koji pomeraju posetioce i čiste njegov raspon. Da im odaju zasluge, ne tvrde da 'ovdje nema šta da se vidi', ali nešto nam govori da ne postavljamo previše pitanja. Ovo je najviši most u Evropi sa kojeg se organizira bungee jumping, a hi-viz aktivnost na dnu klisure sugerira da se možda dogodilo nešto nesretno. Odlučujemo da nastavimo bez daljeg istraživanja.

Slika

Nastavljamo u središte vožnje i kako se ponovo počinjemo penjati brzo se podsjećamo da ovo nije lagana tura za razgledanje. Pred nama je još ozbiljan dan. Veličanstvena erozija ogromne krečnjačke panorame sasvim je jasna iz našeg prolaza na južnoj ivici klisure. Ogromne pukotine u stijeni na vrtoglavim zidovima nasuprot čine da izgleda kao da se kamen istopio, što je na neki način uzrokovano hemijskom erozijom prirodno kisele kiše koja je reagovala sa krečnjakom, stvarajući pećine i šupljine kroz milenijume.

Čak se misli da je ovaj proces možda stvorio samu klisuru. Geolozi vjeruju da je rijeka nekada tekla kroz podzemnu pećinu, čiji je krov bio erodiran i na kraju se srušio u rijeku ispod. Misli o takvoj geološkoj drami dobrodošlo su odvraćanje pažnje od povlačenja uzbrdo i mojih sve uzaludnijih pokušaja da održim korak sa Justinom koji je sposoban za whippet-a, čije ga je vođenje s Azur Tours-om fino podesilo do točke u kojoj je vječno pola bicikla ispred sebe od mene.

Stižemo na najvišu tačku jutra dok se D71 penje na 1.170m, a kako se vrelina dana približava, drago nam je da vidimo labiju na desnoj strani koja daje još jedan izgovor da stanemo i divimo se pogled na ulaz

do klisure. 'Da postoje dvije kule, izgledalo bi kao scena iz Gospodara prstenova', kaže Justin.

Slika

Sada počinjemo da se spuštamo sa samo niskim zidom s naše desne strane koji nas dijeli od beskrajnog krajolika. Rijeka Verdon vijugala je između okomitih litica koje je omeđuju dalje uzvodno i sada je svijetlotirkizna vrpca koja se vijuga u zelenoj dolini ispod nas. Stenovite formacije na horizontu su i kvrgave i glatke, poput ogromnog niza istrošenih zuba u čeljustima ogra koji spava. Sada brzo putujemo i skoro bih volio da se penjemo kako bismo imali više vremena za scenu. Skoro. Jer spust je zabavan kao i panorama, sa glatkim, tehničkim i brzim krivinama i ravnima koje nas vode prema ušću klisure.

Prizori sve prije

Sada smo na spustu Col d'Illoire i jednostavno je smiješno lijepo. Progresivna staza puta prema dolje preko konturnih linija klisure opisuje kružnu rutu koja se kreće naprijed-natrag. Ispred nas preko ogromnog pada, put ispisuje savršenu liniju zdesna nalijevo na planini, i odjednom smo samo 20 sekundi kasnije na tom putu, osvrćući se lijevo tamo odakle smo upravo došli. Zatim još jedna ukosnica, koja se naizgled okreće okolo na rubu svijeta, baca krajolik za 180° i mi se spuštamo nizbrdo prema gradu Aiguines gdje nas, naglo, neki oštri, privremeno izgledajući neravnini izbace iz našeg opojnog silazni trans.

Na drugoj strani Aiguinesa prvi put vidimo jezero Lac de Sainte Croix, koje je sa 12 km dugačko najveći rezervoar u Francuskoj. Nastalo je 1974. godine izgradnjom hidroelektrane, a selo Les Salles sur Verdon je prekriveno vodom i obnovljeno uz obalu jezera. Rečeno nam je da su stariji stanovnici još uvijek uznemireni, ali imaju dovoljno zelene energije za svoje kotliće.

Slika

Brzi spust do jezera na D957. Sada smo gladni, ali nas spektakularan ulaz u klisuru vuče skoro do mrtve tačke na trećem mostu dana. Sa naše lijeve strane je besprijekorno plava površina jezera, s pedalinama i kajacima koji lagano plutaju prema ušću klisure, što vidimo ako okrenemo glavu udesno. To je prizor iz bajke, sa savršenim azurnim vodama koje se pleteju između visokih krečnjačkih zidova, poput nečega iz Coleridgeove pjesme Kubla Khan: 'Gdje je Alf tekla sveta rijeka, Kroz pećine bezmjerne za čovjeka…'

Džastin mi je rekao da je ručak udaljen 3km, pa nastavljamo do Moustiers-Sainte-Marie, poznatog kao jednog od najljepših sela u Francuskoj, koji se nalazi na vrhu malog uspona i ispod drugog prostranstva nadolazećih krečnjačkih litica. Za sada, međutim, njegov šarm leži u njegovoj sposobnosti da prodaje obilje kaloričnih namirnica i ulazimo u prvi restoran koji pronađemo kada uđemo u selo. Zove se Les Magnans i služi fini ručak od raznih salata, odreska i pomfrita. Sa sklonom gladi, u mogućnosti smo da cijenimo ambijent dok ispijamo espresso, nakon čega slijedi još jedan espresso.

Napunjeni gorivom i kofeinom spremni smo da se uhvatimo u koštac s drugom stranom klisure, a ova polovina dana će se pokazati mnogo izazovnijom. Sljedećih 30 km vidjet će nas na valovitom usponu koji će nam donijeti povećanje visine od 800m dok se uspinjemo sjevernom ivicom.

Strimim padovima s naše desne strane ponovo počinjemo popodnevni rad, stalno inspirisani pogledima, a sada povremeno opterećeni saobraćajem. Za većinu biciklističkih velikih vožnji pažljivo konstruišemo rute koje su što je moguće tiše, ali, sa samo jednim perimetarskim putem oko klisure, današnja vožnja je pravo turističko utočište i, iako nismo ovdje u pravoj špici sezone, postoji prilična količina saobraćaja na ovoj dionici.

Slika

Nerviranje je prolazno, međutim, jer je krajolik zapanjujući. Cesta grli stijenu s naše lijeve strane dok se zemlja opada okomito s naše desne strane. Nakon dugog uspona do 1000 m, uživamo u laganom spuštanju prema gradu La Palud-sur-Verdon i skrećemo desno, zaustavljajući se kod Joe Le Snackyja, ambicioznog kalambura na pjesmu Vanesse Paradis i također cafe-cum -sendvič bar sa svetlo magenta fasadom. S obzirom da je najtopliji dio dana tek iza nas, prilično sam sigurna da je moja vlastita fasada slične nijanse. Odlučujemo da ima vremena za još jednu kafu prije nego što krenemo na dio otpora ove vožnje: La route des Crêtes.

Rub ponora

Ovo je namjenski izgrađena turistička cesta koja obilazi najviše bokove klisure. Počinje blagim spuštanjem i ubrzo, preko mračne praznine klisure, nalazimo se pred platoom prekrivenim bogatim zelenim četinarima. Na dobrim vidikovcima ima odmarališta, ali, ne želeći da kvarim naš ritam tako brzo nakon posljednje stanice, pokušavam se kotrljati preko labave šljunčane površine i zaobići perimetarsku barijeru labinja, dok gledam preko ruba u vertikalni pad. To nije posebno zadovoljavajući način da se uzme pogled, pa odlučujemo da ćemo pustiti spektaklu da ima prednost nad svim težnjama za respektabilnom prosječnom brzinom i zaustaviti se kad god smatramo da pogled to zahtijeva..

Pejzaž uranja u klisuru poput rijeke preko ogromnog vodopada, kao da je gravitacija na dnu toliko jaka da usisava stijenu prema dolje. Uskoro se ponovo penjemo, sada jašemo na istok, sa suncem na leđima i sa suprotnim zidom klisure u tamnoj kontrastnoj sjeni, što joj daje zloslutnu slutnju. Dok mi znoj curi ispod kacige i curi niz moje lice, zamišljam kako bi se osvježavao hladan zrak klisure u tami stotinama metara ispod.

Slika

Preko ponora vidimo put na južnom obodu kojim smo se vozili prije nekoliko sati. Prolazimo pored Chalet de la Maline, popularnog vidikovca i početne tačke za poznatu planinarsku stazu Sentier Martel po dnu klisure. To je izazovna šetnja (koju ćemo fotograf Patrik i ja završiti sljedeći dan) koja se završava s nekoliko tunela kroz stijenu, dužine jednog od 600 metara, koji su bili dosadni početkom 20. stoljeća kao dio neuspjelog pokušaja stvaranja hidroelektrane. projekat koji bi se protezao dužinom klisure.

I na ovom dijelu naše vožnje ima nekih tunela, iako se ništa ne približava toj dužini. Vozimo se u kasniji dio poslijepodneva i na sreću promet se smanjio na povremene automobile. Na kraju stižemo do najviše tačke dana i nagrađeni smo pogledom dole u dolinu gdje vidimo neke bjeloglave supove kako krstare na uzlaznim strujama. Lešinari nisu viđeni u Provansi više od 100 godina, ali 1999. ih je uvedeno desetak i sada ih više od 100 obilaze litice u blizini Rougona.

Uživamo u vlastitom zamahu niz najduži niz dana i ponovo se pridružujemo D952 za našu posljednju dionicu kući. Kako su kilometri prolazili ovom vožnjom, i Justin i ja smo se u tišini pripremali za posljednji dio nazad do Castellanea, za koji se sjećamo da je jutros bio ugodno nizbrdo i stoga se može očekivati da će biti grind kući kao posljednji od svetlost bledi. Ali, bez obzira da li nagib zapravo nije bio tako izražen kao što se sjećamo jutros, ili ga možda pokreće neopipljivo pojačanje koje dolazi kada se vožnja bliži kraju, nastavljamo brzim i zadovoljavajućim tempom nazad do naše početne tačke.

Ponovo se uvlačimo u gradski trg Castellane, umorni, ali ushićeni, naše oči neizbježno se podižu da još jednom vidimo veličanstvenost Roca, gdje crkva označava granicu između zemlje i neba. Ovo je prikladan kraj dana.

Kako smo stigli tamo

Putovanje

Biciklista je uskočio u voz od London St Pancrasa do Nice. Bilo je lijepo izbjeći gužvu na aerodromu, iako promjena u Parizu zahtijeva putovanje podzemnom željeznicom s torbom za bicikl – tako da nije sasvim bez problema. Karte počinju od 120 funti povratnih, a torba za bicikl dodatnih 40 funti. Od Nice je dva sata vožnje do Castellanea. Postoje direktni letovi za Nicu iz cijele Ujedinjenog Kraljevstva, ili alternativno letjeti za Toulon direktno iz Londona ili Southamptona i započeti vožnju s istočnog kraja klanca, u Aiguinesu ili Moustiersu.

Smještaj

Područje je blagoslovljeno obilnim smještajem visokog kvaliteta za sve budžete. Probali smo dvije opcije, obje na dobroj lokaciji i vrlo različite. Hotel and Spa des Gorges du Verdon, koji se nalazi na putu u blizini La Paluda, moderan je, prostran i nudi fantastičnu provansalsku kuhinju. Sobe se kreću od €130 (£100) po osobi. Kontaktirajte hotel-des-gorges-du-verdon.fr za više informacija.

Nakon naše vožnje odsjeli smo u Chateau de Trigance. Tureti, bedemi, oružje na zidu i kreveti s baldahinom čine da se osjećate kao da boravite u pravom zamku, što i jeste. Sobe počinju od €140 (£108). Idite na chateau-de-trigance.fr.

Hvala

Veliko hvala Justinu iz Azur Toursa (azurcycletours.com) što je osmislio spektakularnu rutu i vozio je s nama. Takođe hvala Lewisu na pružanju veoma vesele podrške iz auta i što se vozio oko našeg fotografa, Patrika.

Merci beaucoup Melody Reynaud i Bernard Chouial-u iz Provence Tourism za izdašnu logističku pomoć i gostoprimstvo. I velika zahvala Andreu Capriniju sa stanice Ventigmiglia SNCF u Italiji za pronalazak mog kaputa i pasoša (koji sam ostavio u vozu u Nici).